[UPDATE] Iemand verstand van :P?

Donaldduck88

Experimenterende gebruiker
Update: Ik heb zojuist over de hele dag 0.2 gram verdeelt en ik moet zeggen dat ik de geur herken ? :confused: nouja kwartier na het inemen van 0.1 gram (snuiven) voelde ik me al wat warm enzo zin om dingen te doen en ook voetballen ging goed alsof ik meer zuurstof en energie had :grin: daarna nog 0.1 gram genomen en gaan werken ging ook fantastisch :grin: nu 5 uur na de laatste dosis voel ik me een beetje down en mentaal uitgeput heb nu ook wel genoeg gehad voor vandaag. Ik heb trouwens de hele dag geleeft op een banaan en een half bakje yoghurt (ontbijt) das niet goed maar net tijdens het warm eten was ik na 2 happen al vol ? (handig om af te vallen dus maar ook weer niet gezond neem ik aan :P)

Weet iemand trouwens wat de risico's zijn voor mij als ik nou elke maand en gram pep zou snuiven ? (ik ben btw 15 jaar)

Donaldduck88

Re: Eerste keer speed tips?

heb ik niet :confused: maar volgens de dealer was het best goed spul hmm wat nu als ik uit ga van een 40%?

Wackie

Belezen gebruiker

Das dan wel om hard te gaan, als je gewoon wakker wil zijn en het niet te gek wil maken is de helft genoeg. Zo te zien in je beginpost is dat wat je van plan bent.

Ik zou ook bommetjes adviseren. Het is niet zo klote in je neus, werkt veel langer en je creëert er geen verslavingsversterkend gedrag mee. (veel pep verslaafden zijn vooral ook verslaafd aan het lijntje kappen + snuiven)

cropp

Badass junkie

Exceptional Insight zei:
Donaldduck88 zei:
uhm en wat nou als ik snuif ? :P hoeveel
Hetzelfde. Maar beter niet in 1 keer ivm viezigheid die in je keel komt enzo.
Diep inademen door je neus, een keer hoesten en iets zoets drinken, fanta of zo, niemand nergens last van...

Een gram pep in de maand lijkt me niet zo veel kwaad kunnen, maar ken niemand die op zijn 15e is begonnen met pep en niet finaal over zijn eigen grenzen heen is gegaan...

Mike

Bewuste gebruiker
Doe normaal joh! Je bent 15 for Christ's sake! Dan moet je nog niet eens aan harddrugs dénken! Heel misschien af en toe eens een jointje of zo, maar je verneukt je hersens wel zo onnoemelijk hard als je nu al aan de HD gaat....
Stop die zooi in de vriezer en haal het er over een jaar of 5 weer eens uit....

clockcable

Bewuste gebruiker
5 is ook weer overdreven. Blow af en toe eens met je vrienden en ga pas op je 17e/18e experimenteren met andere drugs.

White Smoke

Weet iemand trouwens wat de risico's zijn voor mij als ik nou elke maand en gram pep zou snuiven ? (ik ben btw 15 jaar)

Je bent 15 jaar en wil nu al elke maan een gram pep gaan snuiven?!
Serieus.. blijf nog een tijdje van dit soort rommel af, zoals Mike hierboven ook al zegt!

Flameon

Badass junkie
Drugs is nooit gezond maar als je op je vijftiende al aan de drugs gaat, dan zijn je hersenen nog niet volgroeid en krijgen die dus een extra harde dreun. Wat kan uitmonden op problemen op sociaal vlak, leerachterstand en dat soort dingen

Donaldduck88

Dus het vormt wel degelijk schade toe aan de hersens? Ik had gelezen (ja niet alles is betrouwbaar:P) dat amfetamine pas schadelijk is als je niet veel drinkt dagen achterelkaar opblijft en blijft bewegen dus je hersens overhit. Maar blijkbaar klopt dit dus niet ? Of is het gevaar de verslaving ? Bron trimbos : Hersenschade
Er zijn aanwijzingen dat amfetamine bij langdurig en intensief gebruik kan leiden tot hersenschade, die mogelijk onherstelbaar is. Aanvullend onderzoek is echter nodig, om het exacte verband tussen gebruik van amfetamine en het ontstaan van hersenschade te kunnen vaststellen.

