Verantwoord speedgebruik?

MetaalKonijn

Badass junkie
Naar mijn mening is verantwoord speedgebruik ééns in de 1-2-3 maanden een grammetje gebruiken. Dan verder niks bijhalen.

Maar helemaal verantwoord is het naar mijn mening inderdaad nooit.:smoke:

Wacky

Badass junkie
per persoon verschillend. Als we stellen, verantwoord gebruik is zo dat je er niet verslaafd aan zal geraken.
Hoe sneller je verslaafd raakt, hoe sneller het niet verantwoord is.

Voor je gezondheid is natuurlijk simpel, hoe minder speed hoe beter, liefst helemaal geen.

domzel

Belezen gebruiker
drugs gebruiken is niet verantwoord, dat moet je maar gewoon op de koop toenemen

autorijden ook niet trouwens..

Goanaut

Bewuste gebruiker
Verschillend idd.. bij mij is het in ieder geval nog nooit boven de 1 gram per maand geweest, en dat vind ik wel oke zo.

Wacky

Badass junkie
halve of 1 gram per maand is overigens wel waar je ook volgens mij aan moet denken.

Als je denkt "het is per persoon verschillend en ik wordt van 5 gram per week echt niet verslaafd", dan heb je het heel waarschijnlijk mis namelijk :)

Giow

Experimenterende gebruiker
Net zoals MDMA, neem 1 of 2 gram op 3 maanden tijd.
Dan zal het niet veel slechts aan je lichaam doen.

Drugs is niet slecht als je het met mate doet :wink: .

JewCookie

Wijs gebruiker
Ik vind 'verantwoord' gebruik te breed te interpreteren om hier een tijd aan te koppelen. Speed gebruik is in mijn ogen 'verantwoord' als je voor jezelf bepaalde 'principes' hanteerd met bijvoorbeeld momenten wanneer het mag, bepaalde situaties of redenen voor gebruik en eventueel uitzonderingen wanneer er buiten deze basis principes toch gebruikt mag worden (bijv. een examen).

Deze principes mogen niet na verloop van tijd zich met de tijd mee ontwikkelen maar je hebt er pas wat aan als deze vast staan. Het doel van zo'n regel systeem is de invloed van de 'gewoonte vorming' zich niet te laten uiten in gemakkelijker gebruiken wat sluipenderwijs ontwikkeld naar een steeds groter wordende verslaving / overmatig gebruik. Door principes voor jezelf te hanteren weet je waar je aan toe bent en worden deze momenten van gebruik een 'gewoonte' met als gevolg dat het (onbewust) moeilijker en moeilijker word om op andere momenten te gaan gebruiken. Een verandering in een gewoonte zal bij het overtreden van je princiepes hetzelfde gevolg hebben als dat je bijv. al 2 jaar elke dag voordat je naar bed gaat je tanden poetst en dit één keer over slaat omdat je geen zin hebt om naarbeneden te lopen dan krijg je een knagend gevoel erover en is de kans klein dat je slaapt voordat je toch je tanden gepoetst hebt.. Dit knagende gevoel kan voorkomen dat je gebruik zich ontwikkeld in een verslaving.

En het belangrijkste van alles; blijf altijd eerlijk tegenover jezelf. Dat betekend ook niet liegen of excuusjes vertellen tegen andere mensen, indirect lieg je jezelf op deze manier voor. Onbewust ga je je eigen bedachte smoesjes 'geloven'..

Jezelf confronteren met de frequentie en hoeveelheid van gebruik en geld is ook een doeltreffende methode om je gebruik in de hand te houden. Daarbij is dit voor een deel ook gewoon eerlijkheid tegenover jezelf.

richie87

Belezen gebruiker
nee bestaat niet ! speed is gewoon het vieste rommel wat je hebt...niet aan beginnen is mijn tip...het is namelijk wel eruggg chilll

:openmouth: k hoor hier mensen praten over 1 gram per maand , dan ben ik bang dat ik een speedverslaving heb .

ik begon de eerste keer met 0,5 gram in een uur voor de hele avond
toen 6 weken later zit ik nog steeds ieder weekend of doordeweekse dag aaan de pep en per avond minimaal 2 gram en int weekend onbeperkt k zit nu qua hoeveel heid gebruik.6. 6.5 gram in een weekend en dan ieder weekend kan iemand mij vertellen wanneer ik egt laswt ga krijgen van het gebruiken in deze mate :sunglasses:

Wacky

Badass junkie
snuifdukkie zei:
:openmouth: k hoor hier mensen praten over 1 gram per maand , dan ben ik bang dat ik een speedverslaving heb .

