Ik heb twee shots Moderna in m'n lichaam, maar ik weet niet of als ik je prik jij dan bescherming tegen Covid-19 krijgt.Bedoel je het vaccin of moet ik QueerMan erbij roepen?
Ik betwijfel of het sexueel overdraagbaar is 🤔Ik heb twee shots Moderna in m'n lichaam, maar ik weet niet of als ik je prik jij dan bescherming tegen Covid-19 krijgt.
Jongens, het hoge woord is er uit! Topic kan gesloten worden. Basta, finito, geen woord meer tussen te krijgenLaten we beginnen met het vaccin. Liefst in tweevoud en dan jaarlijks. Problem solved. Topic closed.
waarom vinden ze dat niet uit? Een seksueel overdraagbaar vaccin.Ik betwijfel of het sexueel overdraagbaar is 🤔
Alleen de katholiekenwaarom vinden ze dat niet uit? Een seksueel overdraagbaar vaccin.
de Bible Belt bereik je dan niet, maar who cares?
Een pro puntje van de Katholieken: als je erna maar biecht mag alles.Alleen de katholieken
Dan moet ik ook maar katholiek worden, als dat zo werkt.Een pro puntje van de Katholieken: als je erna maar biecht mag alles.
Zijn overigens pro-vaccinatie, de RK Kerk.
Lees eerst de kleine lettertjes. Je krijgt er een schuldgevoel bij aangepraat over dingen die ene Eva en Adam zouden hebben gedaan. En daarom moet je weer rare shit roepen als 'Mea Culpa, Mea Ultima Culpa, Mea Maxima Culpa. (Mijn schuld, mijn grote schuld, mijn hele grote schuld).Dan moet ik ook maar katholiek worden, als dat zo werkt.
Nope. Of de hele groep luistert naar de centrale zendmast in Vaticaanstad weet ik zo niet, maar de Paus (en deze kan ik nog wel lije) riep - dacht ik - om mee te werken aan vaccinaties.Ik dacht dat het een dingetje was dat alle gelovige groepen anti vaccinatie was
tevens, blijf ik bij het standpunt: je IQ spat er vanaf (sarcastisch bedoeld dat het ver te zoeken is)
Al was het waar, dan nog liever een micro penis, dan een over-gezwollen eikel zoals jij. Uit de smegma getrokken tarrel die je er bent
Waar is het mis gegaan in je jeugd?
Jazeker.... dat doe ik bij deze. Rekening houdend met alle voorgaande waarschuwingen kost dit je een ban van een week.ik neem aan dat hier eindelijk eens adequaat op ingegrepen gaat worden?
Je verpakt het in leuke humor en ik begrijp waar je vandaan komt. Maar dit blijft natuurlijk een persoonlijke provocatie in een topic dat toch al heel gevoelig is. Omdat jij geen verleden met waarschuwingen hebt, laat ik het even bij deze opmerking. Let er even op in het vervolg okay?In Nederland heeft Premier Mark Rutte verkondigd dat @Blyatman en @Rivalrie een micropenis hebben. Hij was erg teleurgesteld afgelopen weekend.
Ik denk dat we het topic beter kunnen sluiten. We zijn op het forum niet in staat om op een normale manier informatie met elkaar te delen en daarover te communiceren. Daarnaast heb ik dit topic mijzelf een beetje toegeëigend om een soort logboek bij te houden over dit onderwerp en waar ik vind dat het mis gaat in de maatschappij. Dat de bronnen volgens sommige niet waar zijn klopt overigens niet. Als er iets aangetoond foutiefs tussen staat, heb ik dat altijd aangepast. Helaas is het voor velen lastig om meningen en feiten van elkaar te scheiden.Jongens toch wat een geruzie weer. Ik heb vandaag een drukke werkdag dus ik ga het even kort proberen te houden.
@Blyatman
Je hebt al zoveel waarschuwingen gehad. Je moet echt een keer aan dat korte lontje van je gaan werken.
Jazeker.... dat doe ik bij deze. Rekening houdend met alle voorgaande waarschuwingen kost dit je een ban van een week.
