Van bloei terug naar groei.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Heb me meissies iets te vroeg buiten gezet denk ik, zijn de bloei in geschoten en ze lijken vrolijk door te bloeien(zitten al aardige begin toppen aan). Iemand idee hoe ik ze weer terug aan het groeien krijg? Terug naar binnen gaat niet lukken, zijn ze al te hoog voor. En toppen en dan weer naar binnen ook niet, want zijn al getopt. :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Mayan zei:
No worries, met dat de dagen langer worden gaat ze terug mooi over naar groei.

Ja uiteindelijk wel, maar heeft het geen gevolgen voor latere opbrengst als die toppen nu al te groot worden? Zijn zo'n 2cm in doorsnede al, en hoofd toppen zo'n 8cm lengte. Dus ik dacht zijn ze niet terug de groei in te sturen met een chemisch goedje, net zoals je die troep had om je plant eerder de bloei in te krijgen?(ben de naam daar even van kwijt)

king-joost

Experimenterende gebruiker
ik denk dat je beter kan gaan verduisteren, anders gaan ze zwaar stressen.
kijk anders voor tips op wietforum.nl

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
king-joost zei:
ik denk dat je beter kan gaan verduisteren, anders gaan ze zwaar stressen.
kijk anders voor tips op wietforum.nl
Ik wil ze hebben groeien, ze moeten nog een hele zomer man! Door verduisteren ga ik ze juist in de bloei houden. :rolleyes:
Dat stressen maakt me weinig uit, het is nu toch koud, trekt wel weer recht wanneer het weer goed weer word. :wink: Het zijn al flinke dames dus ze kunnen wel tegen een stootje.

Wietforum is ook maar een bij elkaar geraapt zooitje fabels en feiten. De helft weet niet wat wat is.

Ik vroeg me gewoon af of iemand van onze kwekers van zo'n goedje had gehoord, of dat het überhaupt bestaat.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Dat chemisch spul waar je het over hebt, heb ik wel eens over gelezen. Het bestaat dus wel (ben zelf ook de naam kwijt), maar schijnt zeer zeer chemisch te zijn, en voor zover ik me herinner werd het in het algemeen afgeraden het zomaar te gebruiken. Ik zou dat dus maar ff als plan Z houden.

Hoe lang staan je planten in de bloei nu? Iets van 2 weken ofzo? Het enige wat ik kan bedenken is ze gewoon laten staan, en wachten tot het aantal uren licht toeneemt. Dat is nu 14 uur en 45 minuten, beetje weinig dus idd. Ik denk dat als je ze nu laat staan en ze niet al te veel verder bloeien, ze wel weer in de groei schieten, maar dat je plantjes een flinke vertraging gaan oplopen.

Veel succes nog in ieder geval

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
De Sjeik zei:
Dat chemisch spul waar je het over hebt, heb ik wel eens over gelezen. Het bestaat dus wel (ben zelf ook de naam kwijt), maar schijnt zeer zeer chemisch te zijn, en voor zover ik me herinner werd het in het algemeen afgeraden het zomaar te gebruiken. Ik zou dat dus maar ff als plan Z houden.

Hoe lang staan je planten in de bloei nu? Iets van 2 weken ofzo? Het enige wat ik kan bedenken is ze gewoon laten staan, en wachten tot het aantal uren licht toeneemt. Dat is nu 14 uur en 45 minuten, beetje weinig dus idd. Ik denk dat als je ze nu laat staan en ze niet al te veel verder bloeien, ze wel weer in de groei schieten, maar dat je plantjes een flinke vertraging gaan oplopen.

Veel succes nog in ieder geval

Ja die vertraging is niet anders, maargoed. Dames zijn al een meter ongv, half mei in de volle grond. Denk dat het toch nog prima bomen worden, maar ik dacht misschien kan ik ze ff pushen. Maarjah, zal wel ff kijken of dr iets van te vinden is. Word toch wiet voor dingen als BHO en dergelijken. Dus hoeft voor mij niet biologisch te zijn. :P

Mayan

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Mayan zei:
No worries, met dat de dagen langer worden gaat ze terug mooi over naar groei.

