Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buu

Wijs gebruiker
Hou toch op man… Van het RIVM:

Uhmmm, is dat geen onzekerheid?
IK had het niet over onzekerheid toch? Er is nog een hele hoop onzeker ja, ook over het Covid ziekteverloop. Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt te zeggen.

Laat ik voorop stellen dat ik je keuze respecteer en sommige punten ook wel begrijp. Ik begrijp ook heel goed waarom een gezond persoon ietwat skeptisch tegenover een "nieuw" vaccin staat. Voor vele onder ons doet het virus niet bijzonder veel - gelukkig. Maar ik ken toch een aantal long-covid gevallen wat gewoon niet fijn is. Maar goed, dat is een statischtische minderheid, dus ik begrijp jouw keuze. Al vind ik zelf ziek zijn kut en heb ik vertrouwen in het vaccin, dus neem ik hem.

Een ding wat me echter wel stoort aan het "andere kamp" (dus geen pro-vaxxers) is dat er gedaan wordt alsof het vaccin onzin is en niet helpt/werkt ( ik zeg niet dat jij dit roept). Het vaccin - met het tempo dat hij ontwikkeld is - is een wereldprestatie. Ongekend in de farmaceutische sector, al helemaal aangezien sommige van de vaccins met relatief nieuwe technieken gemaakt zijn. Alle vaccins hebben de trials doorlopen net als elk ander vaccin en medicijn. Als er grote risico's aan vast hingen werd het uiteraard ook niet goedgekeurd voor distributie.

Of je het vaccin nou neemt of niet, het is geweldig dat het zo snel ontwikkeld is en laten we hopen dat we een hoog genoege vaccinatiegraad hebben zodat we asap uit deze ellende komen. Draag daar je steentje aan bij, al is het om te proberen geen superspreader te zijn. Meer kan je niet doen. Je kan wel anti overheid etc zijn, maar daar schiet je alleen jezelf maar mee in de grond omdat alles dan nog langer gaat duren.

Maar goed, ieder z'n mening en ik sta overal voor open. Zolang het goed onderbouwd wordt zonder verwijten.

Sorry ben te high voor je nu :tongueout:
No problem, begrijpelijk. :tongueout:

Flualhamdulillam

Badass junkie
IK had het niet over onzekerheid toch? Er is nog een hele hoop onzeker ja, ook over het Covid ziekteverloop. Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt te zeggen.
Ik wel en wat ik daarmee wil zeggen: rustig aan doen met zulke verregaande maatregelen lijkt me een goed idee. Leek me vrij duidelijk toch?

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Vol,interesse lees ik jullie argumenten, en verhitte discussies .
Februari 2020 dacht ik, dit moeder aarde die ons wakker schud, de rellen in steden, mensen massa's met kooplust .etc.
Ik dacht heel naief, dit gaat ons samen brengen en we gaan samen alles doen om corona te verslaan.
ik heb om mij heen enkele mensen zien afglijden van topfit naar in bed, en uurtje er uit ( net als ik al 5 jaar )
Vacanatie moet vrij blijven, maar dan is dat een keuze .
zoveel mensen anti vax en muilkorf schreeuwen , schapen,.. wakkker worden.
Het is voor bedacht en niet echt....
Oke.. oke...en wat is je oplossing ...????
Hoe sparen we levens , ?? En dan is het vaak stil.
Ik wordt er verdrietig van. Ik het huilend schaap. Zonder iq en mening omdat mijn mening niet aansluit bij de andere groep.
Verdeeldheid heerst. Wijzen naar elkaar, de regering, ziekenhuizen. Etc...
Ik vrees dat alles nooit meer normaal wordt en dat vind ik heel angstig.
Wij zijn niet elkaars vijand, corona is de vijand. Tijd zal leren wat het meeste geholpen heeft . En dan deel ik weer mijn mening ...ooit