@QueerMan
Je verpakt het in leuke humor en ik begrijp waar je vandaan komt. Maar dit blijft natuurlijk een persoonlijke provocatie in een topic dat toch al heel gevoelig is. Omdat jij geen verleden met waarschuwingen hebt, laat ik het even bij deze opmerking. Let er even op in het vervolg okay?
@Rivalrie
Je weet dat je in dit topic heel veel mag zeggen. Maar de mate waarin jij het topic vol spamt, en vaak met feitelijk onwaarheden (ik laat mijn persoonlijke mening hier even achterwege) is niet okay. Het is duidelijk dat je tegen vaccinaties bent en dat mag je ook verkondigen hier. Maar dat hoeft niet door elk kwartier een nieuwe post te spammen. Een beetje gedegen fact-checking zou ook geen kwaad kunnen.
Algemeen
Dit topic heeft al vanaf het begin veel verhitte discussies en verdeeldheid veroorzaakt. Ik heb hier persoonlijk ook een mening over maar ben gestopt die te delen omdat ik mijn rol als moderator zo neutraal mogelijk wil kunnen uitvoeren. We hebben al eens overwogen om het topic te sluiten en er voor gekozen dat niet te doen. Zodat iedereen zijn zegje kan doen hier.
Ik vind het wel nog steeds storend om te zien hoeveel feitelijke onjuistheden in dit forum gespamt worden. Wellicht is het verplaatsen naar het "onzin subforum" zo'n gek idee nog niet. Ik zal het eens met de andere mods bespreken maar verwacht niet een heel snel antwoord hierover.
Fijne dag nog allemaal en wees een beetje lief voor elkaar okay?!
Dat het überhaupt wordt overwogen is dood- en doodeng.Dit gaat IMO echt te ver.
Er is een wereld van verschil, tussen het weigeren van toegang van mensen zonder vaccinaties bij bioscopen, in de horeca, kunst en sport; en mensen écht dwingen waar dit feitelijk op neerkomt.
![]()
Juridische en politieke hobbels voor coronapas op werk, bedrijven lijken verdeeld
Het kabinet bekijkt of het mogelijk wil maken dat werkgevers de mogelijkheid kunnen krijgen hun personeel om een coronatoegangsbewijs te vragen.nos.nl
Wat heb ik gemist joh? Heb dit niet eens mee gekregen..Jongens toch wat een geruzie weer. Ik heb vandaag een drukke werkdag dus ik ga het even kort proberen te houden.
@Blyatman
Je hebt al zoveel waarschuwingen gehad. Je moet echt een keer aan dat korte lontje van je gaan werken.
Jazeker.... dat doe ik bij deze. Rekening houdend met alle voorgaande waarschuwingen kost dit je een ban van een week.
@QueerMan
Je verpakt het in leuke humor en ik begrijp waar je vandaan komt. Maar dit blijft natuurlijk een persoonlijke provocatie in een topic dat toch al heel gevoelig is. Omdat jij geen verleden met waarschuwingen hebt, laat ik het even bij deze opmerking. Let er even op in het vervolg okay?
@Rivalrie
Je weet dat je in dit topic heel veel mag zeggen. Maar de mate waarin jij het topic vol spamt, en vaak met feitelijk onwaarheden (ik laat mijn persoonlijke mening hier even achterwege) is niet okay. Het is duidelijk dat je tegen vaccinaties bent en dat mag je ook verkondigen hier. Maar dat hoeft niet door elk kwartier een nieuwe post te spammen. Een beetje gedegen fact-checking zou ook geen kwaad kunnen.
Algemeen
Dit topic heeft al vanaf het begin veel verhitte discussies en verdeeldheid veroorzaakt. Ik heb hier persoonlijk ook een mening over maar ben gestopt die te delen omdat ik mijn rol als moderator zo neutraal mogelijk wil kunnen uitvoeren. We hebben al eens overwogen om het topic te sluiten en er voor gekozen dat niet te doen. Zodat iedereen zijn zegje kan doen hier.
