Paniekaanvallen/angststoornissen komen heel veel voor. Niet enkel bij drugs, maar in heel veel situaties. Soms aangeboren/erfelijk, maar veel vaker verworven door bijvoorbeeld traumatische ervaringen of stressvolle situaties.
Het is in feite volstrekt ongevaarlijk. Maar jij kunt wel oprecht het gevoel hebben 'dood' te gaan, of iets heel ergs te mankeren. En dan kun je gek worden van die doemgedachtes. Een van de gevolgen daarvan kan zijn dat je (onbewust) een soort hyperventilatie creëert. En die geeft weer lichamelijke klachten (bv trillingen, doof gevoel in ledematen, zweten, hartslag etc). En dan is de cirkel weer rond.
Ik ben geen arts of wetenschapper, en dat probeer ik ook niet te zijn. Maar puur op basis van mijn eigen ervaringen, kennis en gezond verstand kan ik me echt niet voorstellen dat dat hasj jointje de daadwerkelijke boosdoener is. Wellicht destijds in eerste instantie wel, toen je ff slecht ging daarvan (kan altijd gebeuren). Maar de lichamelijke effecten etc. zouden nu toch echt wel weg moeten zijn.
Ik denk eerder dat je in een vicieuze cirkel terechtgekomen bent, met angst, paniek, stress en de lichamelijke uitingen daarvan.
Puur voor de korte termijn kunnen bepaalde benzodiazepines helpen (bv oxazepam, temazepam). Maar als je er lang last van blijft houden, dan zou ik zelf naar de huisarts gaan, en vragen voor doorverwijzing naar psycholoog. Die kan je handvaten geven om je angst/paniek onder controle te krijgen.
Nogmaals, ik ben geen dokter en kan geen diagnose stellen. Ik kan en mag daarom ook niet zeggen dat je niks mankeert. Maar ik denk dat je jezelf helemaal gek maakt. En dat je niet echt iets (lichamelijks) mankeert.