Truffelthee

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Heel kort vraagje, maar ik had moeite om het te vinden.

Ik maak, als ik trip op truffels, altijd thee ervan. Dit laat ik gewoon meerdere uren trekken. Vooral voor het idee dat dan alle stof is opgenomen haha..

Nu bedacht ik me, is er een maximaal aantal stof wat water kan opnemen? Dus stel ik trip op 25gr truffels, moet ik dan minimaal een x aantal ml water nemen om 25 gram op te nemen? Of kan dit ook op bijvoorbeeld 100 ml?

GonzoGrasshopper

Bewuste gebruiker
Wat ik zelf altijd doe is een portie van 15gram in water voor 1 thee mok. Dus ik vul altijd eerst een mok met water en dat ga ik langzaam verwarmen met fijn gehakte truffels erin 15mins lang. Maar op jouw vraag hoeveel water kan opnemen van een stofje durf ik niet te zeggen.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik heb het idee van truffel thee of paddo thee nooit echt begrepen. Lijkt me een vies bakkie thee 😝 je kan ze toch veel beter gewoon opeten..? Het kauwen van truffels, het vermengen van truffel met speeksel laat mijn lichaam al voorbereiden voor wat er komen gaat.

Nu hebben truffels een minder lekkere smaak dan gedroogde paddo's, want gedroogde paddo's vind ik persoonlijk gewoon echt lekker! K zou ze zo eten als een snack als ik er niet van zou gaan trippen 😋👌🏻 gewoon ipv een schaaltje chippies savonds op de bank, een schaaltje mushrooms 😊 maar goed, niet iedereen is zo gek als ik natuurlijk.

Bij het eten van truffels kan je heel goed de smaak verzetten door na elke truffel een chocoladepinda te eten. Dan proef je niks van dat radijs bittertje wat in de truffel zit.

Die stukjes truffel waar jullie de thee van trekken, drink je die wel mee op..? Of gooien jullie dit weg?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb het idee van truffel thee of paddo thee nooit echt begrepen. Lijkt me een vies bakkie thee 😝 je kan ze toch veel beter gewoon opeten..? Het kauwen van truffels, het vermengen van truffel met speeksel laat mijn lichaam al voorbereiden voor wat er komen gaat.
Het is heel goed te drinken hoor. Echt lékker zou ik het ook weer niet noemen, maar 10 keer fijner om in te nemen dan ze opeten vind ik zelf. En daarnaast ligt het zo veel minder zwaar op mijn maag.

Die stukjes truffel waar jullie de thee van trekken, drink je die wel mee op..? Of gooien jullie dit weg?
Ik gooi ze weg. Anders kon ik ze net zo goed opeten. Maar daarom prak ik ze ook helemaal fijn, zodat zoveel mogelijk psilo opgenomen wordt in het water.

Casserd

Newbie
Goede vraag, voor wat ik kon vinden is er geen echte minimum. Wel moeten je truffels ondergedompeld zijn natuurlijk. Wat het meeste te vinden is dat er minimaal 1 kopje water gebruikt word, meer water kan altijd als je meerdere kopjes wil drinken of in wil vriezen.
Je kan gerust 2 porties (30gram) in 1 kopje maken echter zal de smaak daar niet beter van worden.

De truffels hoeven niet uren te blijven staan, als je er alles uit wilt halen dan kan dat in een uur. In de gebruikersaanwijzing van freshbox truffels staat ook beschreven hoe je het beste thee kunt maken van truffels. Deze is als volgt:

1. (BELANGRIJK) snijd de truffels zo klein mogelijk. Uit ervaring is deze stap erg belangrijk, probeer de stukjes truffel zo fijn mogelijk te krijgen.zelf gebruik ik een grinder om ze vervolgens nog eens te bewerken met een mes.

2. Pak de hoeveelheid water die je wilt benuttigen en gooi het in een pannetje. Uit eigen ervaring pak ik net iets meer water omdat er ook wat water verdampt.

3. Zet het water op een laag vuurtje, wacht tot het water zachtjes suddert en gooi de truffels erbij. Zoals vaak gezegd word moet het niet koken, zacht sudderen daarin tegen geeft je de optimale temperatuur om de truffels in te weken.

4. Laat de truffels gedurende 45 minuten zachtjes sudderen, af en toe erdoor heen roeren kan geen kwaad. Vaak word gezegd 20 minuten maar sinds ik de 45min regel aanhoud zijn de trips een stuk sterker en ben je gegarandeerd dat je een goede trip krijgt.