Aalpoepert

Badass junkie
Donaldduck88 zei:
Dus het vormt wel degelijk schade toe aan de hersens? Ik had gelezen (ja niet alles is betrouwbaar:P) dat amfetamine pas schadelijk is als je niet veel drinkt dagen achterelkaar opblijft en blijft bewegen dus je hersens overhit. Maar blijkbaar klopt dit dus niet ? Of is het gevaar de verslaving ? Bron trimbos : Hersenschade
Er zijn aanwijzingen dat amfetamine bij langdurig en intensief gebruik kan leiden tot hersenschade, die mogelijk onherstelbaar is. Aanvullend onderzoek is echter nodig, om het exacte verband tussen gebruik van amfetamine en het ontstaan van hersenschade te kunnen vaststellen.
Kan ook denk ik best schadelijk zijn voor je neusje.

White Smoke

Ik denk dat, zelfs al is het op jonge leeftijd nog niet schadelijk, het nogsteeds verstandig is er niet aan te beginnen. Je moet leren met bepaalde situaties om te gaan, en als je daar steeds maar weer drugs voor gaat gebruiken, leer je dat niet. Je moet ook gewoon over plezier in kunnen hebben als je geen drugs gebruikt, zeker op 15-jarige leeftijd.

Donaldduck88

Maar het komt er dus op neer dat als me pep op is ik maar beter 1 of 2 jaartjes kan wachten ? En weet iemand nog een goede vervanger of iets (hoeft niet met zelfde soort effect xD)

Taat

Bewuste gebruiker
Tja iedereen roept hier dat ie er van af moet blijven..En iedereen heeft voor 100% gelijk BTW!
Maar aan zijn eerste post te lezen is het al te laat en gaat ie het toch wel nog een keer gebruiken..Dus dan maar beter verstandig, alhoewel ik daar bang voor ben aangezien je leeftijd..

Donaldduck88 zei:
Maar het komt er dus op neer dat als me pep op is ik maar beter 1 of 2 jaartjes kan wachten ? En weet iemand nog een goede vervanger of iets (hoeft niet met zelfde soort effect xD)
Het beste is om er gewoon nooit aan te beginnen :wink:
Speed is echt gewoon troep waarmee je je hele leven overhoop kan halen zonder dat je het in de gaten hebt (hiervoor moet je wel de nodige grammen naar binnen werken maar goed)
Als je gevoelig bent voor verslavingen en niet weet waar je mee bezig bent kan het heel snel fout lopen..
Iedereen begint met recreatief gebruik en roept dat ze nooit een pepjunk worden, maar iedereen kan er zo maar een worden.. dus als je het nu op deze leeftijd doet doe het dan in de vakantie of als je een paar dagen geen verplichtingen hebt..Dan kun je doen waar je zin in hebt en kun je lekker op de speed gaan..

Op school/werk gebruiken moet je niet doen aangezien verslavingen er dan juist makkelijk insluipen omdat het dan makkelijker/leuker is..En dan ga je de pep functioneel gebruiken als je niet oplet

Die laatste zin vind ik een beetje apart? Je wil een 'vervanger' die niet per se hetzelfde effect heeft?
''Meneer de autodealer, ik zoek een vervanger voor mijn auto. Maar het hoeft niet per se vier wielen, een motor en stoelen te hebben''
Het echte gevoel van amfetamine kun je niet vervangen met iets anders wat ''gezond/verstandig'' is..Van caffeine (en die redbull meuk) raak je alleen maar opgefokt..XTC en Cocaine zijn ook totaal verschillend maar ook niet relevant aangezien je dan net zo goed speed kan pakken gezien de drugssoorten

Onderschat het iig niet, en denk goed na voordat je domme dingen doet..Het klinkt allemaal wel cliche, maar je bent pas 15: veel te jong voor dit spul..een minimumleeftijd bestaat natuurlijk niet, maar als je wat ouder bent kijk je er anders tegen aan en heb je meer verantwoordelijkheid

:rockband:

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik ben zelf 16 en heb een jaartje aan de pep gezeten vanwege problemen etc.
Zoals al meerdere malen vermeld is, je hebt het zelf niet door dat je te ver bent gegaan,
de klap komt pas later.
Ik ben verslaafd aan pep (verslaafd blijf je altijd) en ik ben 6 maanden clean.
Ik heb het heel zwaar gehad met om ermee stoppen, ik wou het wel maar zoals ik al zei ik had niet door hoe erg de situatie verslechterd was.
Ookal gebruik je het maar 3 maanden dan kun je er al in blijven hangen.
Pas ermee op aub.

