[TUTORIAL] Joint draaien

DailySmoker

Experimenterende gebruiker
Voor alle beginnende draaiers, is hier een les 'joint draaien'.
Zo hoeven jullie niet hier andere topics voor aan te maken :wink:

Stap 1

Benodigheden:
- Lange vloei (Smoking King bijv.)
- Tip uit een tipboekje of een langwerpig dun reepje stevig papier.
- Tabak, shag of sigaret.
- Wiet of/en Hasj

Stap 2

Pak de tip en rol het in een spiraaltje of vouw een ander soort tipje.

(Optioneel!) Ga voorzichtig met je aansteker langs het tipje zodat hij goed bij elkaar blijft.

Stap 3

Pak nu je lange vloei met de plakrand bovenaan, doe wat tabak in je vloeitje en verdeel het goed. Doe je tipje aan het eind van het vloeitje.

Pak nu je wiet, en verkruimel ('crush') het in kleine brokjes. Het is beter als je de takjes niet erin doet. Verdeel je wiet nu over de joint en begin met draaien.

Stap 4

Hou je vloeitje vast zoals aangegeven op de afbeelding:

Begin nu met draaien. Zorg ervoor dat alles goed is verdeelt en draai hem dan uiteindelijk dicht:

Stap 5

Lik nu aan de plakrand en rol hem dicht.

Stap 6 (Optioneel)

Als je joint een beetje losjes en slapjes is, stamp dat de bovenkant even goed aan, met een sleuteltje of het filter van een sigaret.

Nu ben je klaar om te roken, geniet :stoned:

Als het de eerste keer niet lukt, keep ya head up, want oefening baart kunst :wink:

weedlover

Mooie tutorial, maar om aan te stampen raad ik een potlood aan, die vind ik het best van al!

grtz

Zazuu.

Bewuste gebruiker
misschien kan je de verdeling beter uitleggen want ik denk dat er daar veel de mist in gaan.
denk hierbij aan zwangere jointjes, slappe jointjes, te dikke joints.

de verdeling is essentieel, shag kun je uitelkaar plukken en zelf vormen, ideaal!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Naar de shop en voorgedraaide halen. :P

Voor de mensen die het echt niet lukt:

Deze heb je ook in een 25 stuks uitvoering, handig voor feestje ofzo. Of als je lui bent om te draaien. 25 joints klaar in 5 minuten werk ofzo. :P

ilyas

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:

Deze heb je ook in een 25 stuks uitvoering, handig voor feestje ofzo. Of als je lui bent om te draaien. 25 joints klaar in 5 minuten werk ofzo. :P

Een joint draaien is toch wel sneller en makkelijker dan cones vind ik. ze vullen zo rot, alles valt ernaast, soms stamp je ze te hard aan,...

cropp

Badass junkie
al die rare machines om jointjes mee te draaien :rolleyes:

een joint smaakt het beste als je hem zelf draait, een joint draai je met liefde

TrippyShit

Badass junkie
Opzich prima tutorial alleen heeft niet iedereen daar altijd wat aan. Ik ken bijvoorbeeld mensen die draaien met de plakrand naar hun toe.. die dus de achterste zijde indraaien zegmaar.. Zo zijn er ook mensen die eerst zonder tip draaien en em er daarna pas instoppen en zo kan je door blijven gaan.. Maarja, das hun probleem dan he :P

Aanstampen zie ik allemaal dingen als potloden voorbij komen. Je kan toch gewoon aanstampen met het stuk sigaret wat je over hebt? :P Ff beetje tikken en met dat filterstuk gewoon aanstampen. Stuk makkelijker, dat heb je toch bij je..

Oom Klaas

Badass junkie
TrippyShit zei:
Opzich prima tutorial alleen heeft niet iedereen daar altijd wat aan. Ik ken bijvoorbeeld mensen die draaien met de plakrand naar hun toe.. die dus de achterste zijde indraaien zegmaar.. Zo zijn er ook mensen die eerst zonder tip draaien en em er daarna pas instoppen en zo kan je door blijven gaan.. Maarja, das hun probleem dan he :P

Aanstampen zie ik allemaal dingen als potloden voorbij komen. Je kan toch gewoon aanstampen met het stuk sigaret wat je over hebt? :P Ff beetje tikken en met dat filterstuk gewoon aanstampen. Stuk makkelijker, dat heb je toch bij je..

