Martinus
Wijs gebruiker
Lekker rustig. Maandje geen gezeik ?![]()
Nee hoor. Ze is de rustige van ons 2en. Ik denk dat zij dat eerder zal denken 🤣
Lekker rustig. Maandje geen gezeik ?![]()
HahaNee hoor. Ze is de rustige van ons 2en. Ik denk dat zij dat eerder zal denken 🤣
Denk dat deze hier wel gepast is.
Bron?Bij vaccinatie neemt het aantal mutaties toe. Dat is al bekend sinds men ooit begon met vaccineren.
Sorry ben te high voor je nuBron?
IK had het niet over onzekerheid toch? Er is nog een hele hoop onzeker ja, ook over het Covid ziekteverloop. Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt te zeggen.Hou toch op man… Van het RIVM:
Uhmmm, is dat geen onzekerheid?
No problem, begrijpelijk.Sorry ben te high voor je nu![]()
Ik wel en wat ik daarmee wil zeggen: rustig aan doen met zulke verregaande maatregelen lijkt me een goed idee. Leek me vrij duidelijk toch?IK had het niet over onzekerheid toch? Er is nog een hele hoop onzeker ja, ook over het Covid ziekteverloop. Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt te zeggen.
Mooi gezegd. Er is inderdaad maar 1 kamp en dat is anti covid.Vol,interesse lees ik jullie argumenten, en verhitte discussies .
Februari 2020 dacht ik, dit moeder aarde die ons wakker schud, de rellen in steden, mensen massa's met kooplust .etc.
Ik dacht heel naief, dit gaat ons samen brengen en we gaan samen alles doen om corona te verslaan.
ik heb om mij heen enkele mensen zien afglijden van topfit naar in bed, en uurtje er uit ( net als ik al 5 jaar )
Vacanatie moet vrij blijven, maar dan is dat een keuze .
zoveel mensen anti vax en muilkorf schreeuwen , schapen,.. wakkker worden.
Het is voor bedacht en niet echt....
Oke.. oke...en wat is je oplossing ...????
Hoe sparen we levens , ?? En dan is het vaak stil.
Ik wordt er verdrietig van. Ik het huilend schaap. Zonder iq en mening omdat mijn mening niet aansluit bij de andere groep.
Verdeeldheid heerst. Wijzen naar elkaar, de regering, ziekenhuizen. Etc...
Ik vrees dat alles nooit meer normaal wordt en dat vind ik heel angstig.
Wij zijn niet elkaars vijand, corona is de vijand. Tijd zal leren wat het meeste geholpen heeft . En dan deel ik weer mijn mening ...ooit
een of andere vage rDNA shit in mijn lijf gaat het niet trekken.
Lol, vaccineren heeft veel nut zie ik al..In België beginnen ze het te snappen. Ook gevaccineerden moeten getest worden voor events. 66% van de besmette personen bleek volledig gevaccineerd te zijn.
![]()
Twee volledig gevaccineerde bezoekers van Gents dansevenement bleken besmet
De organisatie van het Gents dansevenement Modul’air heeft drie besmettingen vastgesteld bij zowat 800 bezoekers. Als gevolg daarvan zal het evenement - dat eigenlijk een testevenement is - tijdens de komende edities alle bezoekers testen, ook de gevaccineerden.www.demorgen.be
Natuurlijke besmetting is vele malen effectiever. Plus de zwakkeren zullen sterven waardoor we wellicht de aarde nog kunnen redden. Als we zo doorgaan is het helaas binnen 50 jaar voor een groot deel van de bevolking te laat.Lol, vaccineren heeft veel nut zie ik al..
Hoezo voor een groot deel van de bevolking te laat?Natuurlijke besmetting is vele malen effectiever. Plus de zwakkeren zullen sterven waardoor we wellicht de aarde nog kunnen redden. Als we zo doorgaan is het helaas binnen 50 jaar voor een groot deel van de bevolking te laat.
