1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Update Fenrir

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Fenrir, 2 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Eik

Eik Bewuste gebruiker Tripreporter

Gefeliciteerd @Fenrir !

Fijn dat het steeds beter met je gaat en super dat je waardering krijgt op je werk!

Fenrir vindt dit leuk.
  2. Fenrir

Fenrir Bewuste gebruiker Tripreporter

Dank je wel Eik!

Ik heb trouwens besloten dat deze functie, met alle verantwoordelijkheid die erbij hoort, momenteel nog niet aan mij besteed is. Pessimisme? Wijsheid? Ik ben in ieder geval trots op mezelf dat ik mijn twijfel herken en erken, en ook nog "Nee" heb durven zeggen.
    Baby steps, maar wel in de goede richting :)

Sally Tessio, Lytje pole en ZERO- vinden dit leuk.
  3. Psilocyloner

Psilocyloner Experimenterende gebruiker

Soms is het vermijding. Dan kan het goed zijn te proberen om dat te doorbreken. Soms is het echter noodzakelijke voorzichtigheid om te voorkomen dat je in overhaasting of het willen ''forceren'' van verder herstel dat wat je nu heb opgebouwd weer dreigt te verliezen. Ik hoop dat je de juiste beslissing hebt genomen door voor nu nog even ''nee'' te zeggen.

kapitein-x, ZERO- en Fenrir vinden dit leuk.
  4. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Dit klinkt logisch hoor. Hoewel een heleboel narigheden je kunnen overkomen, moet je toch echt ook zelf stappen zetten om je weer beter te gaan voelen. Je hebt zelf de keuze om de rest van je leven depressief op je slaapkamer te zitten, of toch één ander te proberen; niemand anders gaat je eruit sleuren. Dit even náást dat depressief zijn natuurlijk ook heel zwaar en heftig is.

Ik heb mezelf toendertijd uit wanhoop de straat op gesleept, toch maar gaan hardlopen 'want ze zeggen dat het goed voor je is'. Wat ben ik blij dat ik dat ben gaan doen. Sporten is nu juist echt mijn uitlaatklep.

Fenrir vindt dit leuk.
  5. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Dat herken ik, door sporten maakt je lichaam stoffen aan waar je je beter door gaat voelen dus het positieve effect is niet alleen psychisch, je bent buiten en je wordt moe, maar ook chemisch. Het heeft mij zeker geholpen door duistere periodes heen te komen.

En goed dat je dicht bij jezelf blijft @Fenrir.
    Crawl -> Walk -> Run.

ZERO- en Fenrir vinden dit leuk.
  6. Fenrir

You live and you learn :)

Een iets beter antwoord: eind augustus / begin september zat ik in één van mijn donkerste periodes tot nog toe, maar was ik niet suïcidaal. Ook niet catatonisch of psychotisch of anderszijds rijp voor het gesticht. Aangezien ik al die ontsnappingsmogelijkheden niet had kón ik alleen maar kiezen tussen me kut blijven voelen of proactief zijn. Optie twee was fijner :)

ZERO- vindt dit leuk.
  7. Psilocyloner

Maar wat maakt nou dat je die beslissing hebt genomen, die beslissing überhaupt kon nemen, en daar ook echt naar bent gaan handelen? Het lijkt alsof je daar niet echt een antwoord op hebt. Toch vind ik dat totaal niet raar. Ik herken het. Na vele jaren heb ik zelf het antwoord ook nog steeds niet. Op m'n 17e/18e zwaar depressief geweest. Op een gegeven moment was ik haast geobsedeerd met zelfmoordplannen. Alles tot in de kleinste details uitgewerkt. Toen kwam het einde van de middelbare school in zicht, waar ik gewoon een ongelofelijke kuttijd heb gehad in al die jaren. Het leven had voor mij op dat punt voor mijn gevoel gewoon geen zin meer. Ik had niets, zo voelde het. Dit gaf me gaandeweg echter een soort gevoel van vrijheid, gek genoeg. Elke dag dat ik naar bed ging 's avonds, had ik weer een dag voor het leven gekozen, besefte ik me. Waarom dan? Ik had toch immers niks? Nee, nu niet... maar ik had wél een toekomst. Bovendien, als ik nu niks heb, wat heb ik dan te verliezen? Niks toch? Toen heb ik op een gegeven moment de knop omgezet. Ik had me voorgenomen na de middelbare school gewoon een nieuw leven te beginnen. Nieuwe omgeving, nieuwe mensen. Ik koos ook voor wat ik diep van binnen wilde, in plaats van wat iedereen van me verwachtte. Tot ieders verbijstering uitgeschreven voor scheikunde, ingeschreven voor psychologie. M'n ouders in verwarring, voor gek verklaard door mijn mentor, m'n scheikundeleraar over de rooie. Het boeide me allemaal niet. Ik ging nu mijn eigen weg. [Uiteindelijk was psychologie het toch ook niet voor mij, maar het heeft me desondanks wel nieuwe kansen geboden: ik bewandel nu een zijweg waarvan ik denk/verwacht dat die beter aansluit op mijn visie en levenswijze.]

Anyway, hoe je het geflikt hebt? Je komt er misschien nooit achter. Maar dát je het geflikt hebt, dat staat. Dat neemt geen mens je meer af. Ik hoop echt oprecht dat je de stijgende lijn weet vast te houden. Het leven is je gegund man, echt waar.

Laatst bewerkt: 27 nov 2018
    ZERO-, Fenrir en AphexTwin vinden dit leuk.
  8. Fenrir

Supernice dat het goed voor je heeft uitgepakt! Wat voor zijweg bewandel je nu, als ik zo brutaal mag zijn?

Bedankt :):heartsuit:

9. Psilocyloner

Dat mag je... :P Ik PM wel effe.

10. Fenrir

Zó moe van de afgelopen dagen! (Vandaag huisraad nichtje verhuisd en gisteren haar nieuwe huis geschilderd en gepoetst, maandag een houten barkruk gemaakt voor iemand, zondag gevrijwilligerswerkt, zaterdagmiddag/-avond vriendin gesteund die net weer met antidepressiva begonnen is, vrijdag technofeest en pas om negen uur naar bed.)
    Ook heb ik @Lytje pole @Iskra @Psilocyloner @Roze olifant nog niet geantwoord. Over een paar dagen, ik heb nu geen mentale bandbreedte over voor communicatie :wink:
    Morgen wéér om acht uur de wekker, argh. Welterusten DF.

Lytje pole vindt dit leuk.
Laden...