UU artikel over RC's

ATGC

Bewuste gebruiker

Geen verrassende boodschap, niet goed onderzocht dus gevaarlijk, en bij vele middelen treden volgens een onderzoeker "temperatuurverhogingen" op die potentieel gevaarlijk. Welke dat exact zijn vermeldt men niet. Klinkt dat men hier voortbordureert op de "enge" verhalen rond MDMA.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Speculatief, wenselijk, vooringenomen en toch meerdere conclusies.

De onderzoeksmethode op los cel tissue valt niet te generaliseren (dieronderzoek overigens ook niet), vervolgens wordt er wel gepraat over het kunnen maken van risico inschattingen aan de hand van molecuulstructuur analogie. Ik maak zelf ook regelmatig risico inschattingen op basis van analogie maar dat doe ik voor mijzelf. Ik acht de kans vrij groot dat dit onderzoek misbruikt zal worden om substanties bij voorbaat te verbieden zoals we voorbij hebben zien komen in het vanuit Brussel gefinancierd ReDNet project.

ATGC

Bewuste gebruiker
Editje: alle publicaties zijn te vinden op de volgende site: https://www.uu.nl/medewerkers/mobiel/azwartsen

Klinkt alsof dit artikel gewoon verzonnen is.

Niet zozeer verzonnen maar "correct" geformuleerd voor mainstreammedia. Wat die wetenschapster doet is trouwens wel relevant, onderzoek naar wat er is, hoeveel mensen het gebruiken, welke middelen populair zijn, welke nadelige effecten er zijn gezien.

Helaas is het hele artikel nogal tendentieus. Temperatuursverhogingen zul je waarschijnlijk bij stimulanten/psychedelica zoals MDMA zien, maar minder bij RC opioïden, benzo/thienodiazepinen.
Ook de verlengde "kater" van serotonine-vrijmakers is op een groot deel van RC's gewoon niet van toepassing.

Beetje raar dat juist een universiteit met zulke gekleurde berichtgeving komt. Ik ben bekend met de UU en een ding is me bijgebleven, wetenschappers zijn niet vies van ethanol 🙄

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Editje: alle publicaties zijn te vinden op de volgende site: https://www.uu.nl/medewerkers/mobiel/azwartsen

Niet zozeer verzonnen maar "correct" geformuleerd voor mainstreammedia. Wat die wetenschapster doet is trouwens wel relevant, onderzoek naar wat er is, hoeveel mensen het gebruiken, welke middelen populair zijn, welke nadelige effecten er zijn gezien.

Helaas is het hele artikel nogal tendentieus. Temperatuursverhogingen zul je waarschijnlijk bij stimulanten/psychedelica zoals MDMA zien, maar minder bij RC opioïden, benzo/thienodiazepinen.
Ook de verlengde "kater" van serotonine-vrijmakers is op een groot deel van RC's gewoon niet van toepassing.
Ik denk dat je de spijker aardig op de kop slaat. Er bestaat een vrij sterke fixatie naar phenethylamines terwijl RC opioiden, benzodiazepines en downers in algemene zin veruit de grootste risico categorieën op maatschappelijk vlak. De de onbetwistbare schade die benzodiazepines de maatschappij aanrichten zul je nooit terug vinden op een 'wetenschappelijk' papiertje.

ATGC

Bewuste gebruiker
En weer een nieuw artikel: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnins.2020.00009/full

Mooie quote trouwens:

3-MMC and 4-MEC were also purchased from a commercial website for “research chemicals” and are described in this article as 3-MMCinternet and 4-MECinternet. Gas chromatography–mass spectrometry (GC–MS) analysis showed a purity of >99.5% of the online purchased drugs

Dus die claims over de puurheid van RC's die gedaan worden zijn niet puur marketing 😄

Bovenaan