van nul naar fulltime?

Repel

Newbie
Hoi medegebruikers,

Sinds een maandje ben ik in aanraking gekomen met speed en eigenlijk beviel mij dit vanaf nacht 1 uitstekend.
Ik ben meteen gewaarschuwd door mijn vrienden dat ik moest stoppen zodra ik het geweldig vond, maar ik was eigenwijs en heb het meteen 11 dagen achter gebruikt en mezelf gesloopt.
Dwz: weinig slaap 3-6 uur per nacht, veel bewegen, veel nadenken, zeer weinig eten (-6kg :openmouth: ).
Dus op dag 12 toen ik even niet ging gebruiken 'klapte' ik en draaide ik volledig door van vermoeidheid, negatieve gedachten en angst. Toen iets rustiger aan gedaan: 2 x gebruiken die week en zeer veel gegeten: het gewicht zit er weer aan.

Het is mij niet opgevallen dat ik grote pupillen heb of heel anders deed, hoe groot is de kans dat dit anderen opvalt? Ik ben in die 11 dagen gewoon met pep op naar de psychiater en psycholoog geweest namelijk en ik ben nu een beetje bang dat zij het aan me konden zien. Ik was schichtig met mijn ogen, druk praten, beetje nerveus en onrustig soms en veel paranoide gedachten die ik wel uitsprak. Maar dit heb ik normaal ook wel.

Maar nu: hoelang duurt het voordat ik weer een beetje normaal kan functioneren?
Ik heb het gevoel dat na 2 dikke speedkaters ik niet meer vooruit te branden ben. Ik zit vast in denken. Of ik denk nog maar voor de helft.
Vooral negatief denken: het lukt me niet, kost te veel energie, niemand wil me etc. Het kost zeer veel moeite om iets te gaan doen of te vragen. Mijn lichaam voelt aan alsof ik overreden ben door een bus en ik slaap heel murw. Kort, ik droom niet meer en het voelt niet alsof ik uitgerust ben.

Ik weet dat ik alle regels heb overtreden en dat dit misbruik is, dus ik wil ermee stoppen maar met hoe ik me nu voel is de neiging zo allemachtig groot om weer te pakken.
Ik wil mijn fitheid en normale denkvermogen weer terug. Voel me echt afwezig (brainfog).

Dank voor jullie antwoorden alvast :rockband:

losbanditas

Experimenterende gebruiker
Repel zei:
hoe groot is de kans dat dit anderen opvalt?
Je pupillen worden niet altijd groot, maar als je goed strak staat zie je dat ook snel aan je gedrag, kaaklijn, blik in je ogen.

Verder denk ik dat het met je fysiek wel weer met een paar dagen goed moet zitten. Alleen het kut gevoel kan natuurlijk wel wat langer aanhouden. Denk dat het ook een goede reden is om het een tijdje niet meer te doen als je je zo kut voelt erna :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
Als je er nu mee doorgaat, is de kans vrij groot dat je de rest van je leven een pepverslaafde zal zijn. Dat is niet echt het bestaan waar je op zit te wachten lijkt me zo. Nu is stoppen nog relatief makkelijk: na twee à drie weken moet je echt wel weer volledig de oude zijn lijkt me. Aan de hand van jouw beschrijving lijkt het me verstandig om pep helemaal links te laten liggen.

Pante

Belezen gebruiker
Zorgen dat je een paar dagen een lege agenda hebt, wat dingen om je heen verzamelen om gedachten wat af te leiden (series o.i.d.), goed eten (dit zorgt er ook voor dat je je slaap weer wat sneller kan hervatten) en drinken en uitzitten maar. Met een aantal dagen rust zal zowel je lichaam als je mentale gesteldheid zich wel herstellen.
Daarna uiteraard even met je fikken uit de snoeppot blijven :)

Vaak denk je als je aan de drugs zit (of hebt gezeten) dat het wel op zal vallen, omdat je jezelf heel anders voelt dan normaal. In de praktijk valt dit vaak wel mee, helemaal als de mensen waarmee je geconfronteerd wordt geen ervaring hebben met de drug. Indien je medicatie gebruikt zou je psychiater zeker een opmerking gemaakt hebben als hem dit opgevallen is. Het zijn vooral treitergedachten die in je hoofd opspelen door je misbruik.

