Van de Coke af...

FRFC

Newbie
Ik gebruikte 5 jaar lang elk weekend coke. Elk weekend tussen de 3 tot 6 gram. Ik dronk ook altijd heel erg veel, soms wel 1 tot 2 flessen bacardi op een dag en dan nog een paar gram coke erbij. Ik was na het weekend de hele week verrot, depressief en zwaar neerslachtig.

1,5 jaar geleden heb ik hulp gezocht en ben ik via via bij de AA gekomen om van mijn drankprobleem af te komen. Dit gaat nu erg goed en drink niet meer. Heb ook lange tijd geen coke meer gebruikt. Een paar maanden geleden ging ik in het weekend weer af en toe coke gebruiken, maar zonder drank is coke niet echt lekker, maar toch is die drang om het te halen er nog steeds en neem ik af en toe nog een grammetje, maar heb er na een paar snuiven alweer spijt van.

Ben inmiddels bij een CA meeting geweest, maar hier voelde ik me niet echt op mijn gemak.

Er gaan soms een paar weken voorbij dat ik helemaal niet aan coke denk, maar soms komt er weer een dag dat de drang ernaar weer opkomt zetten, dan wordt ik erg onrustig en uiteindelijk haal ik het ook, maar heb na een paar snuiven dus alweer spijt (ik ben dus niet iemand die het dagelijks gebruik)

Ik ben een depressief persoon en voel me nooit echt op mijn gemak ergens, ben ook erg onrustig en wat verlegen. Heb verder ook een lichte vorm van ADHD. Gebruik Antidepressiva.

Kan iemand mij misschien wat tips geven om van die drang naar die zooi af te komen?

oldskool

Experimenterende gebruiker
ik kan je helaas geen tips geven...

maar ik kan wel zeggen dat ik perfect begrijp in welke situatie je zit en wat er door je heen gaat...

ik gebruik ook een 5-tal jaren C en altijd in combinatie met drank... zonder drank vind ik het idd ook niets...

probeer ook al een hele tijd te stoppen maar de drang is gewoon te hoog en ik ben te zwak om deze te ontwijken...

coke is zo ie zo verslavend maar in combinatie met drank is het nog verslavender...

probleem is; als je achteraf gedronken hebt zonder de intensie coke te nemen... door de drank je een extreme zin krijgt in coke.. eigelijk is het gewoon vergif die coke... je wilt altijd meer omdat je denkt dat het iets goed is; maar uiteindelijk heb je enkel een leeg gevoel...

mvg oldskool

ParanoidAndroid

Sowieso alle nummers van dealers of mensen waarvan je weet dat ze voor je hebben, uit je telefoon gooien.. En dan ook niet nog ergens als 'backup' opslaan, gewoon echt wissen :wink:

Verder zoveel mogelijk bij mensen uit de buurt blijven waaravn je weet dat ze het doen.

bartje_v

Als ik zo de hele combi lees dan zal een dieet van veel fruit en groente en geen brood wel eens wonderen kunnen doen...

Jammer dat je CA http://www.ca-holland.org niets vond ... ik heb AA etc ook jaren gebruikt om een redelijk leven te kunnen leiden maar na jaren en jaren mis diagnoses ( diagnonsens ) bleek ik in beginsel al vanaf me geboorte niet tegen tarwe en gluten te kunnen, immers als 5 jarige had ik al alle kenmerken van een alcoholist maar toch echt nooit gedronken. Als ik nu iets eet met tarwe of gluten wordt meteen weer doodmoe, vroeger was dat de reden om dat maar weer als een gek te gaan compenseren want de rest van de wereld zag niets vreemds, dus had je ook niks..

Artsen en Doktoren in Nederland komen bijna nooit op zulke diagnoses hooguit als de schade onherstelbaar groot is geworden en ze je hooguit nog een paar maanden te leven geven dan heel misschien heb je een kleine kans .....

