Twijfel over dosering

stm92

Newbie
Hee allemaal, ik zou graag wat advies willen over of ik xtc zal gebruiken tijdens ADE want de afgelopen paar keren zijn niet helemaal bevallen.

In 2017 gebruikte ik voor het eerst xtc. Wat een magische ervaring was dat! Als ik er aan terug denk krijg ik weer kriebels in mijn buik. Ik heb dat jaar toen nog twee keer xtc (2-3 maanden tussen gezeten steeds) gebruikt, qua doseringen ben ik daar wel wat over de schreef gegaan waardoor ik heel vaag werd (225mg), domme fout.

Dit jaar heb ik begin van het jaar (na een pauze van een half jaar) op een festival wat gebruikt maar dat was niet echt fantastisch. Ik begon met een kwartje (175mg pil), maar merkte dat ik er niet echt goed in kwam. Ook na het bijnemen was het wel leuk maar de magie ontbrak. Nu was het buiten wel heel koud en denk ik dat de temperatuurschommelingen tussen binnen in de tent en buiten je erg uit de flow haalde, kan dit kloppen?

5 maanden later (twee weken geleden) op Lowlands wilde we graag weer een xtc feestje doen. Ik had een kwartje genomen van een 220mg pil en tijdens het dansen voel ik die grijns op mijn gezicht komen. Het gaat gebeuren! Ik kan niet stoppen met grijnzen en kwartiertje later neemt het weer af...nou en dat was het eigenlijk ook wel. Ik ging daarna wel lekker hoor op de muziek maar de euforie, verliefdheid, magie was er niet echt. Ik had dat kwartje liever niet genomen dan wel. Ik heb ook niet bijgenomen omdat ik geen zin had in een kater de volgende dag op het festival. Ik heb ook echt totaal niks van een kater gehad dus dat was fijn. Waarom vertel ik dit allemaal? Ik hoop dat jullie zouden kunnen meedenken of mijn drugsgebruik misschien te vaak/teveel is geweest waardoor de effecten niet meer zo fijn zijn.

Dit is dus mijn drugsverleden, nu ga ik in oktober naar ADE (2 maanden dus na Lowlands) en komt de DJ waar ik tijdens mijn 1e x ervaring zo intens van genoten had. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik weet dus dat er eigenlijk te kort tijd zit tussen x gebruik (3 maanden ipv 2) en de afgelopen keren heb ik dus niet optimaal kunnen genieten. Zou het kunnen dat mijn startdosis misschien te laag is (kwartje van 175mg, dus ongeveer 45mg) en ik daardoor niet helemaal in de flow raak en het met bijnemen dan ook zeker niet meer ga bereiken?

lang verhaal kort: is het okay om er een keer twee maanden tussen te laten zitten als ik de vorige keer het maar bij een kwartje heb gehouden? en zou de startdosis verhogen misschien mij meer helpen om in die euforische flow te komen?

Thanks guys!

Rtby

Experimenterende gebruiker
Je geeft zelf eigenlijk al een mogelijk antwoord op je vraag. Je startdosis kan aan de lage kant zijn, waardoor je nooit het niveau haalt dat je verlangt.

Neem je eigen lichaamsgewicht en vermenigvuldig dat met 1,5 om het aantal mg te bepalen voor een 'goede' dosis. Je geeft ook al aan dat je jezelf kunt inhouden, dus als het goed valt, geniet hier dan van en laat het er bij als jij je daar fijn bij voelt. Of neem 1x bij, maar minder dan je eerste dosis, omdat eigenlijk de 'gezonde' voorschriften 1,5-2x lichaamsgewicht zijn.

Verder denk ik niet dat je het al voor jezelf verpest hebt doordat je te veel / te vaak gebruikt hebt. 225mg is misschien wat meer dan je had moeten nemen, maar er komen op dit forum veel gekkere hoeveelheden voorbij, waar mensen ook van hersteld zijn.

Het belangrijkste is dat jij jezelf kun overgeven aan de ervaring. Dit is waar het voor mensen vaak fout gaat. Je probeert teveel te forceren wat je wilt voelen, maar daardoor komt het allemaal niet. Dus zorg voor een goede sfeer, leuke mensen en geef je er gewoon aan over voor die avond. Wellicht dat dat die eerste keer beter ging dan daarna?

Fem420

Newbie
Ik slik mis 3x dubbelen dus denk da overdosis ni echt snel kan naja bij mij nog ni gebeurd en ik ga 5dage elke dag2 x 240 6dage.rust dat zo 4weken lang nog nix gebeurd

Bovenaan