Uitbehandeld maar gaat totaal niet goed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Zoraa

Wijs gebruiker
Dat is ook precies wat mindfulness bedoelt. Accepteren is een van de basis in de mindfulness. Je zit echt op de goede weg en ik hoop voor je dat je therapie kunt krijgen die aansluit op mindfulness het is gewoon in mijn ogen een cadeautje voor de ziel

Don Draper

Badass junkie
Ik heb er even op moeten wachten voor een update omdat er wat dingen speelden, maar dat is net afgerond.

Er worden meer stappen gezet nu om het werk die ik nu heb verder op te kunnen bouwen. Net een akkoord gekregen van het UWV om mijn re-integratie traject te behouden. Verder worden de eerste stappen in de GGZ weer binnenkort gezet maar omdat ik nu een wat drukkere maand heb en de weinige dagen van mijn behandelaar is het moeilijk om snel contact te hebben. Maar opzich is er geen nood op dit moment aan de hand waardoor dat niet een probleem is. Waar ik het meest blij mee ben is dat het een andere behandelaar is dan degene die ik eerst had, geeft me hoop dat er op een andere manier naar wat oplossingen gewerkt kan worden dan eerst.

Verder is de thuissituatie wat verbeterd. Allereerst om te vermelden, mijn medicatie is verhoogd van 2,5 mg naar 4 mg en die neem ik nu ook trouw in vergeleken met eerst. Andere medicatie met uitzondering van Valeriaan ter vervanging voor wiet wordt nauwelijks genomen. Daar ben ik wel blij mee. Een nadeel hiervan is dat ik maar 12 uur per dag wakker ben. Rond 18:00 val ik in slaap en ergens in de vroege ochtend word ik wakker. Dat was in het verleden een gedoe in dit huis geweest want ik word geacht om in mijn kamer te blijven en de rest niet tot last te zijn. Daar hebben we in dit huis erover gehad en gelukkig ben ik niet de enige meer die z'n mond hierover uitspreekt in het voordeel voor mij.

Al met al gaat het beter. :) En de dagen die hierna komen zien er rooskleuriger uit dan toen ik de topic begon waar het allemaal wat moedeloos eruit zag.

Don Draper

Badass junkie
Ging niet goed bij mijn GGZ intake. Totale mismatch en onbegrepen van beiden kanten. Ik kon me niet goed uitleggen wat mijn probleem was. Aan de andere kant konden ze niet accepteren met het uitleg die ik gaf waar ik mee speelde. Het is zoals het eerst was. Er moet een concreet probleem zijn en dan kijken ze wel verder. Me ondersteunen kunnen ze gewoon niks mee.

We zijn een mismatch.

Rotjoch

Badass junkie
Ging niet goed bij mijn GGZ intake. Totale mismatch en onbegrepen van beiden kanten. Ik kon me niet goed uitleggen wat mijn probleem was. Aan de andere kant konden ze niet accepteren met het uitleg die ik gaf waar ik mee speelde. Het is zoals het eerst was. Er moet een concreet probleem zijn en dan kijken ze wel verder. Me ondersteunen kunnen ze gewoon niks mee.

We zijn een mismatch.
Als ik je een tip mag geven, schrijf het op. Je verwoorden op een manier waarop je alle tijd hebt om er over na te denken is makkelijker dan ter plekke de juiste woorden er voor te bedenken.

Don Draper

Badass junkie
ik ben weer teruggevallen in wiet. Zit krap bij kas maar stroomt wat beetjes geld in die ik weer in hash wil steken en later olie.

Don Draper

Badass junkie
Met de versoepelingen ben ik een beetje in de war geraakt. Nu alles open is zit ik weer in de onrustige psyche dat ik alles op alles moet zetten om weer naar buiten te gaan. Te vluchten uit mijn huis. Dat het kut is thuis.

Maar dat is het op dit moment niet meer zo. Ik zat sinds gisteren toen het open was weer heel de tijd de bios tijden te checken naar de eerstvolgende keer dat ik een film kan kijken. Vervolgens voel ik me weer kut of onrustig en moet ik mijn reservering weer cancelen.