Ja uiteindelijk wel, maar heeft het geen gevolgen voor latere opbrengst als die toppen nu al te groot worden? Zijn zo'n 2cm in doorsnede al, en hoofd toppen zo'n 8cm lengte. Dus ik dacht zijn ze niet terug de groei in te sturen met een chemisch goedje, net zoals je die troep had om je plant eerder de bloei in te krijgen?(ben de naam daar even van kwijt)

Naar luiden zou een gewone gerevegde plant (die dus helemaal is afgebloeid geweest) meer uitlopers krijgen etc.
Maar ik heb dat zelf nooit ECHT gedaan. Ik had wel nen minikweek waar ik heb van "geoogst" en die had ik dan onder de 400 watt gegooid en twas de mooiste dat er tussen stond eerlijk gezegd :)
Ik heb die wel niet kunnen afmaken door persoonlijke problemen, kweek beëindigt en sindsdien niets meer gegroeid.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij gaat ie afbloeien, stampertjes beginnen bruin te kleuren. Als die toppen dan rijp zijn, valt die te oogsten op zo'n manier dat de plant dan weer verder groeit of laat je de toppen gewoon zitten en laat em doorgroeien?

Mayan

Bewuste gebruiker
?
Hoe lang staat ze dan al in bloei dripptone?
Ik zou persoonlijk de topjes eruit knippen wanneer ze terug aan het groeien gaat.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Toppen trekken en die zal nu wel beginnen groeien.
De plant zal wel even stilstaan (2 weken ofzo).
Maar als je die toppen laat zitten komt het nooit meer goed vrees ik!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Mayan zei:
?
Hoe lang staat ze dan al in bloei dripptone?
Ik zou persoonlijk de topjes eruit knippen wanneer ze terug aan het groeien gaat.

Ik heb ze in begin April buiten gezet, dus zal nu dan zo'n 3 weken bloeien. Ik vind het allemaal heel vreemd, nog nooit eerder zo mee gemaakt en heb toch al wat oogsten gehad. Volgende week gaan ze de grond in en dan knip ik die toppen er tusse uit en hopen maar dat het goed komt. Thnx voor de input.

Ik zal nog wel laten weten hoe de plant verder groeit na deze korte bloei, ben zelf eigenlijk wel benieuwd hoe de meisjes het nu verder gaan doen. :P

gtje

Bewuste gebruiker
hey dripptone :

je plantje gewoon lekker buiten laten staan ... je plant zal gewoon doorgroeien een enorme stress fase doorstaan...maar ze zal het overleven !! het is zeker nadelig voor je oogst man als ze neit in de bloei was gegaan zou ze groter zijn geworden maar met wat mooi weer in juni en juli hebbie zeker nog mooi brede struike van 2 meter hoog !!!

je kunt trowuens als je wiet echt rijp is ( wat ik me rond mei nog totaal neit kan voorstellen of je moet der vanaf begin maart buiten hebben gezet ) de toppen oogsten laat alleen wel zo'n 40 % van de plant met toppen zitten zodat de plant uitlopers heeft en kan door groeien !!!

dit is allemal mogelijk !!!! en jah deze onzin kun je volgens mij ook wel op wietforum vinden ... probeer het maar is uit en je weet of het echt kan ja of nee ...

mits je wat groene vingers hebt en verstand van zake weet ik zeker dat het je lukken gaat !!!

gtje

Bewuste gebruiker
hey dripptone :

je plantje gewoon lekker buiten laten staan ... je plant zal gewoon doorgroeien een enorme stress fase doorstaan...maar ze zal het overleven !! het is zeker nadelig voor je oogst man als ze neit in de bloei was gegaan zou ze groter zijn geworden maar met wat mooi weer in juni en juli hebbie zeker nog mooi brede struike van 2 meter hoog !!!

