Verkeerd gaan op XTC

Naar aanleiding van mijn eigen ervaringen met XTC die ik zometeen verder zal beschrijven vraag ik mij af; is er hier iemand wel is goed fout gegaan op XTC? (zoja, wat voor pil, mg en hoeveel had je toen op?) Aangezien XTC niet vaak een t acuut toxicologisch effect heeft ben ik hier benieuwd naar.
Ook vraag ik mij af om mensen dezelfde ervaringen met XTC als mij delen, als volgt:
Mijn 2e keer xtc begon op een techno-feestje en ik had van te voren een 'Rode batman' gekocht, ong 220 mg. Zelf ben ik een lichtgewicht van rond de 50-52 kg. over de hele avond heb ik niet meer dan 3 kwart gebruikt. Pilletje kickte snel in na 10 min en het overweldigende effect van XTC bereikte mijn hersens. Dansen, de hele avond! Tot dat ik een uur later wakker werd op de EHBO waar mij werd verteld dat ik 'out' was gegaan. Out gaan, gepaard met stuiptrekkingen, een hoge bloeddruk en wegdraaiende ogen. Deze symptomen lijken voor mij ietwat op een 'Epileptische aanval' Volgens de EHBO was het gewoon een combinatie van de hitte, de lichten en natuurlijk de XTC zelf. Na dit voorval heb ik besloten het nog één keer te proberen om uit te testen of ik er echt niet tegen kan. Noem dit eigenwijs. Nou goed, maandje geleden begonnen met een halfje, groene partyflock ook rond de 220 MG (mij goed voorbereid door genoeg te eten) Ik had enkele maatregelen genomen waaronder Cola drinken, goed te eten en zo nu en dan naar buiten te gaan, iets waar het de vorige keer aan schortte. Het pilletje kwam na een halfuur weer goed in en het oude vertrouwde euforische gevoel was terug. Even lekker gedanst. Terwijl ik in mijn eentje met mijn rug naar de lichten gekeerd aan het dansen was (Vriend ging even wat drinken halen) viel ik op de grond en ik zag de geschrokken gezichten van omstanders. Hierbij was ik echter bij bewustzijn, ik viel maar ik kon NIET opstaan. Ik 'schreeuwde' dat ik naar buiten wou en zodoende heeft een Jongen met zijn vriendin mij naar buiten gedragen? Dat vermoed ik, ik weet niet of ik zelf naar buiten ben gelopen of ben gedragen. Toen ik buiten kwam ging echter alles weer goed, de 'koude' lucht deed mij duidelijk goed. En alles werd weer helder. Hierna ben ik een kwartiertje buiten gebleven op aanraden van mijn vrienden en na dat kwartiertje weer naar binnen gegaan en uit het licht gebleven en zoveel mogelijk bij de deur gedanst waar het ook wat frisser was. Hierna ging alles goed en heb ik nog een uurtje door gedanst tot het einde van de fuif.
Dit is mijn verhaal, heeft iemand hier soortgelijke ervaringen met XTC of enig idee waardoor dit soort dingen gebeuren? Bij mijn 1ste x XTC is dit niet voorgevallen, de 2e en 3e keer wel.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Het zal waarschijnlijk aan je dosering liggen. Omdat je zo weinig weegt (en ik neem aan een vrouw bent?) luistert dosering nogal nauw. Een net iets groter kwartje of een net iets kleiner kwartje kan al het verschil maken tussen genoeg of te veel. Als je 85 kilo weegt en een man bent komt het niet op 10 of 20 miligram aan. Als je vrouw bent en 50 kilo weegt wel.

Nu zijn tegenwoordig de meeste pillen iets van 200mg en dat is lastig met doseren voor de weinig wegende vrouwelijke medemens onder ons. Een precisieweegschaaltje kan een uitkomst bieden. Is nauwkeuriger dan op het oog doseren.

En dan is het tot slot verstandig je ook aan 1 mg per kg lichaamsgewicht te houden als vrouw. Toch zeker als je nog niet zo veel ervaring er mee hebt, maar ook als je dat wel hebt eigenlijk.

Probeer dus de volgende keer zo nauwkeurig mogelijk 50 milligram in te nemen en wacht 1,5 uur en kijk wat het met je doet. Dat zou ik doen. Maar eerst een pauze van 2/3 maanden.

Ben al serieus slecht gegaan van vervuilde witte Louis Vitton pillen :grin: Duurde ong. 3 uur voor ie begon te werken en na een uur werd ik al ongeduldig dus heb ik gezopen en en halve superman bijgenomen en toen kreeg ik men klap. Kan me van die avond niets meer herrineren maar ik heb horen vertellen dat ik het wreed bont had gemaakt.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Ik sluit mij volledig aan bij Joopiejo. Je lichaam reageert op de binnenkomende stof, die klaarblijkelijk behoorlijk overweldigend is. Ik ben zelf een man van 88 kilo, 1.75 lang(ja er mogen wel een paar kilo's van af :wink:) en had bij m'n laatste keer moeite met een halfje. Werd er paniekerig van en heb een half uur buiten moeten zitten om te kalmeren. Kreeg veel te veel prikkels binnen.

Vergelijk het met alcohol. Als je een groot glas wodka in een keer naar binnen tikt zal het ook een negatief effect hebben, maar als je langzaam drinkt wordt je langzaam lekker dronken(al drink ik wodka nooit langzaam, maar dat is een ander verhaal).

Bovenaan