[v2.1] XTC-gids (pdf)

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Yoo de manne/vrouwe,

'k heb afgelopen tijd een samenvatting over XTC gemaakt.
Deze is te downloade op http://puppiiieyes.byethost13.com/Ddb/

Commentaar en suggesties voor eventuele aanpassingen zijn welkom :)

Grts
Puppiii

EDIT:

Nieuwe versie is beschikbaar (v2.0).
Ik heb enkele zaken aangepast/toegevoegd.
Code:
* indexopgave vooraan geplaatst
* voorwoord toegevoegd
* Overzichtelijker design
* 5.1. Inname aangevuld (rectaal/oraal)
* 1.2. Werkzame stoffen aangepast
* 1.1. Uitzicht aangepast
* 8. Eerste hulp bij 'slecht gaan' toegevoegd
* 10. Fabels toegevoegd

Als je fouten zou terug vinden of nog suggesties hebben,
reageer dan aub :)

EDIT:
Nieuwe versie is beschikbaar (v2.1).
Eén ding toegevoegd op aanvraag van lysergine25 :mrgreen:
Code:
* 1.2. Drug-test toegevoegd

http://puppiiieyes.byethost13.com/Ddb/

Grts
Puppiiii
:wave:

Lektroluv

Bewuste gebruiker
Zie er goed uit man...heel compleet!

Alleen zou ik er nog iets inzetten over mcPP.

En je schrijft; "Het is dan beter om XTC poeder te snuiven, maar dit brandt enorm." hier zou ik capsules ook nog even aanraden!

good job!

htweeoo

Bewuste gebruiker
en dat je kan doodgaan van PMA.

Omdat je er een paar bijsteekt en dan komt alles.

Edit ; ook dat er veel pillen snel worden nagemaakt dus je weet nooit welke pillen je hebt enkel langs de buitenkant

Robdebob

Bewuste gebruiker
Een hele mooie knowhow gids over xtc. Er word simpel een kort uitgelegd wat de risico's zijn van xtc-gebruik. Ik heb wel wat foutjes gevonden:
- Inhoudsopgave kan je beter aan het begin plaatsen, dus na het voorblad
- Bij 1.2 zou je nog meer andere stoffen kunnen plaatsen, zoals amfetamine mccp etc..
- bij 4.2 tandenknarsen hoort imo bij de kortetermijneffecten

Verder zou je iets van een algemene inleiding kunnen maken waarin je de samenloop van je gids verwerkt.

Voor de rest ziet het er top uit!

[/list]

neti

Badass junkie
ik zou verder iets aan de opmaak doen. een brede kantlijn aan de linkerkant (waar je ook de titels in kwijt kunt) en de tekst meer rechts.

bovendien kun je met interne hyperlinks werken, die het mogelijk maken binnen een document te navigeren/linken/klikken

verder zou ik kiezen voor een stijl afbeeldingen

teebo

Bewuste gebruiker
nah, ik vind het nogal negatief eigelijk
mss is dat juist de bedoeling van een gids maar er staat alleen info over wat er allemaal kan mislopen. ik zou er denkek wat meer liefde in steken
maar verder is het een zeer handige en complete gids

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
teebo zei:
nah, ik vind het nogal negatief eigelijk
mss is dat juist de bedoeling van een gids maar er staat alleen info over wat er allemaal kan mislopen. ik zou er denkek wat meer liefde in steken
maar verder is het een zeer handige en complete gids

Nja kvind voordat mense iets gebruike dat ze moete wete wat er allemaal kan misgaan en hoe je dit eventueel kunt verhelpen.
Hoe goed het voelt is gewoon niet te beschrijven :mrgreen:
(en er staan toch een beschrijving van de effecten, de rest zal je zelf maar al doende moete leren :wink: )

Grtz
puppiii

geox

Bewuste gebruiker
Compleet en handing.

Ik zou er persoonlijk ook nog bij gezet hebben dat je beter MDMA kristallen kan kopen omdat dit veel beter te doseren valt en je zeker bent dat je MDMA hebt.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik vind het een goede xtc-gids! Hoe kwam je eigenlijk op het idee om dit te fabriceren? Ik vind het geweldig dat mensen als jij zich inzetten om anderen van informatie te voorzien!
Good job

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Robdebob zei:
Hoe kwam je eigenlijk op het idee om dit te fabriceren?

Ik wou eens weten hoe xtc nu juist in elkaar zat, maar toen ik de preventiesites enz nakeek zag ik dat ze niet volledig waren.
Ik had dan een xtc brochure op internet gevoden, maar deze was percies alleen bedoeld voor mensen af te schrikken.
(als je hem toch eens wilt zien: http://www.dianeticsscientology.nl/grat ... cstasy.pdf)

Dus ik heb gewoon zo veel mogelijk informatie van verschillende sites gehaald en het samen proberen te zetten in de hoop dat ik en misschien andere mensen er ook iets zouden van bij leren :mrgreen:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
In ieder informatief stuk over drugs zou het moeten beginnen met een duidelijke verwijzing en uitleg over een drugstest !!

Dit is ontstaan louter voor de XTC, nu is het uitgebreid en mag je alle soorten drugs aanvoeren behalve THC produkten.

http://www.drugs-test.nl/default10948.html

Ik vind de tekst niet slecht maar er zullen nog wel wat versies moeten volgen. Iedereen zou moeten weten dat je XTC eerst moet laten testen ......

Stonie

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
In ieder informatief stuk over drugs zou het moeten beginnen met een duidelijke verwijzing en uitleg over een drugstest !!

Dit is ontstaan louter voor de XTC, nu is het uitgebreid en mag je alle soorten drugs aanvoeren behalve THC produkten.

http://www.drugs-test.nl/default10948.html

Ik vind de tekst niet slecht maar er zullen nog wel wat versies moeten volgen. Iedereen zou moeten weten dat je XTC eerst moet laten testen ......

Stonie

Misschien een stomme vraag van mij, maar kan je in België ook je drugs laten testen, want ik heb nergens iets gevonden over drugtest in belgië. :(
Ik zal binnekort hier dan ook nog een stuk over bij zetten.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nee in Belgie zuigt het ....

Ik was ook in de veronderstelling dat je nederlander zou zijn.

Je kan wel als belg naar een nederlands inlevercentrum lopen en daar je sample inleveren.
Dan kun je een 2 weken later bellen voor de uitslag.
Er word geen naam genoteerd alles is anoniem.

Stonie

Robdebob

Bewuste gebruiker
Omg ik zit even die 'informatieve' brochure te lezen. Hier staat echt de grootste onzin in die ik ooit heb gelezen. Ik denk dat xtc niet geheel onschadelijk is, maar wat ze hier verkondigen is wel weird.
Gevolgen op de lange termijn:
Het is alsof het schakelbord van de hersenen uit elkaar gehaald is, en de bedrading er achterstevoren weer is ingezet
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Gevaren van gebruik:
Gebruikers hebben meestal het gevoel dat ze andere drugs nodig hebben, zoals heroine en cocaine. Vandaar dat 92 procent van de xtc-gebruikers ook zwaardere, verslavende drugs gebruiken.
:rolleyes: :rolleyes:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
PDFFreak zei:
Gevaren van gebruik:
Gebruikers hebben meestal het gevoel dat ze andere drugs nodig hebben, zoals heroine en cocaine. Vandaar dat 92 procent van de xtc-gebruikers ook zwaardere, verslavende drugs gebruiken.

Pas dit ook maar aan want dat gevoel ken ik niet ....
Mensen die trek hebben in coke of hero hebben andere problemen die niet XTC geralteerd zijn.

en ...
Rectaal duurt niet korter dan oraal, en als je rectaal deot dan meot de mdma cristal wel zuiver zijn, je moet ook de dosis halveren. Dus geen 150 mg in je kontje douwen maar 75mg.

Succes .. ga zo door.

Stonie

Bovenaan