Grappige bijkomstigheid, gluten zijn het in alcohol oplosbare deel van tarwe, dus op het moment dat je alcohol drinkt gaan de moeheid en depressie gevoelens ook weg. Helaas zit in al het westerse voedsel gluten / tarwe dus zelfs na het eten van het kleinste dingetje is er feitelijk weer de behoefte tot OPLOSSEN .... en coke ramt er ook wel lekker overheen ...

tis maar een tip :grin:

anoniempje

Bewuste gebruiker
Welk soort antidrepessieve gebruik je ? ik krijg imiprimine voor me adhd
en ben eigenlijk ook van de drang af , ook help het om naar een andere omgeving te gaan verhuizen, waar je niet constant wordt geconfronteerd met de plekken waar je koopt/gebruikt heb.
dat wekt onbewust toch die trek op.
En als je die trek krijgt kan je geen jointje roken om wat relaxed te worden?
en afgeleid bent door die trek?
Het is belangrijk dat je een zinvolle tijdsbesteding vindt leuk werk/vriendin en of hobby's(voetbalclub)
beter vindt je dit in een totaal andere stad.
Dat ga je vanzelf ook beter voelen en uit die depressie raken.

Zo is het mij ook gelukt

sterkte

FRFC

Newbie
Inmiddels is bij mij de diagnose gesteld dat ik echt ADHD heb, die was eerder ook al gesteld, maar toen wilde ik het maar niet geloven. Binnenkort krijg ik medicijnen voorgeschreven, en in die tussentijd heb ik niks meer gebruikt gelukkig. Naar een andere stad verhuizing is geen optie voor mij, en aangezien je overal aan coke kan komen lijkt mij dat ook niet echt de beste oplossing... Bedankt voor alle tips iig.

psych-out

Bewuste gebruiker
ik ben zelf nooit aan sos verslaafd geweest maar wel aan speed en pillen
ik ben ook depri geweest enzo, nergens meer goesting in hebben
maar ik ben er ineens mee gestopt gewoon omda mijn lichaam eraan kapot ging
ik voel me nu steeds terug gelukkiger en gelukkiger worden maar de drang is nog groot
maar ik hou vol. alle dat hoop ik
succes

Angramar Temenos

Badass junkie
LSDmathXtc zei:
ik ben zelf nooit aan sos verslaafd geweest maar wel aan speed en pillen
ik ben ook depri geweest enzo, nergens meer goesting in hebben
maar ik ben er ineens mee gestopt gewoon omda mijn lichaam eraan kapot ging
ik voel me nu steeds terug gelukkiger en gelukkiger worden maar de drang is nog groot
maar ik hou vol. alle dat hoop ik
succes

Hoe raak je nou aan MDMA verslaafd?

TrippyShit

Badass junkie
Uiteindelijk kan je overal verslaafd aan raken.

Ik heb het verhaal niet eens echt gelezen maar goed dat je van de coke af bent :wink:
Volhouden. En tips. Zoek afleiding. Zoek iets anders zoals een hobbie of iets anders wat je altijd al hebt willen doen om de tijd en verveling op te vullen waarin je normaal coke gebruikte. Verdere tips heb ik denk ik niet? Maak een wereldreis.

Chris Pontius

Badass junkie
Ik zelf ben nooit verslaafd geweest maar wat ik bij mensen om mij heen zie kan ik zeggen dat je misschien het beste afleiding moet zoeken...
Als ik me verveel is het eerste waar ik aan denk drugs.
Hoe je die afleiding kan vinden weet ik niet, dat is persoonlijk...

Hoop dat je er iets aan hebt, succes.

nightfly

Newbie
Ik gebruik al 12 jaar coke en ben pas beginnen minderen toen ik terug uit een verslavingsleven me ging inzetten voor de maatschappij. Ik studeer nu aan de universiteit en gebruik een behoorlijk pak minder cocaine dan voorheen.

ik heb proffesionele hulp gezocht en ben nu 7 maanden clean,
en trek blijft, je hebt geen vrienden meer en uitgaan is niet meer leuk
maarja, anders was ik dood gegaan, want ik ging veel zuipen
omdat elke dag crack roken te duur is

Bovenaan