Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikoz

Bewuste gebruiker
Nou, dan begin ik er toch maar nooit aan denk ik..
Het is jouw keuze en dat moet het ook blijven. De directe of indirecte vaccinatieplicht moet stoppen.

We hoorden toch altijd dat er geen dwang of drang tot vaccinatie zou komen? Precies, ook niet via een andere weg, en al helemaal niet door middel van een 'vaccinatie paspoort'.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Oh god... is het corona-topic weer "levend"? Had net zo gehoopt dat dit topic een stille dood zou sterven...

We hoorden toch altijd dat er geen dwang of drang tot vaccinatie zou komen? Precies, ook niet via een andere weg, en al helemaal niet door middel van een 'vaccinatie paspoort'.
Mijn persoonlijke mening is dat Hugo de Jonge een flapdrol is zonder verstand van zaken. Heel schadelijk ook dat ze eerst beloven dat er geen dwang of drang komt om het vervolgens doodleuk toch te doen. Want dit paspoort is gewoon een vorm van drang. Ik vind dat echt vallen onder 'onbehoorlijk' bestuur. En dat zeg ik als iemand die in principe voorstander is van drang en het paspoort... maar goed ik hou nu maar snel mijn bek weer *fingers crossed dat het topic snel weer stil valt*

Flualhamdulillam

Badass junkie
Maar de ontwikkeling van de vaccins zijn nog niet gestopt, dus je kan dat niet met zekerheid zeggen.
Jawel. Want anders zou je nu ook geen vaccinatie hoeven.
Ik sta hier helemaal aan aan @Rivalrie ‘s kant. Nú het vaccin nemen, voor een virus wat tóch niet weggaat en waarvoor je ook niet jaarlijks een prik gaat halen, heeft (zeker inmiddels) echt een verwaarloosbare impact (op de negatieve impact na, die is immens).
Het is alsof je zandzakken legt voor een overstroming die je niet kunt stoppen. Die zandzakken zijn we kwijt en ze vervuilen de zee (vaccins belemmeren de opbouw van een natuurlijke afweer tegen het virus, zoals we die ook hebben opgebouwd tegen de griep). Als je de energie had gebruikt voor het landinwaarts verplaatsen van het volk (wat tóch al moest gebeuren!), had het een hoop gedoe gescheeld.

Maar zinvol en proactief optreden, daar doen ‘s werelds leiders vandaag de dag niet aan.

Ook je hoop laten rusten op vaccinontwikkeling is een onbegrijpelijke zet. Dat de vaccin’s uberhaupt zo’n hoge effectiviteit blijken te hebben is al een wonder (vergelijk het met het griepvaccin, in een goed jaar is die nog altijd maar 50% effectief als ik het goed heb)

Ape

Badass junkie
Ik sta hier helemaal aan aan @Rivalrie ‘s kant. Nú het vaccin nemen, voor een virus wat tóch niet weggaat en waarvoor je ook niet jaarlijks een prik gaat halen, heeft (zeker inmiddels) echt een verwaarloosbare impact (op de negatieve impact na, die is immens).
Het is alsof je zandzakken legt voor een overstroming die je niet kunt stoppen. Die zandzakken zijn we kwijt en ze vervuilen de zee (vaccins belemmeren de opbouw van een natuurlijke afweer tegen het virus, zoals we die ook hebben opgebouwd tegen de griep). Als je de energie had gebruikt voor het landinwaarts verplaatsen van het volk (wat tóch al moest gebeuren!), had het een hoop gedoe gescheeld.

Maar zinvol en proactief optreden, daar doen ‘s werelds leiders vandaag de dag niet aan.

Ook je hoop laten rusten op vaccinontwikkeling is een onbegrijpelijke zet. Dat de vaccin’s uberhaupt zo’n hoge effectiviteit blijken te hebben is al een wonder (vergelijk het met het griepvaccin, in een goed jaar is die nog altijd maar 50% effectief als ik het goed heb)
Het ging mij over het jaarlijks moeten nemen van de prik, wat ik vermoed dat toch niet gaat gebeuren, behalve onder ouderen en zwakkeren.