Rivalrie

Badass junkie
Vol,interesse lees ik jullie argumenten, en verhitte discussies .
Februari 2020 dacht ik, dit moeder aarde die ons wakker schud, de rellen in steden, mensen massa's met kooplust .etc.
Ik dacht heel naief, dit gaat ons samen brengen en we gaan samen alles doen om corona te verslaan.
ik heb om mij heen enkele mensen zien afglijden van topfit naar in bed, en uurtje er uit ( net als ik al 5 jaar )
Vacanatie moet vrij blijven, maar dan is dat een keuze .
zoveel mensen anti vax en muilkorf schreeuwen , schapen,.. wakkker worden.
Het is voor bedacht en niet echt....
Oke.. oke...en wat is je oplossing ...????
Hoe sparen we levens , ?? En dan is het vaak stil.
Ik wordt er verdrietig van. Ik het huilend schaap. Zonder iq en mening omdat mijn mening niet aansluit bij de andere groep.
Verdeeldheid heerst. Wijzen naar elkaar, de regering, ziekenhuizen. Etc...
Ik vrees dat alles nooit meer normaal wordt en dat vind ik heel angstig.
Wij zijn niet elkaars vijand, corona is de vijand. Tijd zal leren wat het meeste geholpen heeft . En dan deel ik weer mijn mening ...ooit
Mooi gezegd. Er is inderdaad maar 1 kamp en dat is anti covid.

Martinus

Wijs gebruiker

Deze past ook mooi bij corona.
Maar hoe inspireer je mensen om uit hun comfort zone te komen?

Door te strijden tegen angst wakker je het alleen maar aan lijkt me.
Ik denk dat je verzetten tegen corona maatregelen niet perse de juiste weg is, maar niks doen is dat ook niet.

Ik had gehoopt dat het vaccineren een boel angst zou stillen. Maar het lijkt er nog niet echt beter onder te worden.

BigY

Experimenterende gebruiker
Ik laat me zeker niet vaccineren. Er zijn teveel negatieve issues ermee en het is mij te experimenteel nog. Mijn lichaam heeft al een klap gekregen van al het drugsgebruik en een of andere vage rDNA shit in mijn lijf gaat het niet trekken.

Dat er mensen zijn die vinden dat niet gevaccineerder overal geweigerd moeten worden, moeten zich echt serieus na laten kijken. Waar ben je bang voor? Je bent toch gevaccineerd? Ik laat het aan het Universum over of ik hier op aarde mag door gaan of niet, daar heb ik Big Pharma niet voor nodig.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
een of andere vage rDNA shit in mijn lijf gaat het niet trekken.

Je hoeft niet bang te zijn voor je DNA bij een RNA vaccin:

Dat gedoe wat men elkaar toewenst of weigert bij niet of wel vaccineren is idd fout. Het moet een vrije keuze blijven en dat is het nu imo niet helemaal.

Rivalrie

Badass junkie
In België beginnen ze het te snappen. Ook gevaccineerden moeten getest worden voor events. 66% van de besmette personen bleek volledig gevaccineerd te zijn.

Trippy langkous

Badass junkie
In België beginnen ze het te snappen. Ook gevaccineerden moeten getest worden voor events. 66% van de besmette personen bleek volledig gevaccineerd te zijn.

Lol, vaccineren heeft veel nut zie ik al..

Trippy langkous

Badass junkie
Natuurlijke besmetting is vele malen effectiever. Plus de zwakkeren zullen sterven waardoor we wellicht de aarde nog kunnen redden. Als we zo doorgaan is het helaas binnen 50 jaar voor een groot deel van de bevolking te laat.
Hoezo voor een groot deel van de bevolking te laat?

Trippy langkous

Badass junkie
Omdat de opwarming van de aarde de mens zal laten uithongeren op veel plekken. Nog even los van de natuurrampen die plaats zullen vinden.

Nederland zal veel moeite hebben om de dijken stevig te houden als de zeespiegel 2 meter stijgt.
Dat zal vast gebeuren ja. Ik ben wel van mening dat de wereld te overbevolkt is, dus als er een paar mensen minder zouden zou ik dat niet eens erg vinden al klinkt dat misschien heel hard.