Omdat de opwarming van de aarde de mens zal laten uithongeren op veel plekken. Nog even los van de natuurrampen die plaats zullen vinden.Hoezo voor een groot deel van de bevolking te laat?
Dat zal vast gebeuren ja. Ik ben wel van mening dat de wereld te overbevolkt is, dus als er een paar mensen minder zouden zou ik dat niet eens erg vinden al klinkt dat misschien heel hard.Omdat de opwarming van de aarde de mens zal laten uithongeren op veel plekken. Nog even los van de natuurrampen die plaats zullen vinden.
Nederland zal veel moeite hebben om de dijken stevig te houden als de zeespiegel 2 meter stijgt.
De wereld zelf is niet overbevolkt. Wel grote delen hutje op mutje. Half Afrika, Zuid Amerika, Azie, Mongolie etc etc zijn bijna leeg. De domme mens kiest er voor dicht bij elkaar te gaan wonen. Mongolië bv is 44 keer groter als Nederland en er wonen 3 miljoen mensen.Dat zal vast gebeuren ja. Ik ben wel van mening dat de wereld te overbevolkt is, dus als er een paar mensen minder zouden zou ik dat niet eens erg vinden al klinkt dat misschien heel hard.
Het gaat om resources die zoveel mensen vereisen en uitstoot die dat met zich meebrengt. Niet over fysiek vrije plaats.De wereld zelf is niet overbevolkt. Wel grote delen hutje op mutje. Half Afrika, Zuid Amerika, Azie, Mongolie etc etc zijn bijna leeg. De domme mens kiest er voor dicht bij elkaar te gaan wonen. Mongolië bv is 44 keer groter als Nederland en er wonen 3 miljoen mensen.
Klopt. Dan nog, een mens in het westen is veel belastender dan een mens in bv een 3e wereldland.Het gaat om resources die zoveel mensen vereisen en uitstoot die dat met zich meebrengt. Niet over fysiek vrije plaats.
Nee dat hoeft niet. Rijke landen recyclen veel meer spullen, gebruiken efficiënte toiletten, groene stroom etc.Klopt. Dan nog, een mens in het westen is veel belastender dan een mens in bv een 3e wereldland.
Hier verbruiken we meer stroom, liters water elke x als we een plasje hebben gedaan, wasmachines, auto’s, etc.
De wereld is nog lang niet vol maar we moeten er anders mee omgaan.
Google maar eens. Het is echt anders. We recyclen wel meer en groene stroom maar gebruiken ook het meeste drinkwater onnodig (wc en douche), teveel stroom en afval, onnodige aankopen vanuit buitenland, elk gezin iig 2 auto’s, airco’s, vaatwassers, meermaals per jaar nieuwe kleding ipv doorgeven aan je familie, gebruik eenmalig plastic is hier bv aso veel vergeleken andere landen etc.Nee dat hoeft niet. Rijke landen recyclen veel meer spullen, gebruiken efficiënte toiletten, groene stroom etc.
Klopt, maar juist de hoeveelheid mensen is slecht voor het mileu. Doordat er meer mensen zijn zijn er meer auto's. Meer mensen die vliegen ga zo maar door. Als er minder mensen op de aarde zouden zijn zouden er veel minder problemen zijn.Nee dat hoeft niet. Rijke landen recyclen veel meer spullen, gebruiken efficiënte toiletten, groene stroom etc.
Dit ja.Google maar eens. Het is echt anders. We recyclen wel meer en groene stroom maar gebruiken ook het meeste drinkwater onnodig (wc en douche), teveel stroom en afval, onnodige aankopen vanuit buitenland, elk gezin iig 2 auto’s, airco’s, vaatwassers, meermaals per jaar nieuwe kleding ipv doorgeven aan je familie, gebruik eenmalig plastic is hier bv aso veel vergeleken andere landen etc.
Ik kan zo 123 het onderzoek niet meer vinden maar westerlingen laten minimaal een 10x zo grote footprint achter vergeleken armere landen.
