Bij twijfel, gas gevenKunnen we dat gebruiken @Casaan? Mijn adviezen zijn niet jevanhet. Weet niet hoe het met de jouwe zit, maar een adviseur kan geen kwaad.
Bij twijfel, gas gevenKunnen we dat gebruiken @Casaan? Mijn adviezen zijn niet jevanhet. Weet niet hoe het met de jouwe zit, maar een adviseur kan geen kwaad.

Dit hele land is zo erg naar de klote,
Klopt, tuurlijk is meerendeel van Nederland blij, het is namelijk een slavenvolk (mijn mening), alle basisbehoeften worden gegeven, waardoor de Nederlanders ook geen zin hebben om "Op te staan" tegen de boosdoeners. Als ik het goed begrijp gelooft ongeveer meer dan de helft van de bevolking nogsteeds het nieuws en als er een nieuwe prik moet komen (als een voorbeeld) zal iedereen weer in de rij staan.Nederland op plek vijf van meest gelukkige landen ter wereld:
![]()
Nederland op 5de plaats van gelukkigste landen
Nederland staat op de vijfde plaats van de jaarlijkse lijst van gelukkige landen. Voor de zesde keer op rij is Finland volgens het World Happiness Report 2023 het land met de gelukkigste bevolking ter wereld.www.rtlnieuws.nl
Plaats 21 van meest veilige landen ter wereld:
![]()
Global Peace Index - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Qua laagste criminaliteit staan we in de wereld op plek 18:
En zo zijn er keer op keer vergelijkingen waar Nederland op belangrijke vlakken, positief gezien, erg goed scoort in vergelijking met de rest van de wereld.
Heb je er daarom wel eens over nagedacht dat jouw idee van dat "dit hele land is zo erg naar de klote" wel eens meer op jouw kan slaan, en dat deze mening niet gelijk is aan de gemiddelde bevolking van Nederland (verre van zelfs)?
Ja, we hebben lopende problemen. Ja, er zijn dingen die beter kunnen. En ja, we hebben niet een eindeloze bron van geld, resources en geluk die we kunnen aanspreken. We moeten het dus doen met wat we hebben en daarin doen we het z'n allen in Nederland helemaal niet zo slecht.
wat een kut partij laat ze lekker weg gaanVerkiezingsprogramma ChristenUnie
Met afstand de meeste hits als je control-F gebruikt Op ‘drugs’.
Bekijk bijlage 54072
Bekijk bijlage 54073
Bekijk bijlage 54074
Het komt vooral door dit hoofdstuk:
Bekijk bijlage 54075Bekijk bijlage 54076
Ook proberen ze naar de bredere context te kijken:
Bekijk bijlage 54077Bekijk bijlage 54078
Het is natuurlijk een mega streng beleidsvoornemen, maar toch vind ik CU van alle tegenstanders wel het minst tenenkrommend. Vooral omdat het niet zo allejezus hypocriet is, er ook over alcohol, suiker en gokken wordt gesproken en naar het bredere verband op internationaal niveau wordt gekeken.
Puur op basis van de screenshots bedoel je dan, toch?wat een kut partij laat ze lekker weg gaan
jep en niet persee vanwege de dingen die aangehaald zijn met een kleur maar ook om de andere speerpuntenPuur op basis van de screenshots bedoel je dan, toch?
Ja ik snap het hoor. Ik ben sowieso weinig fan van politieke partijen met een oorsprong vanuit religie. Maar toch vind ik CU daarvan de minst hypocriete. Minst kutte tussen vreselijke partijen zegmaar.jep en niet persee vanwege de dingen die aangehaald zijn met een kleur maar ook om de andere speerpunten

Nicee kan ik eindelijk legaal crystal meth maken voor medicinale redenenVerkiezingsprogramma Bij1
Geel hebben ze zelf gearceerd, groen gaat over drugs.Bekijk bijlage 54096
Ik heb ook nog HEUL VEUL te zeggen over de interne discussies in de partij en de nieuwe partijleider maar dat komt op een later moment of niet hehehe.
Ik stem dus altijd ChristenUnie omdat ik het belangrijk vind dat Christelijke normen en waarden vertegenwoordigd blijven in de Nederlandse politiek. Mijn vraag is nu: is er een reden om voor deze verkiezingen een keertje CDA of SPG te stemmen, omdat dat bijvoorbeeld strategisch zou zijn voor coalitievorming? Ik vind CDA meestal te soft en SPG bijna altijd te streng. En verder ben ik een puur ideologische stemmer, dus wat er in de huidige verkiezingsprogramma’s staat maakt me niets uit.Ik ben sowieso weinig fan van politieke partijen met een oorsprong vanuit religie. Maar toch vind ik CU daarvan de minst hypocriete.