• Like
Waarderingen: Ape

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat zal vast gebeuren ja. Ik ben wel van mening dat de wereld te overbevolkt is, dus als er een paar mensen minder zouden zou ik dat niet eens erg vinden al klinkt dat misschien heel hard.
De wereld zelf is niet overbevolkt. Wel grote delen hutje op mutje. Half Afrika, Zuid Amerika, Azie, Mongolie etc etc zijn bijna leeg. De domme mens kiest er voor dicht bij elkaar te gaan wonen. Mongolië bv is 44 keer groter als Nederland en er wonen 3 miljoen mensen.

Cerberus

Wijs gebruiker
De wereld zelf is niet overbevolkt. Wel grote delen hutje op mutje. Half Afrika, Zuid Amerika, Azie, Mongolie etc etc zijn bijna leeg. De domme mens kiest er voor dicht bij elkaar te gaan wonen. Mongolië bv is 44 keer groter als Nederland en er wonen 3 miljoen mensen.
Het gaat om resources die zoveel mensen vereisen en uitstoot die dat met zich meebrengt. Niet over fysiek vrije plaats.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het gaat om resources die zoveel mensen vereisen en uitstoot die dat met zich meebrengt. Niet over fysiek vrije plaats.
Klopt. Dan nog, een mens in het westen is veel belastender dan een mens in bv een 3e wereldland.
Hier verbruiken we meer stroom, liters water elke x als we een plasje hebben gedaan, wasmachines, auto’s, etc.
De wereld is nog lang niet vol maar we moeten er anders mee omgaan.

Rivalrie

Badass junkie
Klopt. Dan nog, een mens in het westen is veel belastender dan een mens in bv een 3e wereldland.
Hier verbruiken we meer stroom, liters water elke x als we een plasje hebben gedaan, wasmachines, auto’s, etc.
De wereld is nog lang niet vol maar we moeten er anders mee omgaan.
Nee dat hoeft niet. Rijke landen recyclen veel meer spullen, gebruiken efficiënte toiletten, groene stroom etc.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nee dat hoeft niet. Rijke landen recyclen veel meer spullen, gebruiken efficiënte toiletten, groene stroom etc.
Google maar eens. Het is echt anders. We recyclen wel meer en groene stroom maar gebruiken ook het meeste drinkwater onnodig (wc en douche), teveel stroom en afval, onnodige aankopen vanuit buitenland, elk gezin iig 2 auto’s, airco’s, vaatwassers, meermaals per jaar nieuwe kleding ipv doorgeven aan je familie, gebruik eenmalig plastic is hier bv aso veel vergeleken andere landen etc.
Ik kan zo 123 het onderzoek niet meer vinden maar westerlingen laten minimaal een 10x zo grote footprint achter vergeleken armere landen.

Trippy langkous

Badass junkie
Klopt, maar juist de hoeveelheid mensen is slecht voor het mileu. Doordat er meer mensen zijn zijn er meer auto's. Meer mensen die vliegen ga zo maar door. Als er minder mensen op de aarde zouden zijn zouden er veel minder problemen zijn.

Trippy langkous

Badass junkie
Google maar eens. Het is echt anders. We recyclen wel meer en groene stroom maar gebruiken ook het meeste drinkwater onnodig (wc en douche), teveel stroom en afval, onnodige aankopen vanuit buitenland, elk gezin iig 2 auto’s, airco’s, vaatwassers, meermaals per jaar nieuwe kleding ipv doorgeven aan je familie, gebruik eenmalig plastic is hier bv aso veel vergeleken andere landen etc.
Ik kan zo 123 het onderzoek niet meer vinden maar westerlingen laten minimaal een 10x zo grote footprint achter vergeleken armere landen.
Dit ja.

Trippy langkous

Badass junkie
Klopt ja, ik vind nederland sowieso overbevolkt. Maar nog vind ik dat er teveel mensen op de aarde zijn, ook al zouden ze verdeeld over de aarde zijn.