Ik ben het eens met je betoog. Maar probeer er geen discussie over te voeren want je bent gelijk een wappie 🙄

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik ben het eens met je betoog. Maar probeer er geen discussie over te voeren want je bent gelijk een wappie 🙄
Ja, dat vind ik ook zo jammer… Maar ik probeer liever te zeggen waar het op staat, dan door iedereen leuk gevonden te worden. Ik zie het zelf toch wel wanneer iemand een bord voor z’n kop heeft (niks naar jou, @De Dunne!)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja, dat vind ik ook zo jammer… Maar ik probeer liever te zeggen waar het op staat, dan door iedereen leuk gevonden te worden. Ik zie het zelf toch wel wanneer iemand een bord voor z’n kop heeft (niks naar jou, @De Dunne!)
Bord voor mijn kop? Je bent lekker bezig he? Laat los man, laat het los…

Echt, sinds de corona kan niemand meer iets hebben, van mug een olifant maken, de anti vaxers pikken op de vaxers en andersom. Niemand gunt elkaar een eigen mening, denkt gelijk te hebben etc.

Ik laat het hierbij. Volgende x als ik een geintje maak of iets sarcastisch bedoel zal ik het er groot bij zetten. Misschien wordt het dan begrepen…
Speciaal voor jou!

Spyro

DF-koning

Echt, sinds de corona kan niemand meer iets hebben, van mug een olifant maken, de anti vaxers pikken op de vaxers en andersom. Niemand gunt elkaar een eigen mening, denkt gelijk te hebben etc.

Ik laat het hierbij. Volgende x als ik een geintje maak of iets sarcastisch bedoel zal ik het er groot bij zetten. Misschien wordt het dan begrepen…
Speciaal voor jou!
Daar is de (s) ook voor uitgevonden… 😏

Ape

Badass junkie

Speciaal voor jou!
Flualhamdulillam zet er voor de zekerheid neer dat het niet naar jou gericht is, gezien het zo kan over komen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Flualhamdulillam zet er voor de zekerheid neer dat het niet naar jou gericht is, gezien het zo kan over komen.
De berichten er voor wel.

maar ik houd nou echt op. Ongelofelijk hoe een niet begrepen grap zo uit zijn verband word getrokken.

Klote corona maakt iedereen knettergek!

over en uit!

Trippy langkous

Badass junkie

Inderdaad. Als je elk jaar een vaccin moet nemen om beschermd te worden (wat ik niet wist er ook pas sinds vandaag achter kwam) wat mensen dus vervolgens niet gaan doen (de meeste niet denk ik tenminste). Dan heeft het ook geen nut om alleen dit jaar te prikken..

Flualhamdulillam

Badass junkie
maar ik houd nou echt op. Ongelofelijk hoe een niet begrepen grap zo uit zijn verband word getrokken.
Ik heb het helemaal niet over jouw grap… je zegt dat de vaccin’s gratis zijn, laat voor een tweede keer merken dat jij het idee hebt dat er niet meer voor betaald hoeft te worden en ik zeg daar wat van, in een topic OVER CORONA… Ik meende oprecht dat jij geen bord voor je kop hebt, maar nu kan je hem krijgen ook.
Prima dat je een grapje maakt, maar dit is geen grappen-en-grollen topic… Als je iets post over een serieus onderwerp (ook al is het vermengd met een ‘grap’) moet je ook een beetje tegenspraak kunnen incasseren. Ik wist niet dat sneeuwklokjes zo lang meegingen…

Ape

Badass junkie
Ik heb het helemaal niet over jouw grap… je zegt dat de vaccin’s gratis zijn, laat voor een tweede keer merken dat jij het idee hebt dat er niet meer voor betaald hoeft te worden en ik zeg daar wat van, in een topic OVER CORONA… Ik meende oprecht dat jij geen bord voor je kop hebt, maar nu kan je hem krijgen ook.
Prima dat je een grapje maakt, maar dit is geen grappen-en-grollen topic… Als je iets post over een serieus onderwerp (ook al is het vermengd met een ‘grap’) moet je ook een beetje tegenspraak kunnen incasseren. Ik wist niet dat sneeuwklokjes zo lang meegingen…
Laat gaan

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Best hoor!

