Valeriaan werkt goed

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Hallo,

Ik wou even zeggen dat Valeriaan goed werkt bij spanningen, had het niet verwacht van een homeopatisch middeltje, had vandaag een eerste schooldag (gaat meestal niet zo soepel, ben niet verlegen maar nieuwe mensen leren kennen is nooit zo makkelijk) vanmorgen 30 druppels tinctuur door wat water gedaan en weggespoelt met koffie, de zenuwen waren compleet weg, gelijk heel wat mensen leren kennen (en dat in 2 uurtjes).

Wil je er iets van merken moet je wel de aanbevolen dosis iets overschrijden, normale dosis is 15-20 druppels (Tinctura Valerianae PH6).

had gister 40 druppels genomen en ik kwam al makkelijk in slaap, maar nog niet makkelijk genoeg, zal vanavond 60 proberen en kijken of het makkelijker gaat.

Enig nadeel is dat het lang duurt voordat het werkt, op een lege maag duurt het 1,5 uur voordat het effect optreed.

:wave:

aXXis

Experimenterende gebruiker
Ok man volgende keer lijntje coke erbij en dan komt het helemaal goed.

Kijk uit met dit soort dingen, juist 1e schooldagen enzo hoor je nuchter te doen. Anders raak je eraan gewend en ga je het steeds vaker in moeilijke situaties gebruiken.

gekkehenkie

Belezen gebruiker
aXXis zei:
Ok man volgende keer lijntje coke erbij en dan komt het helemaal goed.

Kijk uit met dit soort dingen, juist 1e schooldagen enzo hoor je nuchter te doen. Anders raak je eraan gewend en ga je het steeds vaker in moeilijke situaties gebruiken.

Valeriaan is niet verslavend en je ziet de werkelijkheid niet anders, je voelt je ook niet anders alleen zijn er wat zenuwen weg, en om dit nou met coke te associeren :wave:

Het heeft geen bijwerkingen en er ontstaat geen lichamelijke verslaving.

Ik begrijp je punt wel, maar verder gebruik ik het ook niet, alleen dan of in stressvolle situaties waarvoor het dus bedoelt is, of voor het slapen gaan, ik wil deze dagen rond een uur of 9 slapen en ik ben dan eigenlijk nog niet moe, maar ik moet toch iets hebben, wil geen wiet ervoor gaan gebruiken.

Maar ik ga mezelf niet verdedigen, ik weet van mezelf dat ik dit niet elke dag zal gebruiken :mrgreen:

Flameon

Badass junkie
Valeriaan is inderdaad niet verslavend en heeft geen nare bijwerkingen. Bij ons krijgen mensen het die verslaafd zijn aan benzo's. Opzich doen ze het er best goed op, op een redelijk hoge dosis. Had ik eigenlijk niet verwacht eerlijk gezegd

Moker

Bewuste gebruiker
valeriaan werkt zeker, ik heb ook altijd na een avond drinken en blowen dat als ik aan het einde van de avond wat valeriaan neem ik de volgende ochtend een stuk beter uitgerust wakker word.

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Had nog een vraag, ik ga wss zaterdag paddos gebruiken, nu ben ik nogal zenuwachtig hiervoor, en wil geen bad trip krijgen, zou valeriaan handig zijn en moet ik oppassen voor een eventuele wisselwerking? :grin:

JJJ

Bewuste gebruiker
Wanneer je zenuwachtig bent kun je jezelf daar het beste mee confronteren, in plaats van het te onderdrukken door een ander middel, zou ik zeggen... En als je denkt dat je echt te 'bang' bent voor de ervaring, doe het dan niet. Of hou het veilig voor jezelf, en neem de eerste keer een klein beetje.

Ik denk dat dat betere adviezen zijn, dan paddo's te combineren met een ontspannend middel.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Valeriaan werkt niet cumulatief, elke dag geeft de zelfde dosis het zelfde effect. en het werkt zelfs door, je zou na een week zelfs minder kunnen gebruiken, om het zelfde effect te krijgen.

Het helpt je om beter in slaap te komen, en om fitter wakker te worden. Heb het zelf ook een aantal maanden gebruikt. omdat het werk te stressvol was. niet verslavend, na een maand gebruiken heb je er geen behoefte meer aan, en laat je ze gewoon in het kastje staan.

Johancore

Experimenterende gebruiker
Oke bedankt voor de informatie! Dat is in ieder geval positief, maar ik las in de bijsluiter dat als je het wil combineren met Anti depressiva je contact op moet nemen met je arts?

Heeft iemand hier ervaring met deze combinatie?

shokora

Wijs gebruiker
Ik moet zeggen dat valeriaan inderdaad goed werkt. Ik was vorige week redelijk... verneukt door mijn tentamenweek, maar als ik dan valeriaan nam werd ik wel gelijk een stuk rustiger.

Ik moet wel zeggen dat het niet echt helpt om te slapen ofzo.

Vanadesse

Wijs gebruiker
In periodes dat ik moeilijk in slaap kan vallen hielp valeriaan me erg goed, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten :grin:

Bovenaan