Trippy langkous

Badass junkie
Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet. We moeten gewoon minder consumeren, minder van alles, dat helpt al veel.
klopt, maar met zoveel mensen is dat gewoon niet mogelijk. een beetje is wel mogelijk maar dat zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om te voorkomen dat de aarde verder opwarmt. mensen nemen nou eenmaal auto's en andere dingen. dus zolang er zoveel mensen zijn zal dat een probleem blijven ben ik bang.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ach in 2029 komt een komeet de Aarde bezoeken en land in New York. Dit staat volgens wetenschappers vast na vele berekeningen. Er zullen veel mensen en dieren 😞 sneuvelen dit decennia

Cerberus

Wijs gebruiker
Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet. We moeten gewoon minder consumeren, minder van alles, dat helpt al veel.
Ik denk het niet. Dat lijkt me eerder dweilen met de kraan open. En dan komen er weer meer mensen, wat dan, wéér "minder consumeren"? Minder consumeren betekent automatisch ook meer mensen die niets te doen hebben dus economische ramp.

Ape

Badass junkie
Mee eens. Maar een groot deel ligt ook bij bedrijvenWaar het vroeger voornamelijk aanbod door vraag was, is er nu zo gigantisch veel aanbod, dat de vraag vanzelf wordt gecreëerd en steeds groter wordt.

Het zou al helpen als er gewoon minder geproduceerd word. Er wordt toch al achterlijk veel weggegooid. Waarom 18 soorten deodorant? Waarom 22 soorten maand verband. Waarom 41 soorten zeep?

en Dan zijn er voor die soorten allemaal verpakkingen nodig. En dat moet natuurlijk van plastic in plaats van hennep gebaseerd. Dat moet allemaal vol mooie kleurtjes en dikke teksten in plaats van de basis.

Ach, dit is slecht 1 punt van verbetering…

Trippy langkous

Badass junkie
Ach in 2029 komt een komeet de Aarde bezoeken en land in New York. Dit staat volgens wetenschappers vast na vele berekeningen. Er zullen veel mensen en dieren 😞 sneuvelen dit decennia
Eerst maar eens zien, hoe vaak hebben ze wel niet voorspeld dat de aarde vergaat.. maargoed als het gebeurd gebeurd het..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De mens is daartoe niet in staat.
Als men wil kan men alles. Ik ken namelijk al best wat mensen die nog niet de helft consumeren, kopen, verbruiken en weggooien als gemiddeld. Ik ben daar 1 van.
Ik koop zelden kleding, nog niet eens 1x per jaar, alleen als het echt moet bv. Heb een oude iphone 5 ipv steeds een nieuwe, fiets zoveel ik kan, bestel niks uit het buitenland, gooi mijn groente en fruit wat ik koop los in mijn tas ipv zakjes en koop niets voorverpakt. Weinig licht aan avonds, douch kort en plas onder de douche. Geen dure apparaten of gadgets. Bewust geen kinderen. Winkel lokaal en zo kan ik nog wel veel meer opnoemen wat elk mens kan. Alleen willen mensen het niet.
De mens is daartoe niet in staat.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik denk het niet. Dat lijkt me eerder dweilen met de kraan open. En dan komen er weer meer mensen, wat dan, wéér "minder consumeren"? Minder consumeren betekent automatisch ook meer mensen die niets te doen hebben dus economische ramp.
Daar zit geen logica in. Hoezo meer mensen door minder consumeren? Gewoon minder consumeren EN minder kids fokken.

• Like
Waarderingen: Eik

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mee eens. Maar een groot deel ligt ook bij bedrijvenWaar het vroeger voornamelijk aanbod door vraag was, is er nu zo gigantisch veel aanbod, dat de vraag vanzelf wordt gecreëerd en steeds groter wordt.

Het zou al helpen als er gewoon minder geproduceerd word. Er wordt toch al achterlijk veel weggegooid. Waarom 18 soorten deodorant? Waarom 22 soorten maand verband. Waarom 41 soorten zeep?

en Dan zijn er voor die soorten allemaal verpakkingen nodig. En dat moet natuurlijk van plastic in plaats van hennep gebaseerd. Dat moet allemaal vol mooie kleurtjes en dikke teksten in plaats van de basis.

Ach, dit is slecht 1 punt van verbetering…
Daar heb je gelijk in. Het meeste wat je kunt kopen is onzin en onnodig maar men koopt het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan