Verlichtingsvraagje

smokedope

Newbie
Hallo!
Ik ben aan het overwegen om mijn eerste kweekje te doen, niet puur voor de opbrengst maar voornamelijk voor het plezier.
Welk soortje het wordt staat nog niet vast, maar het wordt sowieso een gefeminiseerde autoflower.
Ik heb enkel nog wat vraagjes over de verlichting. Ik heb ter beschikking:
1 spaarlamp 7W, 1 spaarlamp van rond de 11W, in mijn kamer hangt er een grote TL-buis (ik weet niet of dit iets zou kunnen doen voor een autoflower?) maar ik heb ook een LED-systeem uit de Ikea, 'dioder' genaamd. het zijn 36 sterke LEDS waarvan je het kleur kan regelen.
Wat lijkt jullie in mijn geval de beste oplossing? In een kast kweken met een spaarlamp of de LED's of gewoon het plantje vrij in mijn kamer zetten en de lichturen regelen met mijn gewone lichtschakelaar? Iets in me zegt dat de tweede optie geen slechte zou zijn (de dimensies van mijn kast zijn niet zo groot en er zouden dan ook doorheen heel mijn kamer kabels lopen wat me niet handig lijkt. Voor het raam kweken is ook een optie (voor later op het jaar dan natuurlijk), maar mijn raam is noordelijk gericht.
Kan iemand me goeie raad geven?
Vriendelijke groet van een first-time kweker :wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm. Ik zou niet zoveel geld in zaad steken en de rest van de kweek zo aan het lot over laten eigenlijk..

Dat ding van ikea ken ik niet, spaarlampjes is niets. TL in je kamer zal ook weinig uitrichten op je plantjes behalve als je deze er paar cm onder zet.

Voor het raam is ook altijd magertjes hoor...Zelfs in de zomer.
Het klinkt alsof het zo goedkoop mogelijk op je eigen slaapkamer moet, heb je over de reuk al nagedacht?

smokedope

Newbie
Hallo!
Bedankt voor het antwoord! Sowieso zal het een mager kweekje zijn maar dat kan me zoveel niet schelen, het is meer als hobby dan voor de opbrengst
En de geur kan me niet zoveel schelen, ik zit op kot, dat is al een voordeel, en ik zal wel veel wierook branden :)
Jammer dat ik het geld niet meer heb om iets van verlichting te installeren, ik denk dat ik het zal proberen met 2 a 3 spaarlampen..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou dan met die 2 spaarlampen én die dioder gaan kutten.

Let hierbij wel op dat de led verlichten er bovenop moet hangen, en bij spaarlampen wat meer warmte vrij komt (en die moeten er dus wat verder vanaf)

Vergis je niet over de geur (1 klein plantje kan meevallen..) wierook kun je 24/7 opsteken.

smokedope

Newbie
Dat is inderdaad geen slecht idee!
En voor de geur, mijn raam veel openzetten zal waarschijnlijk ook veel helpen?
cheers!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, ik denk dat dat wel tegen valt. En de geur die uit je raamt komt zetten worden de buren/mensen die voorbij komen ook niet echt blij van denk ik.
Meeste mensen worden aangegeven ivm geuroverlast.

smokedope

Newbie
Ik zal dan toch nog eens het in mekaar steken van een kastje met actieve koolfilter in bedenking nemen
helaas ook dan met 2 spaarlampen..

Bovenaan