Twijfelen

Overcome

Belezen gebruiker
Hallo Drugsforumers!

Ik zit nu al een tijdje na te denken om lsd te gebruiken, ik ben al een hele poos nieuwgierig en door al die verhalen hier te lezen word ik nog nieuwgieriger...

Ik heb al een aantal keren paddo's gedaan (8 keer ofzo), ik vond dat visuele van paddo's echt helemaal fantastisch, maar de "mindfuck" vond ik soms wat minder leuk, ik kan het wel "handelen" zegma hoor, maar ik vind van paddo's het visuele stuk veel interesanter...

Verder als ik het voor het eerst doe... en het is mooi weer? is het dan relaxed om met een paar vrienden een wandeling te maken, of wachten tot ik alleen thuis ben en het dan hier doen? *tuurlijk is dat persoons gebonden, wat je fijner vind, maar voor de 1e keer... was zou mooier zijn*, buiten kan je denk ik wel meer genieten van de visuals... maar aan de andere kant wil ik liever niet als ik een rondje wil lopen mijn buurman tegenkomen ofzo...

Ik ga wel eens rondvragen of ik het kan regelen... en als ik een zegeltje heb dan hak ik de knoop gewoon door... als ik namelijk kies om het wel te doen dan wil ik met m'n impulsieve gedrag het ook meteen doen.

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Hey Overcome,

Ik lees net dat je heel erg liefdesverdriet hebt, misschien is het vestandig om even met L te wachten totdat het wat minder is? Lijkt me niet zo fijn als dat gevoel versterkt wordt.
Verder gewoon heel veel lezen en goede voorbereidingen nemen.

Ik heb ook een filmpje op maps als tip (misschien ben je dan niet de sitter, maar je kan er nog wel heel veel uithalen - acteer werk tja ach... even overheen kijken):

http://www.maps.org/wwpe_vid/

Overcome

Belezen gebruiker
PurpleFlower zei:
Hey Overcome,

Ik lees net dat je heel erg liefdesverdriet hebt, misschien is het vestandig om even met L te wachten totdat het wat minder is? Lijkt me niet zo fijn als dat gevoel versterkt wordt.
Verder gewoon heel veel lezen en goede voorbereidingen nemen.

Ik heb ook een filmpje op maps als tip (misschien ben je dan niet de sitter, maar je kan er nog wel heel veel uithalen - acteer werk tja ach... even overheen kijken):

http://www.maps.org/wwpe_vid/

ik heb hem gekeken, en is idd wel zown oud slecht geacteerd filmpje, maar wel erg bruikvol... ik denk als ik het ooit ga proberen, dat ik dan iig een verstandig iemand vraag om mij in de gaten te houden, en hem ook dit filmpje laat kijken van tevoren, lsd is iig 1 ding wat ik nog wel eens wil meemaken...

Thanks iig :), en ik wacht er nog even mee idd tot ik over mijn liefdes verdriet heen ben...

jcutter

Badass junkie
Trippen op liefdes verdriet; zou ik je niet gaan aanraden.
Ik heb het gedaan en je creeérd een soort obsessie voor je ex en vervolgens voor alle vrouwen :beer: Het is niet gezegd dat dit jou overkomt, maar reken maar dat er momenten komen in je trip, waarin je er heel veel aan gaat denken. Ik zag veel situaties vanuit een helikopter perspectief zoals dat word genoemd. Hier heb ik veel van mij zelf, van mijn ex en van alle vrouwen leren kennen. Alleen je wilt er steeds beter in worden. Met als gevolg; dat je steeds aan het denken ben. Ik liep op ten duur erg introvert over straat. Ik was meer iemand die de mensheid van een afstand bekeek en niet meer echt fanatiek deelnam. Je gaat denk ik gewoon in een soort waan leven.

