Valium

Dagoth Ur

Belezen gebruiker
Ik krijg tegenwoordig dus diazepam van de dokter voor mijn stressklachten, (je hoeft de risicos echt niet uit te leggen die begrijp ik wel) maar ik rook ook elke dag wel een paar sigaretten. Alleen heb ik ooit ergens gehoord dat nicotine de werking van diazepam kan verminderen? Weet iemand iets hier meer over? Thanks, y'all.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nicotine is een stimulant, maar wel zo'n lichte dat dit echt geen effect gaat hebben op de diazepam.

Twirley Bird

Bewuste gebruiker
Nicotine is een stimulant, maar wel zo'n lichte dat dit echt geen effect gaat hebben op de diazepam.

Nicotine zet wel het stresshormoon aan het werk. Als je 2 of meer sigaretten rookt in een paar uur zal het de werking inderdaad verminderen.

Net als bij (een) pijn (syndroom) , zal je meer pijn ervaren als je rookt. Komt ook mede door o.a stresshormonen die nicotine 'aanzet'. Voor het slapen een sigaret roken is daarom ook dweilen met de kraan open.

Rebell

Wijs gebruiker
Nicotine zet wel het stresshormoon aan het werk. Als je 2 of meer sigaretten rookt in een paar uur zal het de werking inderdaad verminderen.

Nou je kan me alles wijs maken maar Nicotine kan echt niet opboksen tegen Diazepam.
Die gooit die stresshormoon gewoon plat.
Geen grapjes met Diazepam

Twirley Bird

Bewuste gebruiker
Nou je kan me alles wijs maken maar Nicotine kan echt niet opboksen tegen Diazepam.
Die gooit die stresshormoon gewoon plat.
Geen grapjes met Diazepam

Er staat ook verminderen, niet dat het effect tenietgedaan wordt.
Vraag maar aan een arts :wink:

Bovenaan