Tja iedereen roept hier dat ie er van af moet blijven..En iedereen heeft voor 100% gelijk BTW!
Maar aan zijn eerste post te lezen is het al te laat en gaat ie het toch wel nog een keer gebruiken..Dus dan maar beter verstandig, alhoewel ik daar bang voor ben aangezien je leeftijd..
Donaldduck88 zei:
Maar het komt er dus op neer dat als me pep op is ik maar beter 1 of 2 jaartjes kan wachten ? En weet iemand nog een goede vervanger of iets (hoeft niet met zelfde soort effect xD)
Het beste is om er gewoon nooit aan te beginnen
Speed is echt gewoon troep waarmee je je hele leven overhoop kan halen zonder dat je het in de gaten hebt (hiervoor moet je wel de nodige grammen naar binnen werken maar goed)
Als je gevoelig bent voor verslavingen en niet weet waar je mee bezig bent kan het heel snel fout lopen..
Iedereen begint met recreatief gebruik en roept dat ze nooit een pepjunk worden, maar iedereen kan er zo maar een worden.. dus als je het nu op deze leeftijd doet doe het dan in de vakantie of als je een paar dagen geen verplichtingen hebt..Dan kun je doen waar je zin in hebt en kun je lekker op de speed gaan..
Op school/werk gebruiken moet je niet doen aangezien verslavingen er dan juist makkelijk insluipen omdat het dan makkelijker/leuker is..En dan ga je de pep functioneel gebruiken als je niet oplet
Die laatste zin vind ik een beetje apart? Je wil een 'vervanger' die niet per se hetzelfde effect heeft?
''Meneer de autodealer, ik zoek een vervanger voor mijn auto. Maar het hoeft niet per se vier wielen, een motor en stoelen te hebben''
Het echte gevoel van amfetamine kun je niet vervangen met iets anders wat ''gezond/verstandig'' is..Van caffeine (en die redbull meuk) raak je alleen maar opgefokt..XTC en Cocaine zijn ook totaal verschillend maar ook niet relevant aangezien je dan net zo goed speed kan pakken gezien de drugssoorten
Onderschat het iig niet, en denk goed na voordat je domme dingen doet..Het klinkt allemaal wel cliche, maar je bent pas 15: veel te jong voor dit spul..een minimumleeftijd bestaat natuurlijk niet, maar als je wat ouder bent kijk je er anders tegen aan en heb je meer verantwoordelijkheid