Ik zat al te scrollen om te zien of het er tussen stond :P
Trouwens de tutorial kan wel qua mixen van tabak en wiet nog een variatie, eerst mengen dan de joint in.

mattskovic

Wijs gebruiker
ja zoals oom klaas zegt, ik doe eerst wiet beetje vergruizeld in me hand dan wat tabak in me hand er bij wat menge en dan handje klap :tearsofjoy: eerst je tabak-wiet-mix al wat in de lengte verdelen dat je geen hoopje hebt dan een vloeitje op de mix en dan andere hand erop en draaien zodat je hand waar het mixje op ligt vanboven ligt dan ligt alles als je het goed het gedaan in je vloeitje en dan gewoon draaien met tipje er al in

DailySmoker

cropp zei:
en je verdeelt je shag ook wel lomp moet ik zeggen...
Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen, maar dit slaat alles. Ben je zo arrogant omdat je naam een ander kleurtje heeft dan de rest ofzoiets?

De shag is wel degelijk goed verdeeld, alleen moet je eerst rollen voordat je een mooi verdeeld hoopje wil krijgen? En zoals je ziet is dat op de foto nog niet gebeurt.

:wink:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
DailySmoker zei:
Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen, maar dit slaat alles. Ben je zo arrogant omdat je naam een ander kleurtje heeft dan de rest ofzoiets?

Wij zijn almachtig, oranje is hier de kleur van dictatorschap, kniel voor je meester. :tearsofjoy:

Pikachu

Wijs gebruiker
Sorry EI, alleen Deranged is God op dit forum, en dat heeft niets met mijn mening over hem te maken :P

Leuk topic maar ik denk dat de meeste mensen het grootste probleem ondervinden bij het draaien en dichtlikken en dat kan je niet goed leren d.m.v. een paar foto's :(

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
That is one mangy looking spliff yo!

DrippTone zei:
Wij zijn almachtig, oranje is hier de kleur van dictatorschap, kniel voor je meester. :tearsofjoy:
Wow, als jullie al almachtig zijn, dan ben ik God. Is dat even een dikke egoboost :rock:

Nee hee, je snapt het niet. Kijk, hij denkt dat wij beter zijn omdat wij een ander kleurtje hebben. Maar eigenlijk zijn wij zo dom geweest geld aan een drugsforum te geven en dat we daarom die oranje kleur hebben. Het is dus meer die punthoed waar op staat stupid ipv een coole oranje kleur. Maargoed om dat dus te verbergen doe wij alsof we de baas zijn hier, dan lijkt het in eerste instantie niet meteen zo dat we eigenlijk gewoon compleet achterlijk zijn.

En jij hebt gewoon een groen kleurtje omdat je de stront achter onze voeten mag opruimen, ik dacht dat ze daar ook een woord voor hadden. Conciërge? :P

DailySmoker

DrippTone zei:
ExceptionalInsight zei:
That is one mangy looking spliff yo!

DrippTone zei:
Wow, als jullie al almachtig zijn, dan ben ik God. Is dat even een dikke egoboost :rock:

Nee hee, je snapt het niet. Kijk, hij denkt dat wij beter zijn omdat wij een ander kleurtje hebben. Maar eigenlijk zijn wij zo dom geweest geld aan een drugsforum te geven en dat we daarom die oranje kleur hebben. Het is dus meer die punthoed waar op staat stupid ipv een coole oranje kleur. Maargoed om dat dus te verbergen doe wij alsof we de baas zijn hier, dan lijkt het in eerste instantie niet meteen zo dat we eigenlijk gewoon compleet achterlijk zijn.