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Mijn mening in deze is dat het de predator te doen is om die teststokjes, die contactgel gebruiken van Darpa,
die deze tech hebben ontwikkeld:
Het argument zou, bezien dat die tech bestaat, vervolgens dienen gaan over

1. Zijn amerikanen met hegemonie geinteresseerd in iedereen buggen wetende dat ze ook alle politici afluisterden?

Ik ben persoonlijk niet van plan om ze in mijn neus te laten boren. Dat er geboord dient worden is omdat het om zon biosensor gaat, dna of virus materiaal hoef je niet voor te drillen.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Vervolgens kunnen ze wereldwijd van iedereen de hartslag meten, nogal een commerciele voorsprong,
dat is pas effectief adverteren voor amerikaanse bedrijven!

ljuv

DF-koningin
Blijf het toch wel interessant vinden hoe veel mensen op dit forum heel veel middelen tot zich nemen die helemaal niet getest, want illegaal zijn, maar heel bang zijn een wetenschappelijk goedgekeurd vaccin tot zich te nemen. Ben erg benieuwd hoe men daar tegenaankijkt.

Daarentegen snap ik de angst wel. We leefden al in vet onzekere tijden, deze crisis heeft dat duizend keer versterkt. Ook al weten we nu iets meer, veel is ook nog onzeker, zoals of we de komende jaren een prik moeten blijven halen of niet. En we zijn allemaal bang; voor het vaccin dan wel voor het virus. Hoop dat de tijd ons gaat leren ons niet tegen elkaar te keren... We hebben elkaar hoe dan ook nodig, gevaccineerd of ongevaccinneerd.

Want dit paspoort is gewoon een vorm van drang. Ik vind dat echt vallen onder 'onbehoorlijk' bestuur.
Opzich is drang, nudging, een veel voorkomende bestuursvorm. Bijvoorbeeld sigarettebaccijns is ook een vorm daarvan. Ik ben het er mee eens dat dit demissionaire kabinet heel veel ontbreekt, maar vind ook dat er weinig respect voor bewindslieden overblijft en dat is doodeng... Loopt uiteindelijk uit op bijvoorbeeld het nieuws van vandaag over extra beveiliging van Rutte. Dat moeten we toch niet willen.

ljuv

DF-koningin
Oja, bevind mezelf in een vrij links/hoogopgeleide omgeving, en hoor deze geluiden gewoon minder. Oprechte interesse dus, wil niemand hier kwetsen of overtuigen ofzo. Denk juist dat meer naar elkaar luisteren de eerste stap is in deze tweedeling die op ons is geforceerd...

Ape

Badass junkie
Blijf het toch wel interessant vinden hoe veel mensen op dit forum heel veel middelen tot zich nemen die helemaal niet getest, want illegaal zijn, maar heel bang zijn een wetenschappelijk goedgekeurd vaccin tot zich te nemen. Ben erg benieuwd hoe men daar tegenaankijkt.
Dat vind ik best een valide argument.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik begrijp er ook niets van maar ik ga hier verder niet nog eens op in. Als je dit, en andere, topics terug leest, zul je uitgebreide discussies zien waarin dit uitgebreid aan bod komt. Zowel vanuit jouw/mijn perspectief van verbazing als vanuit het perspectief van de mensen die veel zorgen hebben om het vaccin.

Opzich is drang, nudging, een veel voorkomende bestuursvorm. Bijvoorbeeld sigarettebaccijns is ook een vorm daarvan.
Eens. Ik zeg ook niet dat ik 'drang' onbehoorlijk bestuur vind. Ik heb geen enkele moeite met een overheid die op gepaste momenten 'dwang' of 'drang' toepast. Jouw sigarettenaccijns is een goed voorbeeld en de boetes op dronken achter het stuur zitten is een andere. Zoals ik al aangaf ben ik ook voorstander van drang als het gaat om de vaccinatiepas. Wat ik bedoelde met onbehoorlijk bestuur is dat er ontkend wordt dat deze pas een vorm van drang is en dat er bovendien nog redelijk recent is aangegeven dat er nooit sprake zal zijn van dwang of drang rond de vaccinaties. Dat vind ik storend. Het verlaagd het vertrouwen in de politiek en de overheid en is totaal niet nodig.

maar vind ook dat er weinig respect voor bewindslieden overblijft en dat is doodeng...
Eens.

