Verdampen

SteenS

Experimenterende gebruiker
Hey mensen,

Ik heb weer een vraag, ik wil graag mijn wiet proberen te verdampen maar heb geen verdamper in huis, wil graag in het weekend (morgen) proberen maar heb geen verdamper, ik kan het niet bestellen want woon bij me ouders, en kan in Heerenveen geen smartshop vinden :(
Ik wil dus zelf een manier hebben om te verdampen, maar ik vertrouw zo'n "zelfgemaakt licht bol verdampertje" niet, want daar kunnen fet giftige stoffen in zitten :(
Dus ik vraag me af hoe ik dit het beste kan proberen, ik heb geen eens aluminium folie bij me.. echt zielig :P

Wat ik weet is dit: om wiet te verdampen moet het in ieder geval tot een fijne poeder gegrind zijn, en dat kan ik wel doen met een schaar, duurt wat lang maar heb ik er wel voor over.
En als ik het begrijp moet ik dus een glaasje hebben dat tegen die hitte kan maar dat de wiet wel warm genoeg kan worden (dus niet te dik glas), er moeten 2 gaatjes in zitten zodat het inhaleren goed werkt, en het moet ook goed geisoleerd zijn met een kapje.

Is er een manier?
als er geen manier is, moet ik maar weer proberen hasj melk te maken, maar ik ben steeds bang om hoger te doseren en krijg dus maar vrij weinig effect, ik voel alleen dat ik wat meer in me gedachten zit en weg getrokken van realiteit (HEEL klein beetje heh, niet een dikke trip :P)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je googled vind je toch echt een aantal smart/head/growshops in heerenveen waar je het zou kunnen proberen. In veel coffeeshops verkopen ze ook kleine pijpjes en vaak ook vapobowls of eaglebowls, kleine goedkope hand vaporizers van ''astronauten'' glas dat tegen hitte en een stootje kan.Laten bezorgen (bestellen via webshop) kan ook, mits je het laat afhalen bij een TNT of DHL servicepoint.

Zelf maken kan, zijn op youtube vele instructievideo's over te vinden.

Stop met jezelf zorgen te maken over een te hoge dosering.
Met niet meer dan 0,5 gram gemiddelde hasj gaat er, zeker als je het beetje gewend bent, niets erger gebeuren dan misschien wat overgeven en een gevoel dat je wat te hard gaat.
Accepteer dat er bij drugsgebruik ALTIJD risico's zijn, zodra je dat accepteert ga je lekkerder in je vel zitten met minder angsten.

SteenS

PepTalk zei:
Als je googled vind je toch echt een aantal smart/head/growshops in heerenveen waar je het zou kunnen proberen. In veel coffeeshops verkopen ze ook kleine pijpjes en vaak ook vapobowls of eaglebowls, kleine goedkope hand vaporizers van ''astronauten'' glas dat tegen hitte en een stootje kan.Laten bezorgen (bestellen via webshop) kan ook, mits je het laat afhalen bij een TNT of DHL servicepoint.

Zelf maken kan, zijn op youtube vele instructievideo's over te vinden.

Stop met jezelf zorgen te maken over een te hoge dosering.
Met niet meer dan 0,5 gram gemiddelde hasj gaat er, zeker als je het beetje gewend bent, niets erger gebeuren dan misschien wat overgeven en een gevoel dat je wat te hard gaat.
Accepteer dat er bij drugsgebruik ALTIJD risico's zijn, zodra je dat accepteert ga je lekkerder in je vel zitten met minder angsten.
Ik snap het, drugs heeft altijd nadelen, maar ik weet niet wat 0,3/0,5 gram hasj ongeveer is, Ik heb ook geen weeg schaaltje daarvoor :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je koopt toch een gram, of 1,5 gram of 2. Dan kun je toch wel inschatten wat 1/3e daarvan is, of 1/10e? Affijn, daar gaat het nu niet om natuurlijk, jij wilt dampen!

