Verschillende pillen, zelfde ''partij'' ?

Hallo allemaal,

Vorige week had ik een blauw sterretje gehaald bij mijn dealer (nog niet geslikt) en nadat ik al goede verhalen hoorde van een maat van mij besloot ik er nog maar 8 bij te halen.

Ik zit hier nu dus met 9 blauwe sterretjes in totaal, waarvan ik er dus 1 vorige week had gehaald.

Opvallend is dat deze iets beter gedrukt lijkt te zijn (sterretje is beter zichtbaar), en ook zitten er hier iets meer gekleurde spikkeltjes op dan bij die andere 8 die ik dus vandaag heb gehaald.

Hij brabbelde vandaag tijdens het kopen al iets van ''kijk niet vreemd op als ze er een paar niet werken want het is een later gedrukt" of iets in die richting maakte hij ervan...

Nu is mijn vraag; kan het zo zijn dat deze 8 blauwe sterretjes gewoon poep zijn en die andere wel goed is? Ik heb namelijk verhalen gehoord over pillen die als eerste ''gedrukt'' worden als het ware dan de overige pillen van die partij en dus minder MDMA zouden bevatten...

Ik weet niet precies hoe dit allemaal in elkaar zit, iemand iets meer erover?

ShootingStar

Experimenterende gebruiker
Vrijwel alle pillen verschijnen inderdaad in verschillende batches. Het is een open deur, maar de ene pil is de andere niet. Daarnaast lijkt het mij dat de stempels om pillen te drukken door veel verschillende producenten gebruikt wordt. Sommigen presses komen zodoende elk jaar in een andere samenstelling of kleur wel een keer voorbij (diamantjes, Mitsu's, Swirls, Smileys, Hartjes etc).

Het kan dus heel goed zijn dat je tweede batch kwalitatief minder is dan de eerste. Vanuit een producentenoogpunt kan ik dat ergens begrijpen. Als een pil een goede reputatie heeft opgebouwd in het circuit, dan verkoopt een tweede batch waar je misschien 20% minder M in doet ongetwijfeld net zo goed. Regelmatig zijn latere batches echter ook beter dan de oudere. Pillen die te snel afbrokkelen kunnen steviger gedrukt worden en in het geval van bijvoorbeeld die oranje Qtjes schijnt de derde batch een stukje sterker te zijn dan die ervoor zat.

Verder heb ik gelezen over blauwe diamantjes dat er een batch in omloop was waar vrijwel geen MDMA in zat. Bij deze kon het dus gebeuren dat wanneer je er 10 had, er een aantal geen effect hadden. Het blijft koffiedik kijken. Testen is de enige manier om er achter te komen. En wees ook na het testen voorzichtig met gebruik. Stel dat je na een uur nog niets voelt, je er van overtuigt bent dat je een blanco pil hebt genomen, je er vervolgens pil 2 en 3 achteraan gooit en ze opeens toch wel lijken te werken, vlieg je waarschijnlijk uit de bocht.

Nou ik bedoel denk iets anders.

Wat ik namelijk denk, is dat mijn producent dezelfde pillen heeft gedrukt, maar dat de eerste paar pillen van die ''druk'' veel voller van MDMA zitten dan de pillen die bij wijs van spreke als laatste zijn gedrukt... vandaar dat ik ook doel op het minder duidelijk zichtbaar zijn van het sterretje en iets minder gekleurde spikkeltjes op die andere 8 dan op die ene waarvan ik verwacht dat het een goede pil is.

Ik heb namelijk wel eens iets gehoord dat de pillen die als laatste worden gedrukt veel minder sterk zijn als de eerste paar pillen van die druk.

Tufnut

Badass junkie
Je vraagt of de laatste pillen die gedrukt worden minder sterk kunnen zijn. Alsof de laatste bruine broodjes die de bakker bakt minder bruin zouden zijn.

Misschien zou dat weleens kunnen zijn, maar ik denk eerder dat dde spreiding met een normale verdeling rond het gemiddelde gedrukt worden van eerder tot eind. Misschien dat een apotheker zeggen of dit gevaar er is bij het maken van pillen.
Ik ben geen apotheker en heb geen ervaring met pillen drukken en kan dit niet met zekerheid zeggen. Ik denk dat het een smoesjes is van je dealer. Je hebt het over een minder duidelijk logo en dat duid wel op een andere batch. Helaas is dat via de computer verder niet met zekerheid te zeggen, dus ik zou ze beide langs het testcentrum brengen.

Bovenaan