Hmmmm nee echt totaal niet eigenlijk. De SGP zal sowieso niet snel gevraagd worden, zij zijn te klein en itt bij de CU valt er weinig ‘uit te ruilen’. Het CDA lijkt ook niet echt vooraan op het formatieblaadje te staan. Daarvoor zullen ze het echt beter moeten gaan doen dan momenteel in de peilingen... Plus er zijn veel voor de hand liggender coalitieopties zoals het er nu naar uitziet.Ik stem dus altijd ChristenUnie omdat ik het belangrijk vind dat Christelijke normen en waarden vertegenwoordigd blijven in de Nederlandse politiek. Mijn vraag is nu: is er een reden om voor deze verkiezingen een keertje CDA of SPG te stemmen, omdat dat bijvoorbeeld strategisch zou zijn voor coalitievorming? Ik vind CDA meestal te soft en SPG bijna altijd te streng. En verder ben ik een puur ideologische stemmer, dus wat er in de huidige verkiezingsprogramma’s staat maakt me niets uit.
Okay, bedankt voor je antwoord. Het klinkt een beetje alsof er niet echt een reden is om tijdelijk over te stappen op een andere partij (voor mij dan). Ik ga liever voor een gevestigde partij dan voor iemand als Omtzigt (lidmaatschap en partijstructuur zijn belangrijk). Verder gaat het mij vooral om het ondersteunen van het Christelijke geluid in de politiek, dus expliciet Christelijk is voor mij ook belangrijk.Hmmmm nee echt totaal niet eigenlijk. De SGP zal sowieso niet snel gevraagd worden, zij zijn te klein en itt bij de CU valt er weinig ‘uit te ruilen’. Het CDA lijkt ook niet echt vooraan op het formatieblaadje te staan. Daarvoor zullen ze het echt beter moeten gaan doen dan momenteel in de peilingen... Plus er zijn veel voor de hand liggender coalitieopties zoals het er nu naar uitziet.
Ik moet wel zeggen: ik ben altijd “tegen” strategisch stemmen omdat ik geloof dat als iedereen vanuit diens ideologie stemt, je de sterkste democratie hebt... Maar het is nu ook nog eens HEEL lastig omdat het gewoon echt allllle kanten op gaat en nog kan gaan. Daarnaast: christelijke normen en waarden zitten niet alleen in christelijke partijen, denk maar aan Omtzigts NSC.
Vanuit strategische overwegingen zie ik ze in elk geval (nog) niet. Maar das het leuke aan deze verkiezingen: dat kan morgen of over een maand heel anders zijn. Ill be back at ya by then.Het klinkt een beetje alsof er niet echt een reden is om tijdelijk over te stappen op een andere partij (voor mij dan).
Ja dat bedoelde ik ook een beetje met m’n laatste toevoeging: uit de coalitie is niettttt hetzelfde als uit de politiek. Denk dat de macht van de Kamers met regelmaat wordt onderschat. En daarbij denk ik dat als bijvoorbeeld Omtzigt en de BBB zo groot worden als dat ze nu voorspellen, de rol van de Tweede Kamer alleen maar groter & relevanter zal worden (beiden willen liever een regeerakkoord op hoofdlijnen, bijvoorbeeld).Verder gaat het mij vooral om het ondersteunen van het Christelijke geluid in de politiek, dus expliciet Christelijk is voor mij ook belangrijk.
Okay okay okay okay okay ik heb hier drie (uitermate sterke😜) argumenten op in te brengen:En tja, ik voel toch altijd een lichte teleurstelling als ‘we’ weer 5 zetels halen. Desondanks laten die 5 zetels wel het Christelijke geluid horen, dus daar ben ik dan wel weer blij mee.
Partij voor de dieren is niet hetzelfde als PVV? PVDD is de afkorting voor de dieren.ik stemde partij voor de dieren geen idee wat me stem nu gaat doen, aangezien de PVV tegen drugs is :P
Kun je ook aangeven waarom?Dit hele land is zo erg naar de klote, de enige oplossing is een geheel nieuw politiek-stelsel, heb geen medelijden met een politicus of iemand die de overheid trouw staat (politie, etc). Dus ik ga maar afwachten, niet alsof ik een verandering kan maken. Stemmen heeft toch geen zin en doet helemaal niks.
