Vergelijking: Speed/Coke

Special_K

Experimenterende gebruiker
Hi,
ik ben dus een lichte cokegebruiker, maar heb de laatste tijd nogal wat twijfels:
het is zó duur, het effect duurt zó kort, en het is zó verslavend.
Is dit bij speed anders? Goedkoper is het zeker, dat weet ik. Maar wat kost het ongeveer per gram? Is het effect vergelijkbaar met coke, of helemaal niet? En hoe lang duurt het als je gewoon een lijn snuift? Als je er een gesnoven hebt, wil je dan sowieso steeds meer en meer, zoals coke? Voel je je ook zo rot als het op is? Ik heb ook gehoord dat het veel meer pijn doet om te snuiven.
Deel jullie ervaring met me aub.

Lauu

Badass junkie
lucifer in the sky zei:
kan u niet helpen heb nog nooit coke gesnoven.

post dan niet

Mijn Drogist heeft deze prijzen voor pep(speed):

10 gram pep 50 euro
95 gram pep 250 euro

reken maar uit :wink:

Carlitos

Badass junkie
Speed is te lekker vind ik , ontspanning,rustig,rush,werkingsduur, de tijd vliegt met speed,als ie uitwerkt wil ik altijd meer en blijf ik soms te langer wakker dan de bedoel was.Ik voel me zwaar klote als ie uitwerkt.

Maar Andere kunnen prima een lijntje doen en het rustig laten uitwerken,dusja.Beter speed ipv coke.

Snuif gewoon en kijkt hoe het je bevalt,meestal fikt ie wel harder in neus.Bommen kan je droppen als je wilt.

Koop grammetje voor 5tm10 euro ofzo en je vragen kan jezelf beantwoorden.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
moet je ook de cafeine verhouding erbij vermelden vind ik persoonlijk.
en uiteraard het percentage.

:mrgreen:

richie87

Belezen gebruiker
vergelijken heeft geen zin.... 2 totaal andere soorten drugs buiten het feit dat ze allbei snuifbaar zijn..... ff zelf uitproberen is mijn advies,weet je ook wat het is.... :rolleyes:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind de uitwerking van coke echt verschrikkelijk en met speed op heb ik dat helemaal niet. Ook is pep vele malen goedkoper en doe je er daarnaast ook nog eens langer mee. Ik kan me op een lekkere lijn speed urenlang vermaken, terwijl ik met coke op na een kwartier alweer aan de volgende lijn denk... Dat stel ik dan uiteraard nog even uit, maar echt lekker voel ik me daar niet bij (opgefucked). Ik heb coke dus tegenwoordig echt verbannen uit mijn leven en ga veel liever voor pep.
Qua gevoel verschilt het wel wat, van coke ga je je wat stoerder voelen en bij speed heb ik dat niet zo. Wel dat je er lekker van gaat praten en zin krijgt om van alles te ondernemen (met speed heb ik dat trouwens nog wel meer dan met coke).

JuliaLenco

Belezen gebruiker
het is zó duur, het effect duurt zó kort, en het is zó verslavend.
Is dit bij speed anders?

Ondanks dat het beide poeders zijn die je (over 't algemeen) via de neus neemt, is het wel heel anders ja.

Goedkoper is het zeker, dat weet ik. Maar wat kost het ongeveer per gram?
Het hangt er bij mij vanaf bij wie ik het koop. Ik betaal tussen de 6 en de 9 euro per gram.

Is het effect vergelijkbaar met coke, of helemaal niet?
Bij coke voel ik me heel zelfverzekerd, gezellig, vrolijk. Dat heb ik bij speed meestal ook. Het effect van coke is veeel minder lang, en zorgt bij mij niet voor een kater.
Als ik speed gebruik heb ik extreem last van een kater, voel ik mij zeker aan het eind van de 'rit' wazig en wankelig en krijg ik na een aantal uur last van (soms heftige) twijfel gevoelens. "Vind ik het nou wel of niet leuk hier?", "had ik het nou wel of niet moeten doen?" etc. Dit verdwijnt bij mij vaak na een minuut. Alleen aan het einde word ik meestal paniekerig, vooral tijdens de kater. "O mijn god, ik moet slapen.", "Er belt iemand!", "Shiiiit joh, ik heb over vier maanden een tentamen!"
Van speed kan ik echt de hele nacht door feesten en er flink bij drinken, ik blijf helder en voel me ook erg fijn. Onder invloed van coke heb ik niet altijd extreem veel zin om te dansen, soms ook wel, maar het overkomt me ook vaak zat dat ik heerlijk thuis wil zitten en enorm veel wil praten.

