1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vernauwing bloedvaten amfetamine

Discussie in 'Speed' gestart door Ballitch86, 3 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Ballitch86

Ballitch86 Experimenterende gebruiker

Hallo,

Een vraagje ivm amfetamine/speed, ik weet dat het de bloedvaten vernauwd maar worden ze echt fel vernauwd of valt dat mee ? Zoals bv. een sigaret roken ? En sorry achterlijke vraag, met bloedvaten bedoelen ze toch de aders niet ?

2. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Yep, bloedvaten = aders.

Vind het lastig hierop te antwoorden omdat bepaalde bijwerkingen zoals ook vaatvernauwing bij de één meer opvallend aanwezig zijn dan bij de ander.

Ikzelf vind vaatvernauwing een van de meest duidelijke bijwerkingen van speed, maar ik lijk er ook wel enorm gevoelig voor. Ik krijg van een medium dosering in de come down al behoorlijk opvallende rood/witte vlekken in m’n gezicht en op m’n benen en heb zelfs ook al eens witte/blauwe tenen en vingers gehad. Ook merk ik altijd duidelijk ‘hot flushes’ in de uitwerking. Doordat ik zo vatbaar ben voor deze klachten weet ik ook dat ik bepaalde stimulanten waarvan nog meer bekend is dat ze vaatvernauwing veroorzaken dan van amfetamine beter niet moet gaan gebruiken.

Maar ik ken genoeg mensen die deze verschijnselen veel minder tot niet hebben, op hogere dosissen speed, dus het is zeker afhankelijk van individuele gevoeligheid.

Ik weet niet hoe de mate van vaatvernauwing van amfetamine in verhouding staat tot die van nicotine, maar mij lijkt dat die laatste kortdurender is.

drugsmattie vindt dit leuk.
  3. Ballitch86

Ik krijg meestal heel zwarte wallen, en soms wat bleker (als ik mijn vrienden moet geloven). Maar rode plekken of blauwe vingers gelukkig nog niet gehad :smiley: als ik dat moest krijgen dan zou ik weer aan het paniekeren zijn :fearscream: ik heb vorige week nog speed gedaan (goed meegevallen) ik ga het nu nog is op 28 september doen en begin weer constant vragen te stellen aan mezelf 'kan je hart ervan stillvallen' ?

4. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Niet doen!

Lees de reacties op je vorige topics nog eens door :wink:

Bleek worden van speed is trouwens wel heel normaal, dit gebeurt bij de meeste stimulanten. Sommige bijwerkingen moet je gewoon accepteren als onderdeel van de ervaring. Over het algemeen blijven ze goed ‘doable’ als je de dosis redelijk houdt, zeker speed is daar toch best vergevingsgezind in vind ik.

Ballitch86 vindt dit leuk.
  5. OverdriveO

OverdriveO Experimenterende gebruiker

Ik heb er altijd onwijs veel last van! Kijk die tintelingen die je ervan krijgt kunnen in de eerste uren heel fijn aanvoelen, soort kippenvel over je hele lichaam dat extra gestimuleerd wordt door aanrakingen of muziek.

Maar zodra het uitwerkt, oef dan is de pret voorbij. Huid wordt er lelijk van, het geen gevoel meer hebben in je ledematen (polsen vooral bij mij). Ook het zien dat je vaatjes zo dun zijn is ook echt geen teken van gezondheid, kan nooit goed zijn.

Vanwege de vaatvernauwing gebruik ik maar zelden speed. 3 x tot nu toe gedaan dit jaar ofzo.

6. Ballitch86

Kan inderdaad niet goed zijn, stel je hebt een bloedklonter zonder dat je het weet +vernauwde bloedvaten ai ai, is er een middel voor de bloedvaten terug te openen in de comedown van speed ? bv. een warme douche of bepaalde voeding (liefst geen medicatie want ik doe geen combies)

7. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Bij mij persoonlijk is de vaatvernauwing, hoge hartslag en hoge bloeddruk etc toch het sterkst aanwezig bij speed. Vergeleken alle drugs die ik ooit geprobeerd heb.
    Het zal ook per persoon verschillen denk ik.

8. Ballitch86

Om terug te komen op roze olifant, mijn aders worden juist dikker als ik speed snuif, dan liggen ze dik op mijn hand en pols... zelfs in de comedown

Laden...
Vergelijkbare Topics - Vernauwing bloedvaten amfetamine
  1. oortjes
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    2.513
  2. De Dunne
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    1.640