Veilig XTC gebruik?

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Eyyy

Ik wil van het weekend XTC proberen met mijn vriendin die er ervaring mee heeft.
Ik heb het nog nooit gedaan. af en toe een beetje wiet gerookt.
Maar ja ik heb me goed voorbereid etcetera. Pillen zijn getest, water en kauwgom in huis gehaald, do's en don'ts gelezen.
Nou ben ik vandaag nog even langs de huisarts gegaan voor de zekerheid. Bloeddruk laten testen.
Eerste test was 148 over 80
Uit de tweede kwam 138 over 80
Uit de derde kwam 120 over 70
Hartslag was bij alle drie rond de 70
Ik ben erg gevoelig voor stres en maak me hier dus ook best wel weer zorgen om haha. Ik ga ze denk ik wel nemen (beginnen met een kwartje en als het goed genoeg is het gewoon daar bij houden. Maar ik neem sowieso niet meer dan een hele pil).
Weet iemand of ik me echt zorgen moet maken. Meer zorgen = meer stres. Vooral omdat ik dit nog nooit gedaan.

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Gewoon geen zorgen maken en niets verwachten van de ervaring. Lekker op jouw af laten komen en genieten dat is zeker een goeie basis.

Mss een hint als je gevoelig bent voor stress en zorgen. Zorg dat je iets leuk of interessant te doen hebt de tijd rond inname en er iets na. Zo denk je niet teveel na over stress.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Hoi!
Leuk een eerste keer! Spannend ook.
Ga je geen zorgen maken, laat alles los, dan zul je merken dat je ok bent. Zeker in het eerste keer als het opkomt. Je kan dan ff je gevoel en mentaal niet op 1 lijn hebben. Ik kan dan wat onrustig worden, wiebelende benen, dat soort dingen. Ga een spelletje doen, zet leuke muziek op of kijk bijvb een tekenfilm. Zodra je je gaat uitrekken (heerlijk gevoel) dan kom je als het ware in de chill modus.

Dus, no stress.. we hebben allemaal dat ene uurtje na inname dat we ff “wiebelig” zijn. Geen verwachtingen...

Ben benieuwd hoe/wat en zou het leuk vinden als je een rapportje post naderhand..

Have fun, Njoy!!!

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Ja het was fucking geweldig.
Heb voor een eerste avond wel iets teveel genomen denk ik. Echt meer dan twee pillen.
Ik voelde me heel chill. Ik ben lekker op de bank gaan zitten en heb rustig vier uur lang achtjes lopen draaien met mijn hoofd op hardstyle. Terwijl ik daar eigenlijk niet van houd en alleen maar klassieke muziek luister.
Ik vond vooral dat ontspannen heel lekker.
Helemaal in je eigen wereldje zijn zonder stress of iets.
Ik begon te hallucineren en voelde me fantastisch (mn vriendin dr gezicht zat vol met haar haha)
Ik werd midden in de nacht wakker en begon op mn telefoon te swipen tot ik ineens "mop tfuck doe je" hoor. Ik schud eens met mn hoofd en merk dat ik in mn vriendin dr wang aan het porren ben haha.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nog wel een vraagje.
Ik wil het echt weer gebruiken een keer.
Ik ben niet zo bang dat de seratonine dr niet meer is.
Ik ben heus bereid 6-8 weken te wachten.
Ik ben wel een beetje bang dat ik er uiteindelijk tolerant voor word als ik het een keer in de 8 weken neem.
Kan iemand daar iets over zeggen? Is dat ontspannen en chille gevoel dan weg?
Als ik een keer in de acht weken neem kan ik er dan tolerant voor worden?

Laatst bewerkt:

Fenne

Belezen gebruiker
Goed om te horen dat het een goede ervaring was! :smiley:

Toch wil ik je een beetje afremmen in je enthousiasme. Als ik lees dat je voor je eerste gebruik meer had willen nemen dat je gepland had en dan het goed voor je was.MDMA is een heerlijke drug, wat maakt dat je vaker wil, meer en langer. Probeer verstandig te zijn en hou je echt aan de 'richtlijnen' om hersenschade te voorkomen en zodat het nog lang leuk is om te gebruiken.

Het gaat niet zozeer om de serotinevoorraad, maar met name dat het niet goed is om met onvoldoende hersteltijd je neurotransmitters leeg te trekken en je receptoren te prikkelen.

Dus ja, te veel en te vaak doen zorgt ervoor dat de magie weg gaat.

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Goed om te horen dat het een goede ervaring was! :smiley:

Toch wil ik je een beetje afremmen in je enthousiasme. Als ik lees dat je voor je eerste gebruik meer had willen nemen dat je gepland had en dan het goed voor je was.MDMA is een heerlijke drug, wat maakt dat je vaker wil, meer en langer. Probeer verstandig te zijn en hou je echt aan de 'richtlijnen' om hersenschade te voorkomen en zodat het nog lang leuk is om te gebruiken.

Het gaat niet zozeer om de serotinevoorraad, maar met name dat het niet goed is om met onvoldoende hersteltijd je neurotransmitters leeg te trekken en je receptoren te prikkelen.

Dus ja, te veel en te vaak doen zorgt ervoor dat de magie weg gaat.

En aan welke richtlijn moet ik me dan houden? Is 8 weken genoeg?

Fenne

Belezen gebruiker
https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Frequentie van gebruik

MDMA pleegt roofbouw op je serotoninevoorraad (en in het algemeen op je lichaam). Bij te regelmatig gebruik nemen de (gewenste) effecten af, en wordt de impact op je gezondheid steeds groter. Vermijd dit dus.
De richtlijn die de meeste instanties adviseren is hoogstens ééns gebruiken in de 2 à 3 maanden.

Het is altijd eigen keus en eigen verantwoordelijkheid. Langer tussen gebruik laten zitten is altijd beter.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Leuk dat je eerste ervaring top was maar wil je ook even wijzen op het teveel nemen. Als ik jou was zou ik mooi 3 maanden of iets langer pauze nemen. De meeste pillen zitten rond de 180 a 200 mg dus je hebt best wel wat teveel genomen. 1.5mg tot 2mg/kg is zeker genoeg voor een leuke ervaring. Je hebt het risico dat je bij de volgende keer al heel wat minder kan voelen. Sws is de 1ste x de beste dus maak niet de fout om de 2de x nog meer te nemen om diezelfde 1ste keer te beleven.

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Leuk dat je eerste ervaring top was maar wil je ook even wijzen op het teveel nemen. Als ik jou was zou ik mooi 3 maanden of iets langer pauze nemen. De meeste pillen zitten rond de 180 a 200 mg dus je hebt best wel wat teveel genomen. 1.5mg tot 2mg/kg is zeker genoeg voor een leuke ervaring. Je hebt het risico dat je bij de volgende keer al heel wat minder kan voelen. Sws is de 1ste x de beste dus maak niet de fout om de 2de x nog meer te nemen om diezelfde 1ste keer te beleven.
Ah ja en hoe werkt dat precies met bijnemen.
Ik las iets over dat bijnemen niet persee je trip verbeterd. Is dat echt zo?

En dat drie maanden wachten wat je zei.
Heeft dat te maken met tolerantie of de seratonine uitputting?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ah ja en hoe werkt dat precies met bijnemen.
Ik las iets over dat bijnemen niet persee je trip verbeterd. Is dat echt zo?

En dat drie maanden wachten wat je zei.
Heeft dat te maken met tolerantie of de seratonine uitputting?
Inderdaad, bijnemen zal je niet opnieuw het liefdevolle knuffel gevoel terug krijgen. Je blijft wel wat langer waus zeg maar. Je serotonine is na je eerste dosis gewoon op en op=op :wink:
De drie maanden wachten heeft vooral met de serotonine uitputting te maken inderdaad. Je hersenen hebben ruim de tijd nodig om alles weer te herstellen. Hou tenminste 2 maanden aan maar beter is 3 maanden.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Fijn dat het goed bevallen is!
Gebruik wel een beetje met mate de volgende keer, de richtlijnen ff aanhouden. 1droppen en dan lekker gaan en nog een halfje bijpakken is voldoende voor een avondje. Bijpakken verlengt alleen maar, dat verliefde heb je echt alleen maar in de eerste 2 uur. Ook dat vermindert als je vaker gebruikt dus je hebt steeds meer nodig als je vaak (kort) achter elkaar dit doet.

Neem van mij aan, om het leuk te houden en niet meteen je lichaam een dreun te geven, netjes 3 maanden ertussen houden. Echt waar! Ik zie het om me heen ook, elke maand ff paar droppen omdat de “craving” er is zodra je gefixt bent en je dus meer en meer nodig bent voor hetzelfde effect. Niet doen!

Als je elke maand iets wil nemen gebruik dan tussendoor iets wat niet je emmertje serotonine leeg trekt.

Anyways, dank voor je rapportje, leuk om te lezen!

Bovenaan