Verkeerde pillen?

zakkie

Experimenterende gebruiker
Xtc is iets dat mij al langer aantrok. Dus ik had via een gast op school 2 pilletjes geregeld. Op msn zei hij mij dat het groene dolfijntjes waren, en dit zijn volgens 'pillreports' wel nog redelijke goeie pillen moeten zijn.
Gisterenmorgen kreeg ik ze dan op school, maar wat mij direct opviel was dat er helemaal geen dolfijntje in stond, en de pillen hadden een bruin/beige kleur en ze waren gespikkeld. Nuja niets opgezegd, die jongen zei dat het goeie waren...
Toen ik thuiskwam, was 1 van de pillen al volledig verbrijzeld, en de tweede was in stukjes gebroken. Ik had het wel door dat dit waarschijnlijk troep was, maar rond 10.45 heb ik er dan eentje gesnoept. Ofja de stukjes in m'n mond gestoken dat ongeveer 1 pil zijn.
Na een halfuurtje voel ik mij klaarwakker, nadat ik 's middags ook wat gedronken en geblowd had en eigenlijk wel heel moe was.
Ongeveer rond 00 uur voel ik mezelf heel erg mottig en loom worden.
De patroontjes in het behang bewegen nu een beetje. Ik zeg tegen de mensen op msn dat ik mezelf erg mottig voel en gewoon zin heb om te slapen. Zodus ik sluit msn af en vraag mezelf nog af of dit nu DE partydrug is?
Ik voel mezelf heel erg mottig en moe, maar slapen gaat totaal niet.
Een heel raar gevoelletje, kaken sterk op elkaar geklemd, ietwat misselijkheid, toestand tussen slapen en wakker zijn, .....

Uiteindelijk ben ik rond 04 uur inslaap gevallen.
Nu ben ik al weer wakker en voel ik mij helemaal niet moe, maar nuchter ben ik precies nog niet.

Zouden die pillen inderdaad troep geweest zijn, of is dit gewoon omdat het m'n eerste keer was?

:wave:

kotssmurf

Belezen gebruiker
Hmm ik kan mij herrineren dat mijn eerste keren ook best een vaag gevoel was... Had de eerste 2 keren eig ook alleen lichte hallucinaties..
Maat ik kan me ook herrineren dat ik de eerste 2 keren rommelpillen heb gekregen :) Ik had er dan ook 5 binnen beide keren... (Wat best veel is voor de eerste keer)
Ik weet niet of het aan mij of aan de pillen lag maar mss is het wel zo dat je het gevoel moet leren kennen.
Maar het lijkt me ook wel dat je Speedpillen hebt gekochtn omdat je zegt dat je geen prettig gevoel had gwn wakker en kakken op elkaar...

TomThaMan

Newbie
Ik gok dat je zeer laag gedoseerde pillen hebt gekocht, of pillen met MCPP.

MCPP is een stof die je steeds vaker in pillen ziet, een goedkopere vervanger van MDMA met ongeveer de zelfde uitwerking, alleen lang niet zo sterk. Je kunt er ook snel misselijk van worden en hallucinaties komen ook vaak voor. Ik heb zelf ook toevallig laatst pillen ingenomen waar MCPP in zat (dat wist ik natuuurlijk niet op het moment van inname). Na 3 kwartier werd ik erg misselijk en begon ik me zo naar te voelen dat ik vanaf Awakenings naar huis moest, erg gaar dus.

Als je goede pillen had gehad met alleen MDMA, dan had je je zeker anders gevoelt. Zo als je zelf al zei vielen de pillen heel makkelijk uit elkaar wat duid op slechte kwaliteit pillen. Goede pillen zijn voorzien van een sterke glazuurlaag en vallen zeker niet zomaar uit elkaar.

Als je zeker wilt weten wat er in die pillen zat moet je er nog 1 kopen en naar een testcenter brengen...

