vanaf morgen stoppen met blowen

hallo ik ben een man 39 jaar woon in friesland en al 27 een blower en vanaf morgen wil ik er toch echt mee stoppen
heb mij al aangemeld bij verslavingszorg en heb een hoop goede voornemens een ervan is
mij aanmelden bij dit forum om ervaringen te delen.
morgen begin ik aan een moeilijk maar zeer belangrijke dag een ander leven .
marco

njirem

Belezen gebruiker
je maakt een fout door morgen te stoppen

stop NU

pak nu alles wat je hebt en spoel het door de plee
drink GEEN alcohol of andere verdovende middelelen
koop rustgevende thee of valeriaan en bereid je voor op een slapeloze nacht met rare dromen
en veel zweten

morgen stoppen is onzin

met NU stoppen laat je aan jezelf zien dat je daadwerkelijk gemotiveerd bent, morgen zal het waarschijnlijk meer aanvoelen als een verplichting ipv van iets dat je graag wilt

succes!

Wacky

Badass junkie
Hehe, ik wilde het net zeggen.

"Morgen stoppen" Dat heb ik jaren gedaan. Maargoed je gaat naar verslavingszorg, misschien dat die je morgen nog wel kunnen helpen, maar toch liever nu stoppen.

Succes.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dit klinkt inderdaad zo herkenbaar. Het 'ik stop morgen' is eigenlijk een teken dat je het wel wilt, maar stiekem toch niet helemaal. Heel herkenbaar, been there, done that. Ik ben nu 8 dagen gestopt. Het was echt plotseling, ik dacht: ik moet NU stoppen, en heb alles weggegooid. Maar jezus wat voelt dit kut, en elke seconde denk ik weer: één blowtje nog. Maar het kan echt niet!

Veel succes kerel, een wiet verslaving is compleet frustrerend en ik wens het niemand toe.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
het is niet zozeer het stoppen dat moeilijk is. Het is meer je levensstijl die je moet aanpassen, wat moeilijker en moeilijker wordt hoe langer je hebt geblowd. Het is je routine geworden. Maar je word sterker als je je wiet weggooit. Misschien denk je, ah zonde, was duur, maar je houdt meer geld over uiteindelijk. En idd zoals hier al gezegd is, 'morgen stoppen' is een smoes. Werkt niet. En wat al helemaal niet werkt (althans bij mij) is denken dat je recreatief kan blowen. Als je eenmaal verslaafd bent, en je stopt een tijdje, is het vele malen lastiger om na een aantal weken/maanden weer recreatief te gaan blowen. Dan is stoppen een stuk eenvoudiger.

Het lukt je wel, gooi gewoon alles weg wat met smoken te maken heeft. Als je stopt word je na elke dag zelfverzekerder. En een terugval is niet het einde van de wereld, als je er maar van leert.

(ben geen expert op dit gebied, probeer je alleen te helpen en wat tips te geven :wink:)

shadyzara

Newbie
Ik vind dat jullie hier allemaal elkaar zeer hard steunen zeg . De gewone mensen kunnen nog iets leren van de blowers, liefst niet het blowen zelf natuurlijk ik heb geen weed meer omdat ik het weggegooid heb in de houtkachel gesmeten maar heb het moeilijk zeer moeilijk ben er zelfs depressief van ik loop zelfs te huilen man zeg . Inderdaad als je zegt morgen dan voelt het die dag aan als een verplichting da s waar . Maar je mag het nog zo erg willen het blijft moeilijk he , het is je levensstijl en van mij mijn vlucht . Ik vind ook niets meer interessant ik wil enkel mijn joint dan hoef ik aan niets meer te denken . Maar ja zo werkt het leven niet he veel steun wens ik jou toe en je bent niet alleen .

