Verdriet overheersende emotie

Usual

Newbie
Hallo allemaal!

Omdat niemand in mijn vriendenkring dit herkent, dacht ik: misschien hebben er hier mensen dezelfde of vergelijkbare ervaringen.

Sinds twee jaar ben ik begonnen met het soms (eens in de twee/drie maanden) gebruiken van coke of speed, maar ook heb ik één keer XTC gebruikt. Al mijn vrienden en kennissen ervaren bij alledrie de drugs ofwel een euforisch, ofwel een krachtig, of wel een oppeppend gevoel. De laatste twee heb ik ook wel, maar dat euforische is waar het vaak mis gaat.

Gek genoeg heb ik vaak als ik dergelijke drugs gebruik een soort gek, verdrietig gevoel. De ene keer erger dan de andere keer, heel soms helemaal niet, maar het is meestal zo dat het lijkt alsof ik op een soort randje balanceer van blij zijn of juist heel verdrietig/nadenkend.

Mijn vraag is, herkennen mensen dit? En zo ja, zijn hier oplossingen voor? Ik snap namelijk echt niet waar het vandaan komt (heb geen achtergrond met depressie oid) en hoe ik het weg kan halen, maar het is heel vervelend als ik weer eens dat verdrietige gevoel heb.

Alvast bedankt :)

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Welkom op het forum!

Wat een lastige vraag! ik kan je hier niet verder bij helpen. xtc ofwel mdma zorgt ervoor dat al je serotonine (blijdschap) in een keer vrij komt en daar krijg je die rush van. heb je het ook niet als je xtc gebruikt?

speed geeft van zichzelf minder euforie mee dan bijv xtc. Denk dat je gewoon een verdrietig leventje hebt haha!

misschien dat andere je hier meer bij kunnen helpen.

:wave:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hoe hoog/laag ligt je dosis? Bijeen net niet ervaring waar ik te weinig genomen heb en net tussen rollen en nuchter in hang kan ik wel es zonder enige aanleg een minder gevoel krijgen richting down...

Yaizer

Bewuste gebruiker
Heb het zelf nooit met stimulerende middeltjes zoals pep, coke of xtc / mdma.

Ik word wel soms is verdrietig op psychedelica. Hele mooie momenten maak ik op dat soort dingen mee. Totaal niet negatief, ik zie het als iets positiefs.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik herken dit wel van vriendinnen. Ik heb er twee die soms ook in het begin dat ze xtc nemen even heel naar worden, soortvan verdrietig maar ook misselijk. Inmiddels zijn ze er allebei wel gewend aan en praten ze zichzelf er overheen, en dan is het de rest van de tijd gewoon prima verder.
Verder herken ik van mezelf dat ik soms even moet wennen aan het zorgeloze gevoel wat ik krijg als ik (dat soort) drugs neem, want dat ben ik van mezelf niet altijd gewend.

Is het bij jou constant aanwezig of wisselt het op zo'n avond?

Usual

Newbie
oortjes zei:
Welkom op het forum!

Wat een lastige vraag! ik kan je hier niet verder bij helpen. xtc ofwel mdma zorgt ervoor dat al je serotonine (blijdschap) in een keer vrij komt en daar krijg je die rush van. heb je het ook niet als je xtc gebruikt?

speed geeft van zichzelf minder euforie mee dan bijv xtc. Denk dat je gewoon een verdrietig leventje hebt haha!

misschien dat andere je hier meer bij kunnen helpen.

:wave:
Thanks! :)

Nee, helaas. Ik heb juist maar 1 keer xtc gebruikt, omdat ik die keer enorm verdrietig werd ervan. Constant op het punt van huilen bijna, echt vervelend.

Haha gelukkig geen verdrietig leven voor zover ik weet :tongueout:

Tekzor668 zei:
Hoe hoog/laag ligt je dosis? Bijeen net niet ervaring waar ik te weinig genomen heb en net tussen rollen en nuchter in hang kan ik wel es zonder enige aanleg een minder gevoel krijgen richting down...

Heel laag, ik ben best vatbaar voor drugs. Met speed ga ik bijvoorbeeld, als het goed valt, echt heerlijk op twee sleutelpuntjes. Hetzelfde geldt voor coke. Ook wel eens lijntjes genomen, dan ging ik wel harder, maar kon daar ook verdrietig van worden. Het lijkt net alsof het daar niet mee te maken heeft, al heb ik dit al wel vaker gehoord van mensen. Misschien een beetje mee gaan 'experimenteren'.

ZERO- zei:
Ik herken dit wel van vriendinnen. Ik heb er twee die soms ook in het begin dat ze xtc nemen even heel naar worden, soortvan verdrietig maar ook misselijk. Inmiddels zijn ze er allebei wel gewend aan en praten ze zichzelf er overheen, en dan is het de rest van de tijd gewoon prima verder.
Verder herken ik van mezelf dat ik soms even moet wennen aan het zorgeloze gevoel wat ik krijg als ik (dat soort) drugs neem, want dat ben ik van mezelf niet altijd gewend.

Is het bij jou constant aanwezig of wisselt het op zo'n avond?

Hmm, ja dat ervaar ik ook wel, dat het soms op een gegeven moment wel lukt om jezelf eruit te praten. Maar soms lukt dat dus niet en dan voel ik me zo verdrietig dat ik beter naar huis kan gaan. Anders ben je ook een last voor anderen die zich wel goed voelen.

Het wisselt wel, ja. Kan me ook super voelen en dan een dipje hebben, waarna het weer opbloeit. Of verdrietig beginnen en het dan fijn hebben. Het lijkt soms alsof ik extreem gevoelig ben voor mijn omgeving: als ik zie dat anderen het leuk hebben, voel ik me zelf ook beter. Al is dat ook niet altijd hoofdzakelijk een reden voor hoe ik me voel. Daarom vind ik het zo gek.

In ieder geval allemaal bedankt voor het reageren! Ik weet echt niet wat ik ermee moet namelijk.

Bovenaan