verschil tss MDMA en MDA???

belgiumpartycrasher

Experimenterende gebruiker
ik hoor die benamingen veel vallen
MDMA zit in xtc, da weet ek
MDA, wa is dat, is da nu hetzelfde als PMA?
of bedoelen ze daar speed mee, me MDA??

Bal0n

Badass junkie
Flashing Moments zei:
mda is wat vager en halicunerender dan mdma
mdma is 'het gemiddelde' tussen amfetamine (speed) en mda..

MDMA zit tussen MDA en MDE(A) in, amphetamine is van een hele andere catogorie. De MDxx compounds hebben namelijk allemaal een serotonerge werking, en amph zelf niet.

A

Anonymous

Gast
Lees de bijsluiter....

Vraag gewoon aan je dealer wat ie je verkoopt, je merkt wel duidelijk het verschil tussen die 2.

Was MDA niet een sterke(re) 'neef' van MDMA?(las ik op erowid)

Bollie

Bewuste gebruiker
als ge merkt dat ge ongelooflijk veel zin heb om te feesten, en niet meer kunt stilzitten moogde er wel zeker van zijn dat er een hoeveelheid speed in zit.
Ik heb het dus niet over een keer een half uurtje zin om te dansen, he.
Maar over urenlang springen en lol maken en met de armen zwaaien enz... :grin: :grin: :grin:

Marcel

Belezen gebruiker
Ik kan anders met mdma prima de hele nacht feesten en krijg juist daar een ontzettend energiek gevoel van. En in mijn pillen zitten geen speed.

BTW; bij de meeste mensen heeft mdma ook een stimulerende werking. Natuurlijk is de werking wat korter dan met speed en het is wat minder stimulerend maar als op enkel mdma uren achter elkaar als een gek dansen is dus zeker mogelijk!

Bollie

Bewuste gebruiker
Marcel zei:
Ik kan anders met mdma prima de hele nacht feesten en krijg juist daar een ontzettend energiek gevoel van. En in mijn pillen zitten geen speed.

BTW; bij de meeste mensen heeft mdma ook een stimulerende werking. Natuurlijk is de werking wat korter dan met speed en het is wat minder stimulerend maar als op enkel mdma uren achter elkaar als een gek dansen is dus zeker mogelijk!

ik zei niet dat je met enkel mdma op niet kunt feesten e. Maar je merkt echt het verschil wel hoor. Met speed pillen kan je gewoon niet blijven stilzitten en gaan je benen vanzelfs bewegen ook al wil je dit niet.
Op mdma heb je dat nog iets of wat onder controle.

Verbeter me als ik mis ben, marcel...

J0rrit

Badass junkie
k vind dat mdma pille je ook zin geven om te feesten, ik wil bijna zeggen juist mdma pillen omdat je je juist zoo goed voelt en zoveel zin hebt om bij andere mensen te zijn en lulicks te bouwen etc. Feesten om de x vind k chiller dan op de pep. sowieso vind k x n stuk lekkerder dan pep dus drm ook

L-Mack

Als ik mdma heb ik niet echt zo veel goesting om te feesten en te dansen, wel om sociaal te zijn met de mensen. Ik kan nl. uren op een stoel zitten gewoon praten met iemand. Maar ik merk het ook wnr ik in plaats van mdma, speed binnen heb dan kan ik gewoon niet stilzitten :mrgreen:

Wortel

Bewuste gebruiker
Bollie zei:
als ge merkt dat ge ongelooflijk veel zin heb om te feesten, en niet meer kunt stilzitten moogde er wel zeker van zijn dat er een hoeveelheid speed in zit.
Ik heb het dus niet over een keer een half uurtje zin om te dansen, he.
Maar over urenlang springen en lol maken en met de armen zwaaien enz... :grin: :grin: :grin:
Kan ook op MDMA hoor...

Mac...

Badass junkie
Ja kan me ook nog wel herinneren dat ik zulke gevolgen had van MDMA, nog steeds trouwens, alleen slaat ie bij mij tegenwoordig altijd wel heel erg heftig in, waardoor ik zeker een half uurtje nodig heb om me nog een beetje staande te kunnen houden.

misssloca

mdma mdea mda

Methyleendioxymethamfetamine

De werkzame stof die in XTC zit, heet MDMA (3,4 methyleendioxymethamfetamine). MDMA heeft een dubbel effect.
Enerzijds is het een stimulerend middel met een oppeppende werking. Anderzijds is er een bewustzijnsveranderend effect: de waarneming wordt intenser en het gevoel van verbondenheid met anderen neemt toe.

MDA werkt langer dan MDMA, 6 tot 8 uur. Bovendien kun je van MDA gaan trippen: je ziet dan dingen die er niet zijn. Dit hangt af van de dosering en je eigen gevoeligheid. Dat kan natuurlijk leuk zijn maar er is ook een kans dat je in een bad trip raakt dit kan gevaarlijk zijn en gevolgen hebben.. suiker water is hier de oplossing voor die zorgt ervoor dat het mda in je lichaam afbreekt!

Als je teveel mdma binnen hebt dan zet mdma zich om in mda!!!!
:wave:

Bovenaan