Om je andere vraag dus ook te beantwoorden: Wat jij ervaarde is zeker niet de MDMA love feeling die je vooral de eerste paar keren ervaart. Je voelt je dan extreem chill en lijkt wel te zweven. Ook ben je totaal niet moe en loom.

Ik voelde me "mottig" !!!Hahaha weer een nieuw woord geleerd :P
Waren idd kutpillen joh, je eerste keer moet magisch zijn!!!

zakkie

Experimenterende gebruiker
@Kotssmurf
Wel in het begin dacht ik ook dat het speedpillen waren, omdat m'n vermoeidheid oppeens weg was. Maar een halfuurtje later was ik alles behalve nuchter en scherp, maar moe en had ik lichte visuele "hallucinaties"

@TomThaMan
Het zou inderdaad kunnen dat het mcpp was. Heb juist wat info opgezocht en blijkt dat mcpp een branderig gevoel geeft als je het op je tong legt, wat ik ook had.

Hyperdrive

Belezen gebruiker
zakkie zei:
Heb juist wat info opgezocht en blijkt dat mcpp een branderig gevoel geeft als je het op je tong legt, wat ik ook had.

Dat wist ik niet, handig om te weten.

Maar kut voor je dat je eerste keer zo is gegaan. Gelukkig heeft het meerendeel van de XTC gebruikers een hele magische eerste keer, wat resulteert in een echte liefde voor de drug.

Miss J

Bewuste gebruiker
Ik heb ook verkeerde pillen gehad dit weekend, na een half uurtje sloeg het als een bom in en ik wist echt niet meer wat ik moest doen.
Ik gebruik -en misbruik eigenlijk- xtc al een tijdje dus dat het zo'n inslag was klopte al niet helemaal en verder wist ik niet waar ik aan moest denken, m'n gedachten sloegen helemaal op hol, ik werd misselijk en ben maar op bed gegaan, en ik heb de hele nacht (en de dag erna wakker gelegen met de raarste gedachten, vreselijke dorst + koorts en vage hallucinaties die niet bij MDMA horen, ook kon ik bijna niks meer doen, m'n lichaam was zeg maar gewoon 'op'.

Ik heb al wat gelezen over mcpp maar het wordt me niet helemaal duidelijk, herkent iemand deze symptomen en kan diegene mij er misschien iets meer over vertellen?

Alvast bedankt!

@ Zakkie: Ik heb mijn vraag even gesteld in jouw topic omdat ik ook met verkeerde pillen te maken heb gehad.

In jouw geval komt het niet omdat het je eerste keer was denk ik, waarschijnlijk ook gewoon de verkeerde gekocht...

Hyperdrive

Belezen gebruiker
Miss J zei:
Ik heb ook verkeerde pillen gehad dit weekend, na een half uurtje sloeg het als een bom in en ik wist echt niet meer wat ik moest doen.
Ik gebruik -en misbruik eigenlijk- xtc al een tijdje dus dat het zo'n inslag was klopte al niet helemaal en verder wist ik niet waar ik aan moest denken, m'n gedachten sloegen helemaal op hol, ik werd misselijk en ben maar op bed gegaan, en ik heb de hele nacht (en de dag erna wakker gelegen met de raarste gedachten, vreselijke dorst en vage hallucinaties die niet bij MDMA horen, ook kon ik bijna niks meer doen, m'n lichaam was zeg maar gewoon 'op'.

Ik heb al wat gelezen over mcpp maar het wordt me niet helemaal duidelijk, herkent iemand deze symptomen en kan diegene mij er misschien iets meer over vertellen?

Hoeveel tijd zat er tussen die inname en de vorige keer dat je xtc deed? Misschien was je serotoninegehalte verneukt?