5. Zeef de truffels bij het afgieten, je kan de laatste 5 minuten nog een zakje thee erbij gooien voor de smaak. Eventueel wat honing erbij. Zelf gebruik ik een cup a soep waardoor je helemaal niks meer proeft van de truffels.

Hopelijk heb je hier iets aan, veel trip plezier!

FerdFatoehaus

Badass junkie
Goede vraag, voor wat ik kon vinden is er geen echte minimum. Wel moeten je truffels ondergedompeld zijn natuurlijk. Wat het meeste te vinden is dat er minimaal 1 kopje water gebruikt word, meer water kan altijd als je meerdere kopjes wil drinken of in wil vriezen.
Je kan gerust 2 porties (30gram) in 1 kopje maken echter zal de smaak daar niet beter van worden.

De truffels hoeven niet uren te blijven staan, als je er alles uit wilt halen dan kan dat in een uur. In de gebruikersaanwijzing van freshbox truffels staat ook beschreven hoe je het beste thee kunt maken van truffels. Deze is als volgt:

1. (BELANGRIJK) snijd de truffels zo klein mogelijk. Uit ervaring is deze stap erg belangrijk, probeer de stukjes truffel zo fijn mogelijk te krijgen.zelf gebruik ik een grinder om ze vervolgens nog eens te bewerken met een mes.

2. Pak de hoeveelheid water die je wilt benuttigen en gooi het in een pannetje. Uit eigen ervaring pak ik net iets meer water omdat er ook wat water verdampt.

3. Zet het water op een laag vuurtje, wacht tot het water zachtjes suddert en gooi de truffels erbij. Zoals vaak gezegd word moet het niet koken, zacht sudderen daarin tegen geeft je de optimale temperatuur om de truffels in te weken.

4. Laat de truffels gedurende 45 minuten zachtjes sudderen, af en toe erdoor heen roeren kan geen kwaad. Vaak word gezegd 20 minuten maar sinds ik de 45min regel aanhoud zijn de trips een stuk sterker en ben je gegarandeerd dat je een goede trip krijgt.

5. Zeef de truffels bij het afgieten, je kan de laatste 5 minuten nog een zakje thee erbij gooien voor de smaak. Eventueel wat honing erbij. Zelf gebruik ik een cup a soep waardoor je helemaal niks meer proeft van de truffels.

Bedankt voor dit uitgebreide antwoord!

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker

Bedankt voor je antwoord! Het thee maken gaat voor mij zelf verder prima. Tis echt puur dat ik me afvraag hoeveel water er nodig zou zijn om het optimale te benutten.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Volgens mij lossen 4-x-tryptamines (zoals psilocine en psilocybine) niet zo goed op in water. Daarom wordt wel eens geadviseerd om een lemon tek te doen. Dan gebruik je citroenzuur om de alkaloïden beter uit het bronmateriaal te halen.

Ik moet zeggen dat ik wel altijd citroen gebruik, maar dat is vooral voor de smaak. Net als gember en munt.

Een flinke kop tee is verder gewoon genoeg om een stevige portie in te krijgen. Volgens mij is het volume aan water niet echt het probleem. Ik denk ook niet dat je het uren moet laten trekken. Een kwartiertje tot twintig minuten is prima.
Wat dat betreft helpt het beter, denk ik, om heel dunne stukjes te snijden.

henkie2

Bewuste gebruiker
Heb er zelf ook (nog) nooit thee van gezet, maar ik las dat veel mensen dit doen om de vermeende misselijkheid die truffels veroorzaken, te verminderen.

Lekker is anders, maar ik vind ze prima te eten! Ben er nooit misselijk van geworden, zowel op een lege als volle maag. Gewoon goed kauwen, blikje Fanta (of een andere zure frisdrank) erbij en na elke hap een flinke slok nemen, spoelt de bittere/tintelende smaak van de truffels gelijk weg :wink:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Heb er zelf ook (nog) nooit thee van gezet, maar ik las dat veel mensen dit doen om de vermeende misselijkheid die truffels veroorzaken, te verminderen.

Lekker is anders, maar ik vind ze prima te eten! Ben er nooit misselijk van geworden, zowel op een lege als volle maag. Gewoon goed kauwen, blikje Fanta (of een andere zure frisdrank) erbij en na elke hap een flinke slok nemen, spoelt de bittere/tintelende smaak van de truffels gelijk weg :wink:
Mee eens, je wordt alleen misselijk als je vooraf te veel en te zwaar heb gegeten.