Maar dat is gewoon niet meer nodig. Ik mag mezelf meer zien in het huis nu. Er wordt niet meer moeilijk gedaan als ik in de woonkamer wil zitten en dat het kan als iedereen het wil. Het is gelukkig niet meer "Je hebt je eigen kamer. Doe daar maar alles wat je wilt" en dan het kut gevoel dat ik daaruit kreeg en psychisch onderdoor ging.

Ik merk wel beetje dat ik het wel nog eng vind. Net was er iemand in de woonkamer en vroeg "wil jij nu TV kijken in de woonkamer?" en de partner kwam al gelijk van "ja ja, kijk jij maar!" en de ander wou niet antwoorden. Dus ik hoop niet dat ik binnenkort weer een discussie krijg dat ik hen aan de lip weer hang terwijl ik het gewoon netjes vraag en aanbied. Want dan was ik nu wel gewoon in mijn kamer geweest of bios gegaan.

Ik hoop dat het goed blijft. Ik hoop echt dat hoe we nu met elkaar omgaan dat het niet opnieuw een tikkende tijdbom is onder ons waar ik weer onderdoor ga.

Edit: Heb er net over gehad. Werd me verzekerd dat waar ik hierboven bang voor was echt verleden tijd is. :grin:

Laatst bewerkt:

Rotjoch

Badass junkie
Met de versoepelingen ben ik een beetje in de war geraakt. Nu alles open is zit ik weer in de onrustige psyche dat ik alles op alles moet zetten om weer naar buiten te gaan. Te vluchten uit mijn huis. Dat het kut is thuis.

Maar dat is het op dit moment niet meer zo. Ik zat sinds gisteren toen het open was weer heel de tijd de bios tijden te checken naar de eerstvolgende keer dat ik een film kan kijken. Vervolgens voel ik me weer kut of onrustig en moet ik mijn reservering weer cancelen.

Maar dat is gewoon niet meer nodig. Ik mag mezelf meer zien in het huis nu. Er wordt niet meer moeilijk gedaan als ik in de woonkamer wil zitten en dat het kan als iedereen het wil. Het is gelukkig niet meer "Je hebt je eigen kamer. Doe daar maar alles wat je wilt" en dan het kut gevoel dat ik daaruit kreeg en psychisch onderdoor ging.

Ik merk wel beetje dat ik het wel nog eng vind. Net was er iemand in de woonkamer en vroeg "wil jij nu TV kijken in de woonkamer?" en de partner kwam al gelijk van "ja ja, kijk jij maar!" en de ander wou niet antwoorden. Dus ik hoop niet dat ik binnenkort weer een discussie krijg dat ik hen aan de lip weer hang terwijl ik het gewoon netjes vraag en aanbied. Want dan was ik nu wel gewoon in mijn kamer geweest of bios gegaan.

Ik hoop dat het goed blijft. Ik hoop echt dat hoe we nu met elkaar omgaan dat het niet opnieuw een tikkende tijdbom is onder ons waar ik weer onderdoor ga.

Edit: Heb er net over gehad. Werd me verzekerd dat waar ik hierboven bang voor was echt verleden tijd is. :grin:
Heb je het over je eigen gezin of huisgenoten? Anyway, het klinkt voorzichtig als een vooruitgang. Maar niet op je tenen gaan lopen, praat

Don Draper

Badass junkie
Ik kreeg net in mijn hoofd iets waar ik niet zo lang over heb nagedacht.

Heb een persoonlijkheid onderzoek gedaan en scoorde hoog voor borderline. Alleen net een punt te weinig om de diagnose te krijgen. Verder werd er niks mee gedaan want de punten die overeenkomen hebben ook raakvlakken met autisme. Dus werd er niks mee gedaan.

Maar misschien moet er wat aan gedaan worden. Maar ik heb wel echt het gevoel dat de deuren voor dat soort behandelingen dicht zit. Alleen voor autisme bijvoorbeeld en dan dat er weer onbegrip is van de behandelaren die daarmee alleen bezig zijn.

Rotjoch

Badass junkie
Ik kreeg net in mijn hoofd iets waar ik niet zo lang over heb nagedacht.

