Maak je geen zorgen. Als je alleen maar wilt blowen is dat normaal. Die klootzak die zichzelf ganja noemt heeft je te pakken. Het neemt langzaam je fitheid, je levenslust, je creativiteit, je doorzettingsvermogen en je doelen en ambities weg. 'Ganja' wil dat je leven om hem draait. Het zorgt ervoor dat iemand die ooit een levensgenieter was, een doelloos en levenloos persoon wordt. Dit klinkt hard. Maar ga eens voor jezelf na: 'Wil ik dit?' 'Was ik voor dit alles eigenlijk niet een veel vrolijker en zelfverzekerder persoon?' 'Komen die huilbuien niet juist van het blowen zelf?'
Hoe kan het toch dat ons lichaam niet zegt van: 'Stoppen met blowen? Geweldig! We gaan er meteen werk van maken. We zorgen dat jij gaat stoppen!' Het komt door je geest. Je geest is liever lui dan actief. Het is onze eigenschap om keuzes te kunnen maken. Dat is nou juist wat een mens zo geweldig maakt. Het is vrij om te doen en laten wat het zelf wilt.
Ik kom even terug op de 2e regel. Ik zeg: Als je alleen maar wilt blowen is dat normaal.
Hiermee bedoel ik dus dat het niet raar is dat je langzaamaan alleen maar geintreseerd bent in blowen. Ik heb precies hetzelfde. Je bent niet raar, of dom, en je bent zeker niet de enigste. Op sommige momenten wil ik ook alleen maar huilen. Ik wil wraak nemen op de mensen die gelukkig zijn, waarom mag ik dat niet zijn? (ik ga geen wraak neme, tuurlijk niet, maar je begrijpt wat ik bedoel: 'pure frustratie en woede. Waarom moest dit zo zijn?
Ik probeer niks goed te praten over mezelf. Het was mijn keuze. Ik heb dit veroorzaakt, en ik ga het oplossen. Denk op deze manier, dat is een goed begin.
Je bent niet alleen kerel. Iedereen is een goed mens, dus jij ook. Je verdient dit niet, maar ga er daarom ook HEEL hard aan werken. Als je behoefte hebt aan een luisterend oor zal ik er voor je zijn. Ook slim is om in therapie te gaan, dat kan echt helpen.
Voordat ik een berg stront over me leeggekieperd krijg van mensen die het nodig vinden om dit eens ff tegen te spreken:
Ik heb het over de cannabis-VERSLAAFDEN en dus niet over de recreatieve gebruikers. Prijs jullie zelf gelukkig dat jullie het kunnen. Sommige kunnen dit niet.
Het ergste wat een mens kan overkomen is gepakt te worden door de gemene verslavingen die ons overal op de loer liggen. Een ooit zo'n geweldig en ambitieus persoon kan zijn leven eraan kwijtraken. Onthoud goed dat iemand die cannabis verslaafd is (DIE HARD verslaafd) eigenlijk niet echt leeft. Zo'n leven is mislukt en heeft gefaald. Niemand wilt dit.
Respect voor je dat je dit vertelt. Respect zoiezo dat je dit nu inziet. Ik wens je alle succes van de wereld! Het gaat je lukken!