Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeEFmEDiEShIzzLe

Bewuste gebruiker
Wie is er van plan om zich te laten vaccineren en wie niet? En waarom wel/niet? Ben je er bang voor? Vertrouw je het vaccin blindelings? Ben je ervoor/tegen? Schiet maar raak!

Geef jou mening hierover.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Nou ik wel hoor. Ik ben ook ingeënt tegen bof, mazelen, rode hond, difterie, tetanus, kinkhoest, polio, gele koorts, hepatitis a en b en misschien nog wel meer. Wij mensen zijn dan misschien wel de slimste op aarde maar ons afweersysteem is volgens mij best wel matig. Niks mis mee om dat een beetje op te voeren door gebruik te maken van kennis en technologie.

edit: maar ik zal het filmpje later eens bekijken @Mindless, ziet er op snel scrub niveau interessant uit

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Uiteraard laat ik mij vaccineren. Voor mezelf en voor anderen. Ik wordt behoorlijk moe van de anti-vaxxers en hun antiwetenschappelijke argumenten. Het hoeft van mij echter niet verplicht te worden. Het gaat een stap te ver om mensen onder dwang met iets te injecteren.

Wel zouden de weigeraars eigenlijk in quarantaine moeten blijven tot het virus helemaal weg is. Maar daar zullen ze het fatsoen wel niet voor hebben.

John co

Experimenterende gebruiker
Ik ga me zeker laten vaccineren, sommige mensen vertrouwen het niet omdat het nu zo snel is gemaakt, dit kan ik wel begrijpen. Dit vaccin is echter met eenzelfde methode gemaakt als andere vaccins die ik al gehad heb en nog nooit ergens last van gehad. Ook wil ik graag dat het virus stopt en we weer gewoon lekker kunnen uitgaan en feesten dus daarvoor wil ik me ook zeker laten vaccineren.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik kan echt niet wachten totdat ik eindelijk gebruik kan maken van een vaccin. Ik vrees dat ik voorlopig nog niet aan de beurt ben, maar zodra het zover is gaat er een fles champagne open. Zowel omdat ik mezelf dan een stuk veiliger voel maar ook omdat ik dan minder bang hoef te zijn anderen ziek te maken.

Way mij betreft zouden weigeraars niet per se in quarantaine hoeven maar ik zou het wel logisch vinden als ze geweigerd worden of kunnen worden op risicovolle plekken zoals bv evenementen.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Wie bepaald dan dat die gene die er anders instaat ook een stempel moet krijgen.
Dat die gene die er een andere mening over hebben dingen moeten worden ontnomen.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het is niet meer dan normaal dat als je niet beschermd wenst te zijn met het virus, je ook geen anderen aan gaat steken.

Zou jij lekker op een festival staan als je weet dat je er wellicht iemand ernstig ziek mee maakt?

Verder vind ik het ook een walgelijke vergelijking die je maakt met de jodenvervolging. Alsof het idee dat je dingen moet laten om de zwakkeren in de samenleving te beschermen op wat voor manier dan ook vergelijkbaar is met de systematische uitroeiing van een bevolkingsgroep.

Syl

Badass junkie
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het is niet meer dan normaal dat als je niet beschermd wenst te zijn met het virus, je ook geen anderen aan gaat steken.

Zou jij lekker op een festival staan als je weet dat je er wellicht iemand ernstig ziek mee maakt?

Verder vind ik het ook een walgelijke vergelijking die je maakt met de jodenvervolging. Alsof het idee dat je dingen moet laten om de zwakkeren in de samenleving te beschermen op wat voor manier dan ook vergelijkbaar is met de systematische uitroeiing van een bevolkingsgroep.
Waar ben je dan zo bang voor...
Als jij je hebt laten vaccineren ben je toch beschermd...
Daarom laat jij je toch vaccineren om jezelf te besxhermen??.
Dus als die gene die dat niet laten doen op het zelfde festival zijn als jou ben jij toch beschermd???.

Het is inderdaad een walgelijke vergelijking.
Ben ik helemaal mee eens maar dit is wel wat er gaat gebeuren!!.
Je gaat mensen een etiket opdrukken gebasseerd op hun eigen gevoel en mening.

