Tryptamines in welke volgorde proberen?

Пусто

Bewuste gebruiker
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een paar tryptamines te gaan verkennen, maar ik wil het rustig en verantwoord aanpakken.
Heb in het verleden één keer psilohausca gedaan, maar dat was best heftig en niet echt een fijne ervaring. dus ik ben een beetje voorzichtig nu.

De stoffen waar ik naar kijk zijn:

N,N-DMT
NBoc-DMT
5-MeO-DMT
5-Bromo-DMT

Ik ben benieuwd:

Wat zou een logische volgorde zijn om deze te proberen?
Wat zijn jullie aanraders qua beginnersdoseringen?
En welke ROA gebruiken jullie voor deze stoffen?
Verder zijn alle harm reduction-tips natuurlijk super welkom.

Thanks alvast! ❤️

XMR

Wijs gebruiker
DMT vapen en als dat niet genoeg voor je is 5-meo-dmt (eerst eventueel intranasaal en als je daarmee niet de gewenste intensiteit bereikt vapen). Zou de andere twee achterwege laten, deze 2 hebben genoeg te bieden.

Verder: 5-meo-DMT niet met mao remmers gebruiken!

Relmuis

Wijs gebruiker
Heb in het verleden één keer psilohausca gedaan, maar dat was best heftig en niet echt een fijne ervaring.
Wat viel er aan tegen?
Is er een doel dat je nastreeft mbt deze tryptamines?

Het scheikundige Nboc trucje is zo'n voorbeeld van juridische farmcacologie, DMT is de werkzame stof.
Over 5-Bromo-DMT lees ik wisselende informatie.
Anxiolytisch en een antidepressief effect maar waarschijnlijk niet heel psychedelisch. (?)

Пусто

Bewuste gebruiker
Wat viel er aan tegen?
Ik had destijds een behoorlijk zware trip en heb daar zeker twee maanden van moeten herstellen en verwerken. Tijdens die ervaring kwam ik tot het inzicht dat we in essentie allemaal fragmenten zijn van hetzelfde bewustzijn. Het raakte me diep dat we als mensheid elkaar blijven vernietigen om macht, geld, grond en religie. terwijl we in feite onszelf én onze planeet kapotmaken voor iets (geld) dat uiteindelijk geen intrinsieke waarde heeft.

Het voelde alsof ik alle pijn en het leed van wat we onszelf aandoen kon voelen.

Voor die trip dacht ik altijd dat de meeste mensen wel goed zijn en het beste bedoelen. Maar toen zag ik hoe veel mensen (waaronder ikzelf) liever wegkijken van wat er echt aan de hand is. omdat het te ongemakkelijk, te pijnlijk of te confronterend is. En juist die ontkenning voelde ineens als een groot deel van het probleem.

Tijdens die trip besefte ik hoe vanzelfsprekend we alles nemen. de aarde, het leven, elkaar… zonder echt stil te staan bij de gevolgen van wat we doen.

Toen kwam ik op de gedachte misschien zou het voor alles en iedereen beter zijn als de mensheid er op een zachte manier er niet meer was. Niet uit woede of haat, maar omdat we blijven vernietigen wat ons draagt. Ik stelde me iets voor als collectieve onvruchtbaarheid. Geen geweld maar gewoon langzaam uitlaten sterven.
Is er een doel dat je nastreeft mbt deze tryptamines?
Vooral spirituele verlichting. Ik ben op zoek naar diepere inzichten in mezelf en in het bestaan. Een beter begrip van bewustzijn, verbinding en misschien ook mijn plek in het grotere geheel. Niet uit escapisme, maar juist om helderder te zien wat echt is.

StraffeNeel

Badass junkie
Tijdens die ervaring kwam ik tot het inzicht dat we in essentie allemaal fragmenten zijn van hetzelfde bewustzijn.
Alleen deze zin past niet in mijn visie. Ik vind meer zoiets als dat we in essentie allemaal er niet toe doen, fragmenten in een op toeval beruste chaos. "Hetzelfde bewustzijn" suggereert iets bewust meemaken, lijkt me wat hoog gegrepen voor de mensheid.
Dat ik veel mensen best wel dom vind, vooral die gemeen doen in relaties, egoïstisch zijn of altijd een toneelstukje opvoeren.
Toevallig had ik net deze gepost in een ander topic, komt een beetje op hetzelfde neer. Wegkijken is hier onderdeel van. Veel mensen zijn ook bang om boven het maaiveld uit te steken, bang wat anderen van ze vinden en volgen dwangmatig sociale, vaak nutteloze normen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik ben van plan om binnenkort een paar tryptamines te gaan verkennen, maar ik wil het rustig en verantwoord aanpakken.
Als je het rustig en verantwoord aan wil pakken waarom begin je dan niet rustig met een bescheiden dosis psilocybine in de vorm van wat truffels of paddo’s?

begrijp ik het nu goed dat je enige ervaring die vrij pittige psilohuasca ervaring is geweest? Zo ja dan zou een meer bescheiden dosering psilo zonder MAOI mijn aanrader zijn. Als dat je goed bevalt kun je altijd nog verder verkennen met hogere doseringen of sterkere middelen zoals NN-DMT of 5-meo-DMT.

Ps mooi hoe je jouw heftige ervaring met psilohuasca beschrijft. Ik denk dat juist het inzien van wat er mis gaat in de wereld en onze maatschappij psychedelica onwijs waardevol maken! Zelf ben ik absoluut voor minder mensen op deze wereld en groot voorstander van geboortebeperking. Helemaal uitsterven is volgens mij helemaal niet nodig. Daar zijn we als mensheid toch veel te mooi en leuk voor?! 😅

Пусто

Bewuste gebruiker
ik heb vaak getript op LSA, LSD, 2-CB, 4-ho-met, paddo's en truffels ook na die ervaring allemaal positief maar door die heftige ervaring ben ik wel een beetje angstig geworden voor middelen waar ik nog geen ervaring mee heb

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
ik heb vaak getript op LSA, LSD, 2-CB, 4-ho-met, paddo's en truffels ook na die ervaring allemaal positief maar door die heftige ervaring ben ik wel een beetje angstig geworden voor middelen waar ik nog geen ervaring mee heb
Ah okay dus je hebt wel al ruime trip ervaring. Ik begrijp die voorzichtigheid met een nieuw middel wel. Dat lijkt me alleen maar wijs.
Als je al zoveel goede ervaringen hebt zou je idd een keer kunnen experimenteren met NN-DMT.

Al vond ik dat zelf alsnog best wel overweldigend de eerste keer. Ik denk dat ik op het forum nog wel een report heb staan als je het interessant vind mijn eerste ervaring te lezen…

Eerlijk gezegd lijkt het erop dat we voorlopig eerst nog een flinke dosis leed meemaken voordat we die kant opgaan
Ik vrees dat je hierin gelijk hebt. De mensheid is helaas gewoon niet zo heel snugger. Het moet eerst (flink) fout gaan voordat mensen inzien dat er een probleem is. Totdat het zover is worden mensen die waarschuwen voor de gevaren weggezet als paniekzaaiers en drammers…

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Alleen deze zin past niet in mijn visie. Ik vind meer zoiets als dat we in essentie allemaal er niet toe doen, fragmenten in een op toeval beruste chaos. "Hetzelfde bewustzijn" suggereert iets bewust meemaken,
Mijn herhaaldelijke inzicht (onder andere) op psychedelica is dat niet alleen het kleine deeltje leunt op het geheel, maar dat het geheel ook leunt op het kleinste deeltje.

Dat letterlijk dit universum niet dit universum is zonder jou. Dat je dus juist niet een insignificant onbetekenend iets bent, maar cruciaal in dit hele schouwspel.

Het universum kon alles worden, maar het koos dit, waaronder jouw vorm. Wij kunnen er vanuit onze geest het onze van denken, maar alsnog is dit: deze wereld in precies de vorm die je voor je ziet en die je bént, de wil van het universum. Want dat is hoe het is.

Slechts chaos? Ik denk van niet.

lijkt me wat hoog gegrepen voor de mensheid.
Maar de mensheid is het deel van het universum dat niet slechts bestaat, maar na kan denken over zijn eigen bestaan. Hierin is het niet beter dan bijvoorbeeld mineralen, planten of dieren, maar het is een soort stap verder qua bewustzijn dan deze drie.

Ik ben het er dus zeker niet mee eens dat de wereld per se beter af is zonder ons. Ja, we maken er een flink potje van op het moment, maar ook het feit dat we het vermogen hebben om naast simpelweg te bestaan, ons eigen bestaan te kunnen overpeinzen, is de wil van het universum. Want dat is immers hoe het universum is: het heeft mensen gecreëerd met dit vermogen. Dus wederom: wij kunnen er het onze van denken, maar het universum wou blijkbaar mensen maken, want dat is precies wat het heeft gedaan.

Wellicht zitten we in een overgangsfase waar we mogelijk uit kunnen komen om weer in harmonie met de rest te kunnen komen maar dan mét zelf-reflecterend bewustzijn. Wederom, niet beter dan de rest van het bestaan, maar op een hoger niveau van bewustzijn.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik had destijds een behoorlijk zware trip en heb daar zeker twee maanden van moeten herstellen en verwerken. Tijdens die ervaring kwam ik tot het inzicht dat we in essentie allemaal fragmenten zijn van hetzelfde bewustzijn. Het raakte me diep dat we als mensheid elkaar blijven vernietigen om macht, geld, grond en religie. terwijl we in feite onszelf én onze planeet kapotmaken voor iets (geld) dat uiteindelijk geen intrinsieke waarde heeft.