Probeer eens twee weekjes zonder speed. Als dat zonder problemen gaat ben je niet verslaafd en is er nog niets aan de hand :wink:

EclipX

Immo zei:
EclipX zei:
1 - 3 gram per maand, denk ik

Ik denk dat 3 gram per maand erdoorheen jagen niet echt goed voor je is.

Idd, maar ik spring er wel voorzichtig mee om hoor. Ik ga bv nooit snuiven tijdens de week, want dat komt dan niet goed over @ work. Enkel in de weekends

btw, ik koop meestal iets van 1 tot 1,5 gram. Paar maand geleden eens 3gram erdoor gesnoven, hoho lol wat was dat fun, maar je moet ook wat denken aan je lichaam he

Dline

ik koop er 5 wat dan eigenlijk 3,5 -4 gram is per maand,voor 30/31 dagen :flushed: is 0,11 gr per dag :wink:

Lana

Wijs gebruiker
snuifdukkie zei:

ik begon de eerste keer met 0,5 gram in een uur voor de hele avond
toen 6 weken later zit ik nog steeds ieder weekend of doordeweekse dag aaan de pep en per avond minimaal 2 gram en int weekend onbeperkt k zit nu qua hoeveel heid gebruik.6. 6.5 gram in een weekend en dan ieder weekend kan iemand mij vertellen wanneer ik egt laswt ga krijgen van het gebruiken in deze mate :sunglasses:

Nou volgens mij heb je echt rotzooi dan... Met goeie pep heb je zoveel echt niet nodig.

ik heb geen rotzooi ik heb kwaliteit dat kan ik je verzekeren het is 1 keer versneden k heb het in pasta en moet het zelf droogsnijden :openmouth:

MindTraveler

Belezen gebruiker
in mijn ogen komt verantwoord speedgebruik niet vaak voor (toch niet hier in mijn leefwereld). het goedje is gewoon te goedkoop en makkelijk te vinden om er echt verantwoordelijk mee om te gaan. echt verantwoordelijk omgaan met speed is (vind ik) als je het niet met jezelf op voorhand afspreekt op welke tijdstippen je je speed gaat kopen maar gewoon een beetje snuiven wanneer je er veel zin in hebt. speed is een drug die bij mij al snel een gewoonte is na een paar dagen gebruiken

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Doodkapje zei:
@fat freddy's cat : en wat is jou favoriet drug dan??? het geweldige coke misschien?

ik gebruik bijna geen drugs meer...
af en toe hash en weed... Om wakker te blijven captagon.

een half slaappillletje elke dag om in te slapen ook. Coke vind ik ook rommel, veel te duur en je hebt er niks aan.

Maar ik heb ook jaren aan een stuk bijna elke dag speed gebruikt, vandaar dat ik weet dat het zulke rommel is!

(ik ben een watje he :grin: )

Everio

Bewuste gebruiker
ik denk dat je het best een goude regel kan hanteren, 1x per 3 maanden

stel je gebruikt ook pillen doe je het zo:

januari: pille
half maart pep
mei: pille
half juli: pep

en zo door... hoef je maar 1,5 maand te wachten voor je weer gaat :)

stel je doet nog iets, doe je het opsplitse op 1-1-1, toch elke drug 3 maanden stop dus ben je "verantwoord" bezig en toch chill :)

maja verantwoord... wat is dit? dat je weet wat je doet? of dat je zo doet met beperkte schade voor je lichaam ofzo?

maja lijkt me wel goede oplossing van mij :wink:

DjTrips

Bewuste gebruiker
mijn mening is, er bestaat geen verandwoord drug gebruik, het is schadelijk en veranderd je geest en lichaam, soms merk je dit pas als je probeert te stoppen.

Bovenaan