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Maak je geen zorgen. Als je alleen maar wilt blowen is dat normaal. Die klootzak die zichzelf ganja noemt heeft je te pakken. Het neemt langzaam je fitheid, je levenslust, je creativiteit, je doorzettingsvermogen en je doelen en ambities weg. 'Ganja' wil dat je leven om hem draait. Het zorgt ervoor dat iemand die ooit een levensgenieter was, een doelloos en levenloos persoon wordt. Dit klinkt hard. Maar ga eens voor jezelf na: 'Wil ik dit?' 'Was ik voor dit alles eigenlijk niet een veel vrolijker en zelfverzekerder persoon?' 'Komen die huilbuien niet juist van het blowen zelf?'

Hoe kan het toch dat ons lichaam niet zegt van: 'Stoppen met blowen? Geweldig! We gaan er meteen werk van maken. We zorgen dat jij gaat stoppen!' Het komt door je geest. Je geest is liever lui dan actief. Het is onze eigenschap om keuzes te kunnen maken. Dat is nou juist wat een mens zo geweldig maakt. Het is vrij om te doen en laten wat het zelf wilt.

Ik kom even terug op de 2e regel. Ik zeg: Als je alleen maar wilt blowen is dat normaal.
Hiermee bedoel ik dus dat het niet raar is dat je langzaamaan alleen maar geintreseerd bent in blowen. Ik heb precies hetzelfde. Je bent niet raar, of dom, en je bent zeker niet de enigste. Op sommige momenten wil ik ook alleen maar huilen. Ik wil wraak nemen op de mensen die gelukkig zijn, waarom mag ik dat niet zijn? (ik ga geen wraak neme, tuurlijk niet, maar je begrijpt wat ik bedoel: 'pure frustratie en woede. Waarom moest dit zo zijn?

Ik probeer niks goed te praten over mezelf. Het was mijn keuze. Ik heb dit veroorzaakt, en ik ga het oplossen. Denk op deze manier, dat is een goed begin.

Je bent niet alleen kerel. Iedereen is een goed mens, dus jij ook. Je verdient dit niet, maar ga er daarom ook HEEL hard aan werken. Als je behoefte hebt aan een luisterend oor zal ik er voor je zijn. Ook slim is om in therapie te gaan, dat kan echt helpen.

Voordat ik een berg stront over me leeggekieperd krijg van mensen die het nodig vinden om dit eens ff tegen te spreken:

Ik heb het over de cannabis-VERSLAAFDEN en dus niet over de recreatieve gebruikers. Prijs jullie zelf gelukkig dat jullie het kunnen. Sommige kunnen dit niet.

Het ergste wat een mens kan overkomen is gepakt te worden door de gemene verslavingen die ons overal op de loer liggen. Een ooit zo'n geweldig en ambitieus persoon kan zijn leven eraan kwijtraken. Onthoud goed dat iemand die cannabis verslaafd is (DIE HARD verslaafd) eigenlijk niet echt leeft. Zo'n leven is mislukt en heeft gefaald. Niemand wilt dit.

Respect voor je dat je dit vertelt. Respect zoiezo dat je dit nu inziet. Ik wens je alle succes van de wereld! Het gaat je lukken!

Hoi allemaal.

Ik wil middels deze post nog even iets toevoegen.

Waarom blowen mensen?
Om te verdoven.

Wat verdooft men dan?
Dat kan verschillend zijn. Voor de een is dit verveling voor de ander eenzaamheid, er kunnen legio redenen zijn.

Stel je nu eens voor dat je al je problemen kunt visualiseren met een glas water.
Pak een glas, vul het volledig met water, pak het vast en houdt je arm gestrekt.
Probeer dit je hele leven vol te houden. Gaat niet lukken. Je probeert je problemen van je af te houden maar het is te zwaar.

Pak datzelfde glas nu nog eens vast maar zet het op je schoot. Nu zijn de problemen onderdeel van jezelf. Je hebt ze een plaats gegeven en je kunt verder.

Middels deze metafoor wil ik aangeven wat iedereen te doen staat die van een verslaving af wil komen. Het accepteren van je situatie cq. problemen en van daaruit er achter zien te komen wat je WIL doen i.p.v. wat je MOET doen. Dat betekent in veel gevallen een complete verandering van gedrag- en leefstijlpatronen. En dat is voor ieder mens een helse opgave.

Succes!

Bovenaan