Ik vind het wel nog steeds storend om te zien hoeveel feitelijke onjuistheden in dit forum gespamt worden. Wellicht is het verplaatsen naar het "onzin subforum" zo'n gek idee nog niet. Ik zal het eens met de andere mods bespreken maar verwacht niet een heel snel antwoord hierover.
Fijne dag nog allemaal en wees een beetje lief voor elkaar okay?!
Ik reflecteer hier vandaag nog even op.Je verpakt het in leuke humor en ik begrijp waar je vandaan komt. Maar dit blijft natuurlijk een persoonlijke provocatie in een topic dat toch al heel gevoelig is. Omdat jij geen verleden met waarschuwingen hebt, laat ik het even bij deze opmerking. Let er even op in het vervolg okay?
ik wil het geen waanzin noemen, dat voelt alsof 't kleiner gemaakt wordt.Dat het überhaupt wordt overwogen is dood- en doodeng.
Gevaccineerd of niet, daar zou toch iedereen zo over moeten denken. Maar dat is niet zo en daardoor lijkt dit straks dus echt een realiteit te gaan worden. Als je dan nog denkt dat je in een vrije samenleving woont, dan ben je echt verwijderd van de realiteit.
Mijn hoop is dat ongevaccineerden én gevaccineerden gezamenlijk de waanzin hiervan inzien. Want dit gaat zoals je zegt écht te ver.
Ja helemaal mee eens.ik wil het geen waanzin noemen, dat voelt alsof 't kleiner gemaakt wordt.
Terecht krijg ik hier wel 's terug dat ik sterk oordeel, en dat doe ik hierover ook. Ik ben echt zo ontzettend tegen het verplichten van welke medische handeling dan ook... dat mag gewoon niet.
De geschiedenis gaat ons hierin gelijk geven, zoals dat ook eerder is gebeurt.
Dit is barbaars. Het is verdomme mijn lijf, ons lijf.
Ik maakte een vrije keuze om me wel te laten vaccineren en dat was mijn gok en keuze. Maar van niemand anders.
Met woorden wil ik best mensen overtuigen om te laten vaccineren maar het dwingen via niet eens een omweg, door je het werk anders moeilijker of onmogelijk te maken?
Da's geen waanzin. Dat is erger. Dan is het machtsmisbruik.![]()
Ja helemaal mee eens.
En inderdaad, de geschiedenis gaat ons ook gelijk geven. Maar hoeveel moeten hier eerst nog onder lijden... En voor wat...
Je zegt het goed Rivalrie, het is voor sommigen moeilijk om meningen en feiten van elkaar te scheiden. Er kan hier prima informatie met elkaar worden gedeeld en daar kan prima over worden gecommuniceerd.Ik denk dat we het topic beter kunnen sluiten. We zijn op het forum niet in staat om op een normale manier informatie met elkaar te delen en daarover te communiceren. Daarnaast heb ik dit topic mijzelf een beetje toegeëigend om een soort logboek bij te houden over dit onderwerp en waar ik vind dat het mis gaat in de maatschappij. Dat de bronnen volgens sommige niet waar zijn klopt overigens niet. Als er iets aangetoond foutiefs tussen staat, heb ik dat altijd aangepast. Helaas is het voor velen lastig om meningen en feiten van elkaar te scheiden.
Johan Cruijff zei ooit: je ziet het pas als je het doorhebt.
Daar wil ik graag mee afsluiten.
Zeg Pløp, soms klink je als Michael Douglas in 'The American President' (1995).Je zegt het goed Rivalrie, het is voor sommigen moeilijk om meningen en feiten van elkaar te scheiden. Er kan hier prima informatie met elkaar worden gedeeld en daar kan prima over worden gecommuniceerd.
