Tweede keer escitalopram verhoogd libido

Jixx

Bewuste gebruiker
De eerste keer dat ik escitalopram van lexapro kreeg, kreeg een extreem verlaagd libido.
De tweede keer dat ik met escitalopram startte van seroplex kreeg ik ineens een extreem verhoogd libido. Ik ben ermee gestopt en overgestapt op sertraline. Nu heb ik een matig libido. Is het normaal dat antidepressiva's soms ook een verhoogd libido kunnen geven ? Ik lees tot nu toe op internet alleen maar over het verlagend libido effect. Daarom ben ik er ook zo verondersteld dat het bij mij een zelfs niet prettige verhoging gaf. Ik ben dol op orgasme stimulerende middelen. Maar dit ging een beetje te ver. :flushed:

Medic

Belezen gebruiker
Het is niet dat dergelijke middelen altijd libido verlagen, soms staat ook in de bijsluiter dat het libido kan veranderen.

En uit jou ervaring blijkt dat maar weer. :)

gandwarf777

Belezen gebruiker
Ik had dit gek genoeg met flupentixol. Het zou prolactin moeten verhogen en libido verlagen maar daar merk ik weinig van.

Jixx

Bewuste gebruiker
gandwarf777 zei:
Ik had dit gek genoeg met flupentixol. Het zou prolactin moeten verhogen en libido verlagen maar daar merk ik weinig van.

Ik heb volgens mij ook geen verhoogd prolactin door de risperidon. Dat zou toch moeten betekenen dat je melk afscheid van je tepels? En om risperidon nou sterk libido verlagend te noemen... nee, ik gebruik risperidon, alprazolam, lyrica en zoloft, en mijn libido is met dit alles wel iets verlaagd. Maar er valt mee te leven. :wink: Borstvorming had ik helaas al voordat ik aan de risperidon begon. Maar toen woog ik 90 kilo. Nu weeg ik 124 kilo. Maar ik heb 129 kilo gewogen. Ben nu bezig met een dietiste vanwege zwaar overgewicht en een verhoogd cholesterol.

Ik weet niet of ook dit weer te verwijten is aan risperidon? Maar dat spul staat er volgens mij om bekend dat het je stofwisseling kan veranderen, en het cholesterol doet verhogen. Sertraline speelt denk ik ook nog een rol in het overgewicht.

Bovenaan