je kunt trowuens als je wiet echt rijp is ( wat ik me rond mei nog totaal neit kan voorstellen of je moet der vanaf begin maart buiten hebben gezet ) de toppen oogsten laat alleen wel zo'n 40 % van de plant met toppen zitten zodat de plant uitlopers heeft en kan door groeien !!!

dit is allemal mogelijk !!!! en jah deze onzin kun je volgens mij ook wel op wietforum vinden ... probeer het maar is uit en je weet of het echt kan ja of nee ...

mits je wat groene vingers hebt en verstand van zake weet ik zeker dat het je lukken gaat !!!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Hey G'tje thnx, inderdaad dames zijn wel redelijk aan het stressen. Maar ze zijn al tussen de meter en anderhalf, dus dat komt wel goed. Ik zou eigenlijk niks meer buiten zetten, maar had deze 3 afdankertjes niet binnen kunnen laten afbloeien, dus ik dacht hoppa naar buiten. Ze waren al wel in de bloei, net 2 weken. om te zien of het mannen of vrouwen waren. Maar ik had ze ruim een week weer op 18 u licht, 6 uur donker gezet, eerste 2 dagen zelfs 24u licht. En toen meteen naar buiten, ik denk zo rond 5 april. Dus ik dacht die moeten wel weer trug de groei in schieten nu, maar zijn toch blijven door bloeien. Best jammer, had lekkere struiken willen hebben om B.H.O te maken met de opbrengst. Maar komt wel goed. Morge gaan ze de volle grond in, zal wel foto's posten, en updaten wat ze gaan doen.

Hello,

Dit is een van mijn eerste posten ben ook een beginner maar heb al enorm gelezen over weetgrowing :grin:

Ik zal eerst antwoorden op de vraag :

Met ervaring van mensen heb ik gehoord dat de best mogelijkheid om de plant zo klein mogelijk te houden is een keer de gewenste hoogte, koorden of touwen hangen op de hoogste takken en naar de gronds trekken,

Gevolg hiervan : Planten hebben de kracht niet om verder te groeien in grootte maar groeien wel veel meer in breedte.

IK BEN NIET ZEKER VAN WAT IK ZEG KOMT NIET UIT MIJN ERVARING :confused:

als er iemand meer over weet mag hij mij zeker verbeteren.

Mvg,

Gras Fetischist :grin:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
^ ik volg er geen zak van. :beer:

Any way, toppen waren bijna afgebloeid en zijn ze weer de groei in geschoten. Dus uit al mijn toppen komen dus weer nieuwe scheuten die dus nog meer toppen zullen vormen. Het zijn nu ook al wel struiken van 1,5m. De dochters die er af zijn gekomen doen het allemaal ook erg mooi. Alleen het vreemde is, is dat ze allemaal uit zichzelf gaan splitsen alsof ze getopt zijn. Heel appart om te zien dat ze dat bijna allemaal doen. Zal wel iets met het zaad zijn geweest ofzo.

Wat ook merkwaardig is, de bladeren beginnen weer overnieuw met 1 blad, naar 3, naar 5. Heb het nog nooit eerder zo gezien, maar leer dr wel weer wat nieuws van. Ik heb nogsteeds geen digicam van iemand kunnen lenen dus ook nog geen foto's. Maar zal ff kijken of dat binnenkort wel gaat lukken.

Grtz D.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik kom net achter iets heel tragisch. Die toppen die ik heb laten zitten zijn flink gaan rotten. Was alleen niet te zien door alle nieuwe groene scheuten. Zo te zien zit het al in de takken en zal het niet lang meer duren tot mijn dames volledig door rotten. Volgens mij niks meer aan te doen, iemand nog een suggestie?

Denk dan maar stekken maken van de nieuwe groene scheuten. :P

Bovenaan