Hoe lang duurt het als je gewoon een lijn snuift?
Dat hangt er vanaf hoe groot/klein jij je lijntje maakt. Als ik begin van de avond een klein lijntje neem, dan slaap ik prima. Maar als ik echt ga feesten, en ik neem wat meer en wellicht later nog eens, zit ik zondag met de gebakken peren.

Als je er een gesnoven hebt, wil je dan sowieso steeds meer en meer, zoals coke?
Dat heb ik persoonlijk niet. Ik neem vaak nog wel wat, maar ik merk niet extreem veel verschil. Het hele ritueel van het lijntje hakken en leggen vind ik dan gewoon heel erg spannend en leuk, maar het is niet zo dat ik wanhopig opzoek ga naar meer als het op is.

Voel je je ook zo rot als het op is?
Nee dus.

Ik heb ook gehoord dat het veel meer pijn doet om te snuiven?
Pijn, pijn.. Wat is pijn? De eerste paar keren voelde het niet echt tof. Nu vind ik het eigenlijk lekker, dat branderige gevoel in je neus. Heerlijk als de tranen bijna over je wangen rollen en je keihard "KUT MAN!" roept terwijl je neus in brand staat. :grin:

Dit alles kan natuurlijk weer per persoon verschillen. Ik zou zeggen, neem eens een klein lijntje en kijk hoe je je daarbij voelt. Je zult vanzelf merken waar je grens ligt (hopelijk voor je erover heen gaat) en wat prettig is voor jou.

Special_K

Een zeer bevredigend antwoord. Dankjewel.
Nou nog wat zien te scoren voor het einde van de tentamens.

neti

Badass junkie
Special_K zei:
Een zeer bevredigend antwoord. Dankjewel.
Nou nog wat zien te scoren voor het einde van de tentamens.

dat is idd ook erg lekker op pep :mrgreen:

Endymion

Coke is wel leuk om met anderen te doen. Ik moet iig kunnen ouwehoeren erbij anders vind ik er niks aan.

Als ik coke thuis doe ben ik me constant aan het afvragen wat er nou eigenlijk zo leuk aan is en dat is het dan ook eigenlijk niet.

Wat Marla zegt kan ik me ook in vinden, al heb je net een lijn op, je zit alweer aan de volgende te denken omdat het toch net niet goed genoeg werkt.

Speed is wat dat betreft veel relaxter, je hoeft het ook niet perse te snuiven. Een goed bommetje geeft gelijk uren plezier zonder dat het in je opkomt om meer te nemen.

Verder is coke is gewoon belachelijk duur, zeker als je kijkt wat je er nou voor krijgt.

Het enige voordeel van coke is dat je kan zeggen nu stop ik en over een uurtje ga ik naar mn nest. Met speed ben nog wel even bezig :wink:

JewCookie

Wijs gebruiker
Speed en coke zijn twee totaal verschillende drugs, het overlappende effect is de basis; dopamine welke op zijn beurt zorgt voor adrenaline. De subtielere effecten zijn niet te vergelijken, ze vullen elkaar naadloos aan als je de twee combineerd.

Ik zeg erbij dit is een mening, menig lid wil zich nog wel eens op z'n pikkie getrapt voelen bij een mening over speed + coke.. :rolleyes:

Ik vind coke meer iets voor kortere, sociale gelegenheden met vrienden samen bijvoorbeeld een avondje. Speed is duidelijk langduriger en minder sociaal.

nathaliev

Newbie
ik heb best lang speed gedaan, maar coke is uiteindelijk beter vind ik zo..
simpelweg omdat t minder chemisch is en je der minder naar de klote van raakt, natuurlijk moet je er niet verslaafd aan raken :grin:

Fluxalex

Persoonlijk liever speed.. prijs/prestatieverhouding tussen coke en speed is ver te zoeken.

Alleen het eeuwige slaapprobleem van speed..

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik doe dat nooit tegen de avond aan. moest wel eens 8 uur doorwerken, na een dagje van 12 uur. heb ik een kwart lijntje gehad, De snelheid, en de kwaliteit gingen ineens weer met 250% omhoog :grin: :grin: , en iedereen zich maar afvragen waar ik die energie vandaan haalde... tot mijn collega mij aankeek en zei " en trakteren we vandaag niet ofzo?" die zelfde avond nog samen op stap geweest tot de volgende ochtend 8 uur. toen was het zaterdag, en werd ik tegen een uur of 16:00 pas wakker.

Bovenaan