Veel vragen in 1

talley

Newbie
Hmmmmmm waar zal ik eens beginnen.........

Mijn vriend gebruikt speed sinds zijn 16de (hij is nu 27) elke dag.
Hoeveel weet ik niet precies..
Dan nu de vragen.....

Zelf heb ik nu 2 maal een miskraam gehad, kan dat komen doordat hij gebruikt? Zelf gebruik ik niets.....

Hij is nu aan het stoppen (das altijd maar de vraag of dat echt is) Dan wordt hij altijd agressief en ben ik meestal de pineut......wordt hij agressief doordat hij aan het stoppen is? of zou dat gewoon in hem zitten?

Op het moment dat hij dus agressief wordt roep ik altijd heel hard.......ga aub snel wat halen......tja ben dan niet echt motiverend!!! Hoe kan ik er op zo'n moment toch voor hem zijn?

En dan voor nu ff de laatste, kan hij wel alleen, zonder hulp stoppen? Hij zegt allemaal van wel......maar vraag het me af!

Seneca

Experimenterende gebruiker
Wat een vreselijke situatie.. Niemand gunt je dit, onthoud dat.

Maar ter zake, fysiek gezien kan zijn speed-gebruik bij mijn weten geen invloed hebben op de miskramen;

èchter, psychologisch gezien wordt een deel van de ellende die jij meemaakt waarschijnlijk veroorzaakt door zijn gebruik. De stress die daar het gevolg van is, kan schadelijk zijn voor zowel jou als een ongeboren kind. Het is denkbaar dat dat psychologische aspect van stress een dusdanig effect op je lichaam heeft dat er zich een miskraam voordoet.

Jouw vriend heeft verder nooit een "normale" persoonlijkheid kunnen ontwikkelen als hij al sinds zijn zestiende dagelijks gebruikt. Het zal voor hem zeer moeilijk zijn om te stoppen met de speed, maar zelfs als hij daarin slaagt, laten al die jaren gebruiken toch een diepe indruk na op z'n hersenen (en dus z'n karaktereigenschappen). Met andere woorden, de speed is al heel lang een "deel" van hem geworden. Het is een illusie om te denken dat als de speed weg is, er opeens een normale persoon tevoorschijn komt na al die jaren. In hoeverre dat invloed heeft op zijn agressiviteit kan ik niet beoordelen.

Het is hard om te zeggen, maar als je bij hem blijft en in hem (en dus de speed) blijft geloven, ga je waarschijnlijk nog meer moeilijke en pijnlijke tijden tegemoet. Je moet je misschien toch eens goed rationeel afvragen of en waarom je daar zo bereid toe bent, zowel met het oog op je eigen leven als dat van je eventuele kind.

talley

Newbie
pffffff......had eigenlijk gehoopt op antwoorden die positief zouden zijn :cry: , ik weet het dom :flushed:

Zal er eens goed over gaan nadenken..... ik woon al 6 jaar met hem samen en hebben samen al zoveel meegemaakt!
(om eerlijk te zijn ben ik dus gewoon bang om weg te gaan)

Weet iemand misschien of er iets is waardoor ik, als hij weer agressief is, hem weg te laten halen? Ja ik ken de wouten wel........maar dan staat hij zo weer op de stoep toch?

Doodkapje

Wijs gebruiker
meid dat was een positieve raad hoor. echt! ik vind het heel erg dat je bang moet zijn van een partner die niet voor rede vatbaar is!

ik weet niet hoe het in nederland werkt maar hier in belgië heb je vluchthuizen en noem maar op. het enige dat jij moet doen is je leven zelf terug in de hand nemen en de stap zetten om dit te laten stoppen.
je bent geen boksbal! heb je geen familie of vrienden die je kunnen helpen?

sterkte nog :wink:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
poeh wat heftig... hoe moeilijk het ook is, ik denk dat je beter af bent zonder hem... heel veel sterkte *dikke knuffel*

nutsss

Wijs gebruiker
laat hem lekker een week of 3 alleen. Veel beter voor iedereen. Steun is wel belangrijk. Overleg het goed.

pepito

Bewuste gebruiker
Ik denk dat aan de woorden van Seneca niets meer is toe te voegen...
@ Talley: Als je t hebt over "hem weg laten halen"dan zou ik denken aan zelf weggaan en niet wachten tot t weer mis gaat....Succes..

talley

Newbie
Tja weg gaan.........Het huis staat op mijn naam, dus om nou weg te gaan?! Ook heb ik wat huisdieren die ik niet alleen kan laten. Ik zal er eens goed over na gaan denken.......zal jullie op de hoogte houden!

Bedankt voor alle lieve berichten

Gebruik-misbruik... Waar ligt de grens?
Ik ben van mening dat bij dagelijks gebruik er sprake is van misbruik. De agressie kan komen door "afkicken" of door teveel gebruik (slaaptekort?).
Hij zal je moeten aantonen dat hij kiest voor jou en niet voor de speed.
Als je bang voor hem bent, wat je toegeeft, zie ik momenteel maar 1 optie:
WEGGAAN!!!
Hiermee geef je hem aan dat hij een grens overschreden heeft. In een gelijkwaardige relatie hoor je niet bang voor elkaar te zijn, maar begrip voor elkaar te heben en op een goede manier met elkaar communiceren. Dat gaat hier goed fout!

Heb het lef om vor jezelf te kiezen. Het kan pijn doen, maar op deze manier doorgaan doet meer poijn en kan in potenmtie zelfs gevaarlijk zijn/worden.

Ik gebruik ook wel wat. Vooral wiet, XTC en speed. Maar dagelijks.... Als dat zou gebeuren, zou ik radicaal stoppen. Want dan bepaal ik niet meer wat ik gebruik, maar iets anders. En dat wil ik niet en dat zou hij ook niet moeten willen.

Succes met je keuze!

Doodkapje

Wijs gebruiker
talley zei:
Tja weg gaan(...)Ik zal er eens goed over na gaan denken.......zal jullie op de hoogte houden!

erover denken?!?! en ons op de hoogte houden???

OPNIEUW TALLEY : lees mijn eerste post... kies voor jezelf!!!

VERDIEN JIJ HET OM ALS BOKSBAL TE DIENEN???

godverde moest het mijn vent zijn, stampte ik z'n kloten door z'n strot!!! maar ja dat ben ik...

DOE HET NOU GEWOON EN MAAK HIER EEN EINDE AAN OMDAT JIJ HET VERDIENT!!!

Dr. Tommy

Badass junkie
Doodkapje zei:
talley zei:
Tja weg gaan(...)Ik zal er eens goed over na gaan denken.......zal jullie op de hoogte houden!

erover denken?!?! en ons op de hoogte houden???

OPNIEUW TALLEY : lees mijn eerste post... kies voor jezelf!!!

VERDIEN JIJ HET OM ALS BOKSBAL TE DIENEN???

godverde moest het mijn vent zijn, stampte ik z'n kloten door z'n strot!!! maar ja dat ben ik...

DOE HET NOU GEWOON EN MAAK HIER EEN EINDE AAN OMDAT JIJ HET VERDIENT!!!

dat is het beste ja. heb je niemand in je omgeving die de eerste tijd bij je kan blijven? Ik begrijp wel dat je hem niet zomaar de deur uit durft te gooien maar dit schiet toch ook nix op?

nogmaals sterkte

Doodkapje

Wijs gebruiker
Talley laat die vent eruit zetten als het jou huis is!!!

TALLEY JE KAN HET!!!

TALLEY JE DOET HET!!!

TALLEY JE LAAT DIE VENT ERUIT GOOIEN!!!

TALLEY JE BEGINT OPNIEUW!!!

TALLEY JE GAAT LEVEN!!!

misschien helpt het als je dit vaak genoeg leest, en ga je het dan geloven... nog heel veel sterkte

Seneca zei:
Maar ter zake, fysiek gezien kan zijn speed-gebruik bij mijn weten geen invloed hebben op de miskramen;

èchter, psychologisch gezien wordt een deel van de ellende die jij meemaakt waarschijnlijk veroorzaakt door zijn gebruik. De stress die daar het gevolg van is, kan schadelijk zijn voor zowel jou als een ongeboren kind. Het is denkbaar dat dat psychologische aspect van stress een dusdanig effect op je lichaam heeft dat er zich een miskraam voordoet.

ik ben het helemaal eens met het psychologische kant die je aanhaalt, maar ik ben van mening dat het drugsgebruik van haar vriend wel degelijk een rol kan hebben gespeeld. een goede vriendin van me heeft helaas een miskraam gehad ongeveer 1,5 jaar geleden nu. de foetus kon zich niet goed ontwikkelen in de baarmoeder en volgens de doctoren kon dat wel degelijk aan het drugsgebruik van haar vriend liggen wat door de jaren heen zijn zaadcellen had vervuilt en misvormt had.... .

talley >> neem met dit soort vragen niks van ons aan maar ga hiermee naar je arts als je antwoorden zoekt !

het is nogal een pittige situatie wat ik zo lees en ik wens je er veel sterkte mee !

talley

Newbie
Nou wat ik ga doen weet ik nog niet, omdat het geheel nog iets ingewikkelder is geworden :( Ik blijk zwanger te zijn.......wat nu dus niet de bedoeling......maar dat zal je altijd zien, jaren proberen en als het niet uitkomt zal je zien dat het wel goed gaat.

Nou ja of het goed gaat moeten we nog maar zien, ben nu pas 6 weken. Het voordeel van alles is wel, dat mocht mijn vriend nu weer agressief zijn ik dus echt weg ga........altijd makkelijker om voor een ander te kiezen ipv voor jezelf.

zommes

Badass junkie
Speed en de bevruchting

In bovenstaande informatie-pagina van Jellinek wordt gezegd dat het gebruik bij de man geen effect heeft op de bevruchting of de zwangerschap. Op alle andere drugsinformatie pagina's heb ik hetzelfde gevonden.

Dus de stelling van Seneca is het meest plausibel voor de verklaring van jouw miskraam.

Voordat ik op je vragen inga heb ik eerst nog een vraag aan jou: Wie heb je nog meer benaderd om over dit probleem te praten?

talley

Newbie
Sommige vrienden van mij, maar voor de rest niemand. Wil er voor de rest niet graag over praten. Op deze manier blijf je toch anoniem. Denk dat ik me er toch ook wel voor schaam op een of andere manier.

JewCookie

Wijs gebruiker
tempotempo zei:
Seneca zei:

ik ben het helemaal eens met het psychologische kant die je aanhaalt, maar ik ben van mening dat het drugsgebruik van haar vriend wel degelijk een rol kan hebben gespeeld. een goede vriendin van me heeft helaas een miskraam gehad ongeveer 1,5 jaar geleden nu. de foetus kon zich niet goed ontwikkelen in de baarmoeder en volgens de doctoren kon dat wel degelijk aan het drugsgebruik van haar vriend liggen wat door de jaren heen zijn zaadcellen had vervuilt en misvormt had.... .

talley >> neem met dit soort vragen niks van ons aan maar ga hiermee naar je arts als je antwoorden zoekt !

het is nogal een pittige situatie wat ik zo lees en ik wens je er veel sterkte mee !

Waarschijnlijk trekken de doktoren die conclussie niet alleen om het gebruik van speed. Zoals je misschien weet zijn veel speed fans ook erg goed in het combineren van deze drug met één of vele andere soorten drugs. Als de doktoren hier vanuit zijn gegaan of als dit zowizo al het geval was, dan is de conclussie totaal niet meer gebaseerd op de drug speed maar op één of meerdere andere drugs waarvan het bekend is dat deze de vruchtbaarheid kan beïnvloeden.

Hij gebruikt misschien dagelijks speed waardoor zijn gebruik vooral gefixeerd word op zijn speed gebruik maar dat hoeft niet te betekenen dat een conclussie met 'drugsgebruik' betekend dat speed hier ook meteen de aanleiding van is.

Serenity

Badass junkie
talley zei:
Sommige vrienden van mij, maar voor de rest niemand. Wil er voor de rest niet graag over praten. Op deze manier blijf je toch anoniem. Denk dat ik me er toch ook wel voor schaam op een of andere manier.

Schamen moet je niet doen. Voel je vrij om je verhaal te doen, want dat mag áltijd. Je verdient het om geholpen te worden als je dat wilt, en schaamte moet je achterwege laten. Dat hoeft NIET.

Sterkte! :)

richie87

Belezen gebruiker
talley zei:
Hmmmmmm waar zal ik eens beginnen.........

Mijn vriend gebruikt speed sinds zijn 16de (hij is nu 27) elke dag.
Hoeveel weet ik niet precies..
Dan nu de vragen.....

Zelf heb ik nu 2 maal een miskraam gehad, kan dat komen doordat hij gebruikt? Zelf gebruik ik niets.....

Hij is nu aan het stoppen (das altijd maar de vraag of dat echt is) Dan wordt hij altijd agressief en ben ik meestal de pineut......wordt hij agressief doordat hij aan het stoppen is? of zou dat gewoon in hem zitten?

Op het moment dat hij dus agressief wordt roep ik altijd heel hard.......ga aub snel wat halen......tja ben dan niet echt motiverend!!! Hoe kan ik er op zo'n moment toch voor hem zijn?

En dan voor nu ff de laatste, kan hij wel alleen, zonder hulp stoppen? Hij zegt allemaal van wel......maar vraag het me af!

als hij al zo agressief is dat jij maar zegt haal asjeblieft wat denk ik dat hij een groot probleem heeft..speed is niet niks en een tiental jaar elke dag gebruiiken is vragen om een hele moeilijke tijd....mocht je het kunnen opbrengen stap uit deze relatie en zoek naar iemand waar je wel een toekomst mee hebt...in mijn omgeving zijn ook mensen die elke dag gebruiken,naar mijn mening zijn die mensen verdoemt voor het leven...of ze moeten zelf al ECHT willen stoppen.....wat niet vaak voorkomt bij zulke zware gebruikers...... Veel sterkte

Bovenaan