Uittreding, slaapverlamming.

LytseTerror

Experimenterende gebruiker
Hallo trippers!

Ik heb sinds een jaartje last van slaapverlammingen.
Het is een keer zo erg geweest dat ik mezelf zag liggen.
Korte tijd geleden heb ik een documentaire gezien over uittredingen.
Ik moest meteen denken aan die ene slaapverlamming, ik herkende veel dingen.
Er werd gesproken over oorsuizen, hallucinaties, jezelf zien liggen etc.
Ik had het toen allemaal.

In die documentaire werd ook gesproken over uittredingen bij k-hole's.
Wat ik daarover heb gezien, daar kan ik me nog geen mening over geven.
Verder werden er ook verhalen verteld van ervaringen met DMT, salvia enzovoorts.

De documentaire ging over een gebeurtenis dat nog steeds niet verklaard is.
Een uittreding van je ziel uit je lichaam wordt gekend als een stoornis in je hersenen.
Net zoals bij slaapverlamming zouden het dus alleen maar waanvoorstellingen zijn.
De persoon kwam in een k-hole terecht na te veel ketamine te hebben gebruikt.
Een uur lang is hij in die k-hole blijven zitten, maar kwam gelukkig weer gewoon bij.
Het wonderbaarlijke is, is dat hij kon navertellen wat er in de kamer naast hen gebeurde.
Hij zou uit zijn lichaam getreden zijn, en is naar de kamer ernaast 'gezweefd'.
Als ik de hele gebeurtenis zou vertellen wordt dit een erg lang bericht, dus dat doe ik niet.
Maar wat de jongen vertelde, klopte precies. Zijn vrienden konden dit bevestigen.
Er hingen zelfs camera's in die ene ruimte (loungeroom, studentenhuis).
Ook die beelden kwamen overeen met wat hij had verteld.

Nu jullie mening, wat vinden jullie hiervan?

- 1. Geloven jullie dit verhaal?
- 2. Wat is jullie verklaring?

Ik vind dit een bevestiging van het feit dat mensen een lichaam en ziel hebben.
Je lichaam is je levendige mechanisme, en je denken en emoties zijn de ziel.
Er wordt door drugs zoveel met je hersenen en lichaam gekloot dat je ziel op een bovennatuurlijke manier kan functioneren.

Maar als mijn verklaring zou kloppen, komen we bij een paar nieuwe vragen;

- 1. Je ogen nemen beelden waar die naar je hersenen worden gestuurd zodat je kunt zien, hoe kun je de ruimte dan bekijken bij een uittreding?
- 2. Ben je dan wetenschappelijk levend of dood? Want je lichaam is niet meer voorzien van een ziel.

Ik heb ook maar wat bedacht hoor, maar als ik ergens in geïnteresseerd ben denk ik er veel over na.

Brand los!
Groetjes, M.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Hm... zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Wel ooit een keer soortgelijks, maar meer lucide achtig. Droomde half dat ik in de bibliotheek liep, plotseling wist ik dat ik droomde, maar kwam er niet uit. Zware paniek. Werd opeens wakker en kon me 10 seconden ongeveer niet bewegen, en was extreem angstig. Voor niks. Leek wel een paniekaanval.
Maar geen hallucinaties, schimmen, uittredingen of zo.

Denk wel dat al die bovennatuurlijke dingen allemaal wetenschappelijk te verklaren zijn. Dat je dan zogenaamd geen ziel meer hebt, is onzin lijkt me. Bij lsd of paddo's kan je volgens mij ook zoiets voelen. Moet toch wel. Zelf geen ervaring mee, maar wat ik hoor... moet zoiets wel kunnen.
Dan ben je toch ook niet je ziel kwijt? Je hersenen zijn gewoon aan het flippen. Maar je ziel gaat nergens heen

Ik heb vaak dat ik wakker ben maar ik kan me dan voor een aantal minuten niet bewegen. Ik hoor dan een hele harde zoemer die van zacht naar heel hard gaat me ogen gaan pas open als de zoemer heel hard staat. Maar ik heb gelezen wanneer je in een slaapverlamming zit dat je net alsof moet doen dat boven je een touw hangt en dat je in die touw wilt klimmen en dat je dan vervolgens overal in je kamer kan kijken.

drugs are bad!

Experimenterende gebruiker
Heb met K dat soort dingen niet mee gemaakt, maar wel in enkele van mijn LSD trips.
De LSD werkt bij mij, net als K bij anderen, totaal psycho-litisch, kortom je ziel raakt los van je lichaam en verlaat inderdaad geheel je lichaam.
De mens is een geest in een lichaam met een ziel.
In mijn mening is je ziel een opslag- en afspeelmechanisme, dat gedachtes, gevoelens en gebeurtenissen opslaat in en van je binnenste wezen.
Je ziel is eeuwig.
Wat ik in mijn LSD trips ervaarde, was toen mijn geest eenmaal helemaal "los" was van mijn lichaam, ik mij afvroeg of ik naar de sterren zou kunnen vliegen, en dit bleek te lukken.
Toen ik me daarna afvroeg, of ik naar alle sterren tegelijk zou kunnen vliegen, had ik 1 van de meest indrukwekkende ervaringen in mijn "Trippende Jaren".
Daarna moesten mijn vrienden mij met heel veel moeite proberen mee te krijgen ,terwijl ik in het donker van de nacht, midden in het bos alleen nog maar kon zeggen:"Ik begrijpt het. ik begrijp het!" en daar voor altijd wou blijven zitten.. :grin: .

achteraf wist ik natuurlijk totaal niet meer wat ik nou begreep... :tearsofjoy:

Bovenaan