Oja, bevind mezelf in een vrij links/hoogopgeleide omgeving, en hoor deze geluiden gewoon minder.
Idem dito. Ik hoor dit soort geluiden ook alleen op dit forum en niet in mijn eigen omgeving.

enk juist dat meer naar elkaar luisteren de eerste stap is in deze tweedeling die op ons is geforceerd...
Wederom eens. Volgens mij hebben we door social media en door het sociale isolement van corona te weinig aandacht voor elkaars perspectief.

Ape

Badass junkie
Het was geen argument in deze, maar het wordt weleens als argument gebruikt, en ik ben het daar toch wel mee eens. Toch heb ik nog geen vaccin gehad omdat ik het effectieve nut er niet van in zie.

Ik kan het nog steeds krijgen, nog steeds doorgeven, ik ben jong en vitaal dus verwacht niet in het ziekenhuis te belanden. Ook schijnt het je afweersysteem aan te tasten en hoor ik steeds meer over dalende effectiviteit van het vaccin.

de vaccinatie graad is zo hoog, ik vraag me af of ongevaccineerden negatief invloed hebben op verspreiding of dat het wordt gebruikt als excuus om de 95%+ te halen

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Toch heb ik nog geen vaccin gehad omdat ik het effectieve nut er niet van in zie.
Dat is jouw goed recht. Het effectieve nut is wetenschappelijk bewezen. Je wordt minder snel besmet, geeft het minder snel door en als je besmet raakt is het ziekteverloop minder ernstig. Als je desondanks toch niet wilt of de zaak niet vertrouwt is het je recht om geen vaccin te nemen uiteraard.

Ik kan het nog steeds krijgen, nog steeds doorgeven
Klopt... maar in beide gevallen is de kans kleiner.

k ben jong en vitaal dus verwacht niet in het ziekenhuis te belanden.
Die kans is inderdaad heel klein, maar met een vaccinatie nog ongeveer 20 maal kleiner.

ok schijnt het je afweersysteem aan te tasten
Dat klopt volgens mij niet. Maar er zijn wel mensen die bijwerkingen krijgen van het vaccin. In zeer zeldzame gevallen zelfs ernstige bijwerkingen.

n hoor ik steeds meer over dalende effectiviteit van het vaccin.
Ook dat klopt. De bescherming tegen infectie en het overdragen lijkt met de loop van maanden af te zwakken maar is uiteraard nog steeds beter dan niet gevacineerd zijn. De bescherming tegen overlijden en ernstige ziekte neemt vooralsnog niet af.

de vaccinatie graad is zo hoog, ik vraag me af of ongevaccineerden negatief invloed hebben op verspreiding o
Als je er op doelt dat er sinds de vaccinaties toch nog veel besmetting zijn dan komt dat simpelweg door de Delta variant die vele malen besmettelijker is dan de voorgaande varianten.

ljuv

DF-koningin
Als je dit, en andere, topics terug leest
Ah dan ga ik eerst maar verder teruglezen, had de eerste en laatste discussies in dit topic teruggelezen en zag toch vooral heen en weer gewijs. Iets meer doorzettingsvermogen van mijn kant dus haha.

Wat ik bedoelde met onbehoorlijk bestuur is dat er ontkend wordt dat deze pas een vorm van drang is en dat er bovendien nog redelijk recent is aangegeven dat er nooit sprake zal zijn van dwang of drang rond de vaccinaties. Dat vind ik storend. Het verlaagd het vertrouwen in de politiek en de overheid en is totaal niet nodig.
Ja hier kan ik me ook wel heel erg in vinden, en daar hebben deze bestuurders natuurlijk sowieso wel een handje van (ook bij niet corona-gerelateerde onderwerpen). Snap ook dat sceptici hier nog sceptischer van worden en dat is hun goed recht. Ben zelf wel overtuigd dat, zeker op het gebied van volksgezondheid, hier geen kwade bedoelingen achter zit.