Het voelde alsof ik alle pijn en het leed van wat we onszelf aandoen kon voelen.

Voor die trip dacht ik altijd dat de meeste mensen wel goed zijn en het beste bedoelen. Maar toen zag ik hoe veel mensen (waaronder ikzelf) liever wegkijken van wat er echt aan de hand is. omdat het te ongemakkelijk, te pijnlijk of te confronterend is. En juist die ontkenning voelde ineens als een groot deel van het probleem.

Tijdens die trip besefte ik hoe vanzelfsprekend we alles nemen. de aarde, het leven, elkaar… zonder echt stil te staan bij de gevolgen van wat we doen.

Toen kwam ik op de gedachte misschien zou het voor alles en iedereen beter zijn als de mensheid er op een zachte manier er niet meer was. Niet uit woede of haat, maar omdat we blijven vernietigen wat ons draagt. Ik stelde me iets voor als collectieve onvruchtbaarheid. Geen geweld maar gewoon langzaam uitlaten sterven.
Mooie inzicht wel toch? Als dit idee heel nieuw is voor je begrijp ik dat je ervan kan schrikken maar zie je ook het mooie van deze inzicht in? Hoe mooi en bijzonder dit principe is? Hoe heb je dit verder een plaatsje gegeven?
Logisch hoor. Heb zelf honderden keren getript voordat ik pas wat bangig werd voor psychedelica. Dus zelfs bij doorgewinterde psychonauten als ik kan er een trip voorkomen die zo heftig is dat dit altijd meegenomen wordt in eventuele volgende trips. Vaak leerzaam maar wel beangstigend.

Is het misschien handig om eventueel eerst weer een positieve trip te creeeren met een voor jou bekend middel?
Dan kan je je geest weer even laten wennen dat niet elke trip zo heftig hoeft te worden/zijn... Misschien een idee want dit hielp mij wel maar belangrijker is om dit inzicht een vredig plaatsje te geven in jezelf . Zou ik namelijk wel fijn vinden aangezien we alle 1 zijn :wink:

Пусто

Bewuste gebruiker
Mooie inzicht wel toch? Als dit idee heel nieuw is voor je begrijp ik dat je ervan kan schrikken maar zie je ook het mooie van deze inzicht in? Hoe mooi en bijzonder dit principe is? Hoe heb je dit verder een plaatsje gegeven?
Wel mooi dat ik er een les heb uitgehaald maar het was wel vrij traumatisch ik ben express niet echt op de details ingegaan

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wel mooi dat ik er een les heb uitgehaald maar het was wel vrij traumatisch ik ben express niet echt op de details ingegaan
Ik zeg niet dat het zo is maar misschien is het juist goed om op die details in te gaan. Erover praten is 1 van de beste remedies voor trauma's, maar ik begrijp ook dat het misschien wat te persoonlijk kan zijn. Toch wilde ik dit even gezegd hebben....

Er zijn vele hier met ruime ervaring die wellicht je een andere kijk kunnen geven en daarbij leren we hier met z'n alle van elkaar dus alles wat je deelt kan altijd een grote les voor een ander zijn. Natuurlijk staat mijn pm's ook altijd voor je open mocht je erover willen praten maar doe vooral wat het beste voor je voelt natuurlijk.

Relmuis

Wijs gebruiker
Ik zeg niet dat het zo is maar misschien is het juist goed om op die details in te gaan. Erover praten is 1 van de beste remedies voor trauma's, maar ik begrijp ook dat het misschien wat te persoonlijk kan zijn. Toch wilde ik dit even gezegd hebben....
And again; same thoughts.

Relmuis

Wijs gebruiker

Dit herken ik, van A tot Z en jij weet het mooi op te schrijven.
Nou gaat mijn mensbeeld en wereldbeeld irl ook behoorlijk die kant op, in die zin was het voor mij niet traumatisch.
Wel heel indrukwekkend om het te voelen ipv het te denken maar ik had tegelijkertijd het idee een toeschouwer te zijn en had het besef dat ik er weinig tot niets aan kon doen.
De mens, een mislukt project?
Waarschijnlijk wel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nutteloze normen?
Gelukkig gebruiken wij drugs. :smirk:
De beste/puurste drugs zitten in ons. Zonder bijwerkingen.

Wenden genoeg mensen dit aan, dan kunnen we het misschien zo maken dat de mensheid onder de streep geen mislukt project is.

Bovenaan