Verschillen "gevoel" Xtc en Coke?

Juns

Newbie
Dag Iedereen,

Ik heb nu over een periode van een jaar of 2, een aantal keer een pilletje gedaan van 150-200mg (getest etc.) meestal waren dit er 2 op een avond op een groot feest, je kent het wel.

Echter ben ik benieuwd naar Coke. Ik ken de gevaren, ik sta stevig in mn schoenen, en kan het niet om de hoek krijgen :wink:.

Wat ik me vooral afvraag wat het verschil in gevoel nu precies is?

Ik vind coke nl ERG duur... is dit het ook waard in vergelijking met bijvoorbeeld XTC? vergelijken met speed oid kan ik niet, omdat k dat zelf ook nog nooit gedaan heb

Bij xtc voel ik me nl ook euforisch, praat makkelijk, en heb de rest van de avond niks nodig. (nadeeltje zijn wel mn grote doppen en kaakjes uiteraard).

iemand?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Coke is veel helderder dan XTC. Bij XTC heb je een beetje de vage roes en de relaxtheid over je heen, bij coke ben je in principe vrij helder alleen je hebt een veel opgefokter en onrustiger gevoel. De love-feeling van XTC is er compleet niet.

Stukje van Unity:

"Bij het gebruik van cocaïne voelen gebruikers zich meestal energieker, zelfverzekerder en ‘on top of the world’. Je kunt makkelijker praten en legt makkelijker contact met anderen. Je wordt creatiever en kunt beter nadenken. Cocaïne verhoogt de alertheid, stemming en het veroorzaakt een aangename euforie. Je wordt opgewekt en vrolijk en je voelt je helder van geest. Ook worden je hongergevoelens onderdrukt.
Bij lage dosis kan het erotisch stimulerend zijn. Bij vrouwen en tengere mensen kunnen de effecten en bijwerkingen sterker zijn."

Ik heb altijd het idee dat je je nét even beter dan de rest voelt, je bent nergens bang voor en je voelt je opgefokt.

Of het het waard is in vergelijking met XTC hangt van jezelf af, wat verwacht je ervan? Wat wil je ermee bereiken? Als je wilt zweven op trancemuziek is het niets, het bekende knuffelen en alles is mooi en lief hoef je ook niet van coke te verwachten :wink:

Ik persoonlijk ben er niet zo gek van, vind het het enorme bedrag in vergelijking met andere drugs zeker niet waard. Uiteraard is dat een mening

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Van XTC word ik heel euforisch, word wat helderder, vind alles en iedereen lief, krijg ik een hele zachte en lieve persoonlijkheid, praat ik veel, en ben ik bij een normale dosis heel ontspannen.

Van coke word ik ook enigszins euforisch, maar voel ik me er tegelijkertijd wat opgefokt bij. Wil van alles tegelijk doen en niks gaat me snel genoeg. Word er helderder en alerter van als bij XTC, denken en praten gaat ook heel makkelijk, voel me net wat slimmer als normaal. Maar ben ook onrustig en kan m'n aandacht nergens bijhouden omdat ik dingen snel zat ben. Word ook wat egoistischer en sneller geirriteerd, wat er soms in resulteert dat ik alleen maar zit te kwekken en het me niks kan schelen wat de ander te zeggen heeft, terwijl ik onder invloed van XTC ook graag naar anderen luister. Verder word ik, in tegenstelling tot XTC, behoorlijk geil van coke, maar dan op een rauwe beestachtige manier in plaats van op een lieve manier. O ja, en de coming down van coke vond ik érg naar, werd ineens behoorlijk depri en vond alles en iedereen kut. Heb na XTC nooit een (geestelijke) dip, maar dat is per persoon verschillend.

Ik vind het het geld daarom niet waard in vergelijking met XTC, ik vind het XTC gevoel VEEL lekkerder en het houdt veel langer aan. Maar ik begrijp wel waarom veel mensen dol zijn op coke, want je voelt je inderdaad wel even 'on top of the world'. :grin:

Bennie_Kook

Experimenterende gebruiker
Beide stellen eigenlijk geen reet voor vind ik. XTC knalt er altijd hard in en moet je 'helemaal uitzitten'. Qua gevoel vindt ik dat niet heel bijzonder, eigenlijk helemaal geen fijn gevoel. Voelt heel raar, bijna buiten jezelf gekeerd.

Coke maakt je nuchter en helder, alleen wil je steeds meer. De 'lekkere' werking is na een 45 min. wel weg, je gaat alleen maar door omdat je dat gevoel terug wilt, en omdat de handelingen wel stoer zijn. Houdt je wel lekker bezig, beetje met je pasje en het spul lopen te kutten.

Coke is gewoon veel verslavender, maar eigenlijk ook niets bijzonders. Ik zou het laten staan. Je gebruikt het meer voor de 'daad' en 'handelingen' en de 'spanning' of het 'taboe' dan voor de werking. Vooral slapen na coke is kut, na het gebruik ga ik meestal in een ruk door. Pas de avond daarna slaap je echt heerlijk, maar dat is pure uitputting!

Bijhalen drijft je sowieso tot waanzin, zal je met X nooit gebeuren. Alleen zuigt de 'crash' van X ook big time hoor!

Bovenaan