Heb een persoonlijkheid onderzoek gedaan en scoorde hoog voor borderline. Alleen net een punt te weinig om de diagnose te krijgen. Verder werd er niks mee gedaan want de punten die overeenkomen hebben ook raakvlakken met autisme. Dus werd er niks mee gedaan.
Autisme en borderline hebben inderdaad raakvlakken. Er wordt weleens een misdiagnose gedaan terwijl iemand de ander heeft.
Maar misschien moet er wat aan gedaan worden. Maar ik heb wel echt het gevoel dat de deuren voor dat soort behandelingen dicht zit.
Dat is jou gevoel en dat klopt niet. Desnoods vraag je een second opinion aan. Er zijn veel instanties naast de bekenden zoals dimence.
Alleen voor autisme bijvoorbeeld en dan dat er weer onbegrip is van de behandelaren die daarmee alleen bezig zijn.
Ik denk dat je het verward met je eigen onbegrip. Het komt me namelijk heel bekend voor. Ik begrijp de keuzes en uitspraken van behandelaren ook niet altijd en heb het gevoel dat ze me niet snappen want “bij mij werkt het anders” of denken dat je zelf weet wat het beste is. Maar die lui hebben veel ervaring met veel verschillende lui. Stel je wat acceptabeler op

Don Draper

Badass junkie
@Rotjoch maar ik ben bij best wel wat instanties aangeklopt en met tegenzin kwam ik binnen en werd graag eruit gegooid. Dat bedoel ik ermee. Het willen van mijn kant ligt het niet perse eraan.

Don Draper

Badass junkie
Sinds Vrijdag spontaan trek gekregen in drugs en erin meegegaan. Trek was zo erg dat ik eerder ben weggegaan van werk en bij de coffeeshop een pure voorgedraaide joint heb gehaald. Eerder voor werk voelde ik me onrustig waardoor ik eerst een 0,5 mg lorazepam wou sillen maar werd binnen paar minuten al 2 mg lorazepam.

Erna heb ik dagelijks zo'n beetje alles gebruikt wat ik in huis had. Ben niet meer gewend met de vreetkicks van wiet en ben er ziek van geworden. Vanochtend voelde mijn lichaam & geest niet zo in sync en zit dat weer met van alles te fixen. De oliën die ik in huis heb en net valeriaan genomen in de hoop dat het mijn trek in drugs en alcohol dempt.

Weet niet waar het spontaan vandaan komt. Weet wel dat m'n strijd is om nu in de ochtend niet al aan de bier te gaan en niet meer te gaan blowen. Lijkt een dingetje te zijn dat ik er iedere maand trek in krijg.

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Hey @Don Draper
hoe is het nu met je? Ik ben net lid maar lees een maandje of 2/3 mee.
Ik lees vaak dat je worstelt met mentale problemen en respect dat je er zo open over bent.

Ik heb me niet goed genoeg in je verdiept wat er precies speelt. Of je de juiste hulp krijg. En of er eventuele diagnoses zijn. Of een eventuele opname.

Niet dat ik zoiets adviseer als newbie! Maar ik vind het best heftig te lezen. En ik zal nooit zeggen dat ik weet hoe je je voelt.. maar sommige.plekken die jij omschrijft, en de strijd die steeds weer voert herken ik helaas wel.

Lid 103682

Bewuste gebruiker
@Rotjoch maar ik ben bij best wel wat instanties aangeklopt en met tegenzin kwam ik binnen en werd graag eruit gegooid. Dat bedoel ik ermee. Het willen van mijn kant ligt het niet perse eraan.
Dus het is een soort maandelijkse craving?
Hoe lang duurt zoiets.
Lees net dat je bij je ouders woont weten die ervan?
en voel je je fijn daar?

Maar ik had dat om tweekend. Als de kids van m'n ex weg waren.En dan bestelde ik voor 1 week eten en liet dat precies vrijdagmiddag komen. Want vrijdagavond kwamen de triggers

Wat ook echt hielp waren 2 maten van mjj van de Aa en Na. Echt een topgroep bij elkaar.
Als ik trek kreeg belde ik m'n maat op en hij was er altijd voor me en ik voor hem. Zolang er geen druppel gedronken werd. Gewoon iemand die je begrijpt en je helpt af te leiden.

