Vaporizer

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Haha supermooi expiriment, zou op brainiac ofzo moeten komen! :mrgreen:

Maar ik heb nooit echt last van té droge wiet, ik heb het idee dat het altijd even lang duurt. Hoe ziet de wiet eruit bij jou als je klaar ermee bent? Bij mij heel bruin of als je te lang door gaat zwart maar dan proef je ook niks meer.

jcp

Bewuste gebruiker
Hehe, brainiac... ik denk niet dat ze er in zouden trappen :wink:

Mijn wiet is na 3x aanstampen helemaal bruin, maar wordt nooit zwart..
Het zou ook nooit zwart mogen worden met vaporizen.

Ik weet niet welke vaporizer je gebruikt (die link naar azarius in je openingspost werkt niet meer) maar waarschijnlijk een conduction-style vaporizer, waarbij je de wiet in een bakje doet wat verhit wordt?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Haha vandaar dat je ook helemaal weg bent na 3 trekjes, ik dacht al... :grin:

Maar zo'n vaporizer gebruik ik inderdaad, dat is ook de goedkoopste soort he, maar in principe maakt het niet uit als het een beetje zwart is toch? Een keer had ik het niet door want ik zat in het donker maar toen proefde ik gewoon niets meer.

jcp

Bewuste gebruiker
Het is niet zo dat ik na 3 hijsen mijn hele wiet al bruin heb hoor, ik hijs meestal (bij een goed vochtig wietje) 10 keer aan de pijp, dan stamp ik de wiet een beetje aan, zodat het uit elkaar valt, dan kan je weer 10 keer hijsen, en dan nog een keer aanstampen en een paar keer hijsen.

Maar als het zwart wordt verbrand je je wiet (in jouw geval gaat dat makkelijker, omdat je wiet contact maakt met het verwarmings element).

Dus daar moet je voor oppassen, anders kan je net zogoed je wiet roken :smoke:

Dat is altijd het probleem met vaporizers zoals de BC vaporizer, je moet goed oppassen dat het niet te heet wordt.

Ik heb de BC vaporizer zelf ook gehad, heb hem zelfs nog, maar hij is bij mij kapot gegaan. Het verwarmings element warmt niet meer op...

jcp

Bewuste gebruiker
Nou, eerst had ik een BC vaporizer, die het niet echt super deed, en snel kapot ging.

Toen kocht ik een keer voor de gein zo'n smoking bubble

Daarna kocht een vriend van me een pijp van Herborizer:

Die is ook wel chill, maar je bent erg lang bezig om knetter te worden (niet zo'n groot verwarmingselement...)

En daarna heb ik gewoon de meesterpijp gekocht :sunglasses:

Maar die smoking bubble gebruik ik wel es als ik niet thuis ben en geen zin heb om shag te roken in een joint.

jcp

Bewuste gebruiker
Werkt ook meesterlijk, alle andere vaporizers die ik geprobeerd heb moet je echt moeite doen wil je wat damp produceren, en zie je zowat niks als je uitblaast.

Maar met deze is het opwarmen --> 1 hijs en de hele pijp slaat wit uit, en je moet niet te grote hijsen nemen, want je gaat gewoon kapot :hearteyes:

hightone

Experimenterende gebruiker
ik heb dit allemaal nu gelezen en weet nog altijd niet welke vaporizer ik moet kopen, die bc wou ik kopen maar nu iedereen zegt dat hij slecht is weet ik het niet meer.
300€ voor een vulcano zie ik ook niet zitten :(:(:(

jcp

Bewuste gebruiker
als je budget geen aanschaf van 300 euri toelaat kan je zowieso geen vulcano of een vaporizer van verdamper bv of iets van dat caliber kopen.

Ikzelf zou liever even doorsparen, je kan ook een vapir-one oid kopen dat werkt ook wel, maarja dan ga je er weer tussenin zitten :)

pieter-b

Wijs gebruiker
gewoon 2dehands kopen...vaporizers zijn typische producten die door een deel van de mensen niet word gewaardeerd na aankoop..en dus vrijwel nieuw voor een spotprijsje te koop zijn.

weleenswaar geen persoonlijke ervaring mee, maar volgens de reviews moet de vapir one en de vapir portable ook de moeite waard zijn.
kijk maar :P
http://www.youtube.com/watch?v=r3M3IKK_ ... re=related
nee serieus:
http://www.youtube.com/watch?v=xWLqkfCf ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=7kRnXYtP ... re=related

pieter-b

Wijs gebruiker
heejj...die heb ik!!..maar dan de anologe..heeft ook iets andere zak en aansluitingen. (deze lijkt wel een stuk lastiger) *edit..deze heb ik, met deze aansluiting: http://www.youtube.com/watch?v=oQRZ0MIUDD0 (al is mijn zak wel iets groter dan de zijne)

als je echt de lol uit wietroken wilt halen moet je een thc inhaler kopen :)

jcp

Bewuste gebruiker
Daar sla je de spijker op z'n kop maiskorrel, het effect is beter met vaporizen imho, maar het zit hem in het ritueel met een jointje + de tabaksverslaving waarom je uiteindelijk neigt om de vaporizer aan de kant te zetten...

Ik ben het echt zat, en ga geen shag meer roken, ook niet meer in m'n joints. Dus dan is het of puur roken of met kruiden mengen.

BTW ik heb zojuist 2 pakjes van die longkruiden van Dutch Spirit gekocht Pipo! ben benieuwd of het wat gaat doen, en hoe dat is als vervanger om af en toe bij een jointje in te draaien....
Ik heb eerst gemaild naar die luitjes en ze zeiden dat de kruiden juist in een vaporizer een goede werking hadden op je longen....

jcp

Bewuste gebruiker
Jup, werkt crap, en is crap, die van mij was met 10 keer gebruiken zelfs stuk :P

Als je een klein stukje terugleest in dit topic heb ik ook uitgelegd waarom een conduction-style vaporizer minder goed werkt....

pieter-b

Wijs gebruiker
klopt idd..zonder verbranding zouden de gezonde eigenschappen van die longkruiden idd tot hun recht komen...mijn vap gaat echter tot 200 graden, en ik heb het idee dat dat voor die kruiden erg weinig is..ze worden niet zichtbaar bruin en produceren een hele milde en licht mistige vapor. Als tabaksvervanger is het wat smaak betreft goed te doen. het is Zeker niet hetzelfde als tabak, maar als je het eenmaal gewent bent is het prima te doen. Ik kreeg er allen na 3/4 pakje hartkloppingen van..en daarom ben ik daarmee gestopt. Daarnaast was de zucht naar nicotine nog steeds een reden om regelmatig met tabak te draaien.

Het beste vond ik nog wel de nicotineloze tabak waar ik eerder over schreef. maar ook dan merk je dat de joints steeds viezer smaken naarmate de drang naar nicotine sterker word. de eerste jointjes vd dag zijn lekker en worden dan geleidelijk steeds viezer tot je er één met normale tabak rookt (met shag is trouwens niet goe te doen..ik gebruikte pallmall sigaretten, en haalde er ongeveer 70% rotzooi uit..helemaal zonder teer en nicotine brand het niet meer goed)

hightone

Experimenterende gebruiker
hmja ik rook niet dus ik zou graag een vaporizer hebben, maar alstie na 2 maal kapot is dan toch liever niet.

jcp

Bewuste gebruiker
Ik heb het vandaag besteld, ben benieuwd! ik lees ook vaker dan eens dat de kruiden wat toevoegen aan je high... wel raar dat jij er hartkloppingen van krijgt :(

Anywho je hebt je volcano vast al door en door getest? :wink:
Hoe bevalt hij tot nu toe? en ben je al meteen knetter van 1 zak of maak je meestal 2 zakken?

jcp

Bewuste gebruiker
De eerste keer dat ik hem gebruikte was in de shop toen ik hem kocht van Evert (eigenaar verdamper bv).

Ik had een paar hijsen genomen nadat hij de verdamper gevuld had met een beetje knipafval wat hij bij zich had in een boterhamzakje.
Toen de rest van de mensen ook allemaal een paar hijsen hadden gehad stampte hij de wiet even aan en nam ik nog 2 flinke hijsen.
Daarna ben ik op een stoel gaan zitten omdat ik serieus stond te wankelen :P
Toen heb ik de pijp gekocht en heb ik m'n zusje naar huis laten rijden....

Dat was de eerste keer dat ik iemand anders heb laten rijden omdat ik het niet meer kon na het gebruik van wiet....

Purple haze

Bewuste gebruiker
teebo zei:
je zult ervan verschieten hoeveel minder leuk blowen is zonder tabak

Ik heb het wel eens puur gerookt en daar vind ik dus weinig aan, je word er veel minder snel stoned van, heeft iemand enig idee hoe dat komt?

jcp

Bewuste gebruiker
Tsja, ik heb de eerste (deluxe versie) en ga binnenkort ook dat potje (vaporeizer) kopen met alle koppelstukken zodat ik daar ook mijn verwarmingelement op kan zetten.
Dat ga ik in m'n auto inbouwen :wink: :grin:

Het is allemaal handgeblazen (met certificaat) van borosilicaat glas, en werkt echt perfect, dus mij hoor je niet klagen :grin:

Bovenaan