Verbod op RC's

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Tuurlijk, als je op een feestje bent en je 12 uur lang waus wil zijn zodat het goed in de planning past dan is 6-APB een prima tijdverdrijf. Maar de magie mist 'ie nou net.
In tegenstelling tot MDMA heb ik 6-APB niet samen met andere mensen gedaan, maar toch vond ik de "magie" helemaal niet missen of minder. De euforie wel minder intens. De enige echte "magie" zit natuurlijk ook al in ons, dus is het wellicht een kwestie van zelf ook wat meewerken om dat eruit te laten komen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik denk dat MDMA net de juiste balans heeft qua affiniteit met allerlei verschillende neurotransmitters. Wetenschappers houden daar eigenlijk niet zoveel van; want lastig te onderzoeken vanwege allerlei variabelen. Wetenschappers noemen het dan een 'dirty drug', omdat 'ie overal wel een beetje aan vastkleeft. Maar juist omdat MDMA ook een beetje affiniteit heeft voor antihistamine en adrenergic-receptors en acetylcholine ontstaat een gebalanceerd geheel.
Mijn hypothese zou dus zijn dat andere empathogenen selectiever zijn in hun affiniteit voor bepaalde receptoren. Zo is 6-APB is zeer sterke 5HT2b-agonist (wat geassocieerd wordt met hartklachten).

Dat zulke dingen veel uitmaken merk je ook bij synthetisch geproduceerde THC. Dat heeft heel andere effecten dan cannabis roken met een hoog THC-percentage. Waarom? Omdat andere cannabinoïden en terpenen ook affiniteit hebben voor allosteric binding sites van de CB1- en CB2-receptoren en ook op andere receptoren van neurotransmitters, waardoor het ongebalanceerde effect van chemisch zuivere THC wat wordt gebalanceerd.
Die juiste balans is volgens mij heel zeldzaam en lastig te bereiken en ook nog eens dosisafhankelijk.

Maar dus so far mijn hypothese.

geflipt

Wijs gebruiker
Maar dus so far mijn hypothese.
Volledig akkoord, maar wat @Mindless aanhaalde (vermoed ik) was die andere variabele, namelijk jezelf. Je mindset, je setting, je voeding, etcetera. Het valt toch niet te ontkennen dat die een zeer belangrijke rol spelen in je beleving? Los van enige affiniteit met je neurotransmitters...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ze zullen er echt niet voor zorgen dat de drup op andere receptoren zal gaan werken.
We zijn sowieso al een wandelende cocktail van drugs. Wat je denkt en hoe je denkt heeft daar ook allemaal invloed op. Je mindset bepaald grotendeels je beleving (en beleving is primair voor ons: de directe ervaring). Ook al zal de stof die je hebt ingenomen niet op een andere receptor gaan werken, daarnaast gaat er zoveel meer in je lichaam en geest om.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Je mindset bepaald grotendeels je beleving
Dat kun je zo stellen, maar mij persoonlijk zegt dat niets. Ik heb namelijk geen flauw idee wat een 'mindset' is, wel als begrip, maar niet
als realiteit binnen mezelf - het is niet dat ik dat theorietje niet begrijp, slecht humeur, slechte ervaring, tuurlijk. Maar dan nog ben ik
het er niet mee eens dat dit de beleving bepaald, omdat ik simpelweg niet geloof dat het emotionele circuit zo belangrijk is. Dat kan
belangrijk zijn, voor bepaalde mensen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat kun je zo stellen, maar mij persoonlijk zegt dat niets. Ik heb namelijk geen flauw idee wat een 'mindset' is, wel als begrip, maar niet
als realiteit binnen mezelf - het is niet dat ik dat theorietje niet begrijp, slecht humeur, slechte ervaring, tuurlijk. Maar dan nog ben ik
het er niet mee eens dat dit de beleving bepaald, omdat ik simpelweg niet geloof dat het emotionele circuit zo belangrijk is. Dat kan
Dat is dan jouw mindset dat jij dat zo ziet. En daarom jouw ervaring.

:tonguewink::wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En trouwens, emoties zijn super belangrijk in mensen. Zelfs mensen die zichzelf als rationeel zien, zijn in de basis emotioneel gedreven.

Je bent wat je denkt/voelt... In de wereld dan. Daaronder ben je ongeconditioneerd (puur) bewustzijn.

Imo :wink:

geflipt

Wijs gebruiker
Feit dat je hier zo 'rationeel' op reageert zegt veel (niet slecht bedoeld). Je gaat veel missen zo. Het emotionele brengt je dat beetje extra beleving, die extra stap hoger of dieper. Ik zeg hier niet dat je plots moet beginnen mediteren ofzo, maar het 'emotionele circuit' speelt wel degelijk een grote rol. Kijk maar naar mensen die een bad trip meemaken. De keren dat ik het meemaakte bij anderen was het vrijwel altijd een bepaald gevoel of een emotie die aan de oorsprong lag. Dat zegt toch veel over het belang ervan?

Ik weet dat ik je hiermee niet overtuigd zal hebben, maar tracht maar eens een goeie trip te hebben als je 'mindset' fout zit. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het vormt een obstructie. Een hindernis waar je over of door moet. In de andere richting werkt het net zo. Dan gaat alles net dat ietsje makkelijker. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Ik weet dat ik je hiermee niet overtuigd zal hebben, maar tracht maar eens een goeie trip te hebben als je 'mindset' fout zit
Uiteraard is het aan te raden het emotionele circuit op orde te hebben - dat is wezenlijk wat je hier wilt zeggen. Maar je kunt niet
in het algemeen stellen dat mindset allesbepalend is - dat is sterk afhankelijk van de opzet en toestand van de individuele geest. Je kunt evengoed beweren dat de mindset inderdaad de trip 'stuurt' maar dat je daardoor de interessante zaken mist.

geflipt

Wijs gebruiker
Uiteraard is het aan te raden het emotionele circuit op orde te hebben - dat is wezenlijk wat je hier wilt zeggen. Maar je kunt niet
in het algemeen stellen dat mindset allesbepalend is - dat is sterk afhankelijk van de opzet en toestand van de individuele geest. Je kunt evengoed beweren dat de mindset inderdaad de trip 'stuurt' maar dat je daardoor de interessante zaken mist.
Het is dan ook niet zo dat je constant met je mindset bezig moet zijn. Een goeie mindset heb je vooraf, of zoals jij zegt 'je emotionele circuit op orde hebben'. Daarna laat je je lekker gaan, en vergeet je dit alles en laat je je focus overglijden naar waar je naartoe wilt. In sé bedoelen we hetzelfde hoor, denk ik! :wink:

Bovenaan