Vape batterij

Siemen23

Experimenterende gebruiker
Recent de Storm vaporizer gekocht. Ik las op verschillende sites dat het gevaarlijk zou zijn om de 18650 batterij te overladen. Klopt dit? Is het dus gevaarlijk om em zeg maar in te laten steken terwijl je gaat slapen? Hoe doen jullie dit? Vroeg me ook af of jullie een reservebatterij hebben gekocht bij een gewone 'batterijwinkel' of je best wel echt degene koopt die in smartshops en coffeeshops worden aangeboden.

Juun

Badass junkie
Ik zou nooit apparatuur aan een oplader hangen als je gaat slapen.
Maargoed ik ben daar heel voorzichtig mee.

Ik laad mn vaporizer dus ook alleen op overdag, als ik wakker ben.

edit: ik heb geen extra accu/batterij. Weet niet eens of de mijne dat heeft😅

Siemen23

Nee tijdens het slapen was ik nu niet meteen van plan, maar stel dat ik wat tv aan het kijken ben en hij al twee uur geleden opgeladen was? Ik kan toch moeilijk om het halfuur checken of hij opgeladen is? of doe jij dit wel?

• Like
Waarderingen: Juun

Juun

Badass junkie
Nee tijdens het slapen was ik nu niet meteen van plan, maar stel dat ik wat tv aan het kijken ben en hij al twee uur geleden opgeladen was? Ik kan toch moeilijk om het halfuur checken of hij opgeladen is? of doe jij dit wel?
Nee haha, zo erg ist nog net niet. ik hang hem er ook gewoon aan. Vergeêt hem ook wel eens, allemaal geen ramp.

Ik ben gewoon niet zo een fan van dingen opladen snachts. het kan best warm worden of kortsluiting maken als die beschadigd is.
Maargoed dat is mijn "voorzichtigheid"
vind 2woningbrandjes wel genoeg😅

PuurNatuur

Newbie
Recent de Storm vaporizer gekocht. Ik las op verschillende sites dat het gevaarlijk zou zijn om de 18650 batterij te overladen. Klopt dit? Is het dus gevaarlijk om em zeg maar in te laten steken terwijl je gaat slapen? Hoe doen jullie dit? Vroeg me ook af of jullie een reservebatterij hebben gekocht bij een gewone 'batterijwinkel' of je best wel echt degene koopt die in smartshops en coffeeshops worden aangeboden.
Wat @Juun zegt is in principe goede raad, alleen opladen als je erbij bent. Je moet je echter ook weer niet gek laten maken door disclaimers. Bovendien zijn die apparaten gewoon beveiligd tegen diep ontlading en overladen. Zolang je exact dezelfde batterij koopt zit je trouwens zeker goed.

Batterijen moet je nooit bij vaporizer shops kopen, want je wordt kei hard in je achterste genomen. Vaposhop verkoopt voor 16,50 euro de Samsung INR-18650-29E als extra batterij voor jouw vaporizer. Deze kun je bij NKON kopen voor ongeveer 15% van die prijs en het is gewoon hetzelfde product.

Laatst bewerkt:

Siemen23

Misschien een domme vraag maar hoe weet je juist dat je kruid volledig 'opgedampt' is? Ik gebruik hash en vape en wool en ik proef duidelijk dat de smaak van hash minder wordt maar er lijkt steeds damp te blijven komen als lurk. Komt er noormaal nog steeds damp uit als al het materiaal volledig opgedampt is?

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Hash heb ik geen ervaring mee, wiet wel. Ik kijk altijd naar de kleur van de wiet. Als het bruin/donkerbruin is dan is het zeker wel op. Er komt dan nog wel damp af maar de smaak is niet meer lekker en echt stoned wordt je er volgens mij niet van. Hasj is van zichzelf al bruin, dus dan zou ik oordelen op basis van de smaak.

Als je in een koele omgeving (buiten met dit weer) bent dan blijft er wel lang damp afkomen, net zoals er damp van je adem afkomt in de kou.

Heb een plaatje bijgevoegd van mijn pot gebruikte wiet (je kan van het restant nog een cake bakken, of thee zetten of zo)

Bijlagen

• IMG_20210107_204813.jpg
    IMG_20210107_204813.jpg
    331,4 KB · Weergaven: 5
Bovenaan