verschil in werking tussen pillen?

Helenas

Bewuste gebruiker
Hoi!

Gister heb ik een discussie gehad met 3 vrienden. Ze hadden het over een pil dat die heel anders opkwam en zomaar uitwerkte. Ze beweren dat de ene pil dus anders werkt dan de andere door de samenstelling van de pil. De pil waar het over ging was getest en er zat niks raars in.
Ik beweerde dat dat niet aan de pil ligt, dat kan gewoon niet. Ik begin bijna aan mezelf te twijfelen. Wie kan me even zeggen hoe het echt zit?

:wave:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Maaginhoud, Setting, Mindset,... Zoveel factoren maar als er zo goed als dezelfde hoeveelheid MDMA in beide pillen zit dan ligt dat zeker niet aan de pil. Daar hoef je niet aan te twijfelen. De effecten van de drug op zich zijn typerend en zijn afhankelijk van dosis/lichaamsgewicht/man of vrouw maar hoe jou lichaam en hersenen erop reageren is onvoorspelbaar. Bijvoorbeeld, vettig eten voor het innemen van xtc zorgt voor een tragere opname. Of een vermoeide dag met weinig eten kan er net voor zorgen dat het dan weer veel harder aan komt op lege maag met een langere dip als gevolg. Zeker niet twijfelen. MDMA is MDMA :wave:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik zal je een voorbeeld noemen hoe dezelfde pil heel verschillend kan uitpakken. Ik had eens een aantal xtc pillen gekocht van een vriend die ze altijd 100% zeker laat testen.
Op een festival had ik een pil voor het eerst genomen en ik merkte echt bijna geen ene fluit van die pil. Ik had in 3 uurtjes tijd twee halfjes op wat zeker een goede dosis zou moeten zijn voor mij. Eigenlijk meer dan genoeg. Behalve een heel licht vaag gevoel en geen eetlust heb ik die dag niets van de pil gemerkt. Ik dacht dat ik dan toch genaaid was en kut pillen had gekregen.
Een half jaar later had ik vrienden over en toen weer een halfje genomen van diezelfde pillen met geen enkele verwachting omdat ik dacht dat ze toch geen fuck deden en veel te licht waren. Nou, een 3 kwartier later ging ik als de brandweer zo hard zeg... Dus het was echt de mindsetting. Ik was idd op dat festival niet in de stemming te krijgen zeg maar en zal dus een verkeerde verwachting of instelling gehad hebben. Toen dat half jaar later was ik zeer goed gemutst en heel erg gezellig met die vrienden.

Helenas

Bewuste gebruiker
Oke thanks! Dus het ligt gewoon niet aan de pil. Ik wist het wel maar moest ff de bevestiging hebben :tongueout:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het ligt zeker niet aan de pil nee (mits er natuurlijk echt MDMA in zit). Elke trip pakt anders uit afhankelijk van je dosis, hoe je op dat moment in je vel zit en waar je bent. Je kunt een trip wel beïnvloeden. Als je tegen iemand zegt dat het een kutpil is, zal het 9 van de 10 keer ook echt niet bevallen. Een groot deel wordt gestuurd door je verwachting dus.

Buiten dat, MDMA is MDMA. Afhankelijk van de productiemethode kan het wat anders eruit zien of ruiken bijvoorbeeld, maar het blijft hetzelfde molecuul met dezelfde werking.

Bovenaan