Everio

Bewuste gebruiker
TomThaMan zei:
Als je goede pillen had gehad met alleen MDMA, dan had je je zeker anders gevoelt. Zo als je zelf al zei vielen de pillen heel makkelijk uit elkaar wat duid op slechte kwaliteit pillen. Goede pillen zijn voorzien van een sterke glazuurlaag en vallen zeker niet zomaar uit elkaar.

je verhaal klopt enigzins alleen dit hierboven is echt de grootste onzin dat ik gehoord heb...

als je pillen uit elkaar vallen is het rotzooi? haha... je mdma wordt bij elkaar gehouden door bindmiddelen en eventueel ook andere middelen die de massa vergroten... als de producent er weinig bindmiddel in heeft gedaan zal hij idd sneller uit elkaar vallen... dit is TOTAAL geen kenmerk van slechte pillen,, heeft er niks mee te maken

en je glazuurlaag is een kenmerk van goede pillen? ook onzin....

wat is een glazuurlaag?
glazuurlaag = een laag over de pil waardoor de schadelijke stoffen pas in je maag vrijkomen omdat daar je "maagwand" dikker is... in je keel ofzo is je "wand" niet zo dik als in je maag en zal dus sneller beschadigd zijn (je praat echter over chemicaliën) dus een glazuurlaag is iets extra's van de producent en heeft niks te maken met de kwaliteit... maar beter voor je gezondheid (als je veeeeel slikt) maar zijn er veel producenten die dit iets interesseert? lijkt me niet he... geld geld geld is het enige waar ze aan denken...

dus ook een glazuurlaag is geen kenmerk van de kwaliteit van de pillen

weer een fabeltje de wereld uitgeholpen :)

Everio

Bewuste gebruiker
Miss J zei:
Hyperdrive zei:
Hoeveel tijd zat er tussen die inname en de vorige keer dat je xtc deed? Misschien was je serotoninegehalte verneukt?

3 week ongeveer...

normaal gesproken... 3 maanden minimaal voor het weer lekker is... echter als je elke maand 1 keer doet (dus om de 3-4 weken) zal je ook nog wat voelen en zal je niet "verkankerd" in je bed moeten liggen... echter je setting en mood werkt ook mee...

als ik me niet zo goed voel... en ik pak wat voel ik me daarna top... ook een verkoudheidje is verdwenen (meestal zweet je wel veel, en zweet je toch wel wat uit) maar als je opgejaagd bent ofzo of erg moe... kan je gevoeliger zijn voor eventuele slechte bestandsdelen... allemaal mee te rekenen

echter wil ik je toch een tip meegeven,, doe lekker rustig aan :) en hou het magische gevoel

Miss J

Bewuste gebruiker
Dat is juist het rare, ik ben wel wat gewend en ik heb ook wel vaker zo snel achter elkaar wat gebruikt maar dit was me nog nooit overkomen...
Ik ga na deze ervaring ook rustiger aan doen, ik heb er wel wat van geleerd! In het nieuwe jaar zoals jij ook zegt: Gewoon 1 keer in de 3 maanden en inderdaad het magische gevole behouden! :)

TomThaMan

Newbie
Everio zei:
TomThaMan zei:

je verhaal klopt enigzins alleen dit hierboven is echt de grootste onzin dat ik gehoord heb...

als je pillen uit elkaar vallen is het rotzooi? haha... je mdma wordt bij elkaar gehouden door bindmiddelen en eventueel ook andere middelen die de massa vergroten... als de producent er weinig bindmiddel in heeft gedaan zal hij idd sneller uit elkaar vallen... dit is TOTAAL geen kenmerk van slechte pillen,, heeft er niks mee te maken

wat is een glazuurlaag?
glazuurlaag = een laag over de pil waardoor de schadelijke stoffen pas in je maag vrijkomen omdat daar je "maagwand" dikker is... in je keel ofzo is je "wand" niet zo dik als in je maag en zal dus sneller beschadigd zijn (je praat echter over chemicaliën) dus een glazuurlaag is iets extra's van de producent en heeft niks te maken met de kwaliteit... maar beter voor je gezondheid (als je veeeeel slikt) maar zijn er veel producenten die dit iets interesseert? lijkt me niet he... geld geld geld is het enige waar ze aan denken...