Dropje

Goeie BBKing,

Ik vind het nogal lastig. Aan de ene kant is de druk achter de ontwikkeling van het vaccin iets waar ik me zeker zorgen om maak. Aan de andere kant kan
het virus me niet snel genoeg opzouten. Daarbij kan een vaccin echt ontzettend helpen. Plus ik ben een astma patiënt, dus risico groep.

Voor mij is het een afweging wat voor mij schadelijker zou zijn: Het virus (icm mijn astma) of het vaccin, waarbij het goed kan zijn dat er helemaal niks mis mee is. Na deze stelling neig ik toch iets meer naar het laten vaccineren van mezelf.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Waar ben je dan zo bang voor...
Als jij je hebt laten vaccineren ben je toch beschermd...
Daarom laat jij je toch vaccineren om jezelf te besxhermen??.
Dus als die gene die dat niet laten doen op het zelfde festival zijn als jou ben jij toch beschermd???.

Het is inderdaad een walgelijke vergelijking.
Ben ik helemaal mee eens maar dit is wel wat er gaat gebeuren!!.
Je gaat mensen een etiket opdrukken gebasseerd op hun eigen gevoel en mening.
Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?

En als je de vergelijking zelf ook walgelijk vindt, maak hem dan niet.

Syl

Badass junkie
Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?

En als je de vergelijking zelf ook walgelijk vindt, maak hem dan niet.

Iedereen heeft het recht op zijn of haar mening.
Omdat jij heilig geloofd in de vaccinatie en ik niet sta jij boven mij??.
Wamt jij vind dat er mij door mijn keuze dimgen verboden moeten worden.
Heb jij zwart op wit dat jij straks beschermd bent met dat vaccin?.
Heb jij bewijs dat het ook daadwerkelijk doet wat het moet doen?.

Het is een walgelijke vergelijking inderdaad maar deze hele kwestie wat er gaande is is ook walgelijk.
Mensen dingen opdringen zonder enig bewijs dat het gaat helpen.
Ik heb respect voor een ieder die er voor kiest zich te laten vaccineren.
Ik draag dat mondkapje uit respect voor die gene die angst hebben en zich onveilig voelen.
Ongeacht wat mijn eigen gevoel en menimg daar over is.
Maar toon ook respect voor die gene die er een andere mening over hebben.
Die voor hun zelf genoeg bewijs hebben verzameld waardoor ze ervoor kiezen het niet te doen.

Je gaat er al vanuit dat het vaccin gaat helpen.
Dat je daarmee het recht hebt diegene die er niet achter staan dingen te gaan verbieden.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Wamt jij vind dat er mij door mijn keuze dimgen verboden moeten worden.
Heb jij zwart op wit dat jij straks beschermd bent met dat vaccin?.

Het is een walgelijke vergelijking inderdaad maar deze hele kwestie wat er gaande is is ook walgelijk.
Mensen dingen opdringen zonder enig bewijs dat het gaat helpen.
Ik heb respect voor een ieder die er voor kiest zich te laten vaccineren.
Ik draag dat mondkapje uit respect voor die gene die angst hebben en zich onveilig voelen.
Ongeacht wat mijn eigen gevoel en menimg daar over is.
Maar toon ook respect voor die gene die er een andere mening over hebben.
Die voor hun zelf genoeg bewijs hebben verzameld waardoor ze ervoor kiezen het niet te doen.

Je gaat er al vanuit dat het vaccin gaat helpen.
Dat je daarmee het recht hebt diegene die er niet achter staan dingen te gaan verbieden.
Beetje een minderwaardigheidscomplex? Ik heb nergens gezegd dat ik boven jou sta. Ik zeg alleen dat ik het asociaal vind om een vaccinatie te weigeren en dan vervolgens wel anderen in gevaar te brengen.

Wat jij 'zonder enige bewijs' noemt is gebaseerd op consensus binnen de medische wetenschap. Degenen die er jaren voor gestudeerd hebben. Ik heb niet de illusie dat mijn mening op dit gebied ook maar iets betekent tegenover die van hen. Het zou ook wel onmetelijk arrogant zijn om na een paar blogjes te hebben gelezen te denken dat je hierover mee kan praten.

Heb jij geneeskunde gestudeerd? Dan hoor ik graag je bewijs.

Overigens heb ik het ook helemaal niet over 'verbieden' gehad. Ik zeg alleen dat ik het asociaal vind om een vaccinatie te weigeren en dan vervolgens wel anderen in gevaar te brengen. Iemand die met Jodensterren strooit heeft wellicht niet de empathie om zich daar wat van aan te trekken.