Haha was inderdaad geen argument! Al is het wel iets wat bij mijzelf heeft meegewogen, denk ik niet dat je het ene moet omdat je het andere doet, maar ga wel even kijken naar de argumenten/perspectieven die deze mensen dan hebben want zeer benieuwd

Ook schijnt het je afweersysteem aan te tasten en hoor ik steeds meer over dalende effectiviteit van het vaccin.
Ik vind dit altijd zo lastig omdat het speculaties blijven... Ik ben zelf ook wel even heel bang voor bijvoorbeeld mijn vruchtbaarheid omdat de media daar ook onzekerheid over schepte. Niet dat ik die nu al nodig heb, maar wel voor over een miljoen jaar ofzo :tearsofjoy: Uiteindelijk toch gekozen voor de extra veiligheid voor mezelf en mijn omgeving, die wel een stuk zekerder is met vaccinatie(s)

Volgens mij hebben we door social media en door het sociale isolement van corona te weinig aandacht voor elkaars perspectief.
Ja, doodzonde. Maar heb wel vertrouwen in de mensen op dit forum om dat voor een deel te kunnen doorbreken heheh.

Rivalrie

Badass junkie
Oja, bevind mezelf in een vrij links/hoogopgeleide omgeving, en hoor deze geluiden gewoon minder. Oprechte interesse dus, wil niemand hier kwetsen of overtuigen ofzo. Denk juist dat meer naar elkaar luisteren de eerste stap is in deze tweedeling die op ons is geforceerd...
Hoogopgeleid zegt niet zoveel. Ik heb genoeg mensen meegemaakt met een WO diploma die toch echt niet goed kunnen nadenken.

Wat hoor je eigenlijk minder? Dat mensen de vaccins niet willen nemen? Dat is toch logisch? 85% is gevaccineerd.

Je zou eigenlijk verwachten dat linkse mensen tegen discriminatie zijn.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ja hier kan ik me ook wel heel erg in vinden, en daar hebben deze bestuurders natuurlijk sowieso wel een handje van (ook bij niet corona-gerelateerde onderwerpen). Snap ook dat sceptici hier nog sceptischer van worden en dat is hun goed recht. Ben zelf wel overtuigd dat, zeker op het gebied van volksgezondheid, hier geen kwade bedoelingen achter zit.
Ik ben er zelf ook van overtuigd dat er geen kwade bedoelingen achter zitten. Maar dat maakt het niet onschadelijk. Als overheid mag je wat mij betreft best impopulaire maatregelen doorvoeren. Maar je moet wel eerlijk en transparant zijn. Als je zaken gaat verdraaien (zoals de coronapas geen 'drang' noemen) of eerst zaken beloofd en daar snel weer op terugkomt dan is dat heel kwalijk.

Ja, doodzonde. Maar heb wel vertrouwen in de mensen op dit forum om dat voor een deel te kunnen doorbreken heheh.
Het is zeker leerzaam. Zonder dit forum was ik nooit in contact gekomen met mensen die geen vaccin willen. Zo heb ik laatst nog een superleuk en interessant Prive gesprek gevoerd met een lid dat op FvD heeft gestemd. Een stem die in mijn omgeving bijna gezien wordt als een stem op de Nazi partij. Dit was voor mij een heel verhelderend, respectvol en leuk gesprek waar ik zeker van geleerd heb.

• Like
Waarderingen: ljuv

Martinus

Wijs gebruiker
Zat net even op reddit. Volgens mij is reddit overgenomen door pro vaccinatie mensen 🤣
Ze deleten actief antivax comments.

Het voelde net alsof ik comments las van een soort wetenschap cult. Die niet een heilig boek volgen, maar whatever de wetenschappelijke norm van het moment roept.

vind het allemaal maar creepy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan