Vanuit Amsterdam nar België

Hallo,

Ik ga binnen enkele weken een weekendje naar naar Amsterdam met mijn vriendin.
In de coffeeshop daar gebruiken mag, maar kan ik problemen krijgen als ik wat meeneem vanuit daar terug naar België?

Alvast bedankt,
Niels

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Uiteraard, in België wordt wiet niet gedoogd. Je kunt het wel meenemen maar als de politie het bij je vind ben je gewoon strafbaar.

En zolang ik op Nederlands grondgebied ben, kunnen ze me toch niet bestraffen?
Ondanks de belgische nummerplaat?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee hoor de controles zijn niet zo groot. Je kunt in principe altijd gewoon doorrijden want we hebben natuurlijk open grenzen in de EU, maar ja er bestaat natuurlijk altijd een kleine kans dat je een controle krijgt. In de trein wordt volgens mij al meer gecontroleerd dan in de auto.

Op Nederlands grondgebied ben je sowieso niet strafbaar. Hier geldt het gedoogbeleid, met minder dan 5 gram op zak word je niet bekeurd. In het zuiden van het land mag de shop niet aan je verkopen officieel maar ook dat doen ze wel. In Amsterdam is het absoluut geen probleem!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Per persoon. Zorg wel dat iedereen het zelf bij zich heeft dan, een zakje van 10 gram kan de indruk wekken dat het van 1 persoon is maar twee zakjes van 5 gram minder snel.

Ik heb je bericht even aangepast. Quote is bedoeld om te reageren op een stukje uit een bericht. Als je gewoon op mijn bericht reageert hoef je niet te quoten, want dat bericht staat er al boven :)

Bovenaan