Moet eerlijk zeggen. Toen ik verhuisde was de aa niet meer nodig.en de NA echt een mega domper.

Welke s geprobeerd in je woonplaats?
Heb veel moeite met contact(durven) leggen en vrienden maken.maar bij de aa/na is t zo gebeurd

Don Draper

Badass junkie
In het algemeen zijn het (flinke) golfbewegingen hoe het met mij gaat. Soms gaat het echt heel goed met me en denk ik de wereld aan te kunnen. Soms gaat het zo slecht met me dat ik denk dat de wereld tegen me is.

Ik denk dat ik nu in de fase zit van herstellen wat er met me is gebeurd. Komende corona versoepelingen ga ik gebruiken om me te forceren weer te leven maar ben achtergekomen dat veel dingen anders zijn nu met mezelf en mijn omgeving. En verder ben ik niet meer gewend zo met drukte om te gaan. Terwijl dat voor de afgelopen lockdown(s) wel goed ging.

Ik kom later terug met de dingen die je nog meer vroeg en heb verteld. Op dit moment is dit zo'n beetje alles wat ik erover kwijt wil waar ik me prettig bij voel. Ik probeer me heel erg in het lichte gedachtegang en positieve te richten nu. Terwijl ik te makkelijk in het negatieve ga de laatste weken.

Don Draper

Badass junkie
Ik heb mezelf geforceerd om weer onder de mensen te zijn en het lukt me redelijk om weer activiteiten te doen. Vorige week had ik een knop die om ging in mijn hoofd en kon ik weer veel dingen ineens doen buiten.

Vandaag een andere knop kunnen indrukken. Ik heb mezelf te lang gefocust om mezelf te forceren om mezelf voor uren te vermaken. Maar ik moet accepteren om iets voor een korte periode maar te doen en voornamelijk te accepteren dat het ook maar kort hoeft te duren. De afgelegen weken heb ik voormalijk op bed gelegen omdat ik niet meer wist wat ik met mezelf (in activiteiten) moest doen. Maar ik moet er meer okay mee zijn dat ik een paar minuten een boek lees, op mijn telefoon zit. TV aanzet. Een kort rondje. Niet dat ik met een timer zit maar soms blijft iets toch plakken. Ik ben vandaag erdoor veel minder in m'n bed te vinden geweest.

Don Draper

Badass junkie
Afgelopen weken ben ik gestopt met roken wat er voor heeft gezorgd dat ik veel tijd op mijn bed heb gespendeerd (was heel moe tijdens het afkicken ervan). Dat bracht me door heel wat struggles en emoties er door heen. Uiteindelijk sinds de laatste paar dagen vallen de puzzelstukjes op z'n plek wat er mis was in mijn leven.

Iets meer dan 10 jaar geleden zat ik enorm veel thuis. Na school zat ik vaak in mijn eigen wereldje thuis. Dat klinkt leuk en is soms ook leuk maar wel eenzaam. Toen kreeg ik de kans om veel onder de mensen te zijn. Een wereld ging voor mij open. Ben heel wat ervaringen rijker maar heeft ook enorm veel littekens opgeleverd.

Ik dacht dat mijn levensmotto was om er voor anderen te zijn. Daardoor kon ik mezelf waarderen dacht ik. In werkelijkheid heb ik mezelf enorm weggecijferd om anderen hun bodemloze leegtes te vullen. Er zijn mensen die dat graag aantrekt en alles van je willen leegzuigen. Keer op keer als ik een vriend of vriendin had dan vervulde ik hun behoeftes. Maar het trok mij alleen maar leeg. Op momenten dat ik ze nodig had, waren ze er niet voor me. Een rode draad in de afgelopen tien jaar was wiet geweest. Mensen die veel tijd hadden en dat graag met me opvulde door met me wiet te roken bijvoorbeeld. Op momenten dat ik niet blowde or rookte dan was er ineens weinig over van de relaties die ik dan met ze had.