Naja, misschien pakt het anders voor jou uit.
Ik vind mijn ervaring niet slecht hoor..
Heb er veel aan gehad en daarnaast heb ik ook nog eem hoop nieuwe interesse's gekregen :)

LSD vreten tijdens een liefdesverdriet; noem ik het relatie uitmelken :)

Dat is was iig geldig voor mij.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
jcutter zei:
Tenzij het om liefde gaat he..
Vriendelijke dwerg!! :tearsofjoy:
Gaat ook op voor deze hoor; bevalt het niet, niet meer doen :þ

(:

Neuro

Experimenterende gebruiker
Allolalie zei:
BIJ TWIJFEL: ALTIJD NEE!!!

Hier ben ik 't mee eens - als je twijfelt bestaat er een kans dat, wanneer er onverwachte negatieve gedachten de kop op steken tijdens de trip, je een ‘zie-je-nou-wel’ effect creëert. Hiermee bedoel ik dat je negatieve gedachten koppelt aan de twijfel vooraf en visa versa. Als je op LSD wilt gaan trippen moet je naar mijn mening volledig zeker van je zaak zijn. Twijfel vooraf brengt wellicht niet de vereiste mentale kracht om inspanningen te verichten die nodig zijn om de mindfuck van de acid te overwinnen.

Lees je in, fix of verwerk je problemen in RL - en ga dán pas trippen :)

azgaza

Badass junkie
Ik zou bij twijfel eerder zeggen: blijf erover nadenken tot je het weet, het antwoord komt wel, en er zal een moment zijn dat je gewoon weet 'het is ja, of het is nee' en tot die tijd kan je beter wachten.

Allolalie

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik zou bij twijfel eerder zeggen: blijf erover nadenken tot je het weet, het antwoord komt wel, en er zal een moment zijn dat je gewoon weet 'het is ja, of het is nee' en tot die tijd kan je beter wachten.

Dat bedoel ik. Als je echt twijfelt niet doen, tot je er klaar voor bent / keuze gemaakt hebt...

Daarom bij twijfel altijd nee. Zeker bij drugs. Mocht je door deze stelling dan iets niet doen is 't toch ook niet erg. Een drug niet gebruiken kan nooit erg zijn. Alhoewel LSD..... :hearteyes: , nee, het is lijkt mij toch nooit slecht een drugs niet te doen omdat je twijfelt, terwijl andersom wel vervelend kan uitpakken. Veiligheid voor alles!

Stylus

Belezen gebruiker
Heb ook lang getwijfeld over LSD, en heb er vervolgens voor gekozen eerst nog maar een keer paddo's te doen, heb een hele vage half bad trip gehad die vervolgens veel te lang doorging.

Door die ervaring heb ik besloten me niet te wagen aan LSD, omdat ik tijdens de naasleep van die paddotrip dacht ik een psychose had ontwikkeld, (IVM 10 uur na iname nog steeds visuals en zware midfuck) ookal lag het naderhand mischien meer aan het feit dat ik gewoon zwaar gevoelig ben voor shrooms..

MIschien is dat ook voor jou een idee? een (hoge) dosis shrooms proberen, en aan de hand van die trip besluiten of je wel of niet klaar bent voor LSD?

azgaza

Badass junkie
Stylus zei:
MIschien is dat ook voor jou een idee? een (hoge) dosis shrooms proberen, en aan de hand van die trip besluiten of je wel of niet klaar bent voor LSD?

Dat is dus geen goed idee, een hoge dosis paddo's is nauwelijks vergelijkbaar met LSD. Het zijn wel beide tripmiddelen op de normale trip manier, maar ze zijn zó anders van aard. Een hoge dosis paddo's kan iemand levenlang afschrikken die misschien LSD heerlijk zou vinden.

Stylus

Belezen gebruiker
Zijn de twee middelen zó anders? Ik heb altijd begrepen dat wat de twee zo anders maakt vooral de duratie, bodyload en 'helderheid' zijn.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Stylus zei:
Zijn de twee middelen zó anders? Ik heb altijd begrepen dat wat de twee zo anders maakt vooral de duratie, bodyload en 'helderheid' zijn.
Je krijgt van allebei visuals, verder weet ik eigenlijk niets vergelijkbaars te noemen.. Behalve dat ze beiden geestverruimend werken, maar dat spreekt voor zich (;

azgaza

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Stylus zei:
Je krijgt van allebei visuals, verder weet ik eigenlijk niets vergelijkbaars te noemen.. Behalve dat ze beiden geestverruimend werken, maar dat spreekt voor zich (;

Beide geven visuals met kleuren en patronen, maar wel hele andere kleuren en patronen die niet gek veel op elkaar lijken.
Maar als je het een hebt gedaan heb je geen idee over het andere, de twee zijn alsnog zo anders. Wel is het zo dat als je een van de twee leuk vind, de kans groot is dat je de andere óók leuk vind. Omgekeerd is dat niet persé zo.