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Ik stop ook allemaal drugs in mijn mond/neus waarvan er geen lang-termijn gevolgen bekend zijn, dus dat vaccin mag er ook wel in van mij :tongueout:

Het verplicht stellen van vind ik een lastig onderwerp. Ik zou er zelf geen probleem mee hebben maar kan me wel voorstellen dat anderen dat wel hebben. Zolang de vaccinatiegraad hoog genoeg is hoeft het ook geen probleem te zijn dat mensen het vaccin weigeren (zie de Bible belt).

Syl

Badass junkie
Beetje een minderwaardigheidscomplex? Ik heb nergens gezegd dat ik boven jou sta. Ik zeg alleen dat ik het asociaal vind om een vaccinatie te weigeren en dan vervolgens wel anderen in gevaar te brengen.

Lees nou ff terug hoe je jezelf tegenspreekt.

Ik kan nog uren met jou in discussie maar dat lijdt toch niks.
Wens je een fijne dag! 😊

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Eens. Maar niet iedereen zijn mening over elk onderwerp weegt even zwaar. Mijn mening of jouw mening legt minder gewicht in de schaal dan die van een wetenschapper die uitgebreid het vaccin heeft onderzocht.

Volgens mij staat er niemand boven iemand anders.

Deze vaccins zijn uitgebreid onderzocht en worden momenteel gecontroleerd door weer een andere groep wetenschappers. Zegt dit dat het 100% veilig is? Nee absoluut niet. Zou het kunnen dat er mensen ziek worden of ernstige bijwerkingen krijgen van het virus. Ja.
Zijn de risico's van Covid groter dan de risico's van het vaccin. JA! Zoveel is wel duidelijk voor nagenoeg elke wetenschapper binnen het relevante vakgebied.

Ik vind het nog steeds een vrij arrogante houding dat je, na wat googelen, denkt dat je het beter weet dan de wetenschappers die het vaccin maken of de wetenschappers die het vaccin namens de autoriteiten controleren.

Ik heb helemaal niet zoveel behoefte om mensen iets te verbieden. Maar ik denk wel dat het redelijk is dat mensen beschermd worden tegen mensen die er bewust voor kiezen om een gezondheidsgevaar te zijn voor anderen. Want ook al ben je gevaccineerd, je blijft een bepaald risico lopen. En de kans dat je besmet raakt door een niet gevaccineerd persoon is circa 20 maal zo groot.

Syl

Badass junkie
Jongens ik vind helemaal prima goed.
Merk keer op keer dat er gewoon niet een normaal gesprek valt te voeren.
Geef je aan dat je voor die gene die er wel bang voor zijn en zich onveilig voelen je mondkapje draagt.
Dat je je aan de afstand houd en rekening houd met anderen.
Ongeacht mijn eigen gevoel erover, toon ik respect voor de ander.
Maar er valt niet in gesprek te gaan met de meeste (uitzonderingen daar).
Alleen hun inzicht en mening telt en de rest is bullshit.

Iedereen die zich laat vaccineren heb ik respect voor.
Iedereen die een andere mening hierin heeft dan mij behandel ik ook met respect.

Ga niet mij dingen opleggen omdat ik jouw mening niet deel.

Verder wens ik IEDEREEN een hele fijn dag toe vandaag!! 😊

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Jongens ik vind helemaal prima goed.
Merk keer op keer dat er gewoon niet een normaal gesprek valt te voeren.
Geef je aan dat je voor die gene die er wel bang voor zijn en zich onveilig voelen je mondkapje draagt.
Dat je je aan de afstand houd en rekening houd met anderen.
Ongeacht mijn eigen gevoel erover, toon ik respect voor de ander.
Maar er valt niet in gesprek te gaan met de meeste (uitzonderingen daar).
Alleen hun inzicht en mening telt en de rest is bullshit.

Iedereen die zich laat vaccineren heb ik respect voor.
Iedereen die een andere mening hierin heeft dan mij behandel ik ook met respect.

Ga niet mij dingen opleggen omdat ik jouw mening niet deel.

Verder wens ik IEDEREEN een hele fijn dag toe vandaag!! 😊
Jij hebt het over een normaal gesprek terwijl je eerste post een Jodenster is. Wat een respect. Een beetje zelfkritiek zou ook geen kwaad kunnen.