Repel

Newbie
ooscaar zei:
Als je er nu mee doorgaat, is de kans vrij groot dat je de rest van je leven een pepverslaafde zal zijn. Dat is niet echt het bestaan waar je op zit te wachten lijkt me zo. Nu is stoppen nog relatief makkelijk: na twee à drie weken moet je echt wel weer volledig de oude zijn lijkt me. Aan de hand van jouw beschrijving lijkt het me verstandig om pep helemaal links te laten liggen.

Thanks Ooscaar, ik had ook niet verwacht dat het zo'n enorme invloed zou hebben. Mja, hé t blijven hard drugs.
Het afvallen ging prima, ik was super energiek, geen angsten meer die mij normaal belemmeren, alles ging van een leien dakje. Fantastische dagen hebn ik gehad.
Maar deze kater.. ik ben er nog steeds niet over heen. Ik slaap inmiddels wel beter, ik laat ze ook staan. Maar de depressieve ondertoon blijft nog, en dat ken ik niet van mezelf.
Het gaat dus idd nu langzaam beter maar ik voel dat ik mijn grenzen te ver heb opgezocht.
Ik vreet als een malle, voel me lichamelijk ergens nog altijd moe en uitgeput.
Of zit dat tussen mijn oren?

Voel me gewoon niet oké, grenzen zijn erg vervaagd merk ik.
Dusja, gewoon laten liggen is het beste.

Repel

Newbie
losbanditas zei:
Repel zei:
hoe groot is de kans dat dit anderen opvalt?
Je pupillen worden niet altijd groot, maar als je goed strak staat zie je dat ook snel aan je gedrag, kaaklijn, blik in je ogen.

Verder denk ik dat het met je fysiek wel weer met een paar dagen goed moet zitten. Alleen het kut gevoel kan natuurlijk wel wat langer aanhouden. Denk dat het ook een goede reden is om het een tijdje niet meer te doen als je je zo kut voelt erna :wink:

Yes, voel me nog steeds klote. Echt bizar. Is nu 1 okt, ging paar daagjes wel weer echt beter. Toen 1x gebruikt (echt mini mini mini) en meteen weer terugslagje qua depressief gevoel. Denk dat die neurotransmitters van mij een flinke klap gehad hebben. :(
Ik denk dat het idd wel te zien was in mijn blik, gedrag en kaaklijn. en ik ook mooi verkondigen dat ik verkouden was, druipneus en mijn oren dicht zaten xD Nou, als dát niet opvalt haha

Repel

Newbie
Pante zei:
Zorgen dat je een paar dagen een lege agenda hebt, wat dingen om je heen verzamelen om gedachten wat af te leiden (series o.i.d.), goed eten (dit zorgt er ook voor dat je je slaap weer wat sneller kan hervatten) en drinken en uitzitten maar. Met een aantal dagen rust zal zowel je lichaam als je mentale gesteldheid zich wel herstellen.
Daarna uiteraard even met je fikken uit de snoeppot blijven :)

Vaak denk je als je aan de drugs zit (of hebt gezeten) dat het wel op zal vallen, omdat je jezelf heel anders voelt dan normaal. In de praktijk valt dit vaak wel mee, helemaal als de mensen waarmee je geconfronteerd wordt geen ervaring hebben met de drug. Indien je medicatie gebruikt zou je psychiater zeker een opmerking gemaakt hebben als hem dit opgevallen is. Het zijn vooral treitergedachten die in je hoofd opspelen door je misbruik.

Je hebt me erg goed geholpen Pante.
Ik kon mijn rust nu nemen met jouw tips, dit heeft me serieus goed gedaan en laten accepteren van alles wat ik nu voel en gebeurde.

En het waren idd meer mijn angst gedachten denk ik dan dat het hun is opgevallen want nu na 3 weken, nog steeds geen opmerking gehad of verdachte vragen. :) Het valt wel mee dus, zij hebben nooit zulke feestjes gehad :tongueout: en das dan nu even in mijn voordeel :grin: Viel toen die ene dag mijn vrienden ook niet op. Dus thanks voor de geruststelling. Het waren idd vooral mijn treitergedachten die me zelfs lichetelijk paranoia maakte!

Thanks allen voor de helpende comments! Ik was echt mega bang dat ik een shitload aan kritiek kreeg, maar jullie steunende adviezen hebben mij erg goed gedaan :)

Bovenaan