Ik denk dat je me enigzins verkeerd begrijpt...

Ik heb het over de kwaliteit van de pil ZELF. Een fabrikant die een goede kwaliteit pil wil maken, dus met een normale hoeveelheid MDMA, zorgt er ook wel voor dat die dingen niet uit elkaar vallen als je er naar kijkt...

Dus wou ik ermee zeggen dat een slechte kwaliteit pil vaak ook duid op een mindere kwaliteit inhoud: weinig MDMA, mCCP.

Even over de glazuurlaag, daar heb je zeker gelijk in, alleen wordt de pil wel degelijk een stuk sterker als je er een goede glazuurlaag over doet.

En over de producenten die het niets boeit: Als je als producent een hoop pillen fabriceert en vaak levert, dan zorgen ze er wel degelijk voor dat het er verder goed uitziet en een beetje stevig is. Anders zullen ze zich snel in hun eigen vingers snijden...

Een feit blijft uiteraard wel dat je nooit aan de pil zelf kunt zien of hij goed is, maar een goede indicatie is het zeker. Alle pillen die ik heb gehad welke makkelijk uit elkaar vielen waren ook laag gedoseerd, of met een andere werkzame stof. Degene die goed waren, waren mooi gedrukt en vielen niet makkelijk uit elkaar.

Everio

Bewuste gebruiker
TomThaMan zei:
Everio zei:
TomThaMan zei:

wat is een glazuurlaag?

Ik denk dat je me enigzins verkeerd begrijpt...

Ik heb het over de kwaliteit van de pil ZELF. Een fabrikant die een goede kwaliteit pil wil maken, dus met een normale hoeveelheid MDMA, zorgt er ook wel voor dat die dingen niet uit elkaar vallen als je er naar kijkt...

Dus wou ik ermee zeggen dat een slechte kwaliteit pil vaak ook duid op een mindere kwaliteit inhoud: weinig MDMA, mCCP.

Even over de glazuurlaag, daar heb je zeker gelijk in, alleen wordt de pil wel degelijk een stuk sterker als je er een goede glazuurlaag over doet.

En over de producenten die het niets boeit: Als je als producent een hoop pillen fabriceert en vaak levert, dan zorgen ze er wel degelijk voor dat het er verder goed uitziet en een beetje stevig is. Anders zullen ze zich snel in hun eigen vingers snijden...

Een feit blijft uiteraard wel dat je nooit aan de pil zelf kunt zien of hij goed is, maar een goede indicatie is het zeker. Alle pillen die ik heb gehad welke makkelijk uit elkaar vielen waren ook laag gedoseerd, of met een andere werkzame stof. Degene die goed waren, waren mooi gedrukt en vielen niet makkelijk uit elkaar.

naja misschien kan je hier ook wel wat waarde aan hechten..

echter het stuk dat jij zegt dat een producent zijn best doet om "uiterlijk" etc beter te maken om meer te verkopen... daarna zeg je ook, die dingen kunnen niet veel zeggen over de inhoud...

ik zou de link iig niet leggen... heb verschillende pillen gehad... met glazuur en zonder, brokkelend en niet... en waren echt geen kwaliteitsverschillen in van WOW... tis miss beetje geluk hebben ermee

TomThaMan

Newbie
Tsja, het zijn mijn eigen bevindingen. Dan is zo'n (logische?) link snel gelegd. Mischien is het puur toeval, who knows...

Ik geloof jouw verhaal overigens ook wel hoor, don't get me wrong

teebo

Bewuste gebruiker
het is goede mdma als je het voor200%zekerweetHUUUUUUUUUULEKKERLEKKERenereigelijkgewoongeenHAAAAAAAAAhalveseconeovertwijfeldMMMMMMMMMMMMMMLEKKERHEEEEEMEEEEEEL!
dan is het goede mdma

Bovenaan