Overcome

Belezen gebruiker
Misschien is twijfelen ook niet het juiste woord, ik bedoel meer van dat ik erover nadenk om het te doen, maar ik er eerst goed in wil verdiepen voor ik die keuze maak, paddo's heb ik ongeveer 8 keer gedaan en dat is goed bevallen, maar zoals hierboven al genoemd... is dat natuurlijk niet te vergelijken.

Maar ik hoorde zaterdag dat je van 1 LSD trip al je hele leven flashbacks kan krijgen, en het dus zegma je hele leven kan beheersen, in hoeverre is dat waar? er zou vast wel een kern van waarheid in zitten maar is die kans echt zo groot? ik hoorde ook wel eens mensen die nadat ze paddo's hadden gegeten smurfen gingen zien, nou ik ik heb wel eens veel van die dingen gegeten maar heb (helaas) nog nooit een smurf voorbij zien komen :tongueout:.

Hans

Wijs gebruiker
Die verhalen van flashbacks zijn ongelovelijk overdreven. Ik heb naar schatting zon 8/9 keer acid gedaan en 1 of 2 keer een flashback gehad. Die flashbacks zijn ook heel minimaal, het is niet zo dat je opeens weer in je trip zit ofzo. Ik zag gewoon heel eventjes iets een heel klein beetje vervormen.

buzzrider

Wijs gebruiker
Hans zei:
Die verhalen van flashbacks zijn ongelovelijk overdreven. Ik heb naar schatting zon 8/9 keer acid gedaan en 1 of 2 keer een flashback gehad. Die flashbacks zijn ook heel minimaal, het is niet zo dat je opeens weer in je trip zit ofzo. Ik zag gewoon heel eventjes iets een heel klein beetje vervormen.
Dat heb ik ook, maar heb nog geen lsd gedaan. Bij mij begon dit toen ik kort na mekaar met paddo's en mdma bezig was en het is niet meer weggegaan. Het stoort me niet ofzo, maar af en toe beweegt er zo wel eens iets e.d.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
bij twijfel altijd neen...?
iedereen twijfelt als hij een eerste keer drugs probeert, zelf de tweede keer en de derde enz ...
als je 8 keer paddo's kunt handelen kan je LSD ook handelen, moet je je geen zorgen over maken, hou gewoon rekening met de basisregels, een goede portie (beginnen met een halfje) en een goede set en setting, een bos is geen goede setting, das leuk het eerste uur, het tweede uur, het derde en vierde uur zeker ook nog, bij goed weer zul je het er zelf 6uur uithouden maar daarna zul je mss wel beginnen te verlangen naar wat luxe; een goede zetel, een deftige muziek installatie, wat ruimte om op adem te komen, een frigo met biertjes, een appelsien en een dekentje. wacht dus tot je alleen thuis bent, ook al duurd dit nog een jaar

als het zo ver is, veel tripplezier

azgaza

Badass junkie
BuZzRiDeR zei:
Hans zei:
Dat heb ik ook, maar heb nog geen lsd gedaan. Bij mij begon dit toen ik kort na mekaar met paddo's en mdma bezig was en het is niet meer weggegaan. Het stoort me niet ofzo, maar af en toe beweegt er zo wel eens iets e.d.

Ik heb na 13 LSD trips een keer of 2-3 een kleine paar secconde flashback gehad, valt heel erg mee dus. En inderdaad, het blijft bij een hele lichte vervorming.

(Van paddo's heb ik het kort na de trips véél meer gehad trouwens)

Bovenaan