Ik ben zelf al 20 jaar op en af gebruiker,en in 2006 onder narcose afgekickt in Nederland,hoor ik te weinig van.
Zeker wel hoor, heb het zelf 2x gedaan bij Miroya, nog steeds bij hen onder behandeling (d.w.z. af en toe telefooncontact nu). Ik elk geval heb ik al best eens over hen geschreven én ben ik erg te spreken over hun aanpak/visie.
De stichting Miroya (
http://www.miroya.nl) te Amersfoort verzorgt dit en wordt helemaal vergoed door AWBZ als je gezondheid deze behandeling toelaat.Je wordt gecheckt op hiv, hepatitus en meer. Tevens dien je een verklaring van je tandarts te overleggen dat je gebit goed is en zonder ontstekingen.
Als je af wilt bouwe kan je dit op verschillende manieren doen Ik heb een terugval gehad en ga in het komend voorjaar een 2 e kans doen bij Miroya . Ik heb een jaar op meet gezeten en kan daar niet mee onder narcose. Nu hebben ze bij Miroya een mogelijkheid om met Buprenorfine af te bouwen,maar ik doe dit met ibogacapsules en ga als ik de datum heb met ibogacapsules over op een zeer lage dosis dope om de dag van behandeling zo laag mogelijk te kunnen afkicken.Zie ook
http://www.iboga.nl voor capsules
Allemaal een waarheid als een koe, maarre; mij is die
Buprenorfine bij hen, in 8 dagen naar nul, zeer goed bevallen (zie mijn posts april/mei/juni 2009).
Verschilt dus bij elk individu...
Er zijn ook vele goede mogelijkheden om je slapeloosheid tegen te gaan met bv melatonine 5 mg.Vraag hier je arts naar.
Ook helemaal mee eens, is mij goed bevallen; relatief dan
Let erop je te houden aan de voorschriften.
Bij topic
"Slaapproblemen na opiaatafkick" heeft een kenner (nickname: "TheHague") er een stuk over gepost; zeer informatief en dus bruikbaar!
Verder ben je na de narcose een beetje slapjes en zul je een week verzorging (thuis) nodig hebben.
Understatement, in mijn geval; ik werd praktisch psychotisch
Goed te lezen dat dat bij iedereen anders is.
Maar laat je er niet door weerhouden; het komt goed!
Plus: ze zijn zeer kundig bij Miroya (zowel arts als therapeuten), dus het komt goed.
Mijn geval zal ook uitzondering zijn: ik kreeg onverwacht een tegengestelde reactie op een dempend medicijn "Temazepam; gevolg: woede-uitbarstingen etc.
Conclusie: bij iedereen is het anders; het heeft geen zin om er je dusdanig te laten beïnvloeden door verhalen van anderen, waardoor je er vanaf zou zien.
Lees onze ervaringen, vergeet ze niet en wees op je qui vive, maar je kan echt niet voorspellen of jij ook last krijgt van welk symproom dan ook (behalve dan dat het erg kut

zal worden'en dat het elk dag beter zal gaan).
Ik denk dat ervoor gaan (met goed overleg met verslavingsarts (die goed naar jou luistert en ook ziet dat het bij iedereen anders is, waardoor elk ander individu een aandere medicatie/aanpak nodig heeft) de beste methode is:
-maak (in overleg met arts én therapeut) een goed en met name HAALBAAR plan van aanpak
(waarbij je rekening houdt met sociale verplichtingen zoals feesten en bijv. werk ert.)
- houd je eraan, tenzij, door externe omstandigheden, voor even minder haalbaar
- Na narcose: houd vol; het wordt écht elke dag beter!!!
- Als je je weer helemaal halleluja voelt: maak plan voor nazorg: HOUD JE ERAAN!
- wAT ZIJN JOUW DROMEN? wAT WIL JE WORDEN? sTUDIE? wERK? oMSCHOLING? WHATEVER...
- Kijk verder dan de volgende score. Dat is verrot moeilijk, écht ik weet het.
Maar als je je beter voelt, weet je dat dat daardoor komt en dát is het moment naar de toekomst te kijken; stapje voor stapje, uiteraard.
- Blijf kritisch,
wat niet hetzelfde als paranoia cq. achterdochtig is
- En ga ervoor: het wordt even erger, maar als je het eenmaal hebt gedaan hielp één ding mij erg goed, thanx to my behandelaar

toen ik echt hélemaal even de weg kwijt was (lees: ik zag Jezus in een rubens schilderij naar me toe reiken

)
"Vergeet niet, het is nu zwaar, écht, dat weet ik, maar het kan niet meer erger worden, enkel beter, écht waar!"
Hij sprak de waarheid! En dat hielp écht!!
Suc66666666666666666666666666666666666666!
EDnne... de állerbeste wensen voor 201!!!

0
Groetjes,
R@