Donaldduck88

Heeft iemand nog wat info over hersenschade wat betreft speed ? uit eigen ervaringen of wetenschappelijke feiten ?

Oom Klaas

Badass junkie
Smokey046 zei:
Zoals al meerdere malen vermeld is, je hebt het zelf niet door dat je te ver bent gegaan,
de klap komt pas later.
Ik heb het heel zwaar gehad met om ermee stoppen, ik wou het wel maar zoals ik al zei ik had niet door hoe erg de situatie verslechterd was.
Pas ermee op aub.

Zolang je dat blijft zeggen wel.

Irezz

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Smokey046 zei:
de klap komt pas later.
Pas ermee op aub.

Dit ruikt naar eigen schuld dikke bult! Goed voor je datje er vanaf bent. Ik ga heus niet zeggen dat ik die regel zelf volg, maar als je ''verantwoordelijk'' wil gebruiken heb je na drie maanden nog steeds het zalige gevoel van die eerste keer, aangezien het nog maar de tweede maximum derde keer is :grin: Vandaar!
Ik erger me aan het lezen van 10 keer dezelfde waarschuwing op 10 minuutjes pepforum lezen, maar ik erger me nog meer aan het feit dat't blijkbaar nog geen zier uitmaakt of 't er nu staat of niet. Als je niet door hebt dat je te ver bent gegaan als het al te laat is, dan kende je gewoon niets van pep voor je eraan begon.
Vandaar, snuifsmurfjes en smurfinnetjes: RTFM, en realiseer je daarna dat het enkel je eigen verantwoordelijkheid is.

Beanhead

Badass junkie
Als je verantwoordelijk amfetamine wilt gebruiken start je bij 10mg (preferably dex) en zou je best die dosis niet boven de 40mg uppen... Dus weekje 10-20mg nemen op sommige momenten en dan weer een weekje tussenlaten.

Snuiven loopt zoiezo fout :grin:

Irezz

Bewuste gebruiker
Beanhead zei:
Als je verantwoordelijk amfetamine wilt gebruiken start je bij 10mg (preferably dex) en zou je best die dosis niet boven de 40mg uppen... Dus weekje 10-20mg nemen op sommige momenten en dan weer een weekje tussenlaten.

Snuiven loopt zoiezo fout :grin:

Van dex heb je sowieso minder nodig naar mijn gevoel. Vanaf je die 10 mg niet meer voelt is het tijd om slapen!

Waarom voel ik me plots zó hypocriet, Boontje van me?! :grin:

Telpeva

Belezen gebruiker
Irezz zei:
Als je niet door hebt dat je te ver bent gegaan als het al te laat is, dan kende je gewoon niets van pep voor je eraan begon.

Ja tuurlijk, maar dit klinkt zo simpel dat het eigenlijk oneerlijk is :). Vrijwel iedereen hier heeft wel eens een (grote of kleine) beslissing genomen in de wetenschap dat het niet écht de juiste keuze is... En je weet op dat moment stiekem (en met pep inderdaad héél érg stiekem) ook wel dat het dan net niet meer van harte gaat, maar het is soms gewoon zoveel makkelijker om nét vlák langs die spiegel te kijken in plaats van een beetje afstand te nemen en die waarheden dan toch eens echt in je op te nemen... Laat staan als je je op je 15 a 16de eigenlijk om hele andere dingen druk zou moeten maken....
Ik ben ook echt ontzettend blij dat ik net die paar jaartjes ouder was toen ik met alle wonderspulletjes uit mn koektrommel in aanraking kwam.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Irezz zei:
Oom Klaas zei:
Smokey046 zei:
de klap komt pas later.
Pas ermee op aub.