Casserd

Newbie
Mee eens, je wordt alleen misselijk als je vooraf te veel en te zwaar heb gegeten.
Bij mij is het geval dat het zwaar op me maag ligt en ook misselijk van word, ondanks + 6uur niet eten. En als de trip dan begint het desorienterend is waardoor ik duizelig word. Tel dat bij elkaar op en je truffels liggen eruit. Met thee heb ik nergens last van.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Bij mij is het geval dat het zwaar op me maag ligt en ook misselijk van word, ondanks + 6uur niet eten. En als de trip dan begint het desorienterend is waardoor ik duizelig word. Tel dat bij elkaar op en je truffels liggen eruit. Met thee heb ik nergens last van.
Voor mij is het ontzettend bepalend wat ik die dag eet en ook de dag ervoor. Ik eet zo licht mogelijk, veel fruit, weinig vlees en dierlijke verzadigde vetten. Dan gaat het altijd goed. Maar als ik dezelfde dag nog vette troep heb gegeten dan krijg ik er echt last van.

LazarusTaxon

Experimenterende gebruiker
blikje Fanta (of een andere zure frisdrank) erbij en na elke hap een flinke slok nemen, spoelt de bittere/tintelende smaak van de truffels gelijk weg :wink:
Geraffineerde suikers remmen je trip. Sterker nog.. het is een goede manier om uit je trip te komen. Ondanks de goede smaak vermindert dit je avontuur.

Nu bedacht ik me, is er een maximaal aantal stof wat water kan opnemen? Dus stel ik trip op 25gr truffels, moet ik dan minimaal een x aantal ml water nemen om 25 gram op te nemen? Of kan dit ook op bijvoorbeeld 100 ml?
Dit maakt niets uit voor je trip. Zolang je al het water maar nuttigt na de bereiding. De kunst is om de juiste moleculen in je systeem te krijgen. Je maag doet natuurlijk langer over de verwerking van 100ml dan bv 50ml water. Dat betekent dat de trip later of minder hard begint. Maar of dit verschil merkbaar is met slechts 50ml verschil? Als het om grotere hoeveelheden gaat dan lijkt me dit wel van toepassing.

Met zachtjes sudderen bedoelt hij/zij vast 'lichtelijk koken'? Sudderen doe je namelijk met vlees in een laag vet/olie. Water is natuurlijk veel lastiger om niet aan de kook te brengen om het vuur. Olie/vet is beter te sturen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Geraffineerde suikers remmen je trip. Sterker nog.. het is een goede manier om uit je trip te komen. Ondanks de goede smaak vermindert dit je avontuur.
Dit is een fabel toch? Als je je niet goed voelt en je neemt wat suiker voel je je wss wel wat beter. Maar op chemisch gebied gebeurt er niks. Heb al vaak genoeg veel fruit tijdens LSD gegeten en nooit wat van gemerkt.

LazarusTaxon

Experimenterende gebruiker
Dank Ganggang. Ik was in de veronderstelling dat suikers daadwerkelijk afbreuk deden aan de trip.
Zo heb ik dat zelf ervaren. Maar als daar geen wetenschappelijk voor ten grondslag ligt dan houdt het natuurlijk snel op.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dank Ganggang. Ik was in de veronderstelling dat suikers daadwerkelijk afbreuk deden aan de trip.
Zo heb ik dat zelf ervaren. Maar als daar geen wetenschappelijk voor ten grondslag ligt dan houdt het natuurlijk snel op.
Niet perse als tripkiller. Maar ik kan me wel voorstellen dat je je door de boost energie van de suikers je je wel wat beter voelt en misschien zo een verdere afbouw van blijheid voor komt.

Martinus

Wijs gebruiker
Glucose = glucose. Of je het nou uit een zetmeel, sacharide of glycogeen haal. Het blijft glucose. En daar draait je celstofwisseling op.

Suiker uit fruit is niet minder suiker, maar als je fruit in zijn geheel eet zitten daar ook vezels bij (onverteerbare delen zoals cellulose)
Dat kan wel effect hebben op de snelheid dat het suiker binnen komt.

Ik eet vaak een appel als ik uit mijn trip kom. De appel is niet zo zwaar op de maag, dus ik kan het makkelijker binnen houden. En het mondgevoel van een appel is fijn. En het geeft weer wat energie na meer dan 16 uur niks eten.

Bovenaan