Maar wanneer nieuws zodanig verknipt wordt gedeeld dat er uitspraken worden gedaan die kant nog wal raken ('90% van de ziekenhuisopnames zijn gevaccineerden, de miep van het ziekenhuis in Maastricht zegt het zelf', terwijl zij enkel een uitspraak deed over één afdeling met 10 personen) of er bronnen worden gedeeld die redelijkerwijs niet te checken zijn (een grafiek met bronvermelding die nergens toe leidt, 'reken zelf maar na', komt van 'een analist') gaat het niet meer om het delen van nieuws of het delen van feiten, maar om het delen van als feit verpakte meningen.
Voor jou is het blijkbaar erg lastig in te zien dat de manier waarop je hier post, zó sterk gekleurd dat het bijna zeer doet aan de ogen, precies dat is: het delen van jouw mening, verpakt als feiten.
Zodra je iedereen die daar wat tegenin brengt in een 'TEGEN' kamp plaatst maak je normale communicatie wel erg moeilijk. De tweedeling in de maatschappij wordt juist veroorzaakt door dit soort gedrag: als je mijn waarheid niet gelooft ben je tegen mij en ik heb gelijk dus jij bent een idioot. Zeggen dat het topic maar gesloten moet worden omdat je geen gelijk krijgt en afgeremd wordt voelt een beetje als Calimerogedrag.
Er schrijven er hier best wat mee die niet voor of tegen vaccineren zijn, maar vooral voor een vrije keuze en voor het terugkeren naar de normale samenleving, zonder dat daarbij al teveel dooien vallen omdat een aantal mensen willen dansen. Die voor plekken in het ziekenhuis zijn als je dat nodig hebt, en voor geen keuzes hoeven maken wie wel en geen zorg kan krijgen, omdat een aantal mensen uit willen kunnen gaan.
Die zijn het niet met het beleid eens, niet met corona eens, maar vaak ook niet met jou eens. Door de heftigheid van jouw mening en je starheid daarin zet je hen ook weg als 'het andere kamp'. Zie je dan nu door welke groep de tweedeling in de maatschappij veroorzaakt wordt? Dat is niet door de mensen in het midden, die niet voor of tegen zijn, maar gewoon zelf de oplossing ook niet weten. Maar door de mensen die het hardste schreeuwen dat hun mening de juiste is, de waarheid is, en de feiten daaraan aan denken te kunnen passen. De mensen die de overheid en mainstream media niet vertrouwen, maar wel waarde hechten aan uitspraken van Forum voor Democratie en Maurice de Hond als zijnde waarheid.
En ja, somehow zie ik dat geschreeuw vooral aan één kant van de 'tweedeling'.
Ik wacht nog tot het moment dat iemand met een werkbare oplossing uit deze crisis komt, die voor iedereen oke is. En tot die tijd ga ik vrolijk de discussie aan, zo min mogelijk op de inhoud, maar wel op de manier waarop informatie gedeeld word, de manier waarop tweedeling gecreëerd wordt door het volk zelf. En heel soms, zoals gister met mijn moeder, ook op de inhoud. Omdat er met hen nog te praten valt.
Haha ik zie dit als compliment! Maar eerlijk is eerlijk, voor een functie als President (of in de politiek überhaupt) roep ik veel te vaak dingen waar '...tegen de muur!' onderdeel van is. Daarmee dreigen schijnt politiek incorrect te zijn 🤷🏼♀️Zeg Pløp, soms klink je als Michael Douglas in 'The American President' (1995).
Wat hij in de film zei over wetten over 'gun-control':
"I consider them a threat to national security, and I will go door to door if I have to, but I'm gonna convince Americans that I'm right, and I'm gonna get the guns.
We've got serious problems, and we need serious people, and if you want to talk about character, Bob, you'd better come at me with more than a burning flag and a membership card."