Dit ruikt naar eigen schuld dikke bult! Goed voor je datje er vanaf bent. Ik ga heus niet zeggen dat ik die regel zelf volg, maar als je ''verantwoordelijk'' wil gebruiken heb je na drie maanden nog steeds het zalige gevoel van die eerste keer, aangezien het nog maar de tweede maximum derde keer is :grin: Vandaar!
Ik erger me aan het lezen van 10 keer dezelfde waarschuwing op 10 minuutjes pepforum lezen, maar ik erger me nog meer aan het feit dat't blijkbaar nog geen zier uitmaakt of 't er nu staat of niet. Als je niet door hebt dat je te ver bent gegaan als het al te laat is, dan kende je gewoon niets van pep voor je eraan begon.
Vandaar, snuifsmurfjes en smurfinnetjes: RTFM, en realiseer je daarna dat het enkel je eigen verantwoordelijkheid is.

Ik kan begrijpen dat je je ergerd aan al die reacties, dat had ik op het begin ook en toen dacht ik waar hebben zij het over, ik heb mijn gebruik volledig onder controle en dat heb ik gedacht tot de laatste lijn die ik genomen heb. Speed is naar mijn ervaring een drugs die je niet laat inzien dat je het aan het verknoeien bent (maar dit verschilt wss ook van persoon tot persoon).
Onder ''speedperiode'' heb ik nooit ingezien dat het verkeerd zat (nu ondertussen wel :tongueout:).
Maar ik zal nietmeer op dit topic reageren, ik deed dit puur omdat ik mensen niet hetzelfde wil gunnen als mij. En het klopt het is je eigen verantwoordelijkheid...

Donaldduck88 zei:
Heeft iemand nog wat info over hersenschade wat betreft speed ? uit eigen ervaringen of wetenschappelijke feiten ?

Zoals ik mensen om me heen zie, die naar mijn denken al 1 lange tijd speed gebruiken(misschien wel dagelijks,weet ik niet) Maar je vergeet iig FUCKING veel... dus het doet degelijk schade aan je hersens,maar misschien komt die schade pas na 1 jaar dagelijks gebruik ofzo.

clockcable

Bewuste gebruiker
Dat kan ook komen omdat ze gewoon heel slecht slapen enzo. Het is best mogelijk als die personen een maand clean zijn ze gewoon weer een redelijk normaal geheugen hebben.

Telpeva

Belezen gebruiker
Ja optel som bij elkaar hè, vaak vergeet je fatsoenlijk te eten, voedingsstofffen binnen te krijgen, het niet slapen is stiekem killing (en houdt je pepgebruik daarmee gelijk in stand, zelfs na een nacht goed slapen word je niet fris en fruitig wakker)...

Maar Donald Ducky, ik bedacht me dat ik laatst deze link had gevonden:
http://www.jellinek.nl/brain/index.html
lekker achterover zitten en animaties doorklikken over wat er met je hersenen gebeurt tijdens verschillende soorten drugs, sowieso heel interessant en misschien geeft je dat wat meer inzicht.
En ter compleetheid staat er hier trouwens ook nog wat er in de rest van je lichaam gebeurt:
http://www.jellinek.nl/body/index.html

Have fun met kijken, en als je echt besluit dat dit je laatste gram is voor voorlopig (of niet natuurlijk); laat 't ff weten man :grin:. [en dan niet zo'n laatste gram met toch nog 1tje achter de hand voor als je nou net die ene keer.... :wink:]

Smokey046

Bewuste gebruiker
Telpeva zei:
Goeie post die van Bluelight man, thnx!
Wel tamelijk afschrikwekkend trouwens....

Ik schrok er ook flink van toen ik het helemaal had doorgelezen.
Was ik dat maar eerder tegengekomen dan had ik mss een paar grote fouten kunnen vermijden.

Telpeva

Belezen gebruiker
:) het meest afschrikwekkende is natuurlijk de mate van herkenning die je er al dan niet in kan vinden :)... Maar ja, van je fouten leer je... Toch?

Bovenaan