• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffeltrip - een real life sprookje

broodjeaap

Experimenterende gebruiker
Beste DF'ers,

Na een hele tijd meelezen op DF, heb ik toch maar eens een account aangemaakt. En nu heb ik besloten een tripreportje te schrijven. Ik probeer het een beetje overzichtelijk te schrijven, ik doe niet aan tijden in dit report, die ben ik helemaal kwijt.

Waar: Magisch bos op Psy-Fi festival.
wat: Truffels (half bakje atlantis, half bakje mushrocks)
wanneer: eind augustus 2015
wie: A. en M.

Ik was eind augustus op mijn eerste goa-trance feest, en dit was gelijk een 5 daags festival. We hadden vroegen ons af of wij wel truffels gingen gebruiken. Zou het niet te druk zijn? te veel mensen, te harde muziek? Wij hadden wel truffel ervaring, maar vooral in kleine intieme settings.
Toch besloten A. en ik vrijdag een half bakje atlantis te eten, M. bleef nuchter, met uitzondering van een paar biertjes.
Op dat moment leek alles op de plaats te vallen, alles was vredig en het hoorde zo te zijn, hoe de mensen uitzeggen met hun mooie hippie-achtige kleding, dreadlocks, mooie sieraden, de tenten en de belachelijk mooie decoraties.
Onze conclusie die avond: Tuurlijk kunnen we hier truffels nemen, dit festival is ervoor gemaakt, het is een psychedelisch festival for gods sake!
ps. we hadden met opzet maar een half bakje gepakt, omdat we niet 'te diep' wilde gaan op een festival, zeker niet de eerste keer. we wilden wel nog in een partymood zijn.

Nou, nu het echte trilreport, de volgende dag op de zaterdag;

17.00
Het was een bijzondere dag, het was prachtig weer en 's nachts, zou het volle maan zijn. Ter ere van de volle maan was er een gemaskerd bal. Ik hou niet van maskers, maar als jongen uit het zuiden, heb ik een zolder vol verkleedspullen van carnaval. Toevallig had ik nog een mooie pruik met een gewei eraan. Deze had ik 's avonds opgezet, ik had mezelf ook geschminkt als hert, ook al duurde dit een uur, de rest deed even een dutje. De reacties van mensen die langs mijn tent liepen waren geweldig, mensen uit de hele wereld vroegen in alle talen voor een foto, dit moest dus een positieve avond worden.

18.30
We liepen door de marktstraat met de mooie kraampjes, we kwamen bij een eettentje waar we de eigenares hadden leren kennen de vorige dag. Ik kwam aan als hert en een aantal mensen zaten daar op kussen. Ze keken me met verwondering aan, de LSD sloeg bij hen net in.
We gingen daar even chillen en overlegden of het wel zin zou hebben twee dagen achter elkaar te chillen, we besloten de gok gewoon te wagen.
Ik liep naar de smartshop en kocht een iets sterkere variant. Met groot genot aten A. en ik beide de helft (niet dus, wat blijven ze vies, haha).

20.00
We hadden net bij het eetkraampje de truffels gegeten, maar het werd tijd wat rond te lopen, na een uur zagen we enkel wat letters bij kraampjes bewegen als we ons concentreerden, 'hmmm.. shit, misschien werkt het toch niet :('

21.15
We liepen over het terrein, ik dacht wel wat te voelen, licht euforisch en de muziek kwam ook beter binnen, net als gister, maar minder heftig. We besloten naar het Magisch bos te lopen, er was een geweldige DJ bezig, een oudere man in de 60, die met aparte lichtinstrumenten een soort techno met aboriginal geluiden maakte. Man man man, wat is dit een held. iedereen in het bos was prachtig, en ik voelde me als hert, ontzettend op mijn plek. (vanaf hier is mijn tijdsbesef verdwenen).

Ik ging helemaal in op de muziek, we hadden nog een bakje atlantis van de vorige dag, en snoepte hier beetje bij beetje van. De mensen in het bos zagen er uit alsof ze uit een sprookje kwamen. mensen met mooie maskers, capes, aparte hoofdstukken.
vanaf nu werd het voor mij echt bijzonder, ik begon mij te voelen alsof ik daadwerkelijk een hert was. Ik ging dansen als een hert (hoe die ook mogen dansen.. maar ik maakte van mijn handen een soort poot) en ik had energie voor tien.

Ik dacht: 'Ik ben echt een hert, ik heb altijd in dit prachtige bos gewoond. Wat leuk dat al deze mensen speciaal naar het bos komen voor dit volle maan ritueel'. Ik ga even rondlopen, terwijl A. en M. bij de dj zaten en praatte met andere bos bewoners.
Ik liep even langs de bomen van mijn bos, ik klom op een verhoging en ging gehurkt, met handen op de grond zitten. Daar zat ik dan, het hert van het bos. Af en toe zag ik mensen mij vreemd aanstaren, en dacht ik ff 'oh ja, het is best gek om hier zo te zitten, haha'.
Vervolgens liep ik de verhoging weer af via de trappen, er stond een ladder tegen een boom (die was vastgemaakt). Ik klom hier op en zwaaide op de maat van de muziek naar de mensen die mijn bos inkwamen. Vaak keken ze mij aan en ik heette ze vriendelijk welkom.