Ikbeneenfiets

Wijs gebruiker
Ik ga mij wel laten vaccineren. Alhoewel ik geen vaccinatie expert ben, ben ik door mijn studie wel gekwalificeerd om medische papers te lezen. Ik denk echter dat ik dit niet eens ga doen, want ik heb er vertrouwen in dat het een goed vaccin is. En dan ik dansjes doen ergens in een obscure club om te vieren dat het over is :).

GeEFmEDiEShIzzLe

Bewuste gebruiker
Ik ga mij wel laten vaccineren. Alhoewel ik geen vaccinatie expert ben, ben ik door mijn studie wel gekwalificeerd om medische papers te lezen. Ik denk echter dat ik dit niet eens ga doen, want ik heb er vertrouwen in dat het een goed vaccin is. En dan ik dansjes doen ergens in een obscure club om te vieren dat het over is :).
Pas op dat het geen gaybar is.

Rivalrie

Badass junkie
Wel zouden de weigeraars eigenlijk in quarantaine moeten blijven tot het virus helemaal weg is. Maar daar zullen ze het fatsoen wel niet voor hebben.
Juist andersom toch? Weigeraars zijn niet bang voor het virus en nemen de kans om besmet te raken op de koop toe. Ook al ben je gevaccineerd, dan wordt je nog steeds ziek en ben je nog steeds besmettelijk.

Way mij betreft zouden weigeraars niet per se in quarantaine hoeven maar ik zou het wel logisch vinden als ze geweigerd worden of kunnen worden op risicovolle plekken zoals bv evenementen.
Waarom ? Ze zijn toch geen bedreiging voor jou, aangezien jij wel gevaccineerd bent ?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat jij 'zonder enige bewijs' noemt is gebaseerd op consensus binnen de medische wetenschap. Degenen die er jaren voor gestudeerd hebben. Ik heb niet de illusie dat mijn mening op dit gebied ook maar iets betekent tegenover die van hen. Het zou ook wel onmetelijk arrogant zijn om na een paar blogjes te hebben gelezen te denken dat je hierover mee kan praten.
En toch... In onderstaande video wordt er gesproken over gevaccineerde kinderen die ernstige bijwerkingen kregen van een vaccin waar zogenaamd ook algemene wetenschappelijke consensus was over de veiligheid ervan. Maar dat niet alleen. Wanneer door stichtingvaccinvrij aan het RIVM gevraagd werd naar wetenschappelijk bewijs hiervan, werd dit niet geleverd. Er werd simpelweg gezegd dat er consensus was over de veiligheid van het vaccin en dat het daarom niet mogelijk was dat deze kinderen er zo ziek van werden. Wat moet je daar nou mee... Als er in dit geval écht wetenschappelijk bewijs zou zijn, hadden ze het wel aangeleverd toch? Zou je zeggen.

Als jullie straks ernstige bijwerkingen krijgen door het vaccin, denk dan maar niet dat je iemand daar verantwoordelijk voor kunt houden. Ja, jezelf.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Waarom ? Ze zijn toch geen bedreiging voor jou, aangezien jij wel gevaccineerd bent ?
Juist wel. Als je gevaccineerd bent neemt de kans op een besmetting af met circa 90-95%. Er blijft dus nog steeds een risico op besmetting. Dat risico is natuurlijk vele malen kleiner als je te maken hebt met iemand die ook gevaccineerd is vergeleken met iemand die niet gevaccineerd is.

GeEFmEDiEShIzzLe

Bewuste gebruiker
En toch... In onderstaande video wordt er gesproken over gevaccineerde kinderen die ernstige bijwerkingen kregen van een vaccin waar zogenaamd ook algemene wetenschappelijke consensus was over de veiligheid ervan. Maar dat niet alleen. Wanneer door stichtingvaccinvrij aan het RIVM gevraagd werd naar wetenschappelijk bewijs hiervan, werd dit niet geleverd. Er werd simpelweg gezegd dat er consensus was over de veiligheid van het vaccin en dat het daarom niet mogelijk was dat deze kinderen er zo ziek van werden. Wat moet je daar nou mee... Als er in dit geval écht wetenschappelijk bewijs zou zijn, hadden ze het wel aangeleverd toch? Zou je zeggen.

Als jullie straks ernstige bijwerkingen krijgen door het vaccin, denk dan maar niet dat je iemand daar verantwoordelijk voor kunt houden. Ja, jezelf.
Daar heeft u gelijk in.