Waarom dan?tuurlijk is meerendeel van Nederland blij, het is namelijk een slavenvolk (mijn mening)
Wat zou je willen dat een overheid meer doet dan dit (I mean ik ken mijn eigen wensenlijstje maar ik roep niet zomaar ongegronde dingen dus ik ben benieuwd naar de jouwe)?alle basisbehoeften worden gegeven
In welke zin dan? Waar heb je het over?dit land op instorten staat.
Hoezo dan…? En ook: waar baseer je dat op?Het kabinet is al zo vaak gevallen, langzamerhand zal niemand meer vertrouwen hebben in de politiek en Nederland heeft een van de slechtse inflatie van West-Europa.
@MR_CHIP kijk de partij voor de dieren is niet perse tegen drugs. Eerder de drugs afval wat in natuur gebieden komt. En willen wiet legaliseren en verder voorlichtingen geven.Conceptpartijprogramma PvdD
Bekijk bijlage 53759Bekijk bijlage 53760
en even een persoonlijke note want hier kon ik niet control f-en dus mn oog viel op meer🫶🏻Bekijk bijlage 53762Bekijk bijlage 53763
dat weet ik , mijn keuze toen was voor PVDD en ik zou nu bijna voor de PVV kiezen (wat ik altijd al wou, geen walgelijke VVD en zeker geen christelijke gerelateerde partijen )Partij voor de dieren is niet hetzelfde als PVV? PVDD is de afkorting voor de dieren.
Maar de PVV is juist tegen drugs. Maar jouw keuze.dat weet ik , mijn keuze toen was voor PVDD en ik zou nu bijna voor de PVV kiezen (wat ik altijd al wou, geen walgelijke VVD en zeker geen christelijke gerelateerde partijen )
daarom zeg ik bijna voor de pvv kiezenMaar de PVV is juist tegen drugs. Maar jouw keuze.
Wat zijn - naast drugslegalisatie - onderwerpen die je belangrijk vindt in de politiek? Want de pvdd en de pvv liggen in de meeste gevallen wel ver uit elkaar, vandaar de vragen van @De pen is van je zus.dat weet ik , mijn keuze toen was voor PVDD en ik zou nu bijna voor de PVV kiezen (wat ik altijd al wou, geen walgelijke VVD en zeker geen christelijke gerelateerde partijen )
asielzoekers weg uitkering omhoog , boodschap prijzen omlaag belasting voor bedrijven omhoog enz , dat zijn dingen die ik zo effe op kan noemenWat zijn - naast drugslegalisatie - onderwerpen die je belangrijk vindt in de politiek? Want de pvdd en de pvv liggen in de meeste gevallen wel ver uit elkaar, vandaar de vragen van @De pen is van je zus.
Okay okay okay. Dan ben je ook geen makkelijke nee😜asielzoekers weg uitkering omhoog , boodschap prijzen omlaag belasting voor bedrijven omhoog enz , dat zijn dingen die ik zo effe op kan noemen
Okay okay okay. Dan ben je ook geen makkelijke nee😜
KNIP
Heb ik iets gemist? Kan iemand me even kort bij praten?
Ik meen dit serieus
Ja, helemaal gelijk, maar dit vind ik lastig, want dan zou ik me eigenlijk in de politiek moeten gaan verdiepen en dat is voor mij een brug te ver. Dan blijf ik liever bij mijn geschiedenisboeken, dromend van een tijd dat alles misschien wel eenvoudiger was, toen een koning nog het land regeerde, hoe naïef ook.Maar ik zou dus ergens ook wel oppassen met er vanuit gaan dat christelijke partijen ook voor christelijke waarden staan. Of puur op de partij ideologie afgaan.
Dat kan ik me voorstellen ja. Maar waarschijnlijk kom je er met een kieswijzertje ook wel achter. Of vraag je favo linkse forumrat😘 Ik heb referenties:Ja, helemaal gelijk, maar dit vind ik lastig, want dan zou ik me eigenlijk in de politiek moeten gaan verdiepen en dat is voor mij een brug te ver. Dan blijf ik liever bij mijn geschiedenisboeken, dromend van een tijd dat alles misschien wel eenvoudiger was, toen een koning nog het land regeerde, hoe naïef ook.
Maar goed, ik ga wel stemmen, want daar dwingt mijn plichtsbesef me nog wel toe. En waarschijnlijk gewoon weer CU.
Dit kan ik beamen uit betrouwbare bron (ikzelf ben de bron, als dat betrouwbaar is).
Virtueel tijdreizend zit ik nog steeds in die kroeg. Vanwege mijn slappe lach, durft de dienstdoende bartender de politie niet te bellen.De hele kroeg barstte in lachen uit,