En dat is me zo vaak gebeurd. Zo vaak ermee pijn gedaan. Dat dit nog een keer proberen mij het niet waard meer is. Door veel in bed te liggen en af en toe eruit gaan om iets kleins te doen en erna weer bij te komen (dit lijkt echt prettig te werken voor mijn autisme) hou ik het allemaal vol zonder dat het verkeerd met me gaat.

Het punt waar ik nu sta, weinig mensen zien en veel op bed liggen, heb ik meermaals meegemaakt. En hiervoor knaagde het gevoel enorm. Ik kon niet dealen met dat mensen me hadden laten gaan. Dus ging ik maar terug naar de wiet en tabak en andere dingen om het allemaal weer terug te krijgen. Maar tijdens corona ben ik veranderd. Alweer meemaken om mensen kwijt te raken, deze keer terwijl er nog drugs was om te gebruiken. Nog erger wanneer ik moest stoppen omdat ik het mentaal niet meer aankon. Verder ook gezien hoe ik voor een bepaald mening en levensvisie sta waar ik heel sterk in sta. En mensen die daar moeilijk mee kunnen dealen. Ik moet daar mensen niet mee lastig vallen.

Toen ik onder de mensen was, voelde me ik nog steeds enorm eenzaam. Maar sinds ik dit topic heb geopend en mensen definitief gedag heb gezegd in mijn leven was ik wel door een kut tijd heengegaan. Maar eenzaam voel ik me niet meer. Soms wel. Maar het is niet zo erg en heftig meer als eerst toen ik onder veel mensen was maar me onbegrepen of gebruikt voelde.

Verder ervaar ik veel rust. Ik was verslaafd aan het op de hielen staan in mijn leven. Maar nu de rust iets is wat blijft probeer ik dat meer te waarderen. Ik weet niet of dat voor altijd goed zal blijven gaan maar voor nu gaat het goed. Ik voel me steeds meer de ouwe ik weer aan het worden. Maar wel met de wijsheid van iemand die met de wereld heeft gesproken en het hele land heeft gezien.

Curious Explorer (lukt me niet om hem te taggen) heeft laatst iets moois gepost op dit forum. "Better be safe (and bored) than to be sorry" en zo heb ik wel meer dingen gelezen en nagedacht de afgelopen weken. Gelezen over een waardig leven hebben. Door er voor anderen te zijn jezelf goed voelen. En ik leefde zo opzich al langer maar het heeft me wat meer gepakt. Ik ging eerst naar werk met het idee om maar te moeten van het UWV en om tijd te vullen. Nu kijk ik ernaar uit omdat ik er voor anderen kan zijn die mijn hulp nodig hebben. Dat pas ik ook thuis toe. Mensen die mij nodig hebben. Voor mij voelde het als een verplichting maar nu word ik blij als mijn hulp nodig is. Verder ook dat een stabiele ik ook bijdraagt aan een goed gemoedsrust voor de mensen bij mij thuis. Dat soort gedachtegangen gaan door mijn hoofd.

Ik denk dat ik in herstel ben. Met de dag gaat het steeds beter. Het was heel veel trial en error maar ik heb dingen gevonden in het leven die de chaos die ik in mijn hoofd had weg doet halen. Dit klinkt gek maar sinds ik omega 3 slik ervaar ik structurele rust in mijn hoofd. Mijn zin in het roken doet het minder, waardoor ik ermee heb kunnen stoppen. Waardoor ik in mijn bed meer bijkom. Waardoor ik tot dingen tot inzicht kom. En zo gaat het steeds verder.

Ik ben benieuwd hoe verder dit gaat. Ik hoop niet op een terugval wat me weer leid naar toen ik dit topic opende. Wie weet is dit het begin van iets moois. Vandaag met de fantasie gespeeld om weer terug te gaan naar mijn oud-werkgever waar ik contractueel geen drugs mocht doen. Alhoewel ik misschien ook mezelf wiet wel mag gunnen en die fantasie ook mag opgeven. Ik weet het niet. Maar het gaat echt steeds en steeds beter. :) Met ups en downs, dat wel. Maar wel een langzaam stijgende lijn.

Beady

Bewuste gebruiker
Herkenbare titel! Ik weet niet eens wat ik er echt van vind. Wat? Dirkjan zegt dat ik maar beter niets persoonlijks kan zeggen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan