verlangen groeien>14 jaar

Haze

Bewuste gebruiker
Godsong zei:
Hey mensen, ik ben 14 jaar en ik blow nu ongeveer 1 jaar, ik deed het dan 1x in de maand met vrienden, maar de laatste 2/3 weken heb ik steeds zon gevoel in me dat ik steeds meer en meer wil, is hier iets tegen toe doen, want ik wil niet dat ik op me 14e al verslaaft raak aan weed

Me ouders weten er ook niks van.

nog 1 klein vraagje(hoord hier niet echt thuis) maar zijn paddo's op mijn leeftijd aan te raden?

Denk niet dat je verslaafd bent, ik zat namelijk ook een kleine 2 jaar geleden met dezelfde vraag. Het zit allemaal in je hoofd, je kunt niet verslaafd raken aan Cannabis, het is alleen niet gezond om het dagelijks te gebruiken, maja we doen allemaal wel eens slechte dingen :rolleyes:

Edit: Over je vraag over paddo's ga ik niks zeggen, zou het namelijk bij god niet weten of het wel aan te raden is op die leeftijd

Frisko

Badass junkie
Haze zei:
Godsong zei:
Hey mensen, ik ben 14 jaar en ik blow nu ongeveer 1 jaar, ik deed het dan 1x in de maand met vrienden, maar de laatste 2/3 weken heb ik steeds zon gevoel in me dat ik steeds meer en meer wil, is hier iets tegen toe doen, want ik wil niet dat ik op me 14e al verslaaft raak aan weed

nog 1 klein vraagje(hoord hier niet echt thuis) maar zijn paddo's op mijn leeftijd aan te raden?

Denk niet dat je verslaafd bent, ik zat namelijk ook een kleine 2 jaar geleden met dezelfde vraag. Het zit allemaal in je hoofd, je kunt niet verslaafd raken aan Cannabis, het is alleen niet gezond om het dagelijks te gebruiken, maja we doen allemaal wel eens slechte dingen :rolleyes:

Edit: Over je vraag over paddo's ga ik niks zeggen, zou het namelijk bij god niet weten of het wel aan te raden is op die leeftijd

tuurlijk loop die jongen maar wijs te maken dat je aan wiet niet verslaafd kan geraken!!!!!
je moet niet dadelijk zeggen nee het is niet verslavend!!!!!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

de meningen hierover zijn nogal verdeeld!!!
ikzelf vind dat wiet het enige is waar ik aan verslaafd ben!!!!
lees : GEESTELIJK!!!!!!!!

dus zeg niet dat het niet kan!!!
ik zou er gewoon mee stoppen of minderen als je niet wil verslaafd geraken!!!

oi :( :rolleyes:

Frisko

Badass junkie
Godsong zei:
Bedankt voor je antwoord, ik gebruik het nu wel wekelijks.

Weten er nog mensen antwoord op de vraag over de paddo's?
paddo's zou ik niet aan beginnen nu als ik van jou was...llees er eerst maar eens heeeeeeel veel over!!
het is heftig spul hoor!!!niet omdat het in de smartshops verkocht word,dat het daarom minder sterk is hoor!!!!
je staat volgens mij op 14j nog niet sterk genoeg in je schoenen om een trip aan te kunnen(psychisch)

mzzls :)

BombSki

Bewuste gebruiker
ehm ik neem aan dat je met tabak rookt? rook je?
Ik denk dat je verslaafd bent aan tabak en omdat je dat notmaal gebruikt als je blowt, denk je (bewust of onbewust) dat je 'blowen' nodig hebt.
Ik raad je aan om puur wiet/hasj te roken, dit is wel geestelijk verslavend, maar alles is in principe geestelijk verslavend, dus..

Haze

Bewuste gebruiker
Ik denk idd niet dat blowen verslavend is, maar dit is mijn beeld, misschien omdat ik (denk?/Weet?) zelf niet verslaafd te zijn

Frisko

Badass junkie
BombSki zei:
ehm ik neem aan dat je met tabak rookt? rook je?
Ik denk dat je verslaafd bent aan tabak en omdat je dat notmaal gebruikt als je blowt, denk je (bewust of onbewust) dat je 'blowen' nodig hebt.
Ik raad je aan om puur wiet/hasj te roken, dit is wel geestelijk verslavend, maar alles is in principe geestelijk verslavend, dus..
lol @ dit verhaal,wiet roken met tabak is verslavend???
hmmmz hoe komt als ik sigaretten heb ik ook naar wiet verlang!!!
ik ben gewoon verslaafd aan wiet,zoals bijna al mn kameraden!!!(bijna)

mzzl

Mac...

Badass junkie
Wiet is echt wel zo geestelijk verslavend. Probeer zeker mate te houden en zoek je gelegenheden uit waarbij je jezelf toestaat om te blowen, maar verder dan ook niet. Zeg niet dat je meteen moet stoppen, maar let wel op!

Paddo's op je 14e?
Ik raad het je af!

Frisko

Badass junkie
Mac... zei:
Wiet is echt wel zo geestelijk verslavend. Probeer zeker mate te houden en zoek je gelegenheden uit waarbij je jezelf toestaat om te blowen, maar verder dan ook niet. Zeg niet dat je meteen moet stoppen, maar let wel op!

Paddo's op je 14e?
Ik raad het je af!
precies ja... :)

BombSki

Bewuste gebruiker
Frisko zei:
ol @ dit verhaal,wiet roken met tabak is verslavend???
hmmmz hoe komt als ik sigaretten heb ik ook naar wiet verlang!!!
ik ben gewoon verslaafd aan wiet,zoals bijna al mn kameraden!!!(bijna)

mzzl
jep, wiet is niet lichamelijk verslavend en tabak wel.

je bent misschien geestelijk verslaafd aan wiet. Maar alles is geestelijk verslavend.
als je 1 jaar wekelijks wiet rookt geloof ik niet dat je geestelijk verslaafd bent aan wiet.
Zoals ik al zei: je denkt (bewust of onbewust) dat je verslaafd bent aan wiet, terwijl dit gewoon de tabak is.

enne frisko, lees ff je blacklight doeken thread in de crea hoek, we wachten op een antwoord :P

BacingsPen

Badass junkie
nu is het nog wekelijks, straks wordt het dagelijks...

Zo gaat het met een groot deel van de mensen die begint met blowen...

De mensen die normaal kunnen blijven functioneren gaan er mee door. En anderen stoppen van de 1 op de andere dag.

Het gaat er trouwens helemaal niet om hoe vaak je blowt o.i.d maar vooral ook WAAROM je blowt...

Voor de ene doet wiet wonderen op z'n tijd. De andere raakt verslaafd (niet aan de wiet, maar aan het stemmetje tussen je oren dat jouw wijs maakt dat je het nodig hebt.)

En dat ben je dus voor 100% zelf.

Zolang er geen serieuze problemen in je leven zijn zou ik me er geen zorgen over maken.

matthijs

Badass junkie
Hmm. Op je 14e een keer per week blowen kan opzich wel hoor. Daar zul je niet zo'n last van hebben. Waarschijnlijk werk je niet en als je niet bovengemiddeld veel zakgeld krijgt heb je ook niet genoeg geld om het dagelijks te doen. Ik zorg gewoon altijd dat mijn andere verplichtingen, school enz. er niet onder lijden. (probeer ik tenminste :rolleyes: ) Dan is het niet zo'n probleem want echt ongezond is het niet. Wel merk ik dat, als je een langere tijd dagelijks blowt je nogal duf wordt. Mijn moeder merkte het een tijdje geleden aan me dat ik geminderd was met blowen. ik blow nooit met mijn ouders dus het is wel aan je gedrag af te zien (door moeders natuurlijk. die zien altijd meer :wink:)

matthijs

Badass junkie
Paddo's zou ik trouwens niet doen. Ik denk niet dat het echt erg leuk wordt. Als je het echt perse wilt doen (wat ik dus afraad) doe dan gewoon een halve portie kaalkopjes. Maar goed. ik zou zeggen: wacht er nog een paar jaartjes mee. Het effect is anders dan je warschijnlijk verwacht en hoopt.
Als je graag wilt trippen kan je ook proberen flink wat goede wiet door een waterpijp/bong te roken.

Wortel

Bewuste gebruiker
Godsong zei:

Zekers kan het wel maar begin gewoon met een halve portie en wees niet te ongeduldig. Dus als er zo 1 2 3 niks gebeurd gewoon voldoende tijd tot de volgende tijd laten zitten. In preciepe kan iedereen alles doen alleen raad ik harddrugs toch eigenlijk wel af aan 16- ik denk dat je beter een keer paddo`s kan pakken dan wekelijks blowen. Als je kan zou ik daar mee stoppen.

Edit: Lees dat de meeste er hier op tegen zijn, ik zelf ben van mening dat het wel moet kunnen mits je echt een KLEINE hoeveelheid pakt. Nogmaals stop met blowen als je nog kan, veel van mijn vrienden blowen nu een jaartje ik zelf niet ik merk zo GROOT verschil met een jaar terug. In woorden blijven hangen, vergeten etc. ik denk dat je school er ook onder zal lijden.

matthijs

Badass junkie
slipperman zei:
Nogmaals stop met blowen als je nog kan, veel van mijn vrienden blowen nu een jaartje ik zelf niet ik merk zo GROOT verschil met een jaar terug. In woorden blijven hangen, vergeten etc. ik denk dat je school er ook onder zal lijden.

Hij blowt een keer per week he. Ik denk niet dat je daar dan erg veel last van gaat krijgen eigenljk.

Wortel

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
slipperman zei:
Nogmaals stop met blowen als je nog kan, veel van mijn vrienden blowen nu een jaartje ik zelf niet ik merk zo GROOT verschil met een jaar terug. In woorden blijven hangen, vergeten etc. ik denk dat je school er ook onder zal lijden.

Hij blowt een keer per week he. Ik denk niet dat je daar dan erg veel last van gaat krijgen eigenljk.
Ik weet wel zeker van wel.

matthijs

Badass junkie
Hmm, dat is ook erg persoonsgebonden denk ik. Ik merk dat ik, nu ik redelijk veel blow dingen ga vergeten enzo. Dit had ik 2 jaar geleden toen ik nog 1 keer per week blowde niet.

Wortel

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
Hmm, dat is ook erg persoonsgebonden denk ik. Ik merk dat ik, nu ik redelijk veel blow dingen ga vergeten enzo. Dit had ik 2 jaar geleden toen ik nog 1 keer per week blowde niet.
Ik zelf blow niet maar merk het aan veel vrienden ook die maar 1 - 2 keer per week blowen na een jaar begin je het echt toch wel te merken aan hun hoor.

matthijs

Badass junkie
Hm ok. Misschien ook wel, maar dat ik het gewoon niet van mezelf merk. Maargoed. Ik weet niet of ik het blowen op wil geven om dat tegen te gaan

savanna

Newbie
Hoi!
Ik schrik best van je verhaal, ben ook begonnen op mijn veertiende ( ben nu inmiddels 21) en heb enorm veel problemen gekregen door het gebruik van drugs. Ik ben inmiddels al een jaar van de harddrugs af, en nu net een week van de wiet. Wiet is dus wel hartstikke verslavend ( geestelijk natuurlijk), en ik kan het weten. Mensen vergissen zich er echt in hoor, ik heb door mijn overmatige wietgebruik een angsstoornis gekregen, waar ik zelfs medicijnen voor moet gebruiken ( anders kan ik niet meer normaal functioneren). Ik denk wel dat het eraan ligt of je gevoelig bent voor geestelijke problemen, maar bij mij is dit echt pas ontstaan na veel drugsgebruik, en vooral wiet.
Als je zeker wilt weten dat je hier geen problemen mee krijgt, raad ik je aan om er zo snel mogelijk mee te stoppen. Ik zou willen dat ik nooit begonnen was, want echt geloof me....paniekaanvallen e.d. zijn echt vreselijk.
Ik heb op mijn vijftiende 1 keer paddo's geprobeerd en ook dit was een afschuwelijke ervaring, ben naar het ziekenhuis gegaan in pure paniek omdat ik dacht dat ik doodging en het nooit meer over zou gaan. Ik raad het je echt af, zeker op zo'n jonge leeftijd als je nog niet zo stabiel bent. Laat je ajb niet overhalen om het wel te doen, want het kan echt vereerd aflopen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes en remember: een nuchter leven is 100.000 keer leuker en vooral ECHTER!!!

matthijs

Badass junkie
Ik ken iemand die dit ook heeft gehad, maar die blowde ook wel heel erg veel. Zeker voor zijn leeftijd... Als je 1 keer per week blowt gebeurt zoiets niet zo snel.

savanna

Newbie
Matthijs, ik denk dat je gelijk hebt met wat je zegt, maar je weet ook dat de kans groot is dat als je op je veertiende eens per week blowt, dat de kans er dik in zit dat je over een jaar ofzo wel dagelijks blowt. Het sluipt er echt in....tenminste zo is het bij mij gegaan.Voor je het weet zit je er iedere dag aan en dan beginnen de problemen. Daarnaast denk ik dat je op je veertiende nog niet volwassen genoeg bent om verstandige beslissingen te maken wat betreft drugs.
En wees eerlijk: wat voegt die joint nou eigenlijk toe aan je leven??? ( behalve dat uurtje dat je je loom en gezellig voelt)
De ellende die erdoor kan ontstaan weegt toch niet op tegen dat beetje plezier??
Als jij er anders over denkt, hoor ik het graag. :wink:

matthijs

Badass junkie
Ik weet dat veel blowen erg slecht kan zijn. Dat heb ik zelf ook wel ondervonden. Ik ben nu 17 en een half jaar geleden heb ik dagelijks best veel geblowd, altijd in tussenuren, na school nog een of twee...dat soort grappen. Op den duur blowde ik een dagje niet en kwam ik maar niet in slaap en kwam ik in een soort van halfslaap terecht waarin ik een of andere rare paniekdroom kreeg, niet leuk. Dat is me nog een paar keer gebeurt en daarna ben ik gemnderd. Maargoed, ik deed het dus ook wel extreem en ik denk dat veel mensen zich ook wel een beetje kunnen inhouden...de topicstarter klinkt nu al wel bezorgt over zijn gebruik en ik denk dat hij wel oppast...
Ik heb als stelregel dat mijn sociale leven en mijn school en hobby's er niet onder mogen lijden...Die paniekaanvallen die jij had heb ik bij een iemand gezien en die blowde echt heel erg veel...(minderen deed hij op den duur en toen ging hij naar 2 joints per dag :P) , nu blowt hij helemaal niet meer. (Ik had gewon slaapproblemen.) Ze zullen dus niet veel voorkomen en alleen bij lang en zwaar gebruik. Als je oppast en probeert het blowen 's avonds te houden kan het best en zul je er weinig last van hebben denk ik zo.

matthijs

Badass junkie
Ja kijk. Je moet onthouden dat jij niet de enige grootverbruiker bent in Nederland he...Ik ken genoeg mensen die dagelijks flink blowen en er geen last van hebben.

A

Anonymous

Gast
Ik heb ook vaak zware paranoia en een bang-achtig gevoel als ik blow, maar echt een paniek aanval heb ik niet gehad, ik denk dat ik daar geen aanleg voor heb. Aangezien ik altijd een rustig persoon ben, en wel wat 'stress' aankan.

savanna

Newbie
Matthijs, Ja haha. ze blowen nu lekker zoveel, en merken nergens wat van. Wacht maar tot je stopt, dan praten we verder.
En ik heb ook nooit gezegd dat iedereen er last van krijgt, maar dat is sowieso pas merkbaar wanneer je stopt. En een keer flippen van teveel blowen is iets anders dan je hersens beschadigen na heeeeeeeeeel veeeeeeeeel blowen en als je stopt pas merken wat je eraan overgehouden hebt.
Beetje eigenwijs ben je wel he. Ik probeer alleen mensen te waarschuwen, kan het je niks schelen, mij best...

matthijs

Badass junkie
Het kan me best wat schelen en ik vind het klote voor je. Ik ben het alleen niet helemaal met je eens. Als die de eerste keer is dat dit je overkomt...laat dit dan de eerste keer zijn. Het zal vast nog wel vaker voorkomen. Doe nou niet alsof ik een of andere domme, eigenwijze puber ben...Jij bent hier net zo eigenwijs als ik.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
savanna
dat wat jij zegt klopt voor een gedeelte niet b.v. het
"Ja haha. ze blowen nu lekker zoveel, en merken nergens wat van. Wacht maar tot je stopt, dan praten we verder."
ik ken namelijk meerdere personen die al meer als 30 jaar blowen en al meerdere keren zijn gestopt (omdat ze er geen zin meer in hadden)
en die hadden NERGENS last van... en jij bent immers ook nog maar 21 en moet dus nog een hoop leren
en dat je hersenen beschadigen bij blowen is minder erg als wanneer je veel moet niezen, alcohol drinkt, rookt, spuit, slikt en snuift

"Scientists say a surprising new study suggests marijuana could actually boost brain power.

Experiments on rats given a potent cannabinoid have shown the drug stimulates the growth of new brain cells.

Canadian researchers found that the drug caused neurons to regenerate in the hippocampus, an area that controls mood and emotions, after one month of treatment.

Its effect was similar to that of the antidepressant drug Prozac, which also stimulates nerve growth in the hippocampus.

The rats were less anxious and more willing to eat in a novel environment that would normally make them fearful.

Most drugs, including alcohol, heroin, cocaine and nicotine, have been shown to destroy nerve cells in the hippocampus."

dus gelieve eerst alle informatie tot jezelf verschaffen en dan pas informatie verstrekken zodat je het ook goed kan leveren
wawnt om puur vanuit eigen ervaring te praten is niet echt informatief voor anderen want zoals al zo vaak is gezegd elke drug heeft een andere reactie op een persoon :)

Bovenaan