Utopie?

Realities

Belezen gebruiker
Ik hoop dat er ooit een middel wordt ontwikkelt, dat de werking van MDMA nabootst, maar zonder neurotoxiciteit, dat je je hele leven zo kan leven, maar ook niet de nare bijwerkingen van MDMA dus.

Wie gelooft erin dat dit in de verre toekomst ( over een millenium bv.) zal gebeuren?

Ik weet alvast dat ik het niet meer zal meemaken

ParadiseX

Newbie
Misschien als je je inplugged in the matrix ...

Met een pilletje zal het moeilijker zijn.
Blijft de toekomst alles kan ...

Bedoel je dan dat je dag in dag uit wil strak lopen 80 jaar lang?

Tzou al knap zijn moesten ze een pijnstiller kunnen maken, die niet je organen sloopt ( paracetamol, ibuprofen ) of zwaar verslavend is, morfine en co

MDAI is trouwens niet neurotoxisch in tegenstelling tot MDMA, dus ja niet neurotoxisch mss wel,
betekent niet dat je lang zal leven als je dit elke dag loopt te slikken.

Realities

Belezen gebruiker
ParadiseX zei:
Misschien als je je inplugged in the matrix ...

Met een pilletje zal het moeilijker zijn.
Blijft de toekomst alles kan ...

Bedoel je dan dat je dag in dag uit wil strak lopen 80 jaar lang?

Tzou al knap zijn moesten ze een pijnstiller kunnen maken, die niet je organen sloopt ( paracetamol, ibuprofen ) of zwaar verslavend is, morfine en co

MDAI is trouwens niet neurotoxisch in tegenstelling tot MDMA, dus ja niet neurotoxisch mss wel,
betekent niet dat je lang zal leven als je dit elke dag loopt te slikken.

Strak lopen de hele dag lang 80 jaar lang bedoel ik niet expliciet, maar het love-gevoel van eerste x MDMA nabootsen met een pil en zonder enige toxiciteit of bijwerkingen die je van MDXX hebt, geen verhoogde hartslag etc.,of kater enz.

MDAI doelde ik niet op

En het zou idd knap zijn als er in de toekomst een pijnstiller kunnen maken zoals je beschreef, of een middel tegen kanker uitvinden etc., maar dat heeft dan niks met drugs te maken,
ik doelde op farmacologische utopie meer, heb daar eens wat over gelezen, waren meer dan 100 bladzijden, maar interessant, ik weet de link niet meer, maar als ik hem vind zal ik hem posten, of iemand anders, als dit mag, want in feite staat er niets over synthese ofzo in.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je MDMA gewoon goed doseert (max 1-1,5mg per kg lichaamsgewicht) en voldoende en goed herstel neemt (3 maanden!) kun je redelijk benaderen wat je de eerste keer voelde. Het gaat er gewoon om dat je lichaam vrij lang nodig heeft om weer helemaal te herstellen.

Met bovenstaande dosis en termijn valt de neurotoxiciteit ook te verwaarlozen en is geen schade merkbaar.

Ik hoop niet dat ze zo'n middel gaan vinden want dan is de lol eraf en wordt het een zootje in de wereld! Het heeft juist zijn charmes op deze manier :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
Ik hoop niet dat ze zo'n middel gaan vinden want dan is de lol eraf en wordt het een zootje in de wereld! Het heeft juist zijn charmes op deze manier :grin:

Precies.

Daarnaast zou het in principe goed mogelijk moeten zijn, mits ze alleen een releasend effect hebben. Wanneer je dan op dagelijkse basis pre-load met stoffen om je receptoren een beetje in te dekken en je gaat aan de SSRI 2.0 dat het dan qua serotonine huishouding moet lukken.

Feit blijft dat de MDMA achtige werking niet alleen daarop gebaseerd is, meer serotonine (en laten we dopamine en adrenaline ook niet helemaal buiten beschouwing laten) betekend gewoon hogere hartslag, spierspanningen en verhoging van elektrische impulsen in het neuro circuit.
Schade blijf je dus altijd houden, hoe verstandig je ook gebruikt.
Zaak is alleen om die schade zo te beperken dat deze niet merkbaar wordt.

zaagmans

Bewuste gebruiker
Misschien MDAI? Ik heb nu een gram liggen, ik ga het binnenkort proberen. Er zijn wisselende verhalen over, maar MDAI is niet neurotoxisch.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoewel het in de buurt komt van MDMA, schijnen er betere stoffen te zijn die het imiteren.
DE MDMA vaagheid is hetzelfde, je voelt je vrij space.
Echter zijn er vaker hallucinaties (zoals je die van MDMA kan hebben) en totaal geen uppend effect.
MDAI is dus echt alleen geschikt in huiskamer zetting, niet op een feestje.

Daarnaast is niet neurotoxisch absoluut geen magisch woord ofzo.
Zoals ik hier boven uitleg, betekent minder of niet neurotoxisch absoluut niet dat het niet schadelijk is.
Wellicht krijgen je hersenen geen directe opklapper, je zou nog steeds flinke gezondheidsproblemen kunnen krijgen zoals hartproblemen, vaatcontracties ed.

Daarnaast zijn de onderzoeken naar MDAI en neurotixiteit uiteenlopend.
Wel word het opeens flink neurotoxisch als er dopamine bij komt kijken. Combineer het dus sowieso niet met: MDMA, speed (of andere ampfs), coke.

zaagmans

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
totaal geen uppend effect.
MDAI is dus echt alleen geschikt in huiskamer zetting, niet op een feestje.

True, dat is wat je overal leest. En inderdaad, niet neurotoxisch wil niet zo heel veel zeggen. Maar om even op de vraag van de TS terug te komen: Ik geloof niet dat er ooit een middel wordt utgevonden dat alleen maar leuke en goede effecten heeft en dat geen kater of slechte dingen met zicht meebrengt voor je lichaam of hersenen. Je zult altijd de prijs betalen. Inherent aan het mens zijn :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Is niet percé een slecht iets hoor, vind MDMA zelf ook beter geschikt met wat vrienden thuis dan om op te stampen op een feestje.

Jezelf toch tot (veel) dansen aanzetten op MDAI kan wel ernstige gevolgen hebben, vanwege het meer aanwezige risico op oververhitting dan op MDMA (volgens report op erowid dan).

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Is niet percé een slecht iets hoor, vind MDMA zelf ook beter geschikt met wat vrienden thuis dan om op te stampen op een feestje.
100% mee eens! Dat is wat meer de therapeutische zijde van MDMA, in plaats van de wilde party zijde :P Kan zo heerlijk relaxed zitten en ouwehoeren op dat spul :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit langer dan 2 uur heb staan feesten op MDMA, dan ben ik het beu en wil ik OF zitten of praten. Of allebei :P

Alcohol(+blowen) of andere stimulanten doen het dan beter bij mij.

Bovenaan