Klopt ja, ik vind nederland sowieso overbevolkt. Maar nog vind ik dat er teveel mensen op de aarde zijn, ook al zouden ze verdeeld over de aarde zijn.De wereld zelf is niet overbevolkt. Wel grote delen hutje op mutje. Half Afrika, Zuid Amerika, Azie, Mongolie etc etc zijn bijna leeg. De domme mens kiest er voor dicht bij elkaar te gaan wonen. Mongolië bv is 44 keer groter als Nederland en er wonen 3 miljoen mensen.
Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet. We moeten gewoon minder consumeren, minder van alles, dat helpt al veel.Klopt ja, ik vind nederland sowieso overbevolkt. Maar nog vind ik dat er teveel mensen op de aarde zijn, ook al zouden ze verdeeld over de aarde zijn.
klopt, maar met zoveel mensen is dat gewoon niet mogelijk. een beetje is wel mogelijk maar dat zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om te voorkomen dat de aarde verder opwarmt. mensen nemen nou eenmaal auto's en andere dingen. dus zolang er zoveel mensen zijn zal dat een probleem blijven ben ik bang.Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet. We moeten gewoon minder consumeren, minder van alles, dat helpt al veel.
De mens is daartoe niet in staat.Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet. We moeten gewoon minder consumeren, minder van alles, dat helpt al veel.
Ik denk het niet. Dat lijkt me eerder dweilen met de kraan open. En dan komen er weer meer mensen, wat dan, wéér "minder consumeren"? Minder consumeren betekent automatisch ook meer mensen die niets te doen hebben dus economische ramp.Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet. We moeten gewoon minder consumeren, minder van alles, dat helpt al veel.
De mens is alleen in staat de wereld te slopen. Wie heeft een tegen argument?De mens is daartoe niet in staat.
Mee eens. Maar een groot deel ligt ook bij bedrijvenWaar het vroeger voornamelijk aanbod door vraag was, is er nu zo gigantisch veel aanbod, dat de vraag vanzelf wordt gecreëerd en steeds groter wordt.Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet. We moeten gewoon minder consumeren, minder van alles, dat helpt al veel.
Eerst maar eens zien, hoe vaak hebben ze wel niet voorspeld dat de aarde vergaat.. maargoed als het gebeurd gebeurd het..Ach in 2029 komt een komeet de Aarde bezoeken en land in New York. Dit staat volgens wetenschappers vast na vele berekeningen. Er zullen veel mensen en dieren 😞 sneuvelen dit decennia
Als men wil kan men alles. Ik ken namelijk al best wat mensen die nog niet de helft consumeren, kopen, verbruiken en weggooien als gemiddeld. Ik ben daar 1 van.De mens is daartoe niet in staat.
De mens is daartoe niet in staat.
Daar zit geen logica in. Hoezo meer mensen door minder consumeren? Gewoon minder consumeren EN minder kids fokken.Ik denk het niet. Dat lijkt me eerder dweilen met de kraan open. En dan komen er weer meer mensen, wat dan, wéér "minder consumeren"? Minder consumeren betekent automatisch ook meer mensen die niets te doen hebben dus economische ramp.
Daar heb je gelijk in. Het meeste wat je kunt kopen is onzin en onnodig maar men koopt het wel.Mee eens. Maar een groot deel ligt ook bij bedrijvenWaar het vroeger voornamelijk aanbod door vraag was, is er nu zo gigantisch veel aanbod, dat de vraag vanzelf wordt gecreëerd en steeds groter wordt.
Het zou al helpen als er gewoon minder geproduceerd word. Er wordt toch al achterlijk veel weggegooid. Waarom 18 soorten deodorant? Waarom 22 soorten maand verband. Waarom 41 soorten zeep?
en Dan zijn er voor die soorten allemaal verpakkingen nodig. En dat moet natuurlijk van plastic in plaats van hennep gebaseerd. Dat moet allemaal vol mooie kleurtjes en dikke teksten in plaats van de basis.
Ach, dit is slecht 1 punt van verbetering…