Tussenperiode.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoi. Normaal gesproken heb ik 3/4 maanden tussen mijn xtc-gebruik in. Ik heb afgelopen november gedaan, afgelopen februari en nu pas weer 1 juni. Eigenlijk ivm de drukte van m'n studie niet vaker. Van de zomer ben ik afgestudeerd en wil ik het wel iets vaker doen (want dat moet natuurlijk gevierd worden), maar wat zal ik dan qua weken op zijn minst aanhouden voor de tussenperiode? Wat is jullie ervaring hiermee? Ik wil namelijk niet dat de werking minder wordt of zo, nja, dat weet je natuurlijk nooit zeker, maar gewoon, wil even wat verhalen horen. Na de zomer wordt het sowieso weer om de 3/4 maanden doen, denk ik. Wat vinden jullie een 'geschikt' aantal weken om er op zijn minst aan tijd tussen te laten? Dat het wel leuk blijft?

harry123

Bewuste gebruiker
Pff dit kan je nooit met zekerheid zeggen. Ik zelf heb het wel eens 2 weekenden achterelkaar gedaan en dat ging wel oke, en ook wel eens met pauzes van 6 weken en dat ging ook helemaal prima. Maar natuurlijk hoe vaker je kortere pauzes gaat doen hoe meer tolerantie je krijgt en hoe meer je hersenen beschadigen. In principe is je serotonine weer op peil binnen 2 weken (tenminste dat heb ik ergens gelezen), maar er sterven ook wat receptoren af, en dat duurt langer voordat die weer terug zijn, als ze uberhaupt al terugkomen..
Dit kan ik trouwens niet allemaal wetenschappelijk onderbouwen, maar ik denk dat het zo ongeveer in elkaar zit. Er zijn hier vast wel slimmere personen dan een jongetje van bijna 18 die niet eens scheikunde heeft :P

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb het vorige zomer ook één keer na 2 weken weer gedaan, maar dat vond ik zelf te kort. Niet dat ik minder merkte, maar gewoon omdat ik het daardoor wel minder leuk vond. Dus ik wil er toch wel 4 weken tussen houden.. Denk ik.. Maar ik vroeg me gewoon af wat andere mensen ervan denken en hebben ervaren.

harry123

Bewuste gebruiker
Paar keer kan wel denk ik, maar daarna gewoon een wat langere pauze van 5 a 6 maanden doen, laat het dan even helemaal weer herstellen. Heb heel toevallig vandaag weer voorlichting gehad over xtc, van iemand van tactus (verslavingszorg), en die zei zelf ook wel van dat het niet zo heel schadelijk is, hij wou het niet zeggen maar toch deed ie het :P. Alleen zijn er natuurlijk wel risico's aan verbonden, aan xtc gebruik.

Bovenaan