En jij hebt gewoon een groen kleurtje omdat je de stront achter onze voeten mag opruimen, ik dacht dat ze daar ook een woord voor hadden. Conciërge? :P

Hmm, ik dacht niet dat jullie beter waren ofzo, want eigenlijk vind ik jullie ook wel dom :P Maar ik wil niet onaardig doen tegen iemand die ik geeneens ken, dus verwoord ik het anders :P
Sorry :flushed:

cropp

Badass junkie
DailySmoker zei:
cropp zei:

De shag is wel degelijk goed verdeeld, alleen moet je eerst rollen voordat je een mooi verdeeld hoopje wil krijgen? En zoals je ziet is dat op de foto nog niet gebeurt.

shit, ik probeer je gewoon feedback te geven, doe dan normaal terug, sukkeltje...

dit heeft niks met mijn''kleurtje te maken, maar met jou communicatievaardigheden

DailySmoker

cropp zei:
DailySmoker zei:
cropp zei:

shit, ik probeer je gewoon feedback te geven, doe dan normaal terug, sukkeltje...

dit heeft niks met mijn''kleurtje te maken, maar met jou communicatievaardigheden

Met mijn communicatievaardigheden is niets mis, jij moet gewoon zorgvuldiger je zinnen typen zodat het niet negatief lijkt. Want op de manier hoe je het zegt komt dat negatief over.

Maar een misverstand kan wel eens gebeuren toch, sorry.

:wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Wow. Good answer. Dat maakt dat jointje trouwens niet minder lelijk :þ

cropp

Badass junkie
DailySmoker zei:
cropp zei:
DailySmoker zei:

Met mijn communicatievaardigheden is niets mis, jij moet gewoon zorgvuldiger je zinnen typen zodat het niet negatief lijkt. Want op de manier hoe je het zegt komt dat negatief over.

Maar een misverstand kan wel eens gebeuren toch, sorry.

:wave:

als ik een joint draai ben ik ook wel een perfectionist en ik zeik graag andere mensen af, niets persoonlijks...

0penmindeD

Belezen gebruiker
Ja cropp, ik ben wat dat betreft ook een perfectionist, ik ben de alleralleraller traagste draaier die mijn vrienden kennen of ooit hebben gekend, maar tevens ook de enige die een spliff zo kan draaien. Ik draai elke joint tot aan de nok toe gevuld, strak gedraaid, zodat je een lekkere lange J hebt die ook nog eens super rookt :sunglasses:

Auteur van dit topic moet dus de kritiek positief opvatten in plaats van het tegenovergestelde, wat helaas wel vaker met kritiek word gedaan. Hiervan kan ook geleerd worden!!

Good luck :wink:

G'D

Newbie
joint draaien voor beginners:);

*Koop wiet/hasj, tip, bigvloei, tabak (sigaretten/shag)
*pak een tip; vouw de 2 hoekjes naar elkaar toe en rol de tip op tot ongeveer de helft en scheur de rest af.
*pak een bigvloei leg em zo neer dat je plakrand aan de bovenkant (naar jou toe) zit.
* leg je tip aan de rechter/linker kant wat jij het makkelijkste vind.
*sprokkel de wirrie/assie totdat er GEEN grote toppen meer in zitten.
* doe een halve/hele sigaret bij de wirrie/assie en mix het door elkaar.
*gooi de wirrie/assie(met de tabak erdoorheen gemixet) op de vloei.
*verdeel de wirrie/assie goed bij de tip minder dan bij de top natuurlijk.
*hou je ene hand bij de tip en de andere hand vanaf de tip naar de top en draai de vloei er via de tip in.
*draai em totdat de plakrand er nog net bovenuit steekt.
*lik de plakrand en plak het van de top naar de tip aan elkaar.
*hou de joint tussen je duim en wijs en middelvinger en tik de joint op een harde ondergrond bijv. een tafel ofzo totdat de joint goed aangestampt is en strak is of je gebruikt de filter van een sigaret en daarmee duw je het aan maar niet te hard anders hijst je joint niet(goed) of dan scheurt je vloei :rockband:
*pak een aansteker/lucifer/vuurtje als er vloei uitsteekt bij de tip brand het dan weg en steek je joint aan en geniet van je space :stoned:

**TIP!, als je joint slap is/blijft na het aanstampen bijv. je joint hangt en beetje duw de tip er wat verder in niet TE ver maar totdat ie recht blijft staan.

Bovenaan