KlaasVaak

Wijs gebruiker

Heb je een andere bron dan een YouTube-video van meer dan een uur?

Cerberus

Wijs gebruiker

Helaas, als er veel zich laten vaccineren hebben (en in het geval dat het blijkt dat de lange termijn bijwerkingen toevallig wel er zijn), gaat er enorm veel belastingsgeld vrijgemaakt worden om deze mensen in het mate van het mogelijke te redden, gezien het om zoveel mensen gaat, die dan nog eens de narrative van de overheid volgden. Ook zij die zich niet laten vaccineren en zeiden dat ze het onveilig worden, gaan daar mee voor betalen, nadat ze uitgemaakt werden door die andere groep voor "anti-vaxxers" (vroeger een woord die gebruikt werd om mensen die vaccinaties die al decennia lang bestaan weigeren aan te duiden, in 2020 nu ook voor mensen die gloednieuwe vaccinaties die zich nog niet op lange termijn bewezen hebben).
Daarom is overheidsdwang belachelijk. Zo gaan twee of meerdere zijdes het in het oneindige blijven uitvechten met elkaar met alle problemen vandien. Eigenlijk zou het heel simpel zijn: festival wilt mensen die niet gevaccineerd zijn weren van hun festival? PRIMA, hun recht, zo lang het hun eigen beslissing is en niet opgelegd door overheid. Mensen die zich niet laten vaccineren kunnen naar festivals gaan waar organisatoren dat niet verplichten. En zij die zich wel laten vaccineren hebben kunnen het dan ook wagen op die laatste festivals als ze durven. Allemaal eigen keuzes dus en dus eigen risicobepaling, in plaats van dat een deel van de bevolking de ander onderdrukt via overheid.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Helaas, als er veel zich laten vaccineren hebben (en in het geval dat het blijkt dat de lange termijn bijwerkingen toevallig wel er zijn), gaat er enorm veel belastingsgeld vrijgemaakt worden om deze mensen in het mate van het mogelijke te redden, gezien het om zoveel mensen gaat, die dan nog eens de narrative van de overheid volgden. Ook zij die zich niet laten vaccineren en zeiden dat ze het onveilig worden, gaan daar mee voor betalen, nadat ze uitgemaakt werden door die andere groep voor "anti-vaxxers" (vroeger een woord die gebruikt werd om mensen die vaccinaties die al decennia lang bestaan weigeren aan te duiden, in 2020 nu ook voor mensen die gloednieuwe vaccinaties die zich nog niet op lange termijn bewezen hebben).
Heb je een punt ja, dat het om zoveel mensen gaat en dat ze deden wat de overheid aanraadde. Maar ik weet het niet, we zullen het zien...

Daarom is overheidsdwang belachelijk. Zo gaan twee of meerdere zijdes het in het oneindige blijven uitvechten met elkaar met alle problemen vandien. Eigenlijk zou het heel simpel zijn: festival wilt mensen die niet gevaccineerd zijn weren van hun festival? PRIMA, hun recht, zo lang het hun eigen beslissing is en niet opgelegd door overheid. Mensen die zich niet laten vaccineren kunnen naar festivals gaan waar organisatoren dat niet verplichten. En zij die zich wel laten vaccineren hebben kunnen het dan ook wagen op die laatste festivals als ze durven. Allemaal eigen keuzes dus en dus eigen risicobepaling, in plaats van dat een deel van de bevolking de ander onderdrukt via overheid.
Dat is inderdaad gaande. Verdeel en heers.

Dropje

nadat ze uitgemaakt werden door die andere groep voor "anti-vaxxers" (vroeger een woord die gebruikt werd om mensen die vaccinaties die al decennia lang bestaan weigeren aan te duiden, in 2020 nu ook voor mensen die gloednieuwe vaccinaties die zich nog niet op lange termijn bewezen hebben).

Terwijl het niet terecht is om mensen te bestempelen als "anti-vaxxers" die nu geen covid vaccin willen. Het is helemaal niet vreemd om nieuwe vaccinaties niet te vertrouwen. Goed dat je het even beschreef.

Jbruinsma

Bewuste gebruiker
Vroeger hadden ze niks om te vaccineren enzv en toen werden ze veel ouder als de lui tegenwoordig geloof er weinig van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan