Vaak MDMA genomen

Hoi allemaal,

Ik heb een domme fout gemaakt, ik heb 4 maanden geleden voor het eerst XTC gebruikt, dit was ook mijn eerste keer harddrugs. Maar sindsdien heb ik al minstens 10 keer XTC gebruikt, dus ieder weekend. Ik ben nu al ruim een maand gestopt omdat ik er weinig meer van voelde en de kater steeds erger werd. Ik voel mezelf pas sinds 2 weken zoals eerst.

Mijn vraag is: kan het zijn dat ondanks dat ik me normaal voel, dat ik mijn lichaam met dit wekelijkse XTC gebruik onomkeerbare schade heb toegebracht???

Ps: ik ben een 18 jarige jonge en ik weeg 75 kilo

StraatPiraat

Badass junkie
Hoi allemaal,

Ik heb een domme fout gemaakt, ik heb 4 maanden geleden voor het eerst XTC gebruikt, dit was ook mijn eerste keer harddrugs. Maar sindsdien heb ik al minstens 10 keer XTC gebruikt, dus ieder weekend. Ik ben nu al ruim een maand gestopt omdat ik er weinig meer van voelde en de kater steeds erger werd. Ik voel mezelf pas sinds 2 weken zoals eerst.

Mijn vraag is: kan het zijn dat ondanks dat ik me normaal voel, dat ik mijn lichaam met dit wekelijkse XTC gebruik onomkeerbare schade heb toegebracht???

Dat kan, maar als jij nu een lange periode van de xtc (en andere uppers die met je serotonine aan de haal gaan) af blijft, merk je er gauw genoeg waarschijnljik niks meer van.

crazyb00

Newbie
Of de 'schade' onomkeerbaar is hangt volgens mij veel af van de dosissen die je nam. Tenzij je écht zware overdosissen nam, zal het wel niets problematisch zijn. Wees je er aub wel bewust van dat er een 3 maanden regel bestaat voor een reden. één gemiddelde dosis xtc put heel je serotoninesysteem (uw happy stofje) al uit, om daarvan te herstellen heeft je lichaam 3 maanden nodig.
Dus na 10x kort op elkaar kan je dit wel beginnen voelen mentaal... Je lichaam krijgt geen tijd om te herstellen en da's niet gezond.

Ik heb een tijdje regelmatig MDMA genomen (laten we zeggen maandelijks). Ik worstelde met moodswings, depressieve klachten... Op termijn was alle neerslachtigheid (na gebruik) de high van 5 uurtjes niet meer waard.
Ook fuckt het enorm met je concentratie, dat is de voornamelijkste reden dat ik gestopt ben met gebruiken. Als student heb je je concentratie nodig xd. Gebruik nu op feestjes 3MMC. Dit put je serotoninesysteem veel minder uit, en persoonlijk lijk ik (nog) geen tolerantie op te bouwen. Ik hoor vaak dat het enorm verslavend is, dus misschien wel niet de beste aanrader.

Maak je geen zorgen meer over afgelopen maanden, maar doe het in de toekomst veiliger. Liever problemen voorkomen dan oplossen.

jonnaowns

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,

ik dee exact hetzelfde toen ik 16 was, je zal het niet willen horen maar ik zou gelijk minstens 6 maanden stoppen na eigelijk best een jaar, ik neem aan dat je het op een feest doet? probeer dan gewoon wat anders keta is ook zeer leuk en gelijkaardig effect leuk om te dansen etcc, maar kijk ik heb zelfde gedaan en dan kom je op een punt dat je zelfs jaren kan stoppen en er niks meer van voelen dus dat wil je zeker niet

Bovenaan