Tripreport v/d Maand [TvdM juli '08] Datura aka hell

Riel

Bewuste gebruiker
Re: Datura aka hell

de indianen gebruiken het volgens mij voor de overgang van jong naar volwassenen en allerei andere rituelen. heksen waren er vroeger ook wel bekend mee.

enja het is gewoon een gif voor het lichaam en geest en niets meer.

Hawk

Experimenterende gebruiker

Ik ben ook een student in Amerika, en gisteravond zat ik met een maat over drugs te praten. We hadden al snel over drugs die je hier kon krijgen, en hij wees me op Datura, waar hij veel zieke verhalen over had gehoord, maar niet precies van wist wat het met je zou doen. Ik had er nog nooit over gehoord, terwijl ik toch regelmatig DF lees. Als je het over de duivel hebt, er is meteen de volgende ochtend een thread opgebumped. Het is goed dat ik dit lees, want de kans zat er best in dat die vriend ook een keer met die zaadjes naar me toe komt, en dat het een exacte herhaling wordt van jouw verhaal. Erg fascineerend, dat zeker.
Misschien iets om te proberen, als ik 80 jaar ben en in een rolstoel door het bejaardentehuis rol. :wink:

Frog83

Bewuste gebruiker

Ik wil niemand wat aansmeren maar Wij hebben verschillende Datura planten in de tuin hier, die gaan in de winter de kas in (kunnen niet tegen vorst blijkbaar) zullen bij intratuin ook wel te koop zijn denk ik :confused:

Ik weet wel dat me ouders vroeger altijd zeiden," raak die plant niet aan en was anders je hadden heel goed want die plant is extreem giftig"

De plantten die wij hebben (zullen wel gecultiveerde zijn) hebben mooie lnage kelk achtoge bloemen, we hebben een witte een roze en gele.

De plant stinkt ook enorm als je zo ding ruikt weet je al dat het puur gif is bij wijze van. :kots:

Rammelslakje

Belezen gebruiker

Dus bij 50 zaden kan je een dodelijke trip krijgen?

Wat bij 20 zaden dan? Waarmee is het te vergelijken?

Wow :) Een van de beste trip ervaringe da ik ooit geleze heb..
Euh ik vind persoonlijk idd da is met u leven spelen,ik zou het zelf nooit doen maar heb ook wel al is voor men b-day van een vriend 2cb gekregen
Ik had me ook niet zo goe geinformeerd hierover
Toen hij bij me thuis aankwam zei ie ja we snuive da op da gaat het beste zijn van effect
Ja oke cava hij doet eerst en ineens ligt ie naast de zetel op de grond ik begreep er niet veel van en trok mijne ook binnen .Al sne begreep ik waarom hij op de grond lag
de 2cb sneed letterlijk door men neus ik heb al veel ervaring in dat soort dingen ma dit was een van de ergste je huilt er gewoon even van mijn vriend had het ook voor.
Zaten we hier alle 3 wat te wene ineens was het daar
zeeer snel na het huile keek ik na de klok en ik zag de wijzers gewoon continue rond draaien men muren werden kleiner en kwamen op me af.Ik woon alleen en heb witte mure overal,
Er stond een lamp in de kamer en van de lamp zag ik allemaal vierkantjes afkomen in alle fluo kleuren dat er maar kunnen zijn.Er kwamen er maar meer en meer heel mijn witte muren ware allemaal gekleurde fluo blokjes dat ronddraaide.Heb ik me even rechtgezet en door het raam na buite gekeken ik dacht da ik in de ruimte zat het was snachts er waren sterren overal,ik begreep er niets meer van.Even na de badkamer en ik herkende mezelf niet meer viel overal tegenop en had niks van evenwicht niet meer. ma ik vind 2cb kan u gevoel zeer snel omdraaien ik had soms echt het gevoel van dit is teveel,het trippe ging er gewoon ook over ik zag alles wa ik wou maar met alle geluk hadde zaten er 2 nuchtere mensen bij anders had dit ook fout kunne aflopen.Ik herkende men eigen vriend niet meer wist niet wie hij was en wie ik was..waar ik was je voelt letterlijk altijd het meer en meer opkome het stopte gewoon niet meer en toen dachtik van ik ga der in blijven hangen.Toch wel lang getript en zeer heftig maar weet er niet meer zoveel van
Heb ik altijd wel na een iets zwaarder tripje herinner ik maar paar dingen er nog van
Ik weet niet of ik het nog is zou doen mischien wel maar dan niet via men neus :wave:

Aloysius

Experimenterende gebruiker

Totaal off-topic: De militaire industrie heeft de anticholinerge drugs ook ontdekt...

http://en.wikipedia.org/wiki/3-quinuclidinyl_benzilate

BZ, een 'incapacitating agent'. Chemische structuur is een atropine-analoog. Duurt tot 24 uur voordat het werkt, effecten houden tot 96 uur aan, totale verwarring. Angstaanjagende wiki-pagina, leuk report op Erowid van een militair die deelnam aan een test van het middel op http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=60851

Eng spul.