Pløp for President.![]()
Met als verschil natuurlijk wel dat je zonder rijbewijs prima je leven kunt leiden. Als je niet naar je werk kunt wordt dat wel een wat andere verhaal (of elke dag testen).Ik vond de vergelijking in dat NOS artikel over het hebben van een rijbewijs en deelnemen aan het verkeer, of he hebben van geen rijbewijs en niet deelnemen aan het verkeer, eigenlijk wel een hele goede, hoe eenvoudig ook.
ik heb misschien ook net een keer te vaak The Hitchhiker's Guid to the Galaxy gelezen:Haha ik zie dit als compliment! Maar eerlijk is eerlijk, voor een functie als President (of in de politiek überhaupt) roep ik veel te vaak dingen waar '...tegen de muur!' onderdeel van is. Daarmee dreigen schijnt politiek incorrect te zijn 🤷🏼♀️
Haha shit the hitchhikers guide to the galaxy kwam ik nooit doorheen!ik heb misschien ook net een keer te vaak The Hitchhiker's Guid to the Galaxy gelezen:
'"The Hitchhiker's Guide to the Galaxy defines the marketing devision of the Sirius Cybernetic Corporation as "a bunch of mindless jerks who'll be the first against the wall when the revolution comes".'
Zeker. En met als verschil dat een vaccin niets kost en zo gezet is, en een rijbewijs een paar duizend euro kost en wat meer tijd vergt.Met als verschil natuurlijk wel dat je zonder rijbewijs prima je leven kunt leiden. Als je niet naar je werk kunt wordt dat wel een wat andere verhaal (of elke dag testen).
Hoorde je die knal?Haha shit the hitchhikers guide to the galaxy kwam ik nooit doorheen!
Absoluut. Maar als de overheid blijft zeggen dat het een vrije keuze is, gaan zulke maatregelen ver. Zeg dan gewoon 'hey we gaan iedereen proberen te dwingen'.Zeker. En met als verschil dat een vaccin niets kost en zo gezet is, en een rijbewijs een paar duizend euro kost en wat meer tijd vergt.
Maar ik begrijp wat je wilt zeggen hoor
Voor nu inderdaad wel, want de qr code is op deze manier onzinnig.M.i. zou het nog steeds een belangrijke maatregel zijn dat gevaccineerden zich ook moeten laten testen voor evenementen bijv. Zolang ik nog mensen om me heen hoor roepen dat ze zich bij klachten niet hoeven laten testen 'want gevaccineerd' zit aan die kant ook nog wel echt een probleem
Ik pleur liever van m'n voetstuk dan van m'n paard denk ik. Hoe hoog was dat voetstuk?🤨Hoorde je die knal?
Dat was jij die van je voetstuk viel waar ik je net op had getakeld.
covid- 19 meter...Ik pleur liever van m'n voetstuk dan van m'n paard denk ik. Hoe hoog was dat voetstuk?🤨
Voor nu inderdaad wel, want de qr code is op deze manier onzinnig.
Get all vaccinated people. Please
Vreemd dat hier niet op wordt gereageerd. Dit is dus prima?😌Nee hoor jongens, het is echt geen verplichting hoor..
Kuch.
China en Japan hadden al “isolement” ziekenhuizen die gebouwd waren als compleet gevangenissen. Nu komt Australië met de volgende verklaring: zie afbeelding.
wat eerst voor zogenaamde reizigers bedoeld was wordt nu voor ongevaccineerden.
Bekijk bijlage 31850
Niet op reageren staat gelijk aan goedkeuring?Vreemd dat hier niet op wordt gereageerd. Dit is dus prima?😌
Maar verplicht hoe? Niemand kan mij vasthouden onder dwang want ik heb geen tbsVaccinatieplicht is imo ook prima. Er is toch ook een leerplicht, om ervoor te zorgen dat iedereen in nl een soort van basis meekrijgt.
Shit waarom meng ik me toch weer in deze discussie![]()
Stiekem vindt je het wel leukShit waarom meng ik me toch weer in deze discussie![]()
Klopt, maar ik zou het niet erg vinden als er iets op verzonnen wordt waardoor het verplicht wordt.Maar verplicht hoe? Niemand kan mij vasthouden onder dwang want ik heb geen tbs
Maar waarom? Lees je ook de tegenargumenten? Je denkt toch niet dat als iedereen gevaccineerd is dat het ineens klaar is?Klopt, maar ik zou het niet erg vinden als er iets op verzonnen wordt waardoor het verplicht wordt.