Al gegoogled naar die smartshops? Is echt genoeg te vinden, en zoals ik al zei in coffeeshops ook wel te verkrijgen.

SteenS

PepTalk zei:
Je koopt toch een gram, of 1,5 gram of 2. Dan kun je toch wel inschatten wat 1/3e daarvan is, of 1/10e? Affijn, daar gaat het nu niet om natuurlijk, jij wilt dampen!

Al gegoogled naar die smartshops? Is echt genoeg te vinden, en zoals ik al zei in coffeeshops ook wel te verkrijgen.
Ik ga er denk ik één kopen uit leeuwarden, daar is een smartshop als je naar school loopt, zal alleen niet zulk top materiaal zijn :P

Alleen jammer dat ik in deze situatie niet gewoon kan bestellen via internet :cry:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Laten afleveren bij TNT of DHL service point ergens in de buurt bij jou (supermarkt vaak oid). Krijg je een mailtje als je het kunt ophalen.

Ben je wel 18+?

SteenS

Ja ik ben 19, maar dat zou misschien inderdaad een optie kunnen zijn :)
En volgensmij ergens in de buurt is wel een post gebouw, weet niet zeker.

Oja, een brief opgestuurd krijgen is niet zo handig, me ouders gaan altijd door de post heen, en ik ben op dat moment op school denk ik.

SteenS

Kheb nog een vraagje, ik heb zo'n klein berenburg flesje van €2,50 in huis, zou die tegen hitte kunnen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SteenS zei:
Oja, een brief opgestuurd krijgen is niet zo handig, me ouders gaan altijd door de post heen, en ik ben op dat moment op school denk ik.

Je krijgt geen brief??
Alleen een e-mailtje (op de computert ) wanneer het aangekomen is.

SteenS zei:
Kheb nog een vraagje, ik heb zo'n klein berenburg flesje van €2,50 in huis, zou die tegen hitte kunnen?

Nee dat denk ik niet. Dat glas is van onder ook erg dik volgens mij..
Maar je kunt een lampje ook gewoon goed schoonmaken hoor. Wat zout/soda/zand erin en alcohol d'r bij en goed inwrijven en daarna paar keer goed spoelen met water en het is zo goed als schoon, schijnt. eventueel zonder te hijssen nog paar keer goed verhitten en weer laten afkoelen en je zit safe.
De troep op die op de wiet zit rook je ook dusja..

SteenS

Ik heb Maandag een verdamper gekocht voor €50, namelijk de "Flamez Vaporizer". Ziet er wel redelijk uit, maar ik ben steeds toch bang dat ik hele giftige troep inadem (plastic) enzo.. ik ben een bange schijterd :P
Dit is em: http://www.youtube.com/watch?v=BNTxSEN_ESM
Na het gebruiken heb ik altijd die nare gedachte in me hoofd van, strax schijnt er allemaal troep in dit goedkope ding te zitten ofzo :l

Ik denk steeds dat ik plastic proef :l

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Plastic smaak komt uit die slang. Na een paar keer gebruiken zal dat waarschijnlijk verdwijnen.

En wat als er allemaal ''troep'' in dat ding zit?
Geloof me, die kleine hoeveelheid schadelijke stoffen staat in schril contrast met de vervuilde buitenlucht, de shit die op en in je wiet zit of de zoetstoffen/conserveringsmiddelen/andere E-stoffen die je dagelijks in grote hoeveelheden binnenkrijgt.
Kankerverwekkend is het allemaal..

Alle plastic onderdelen had je voor het gebruik sowiso goed moeten spoelen met water (staat in de meeste handleidingen ook wel beschreven).

En gebruik je vapo'tje met de volgende geruststellende gedachte: Die hoeveelheid plastic heeft maar een bepaalde hoeveelheid ''slechte stoffen'' die vrijkomen bij verhitting. Daarna houdt dit gewoon op.
Al het schadelijke heb je er nu al afgerookt dus waarschijnlijk.