Af en toe ging ik met M. het bos uit, ik zag voor me hoe dit voor anderen uit moest zien, als in een film zag ik mezelf als hert het bos uitlopen naar de bewoonde wereld. Ook M. moest vaak lachen als ze op een afstandje keek.

Uiteindelijk hebben we een groep jongens gezien die we op vrijdag ook hadden ontmoet, we hebben gechilled bij het kabouterhuis in het bos. Uiteindelijk viel ons op dat er helemaal geen muziek meer was en het halve bos leeg was. Tijd om op pad te gaan. Zij hadden de lichtgevende 'totempaal' bij zich die ons de weg wees. Uiteindelijk kwamen we bij de 'hooibalen-stage'. Voor mij was de muziek te hard, een soort, psychedelische hardcore noemde ik het.
Ik ben nog buiten gaan zitten, vlak bij een verlichte boom en heb lekker mijn de laatste beetjes van mijn trip uitgezeten.

Volgens mij is het nog een lang report geworden, maar het leuke aan deze trip was voor mij de ervaring dat zoiets simpels als een gewei en wat schmink de trip zo beinvloedde. Ik geloofde daadwerkelijk dat ik altijd in dat bos had gewoond en dat mensen een ritueel kwamen vieren in het bos, net een sprookje. Daarbij droegen alle positieve reacties van mensen ook bij aan de positiviteit van de trip.
Ik vond het ook interessant dat ik niet 'heel diep' ging deze twee trips op het festival. Ik was op vrijdag bang dat ik alleen maar ergens wilde zitten en in mijn eigen wereld zou zitten, terwijl ik eigenlijk wilde feesten (wat gelukt is). Ik heb eigenlijk mijn eerste ervaring gehad van truffels als 'partydrug' (dan wel op een goa feest, natuurlijk niet op een technofeest ofzo).

A. en ik zijn nu nieuwsgierig naar het effect van truffels op een ander soort feest (disco/deephouse) die niet te druk bezocht zijn.. maar of we dat wel gaan proberen weet ik nog niet zeker.
Ik hoop dat het report goed leesbaar is en leuk is om te lezen, tips zijn altijd welkom

Gegroet,

Broodje Aap

Helenas

Bewuste gebruiker
Welkom op het forum! Klinkt als een leuke ervaring. Ik heb wat foto's gezien van Psy-Fi en het zag er super mooi uit :hearteyes: . Zeker een leuke plek om truffels te doen! Iets als deephouse zou mij niet zo trekken voor truffels :)

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Haha, voelde me laatst een eekhoorn met 2C-B op.

Leuk rapportje, klinkt als een geweldige locatie voor een tripje.

Deep house lijkt me op zich ook wel prima trippen aangezien dat niet te heftig is en weinig afwisseling heeft maar kan me voorstellen dat je tripje dan meer 'trancey' wordt. De mensen die op (deep) house af komen zijn trippen meestal niet echt gewend.

Trippen op disco lijkt me wel immens vrolijk maar een aparte combo voor mijn gevoel, misschien ben ik niet zoveel gewend. :tongueout:

Voor mij is het altijd wel ter plaatse aftasten of de setting geschikt is en stel daar mijn consumptie behoefte op af.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Erg leuk report, heb het met een smile gelezen! Ik kan me helemaal voorstellen hoe sommige dingen hebben uitgezien voor andere hahah. Leuk dat je dit deelt!

broodjeaap

Experimenterende gebruiker
Jmths zei:
Haha, voelde me laatst een eekhoorn met 2C-B op.

Leuk rapportje, klinkt als een geweldige locatie voor een tripje.

Deep house lijkt me op zich ook wel prima trippen aangezien dat niet te heftig is en weinig afwisseling heeft maar kan me voorstellen dat je tripje dan meer 'trancey' wordt. De mensen die op (deep) house af komen zijn trippen meestal niet echt gewend.

Trippen op disco lijkt me wel immens vrolijk maar een aparte combo voor mijn gevoel, misschien ben ik niet zoveel gewend. :tongueout:

Voor mij is het altijd wel ter plaatse aftasten of de setting geschikt is en stel daar mijn consumptie behoefte op af.

Ja, het is misschien niet de meest standaard locatie, maar ben toch benieuwd hoe het is. Maar misschien eerst nog maar eens een 'echte' trip en goed diep gaan, voordat ik het weer een feestje doe. Of misschien maar eens een goa-feest zoeken bij mij in de buurt, al is de scene in Limburg niet echt in bloei volgens mij.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Of misschien maar eens een goa-feest zoeken bij mij in de buurt, al is de scene in Limburg niet echt in bloei volgens mij.

In Limburg verloopt alles een beetje traag hé, heuheuheuh. :P

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
de geruchten gaan dat men in zuid-Limburg nog met auto's rijdt die op kolen werken. Je kunt wel zeggen dat ze een stukje achter lopen.

Bovenaan