Atropa

Bewuste gebruiker

BZ ja, ergste is nog dat 1000 ug een effect van 100 uur geeft, leuk als ze zo'n micro druppel oplossen in het eten van gevangen in Guantanomo Bay. :rolleyes: 'Incapacitating agent', met andere woorden, iemand mentaal verlamd maken of er een monogooltje van maken. Lees dat hele script van die vrijwiller eens. Sommige stukken... brrr....

Wat betreft datura delirium, je kunt het vergelijken met het inslapen 's nachts, dan krijgt als je bijna weggezakt bent soms zo'n gevoel dat je op je achterhoofd valt omdat je uitglijd, en in een fractie ben je dan weer geheel wakker in je bed en je bewust van je lichaam. Bij lagere doseringen wordt men slap en raakt het zicht verstoord tot extreem mistig. -10 op beide ogen is al een doodsangst opzich.

Datura begint met een relax gevoel, ontspannen en relaxe spieren, alsof je wat stoned bent zonder het highe gevoel. Vaak wordt het dan gapen en wegzakken in slaap... niets bijzonders... denk je. In zo'n zelfde moment niet veel later is het PATS! geheel wakker en weet je niets meer van je inname en herrineringen en denkt gewoon geheel nuchter te zijn. Soms zelfs met een gevoel van razernij en onstuitbare energie als er nadrukkelijk veel atropine is ten opzichte van scopolamine. Als het andersom is raken gebruikers opvallend meer bedwelmd en lallend. Opwinding en forse energie wisselen zich af met verdoving en bedwelming door de tegengestelde effecten v/d alkaloiden.

Uit het niets worden onbestaande dingen gezien of men hoort stemmen die levensecht zijn, datura speelt zich af op normale levels van bewustzijn. Op psychedelica denk je 'OMG, what's happening?' Op Datura is het 'hey, ik ben nuchter'. Het zijn vaak, maar niet altijd, scenario's van enkele minuten waarin compleet de setting veranderd en de vorige geheel vergeten is.

Je hebt dorst en voor je het weet heb je een onbestaand glas in je handen dat je leegdrinkt, of je staat naakt onder de douche om je hete rode huid te koelen. Zo, met je vocht inname en huidverzorging (je kunt niet zweten, onthoud dat goed!) zit het wel goed. Maar alles is verbeelding. Vaak valt men neer en dan is het maar te hopen dat het lichaam de alkaloiden afbreekt.

Je moet het vergelijken met 's nachts dromen, over een slaapdroom heeft men ook geen controle. Op datura is die slaapdroom 100 procent echt. En men beweegt en gedraagt zich op basis van de omgeving die over z'n ogen is getrokken als lenzen.

Een sitter zal water in de ogen moeten blijven gooien, de tripper moeten afkoelen onder de douche, alle membranen drogen uit. Dus ook hersenencellen vallen daaronder. Anders zal de koorts boven de 40 uitkomen en de hersencellen zullen dan rap afsterven.

Bovendien voegden heksen in de verre oudheid atropine bijna altijd als 'altering's' plant toe aan hun heksenkruiden en gebruikte ook zij datura niet rauw en opzichzelf. Of ze druppelde wat druppels uit de atropa belladonna kers onder de oksel.

In India wordt datura rauw gebruikt met 1 zaad en niet meer. Anders better luck next time. Zij noemen het kennis maken met nieuw leven. Vanaf 5 zaden kan ongeveer de dood al intreden als deze zeer potent zijn.

Datura is hèèl goed gedocumenteert, niet alleen op erowid, maar ook op vele culturele sites. Google maar eens 'Witchcraft atropine' of iets dergelijks. Krijgt je uitgebreide documentatie over de kleinste details van tropanen. Zitten interessante bevindingen bij die veel meer zeggend zijn dan de basic bekende feiten. Het gevoel een ballon in te buik te hebben, wat de organen en bloedvaten zijn die gevaarlijk wijd expanderen.

Ik hoorde weleens iemand zeggen die alle delen v/d plant geprobeert had "De lessen van datura zijn ook uit het leven zelf te trekken".

Hoe dan ook, datura is zeer link, ik heb toen ik ontwetend was tweemaal aan de plant gelikt met gelukkig geen resultaat, behalve wat rustigheid en lege gedachten. Ik zou het alleen doen zoals het ging in Sacred weeds met henbane, onder medische begeleiding, tiny bits en dan gaan slapen.

Als je op zoek ben naar ervaringen in een wereld zonder jou als in een droom, neem eens 150 gram verse paddo's, of 12 gram gedroogde. Dan zul je zien dat wat dat betreft het niet onder doet voor een slaapdroom waarin je denkt nuchter te zijn. Dat aangevult met lang en veel lezen over datura, zal bijna hetzelfde opleveren van weten hoe het is als je het daadwerkelijk zelf zou gebruiken.

Bovenaan