Enjoy :stoned:

Ps. En, wat verdient jouw voorkeur? Oraal, roken of dampen?

SteenS

PepTalk zei:
Plastic smaak komt uit die slang. Na een paar keer gebruiken zal dat waarschijnlijk verdwijnen.

En wat als er allemaal ''troep'' in dat ding zit?
Geloof me, die kleine hoeveelheid schadelijke stoffen staat in schril contrast met de vervuilde buitenlucht, de shit die op en in je wiet zit of de zoetstoffen/conserveringsmiddelen/andere E-stoffen die je dagelijks in grote hoeveelheden binnenkrijgt.
Kankerverwekkend is het allemaal..

Alle plastic onderdelen had je voor het gebruik sowiso goed moeten spoelen met water (staat in de meeste handleidingen ook wel beschreven).

En gebruik je vapo'tje met de volgende geruststellende gedachte: Die hoeveelheid plastic heeft maar een bepaalde hoeveelheid ''slechte stoffen'' die vrijkomen bij verhitting. Daarna houdt dit gewoon op.
Al het schadelijke heb je er nu al afgerookt dus waarschijnlijk.

Enjoy :stoned:

Ps. En, wat verdient jouw voorkeur? Oraal, roken of dampen?

Er stond alleen in de handleiding hoe je het moest gebruiken, niet professioneel van hun dus :l
Het orale gedoe vind ik zelf heel lastig doseren, ik bedoel dan is het weer te weinig dan weer te veel, ik vind het moeilijk :P
Verdampen, ik heb het al een paar keer geprobeerd nu, en doe volgensmij iets fout ofzo, of misschien ligt het een beetje aan de wiet (haze) die al een paar maanden oud is? :l
Ik heb 2 keer wel redelijk er wat van gevoeld maar voor de rest nog niet zo

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Een paar maanden oude haze zou nog prima moeten zijn hoor, enkel wat droog.

Als je het gevoel hebt iets niet goed te doen staat hij of te hard of te zacht.
Wanneer hij te hard staat zou de wiet verbranden en dus rook produceren, dit proef je echt heel erg goed. Hier merk je wel gewoon effect van.
Als je er niets van merkt, staat hij dus waarschijnlijk te zacht of je gebruikt te weinig wiet.

Die dude in het voorbeeldfilmpje gooit er aardig wat in (vind ik).
Hoeveel gebruik jij ten opzichte van hem?

SteenS

Ik heb ergens gelezen dat ongeveer de helft van wat je normaal zou roken in een joint wel genoeg is voor de meeste, dat heb ik dus gedaan, ik heb net (een kwartier geleden weer iets meer gebruikt en ben nog niet helemaal.. uuh zeker van, ik weet niet ik voel me een beetje raar niet super leuk en niet kut, gewoon een klein beetje vaag

SteenS

Kheb nu net weer "gevaped" met een licht hasje, heb aardig wat damp (of rook) ingeademnd en 20 seconden in gehouden iedere keer, ik voel me wat vaag op een positieve manier, toch nog steeds niet genoeg marja. Maar ik heb een soort kriebel in mijn keel hangen nu, is dat omdat het wel rook is die er uit komt? je ziet de vaporizer vol lopen, hoort dit zo? ik had em redelijk zacht staan

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De damp is licht zichtbaar, zoals waterdamp.
Het hoort geen dikke rookachtige damp te zijn.
Als je het duidelijk ziet bij het uitblazen is het, naar mijn ervaring, te warm geworden.

Die kriebel in je keel kan ook door het dampen komen, hoeft niet percé dat het verbrand is.
Het is wel zachter op de keel, maar je voelt toch wel iets.
Het kan overigens ook aan de hasj liggen die je hebt.

Dat je van dampen ''wat minder voelt'' kan wel kloppen, het geeft echt een duidelijke high.
Hoewel dit bij mij juist wel het meest intens is, hoewel het wel ''lichter'' aanvoelt.

Bovenaan